فایل ورد کامل مقاله توجیه اقتصادی و فنی مالی طرح خدمات کامپیوتری؛ بررسی علمی کارآمدی، هزینه‌ها و مزایای فناوری


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله توجیه اقتصادی و فنی مالی طرح خدمات کامپیوتری؛ بررسی علمی کارآمدی، هزینه‌ها و مزایای فناوری دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله توجیه اقتصادی و فنی مالی طرح خدمات کامپیوتری؛ بررسی علمی کارآمدی، هزینه‌ها و مزایای فناوری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله توجیه اقتصادی و فنی مالی طرح خدمات کامپیوتری؛ بررسی علمی کارآمدی، هزینه‌ها و مزایای فناوری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله توجیه اقتصادی و فنی مالی طرح خدمات کامپیوتری؛ بررسی علمی کارآمدی، هزینه‌ها و مزایای فناوری :

توجیه اقتصادی و « فنی » مالی طرح خدمات کامپیوتری

عنوان طرح :
خدمات کامپیوتری پژوهش

محل اجرای طرح :

مجری طرح :

مشخصات متقاضی طرح
نام و نام خانوادگی میزان تحصیلات ملاحظات

مشخصات کارکنان ( نیروی کار ) طرح
نام و نام خانوادگی میزان تحصیلات ملاحظات
شهره رجبی لیسانس کامپیوتر –
آزیتا محمودی فوق دیپلم کامپیوتر –
فاطمه مختار زاده لیسانس مشاوره –

بخش اول
خلاصه اجرایی
هدف از این طرح :
۱- آشنایی با کارکردهایی که در این مراکز با دور ساختن فرهنگ علم و دانش توسط جزوات تحقیقات اینترنتی و مشاوره در ارائه تحقیقات ( ترجمه – روش تحقیق )
۲- آشنایی با وسایلی مانند کامپیوتر و دستگاه فکس و پرینتر و ; که جهت ارائه هر چه بهتر مطالب و تحقیقات بدست آمده می تواند کمکی باشد .

۳- برقراری ارتباط با هرقشری و به طور کلی می توان گفت عمومیت دادن این موضوع
ارائه خدمات کامپیوتری از جمله تایپ و پرینت – کپی جزوات – کپی اوراقی مانند سند – شناسنامه – کارت ملی و ; انجام دادن تحقیقات مثل روش تحقیق در کلیه رشته ها تایپ پایان نامه و نوشتن و ترجمه متون انگلیسی – صحافی و سیمی کردن جزوات – ارائه جزوات اساتید که ارائه شده به این خدمات کامپیوتری و ارائه آن به دانشجویان .
درآمد پایین این طرح سالیانه به طور ثابت حدود ۰۰۰/۰۰۰/۲ ریال می باشد و متوسط آن مابین ۰۰۰/۰۰/۲ ریال و ۰۰۰/۰۰۰/۵ ریال می باشد و جمع کل هزینه ها: ۹۰۰/۸۱۶/۱۰۴ و سود سالیانه به ریال ۰۰۰/۲۴۰/۲ و سود ویژه ماهیانه به ریال ۶۶۶/۱۸۶ .
و تجهیزات پیشنهادی در این طرح :
۱- دو دستگاه کامپیوتر
Cpu3200 full- intell

RAM 512 ddr 200
VGS256-61fors17*6100
۲- یک دستگاه اسکنر hp
۳- یک دستگاه پرینترhp-1045
۴- دو عدد میز کامپیوتر و ۲ عدد صندلی مخصوص و ۵ عدد صندلی برای مشتری
۵- یک دستگاه فکس panaphone
۶- دو دستگاه کپی

بخش دوم
شرح کسب و کار
خدمات دانشجویی نام مالک و مجری طرح : وحیده باقری
نوع مالکیت کسب و کار : انفرادی و مالکیت محل کسب و کار و کارگاه به صورت استیجاری می باشد .
مشخصات کارمندان :
۱- شهره رجبی – لیسانس کامپیوتر
۲- آزیتا محمودی – فوق دیپلم کامپیوتر
۳- فاطمه مختار زاده – لیسانس مشاوره

مزایای کسب و کار در بلند مدت :
که درآمد پایین سالانه به طور ثابت می تواند در حدود ۰۰۰/۰۰۰/۲

ریال باشد ولی متوسط آن مابین ۰۰۰/۰۰۰/۲ تا ۰۰۰/۰۰۰/۵ ریال باشد .

مجوزهای لازم برای راه اندازی و هزینه های مربوط و شرایط اخذ آن :
شرح مجوز محل اخذ هزینه دریافت مجوز به ریال شرایط لازم برای اخذ
پروانه کسب ابهر ۰۰۰/۵۰۰/۲ دارا بودن مدرک کامپیوتر از سازمان فنی و حرفه ای
مدرک BP خرمدره – حضور در کلاس به مدت ۷۲ ساعت

جمع هزینه ها ۰۰۰/۵۰۰/۲ ریال

محل کسب و کار :

بخش سوم
بازاریابی
بازاریابی این طرح باید بر اساس نوع محصول ، نوآوری ، خدمات جانبی و قیمت خدمات در بازار را بر اساس برنامه ریزی مدون تعیین کرد . و انگیزه بازاریابی بر اساس نوع مشتری می بایستی صورت گیرد و برای تبلیغ بیشتر این طرح مخصوصاً برای دانشجویان و اساتید قیمت محصول کمتر از نرخ بازار تعیین گردد و جهت ارائه بهتر در بازاریابی خدمات دانشجویی می توان از برگهای رنگی A4 جهت تبلیغ بر روی جزوات با ارائه تصاویر و اشعاری فلسفی جهت جذب مشتری . طبق تحقیقات انجام شده ۴ تا ۶ ماه زمان لازم است برای بدست آوردن سهم مطلوب از بازار .

از جمله فعالیتهای مورد نظر برای افزایش فروش ( تبلیغات )
نوع تبلیغ زمان انجام هزینه « ریال » درصد افزایش فروش
پلاکارت قبل از تاسیس ۰۰۰/۲۵۰/۱ ۴۰%
کارت ویزیت بعد راه اندازی ۰۰۰/۱۵۰ ۳۰%
تبلیغ روزمره در محل تحصیل حضور در محل تحصیل – ۱۵%

بازاریابی
۱-مشتریان : همه اقشار مردم ( عموم مردم) از قبیل موسسات و شرکت ها – دانشجویان
۲-اندازه بازار : خدماتی که ارائه می شود در سطح شهر می باشد و با بازاریابی مناسب می توان خدمات را به سطح استانی گسترش داد از طریق عقد قرارداد با شرکت ها و

موسسات در سطوح استان .
۳- سهم بازار : به دلیل وجود رقبا در بازار با ارائه خدمات جدیدتر و بهتر مثلاً پایین آوردن قیمت در بعضی از خدمات می توان سهم بیشتری را نسبت به رقبای دیگر از بازار به دست آورد .
۴- آینده بازار : با توجه به گسترش روز افزون علم و تکنولوژی و بالا رفتن فرهنگ علم و دانش و کامپیوتری شدن کارها انتظار می رود در آینده توسعه بیشتری داشته باشد و مشتریان بیشتری جذب این مراکز شود .
۵- بازار رقبا : سایر خدمات کامپیوتری که به صورت مشابه در سطح شهر وجود دارد به عنوان رقبا به حساب می آیند .

۶- استراتژی بازاریابی :
۱- قیمت گذاری
نام کالا قیمت تمام شده قیمت فروش کل فروش ماهیانه فروش سالیانه
کپی A4 150 250 000/750/3 000/00/45
ترجمه متون انگلیسی ۷۰۰۰ ۱۰۰۰۰ ۳۳۳/۸۳۳ ۰۰۰/۰۰۰/۱۰
کپی رنگی ۱۲۰۰ ۲۰۰۰ ۳۳۳/۸۳۳ ۰۰۰/۰۰۰/۱۰
اسکن ۱۵۰۰ ۳۰۰۰ ۰۰۰/۲۵۰/۱ ۰۰۰/۰۰۰/۱۵
پرینت ۱۵۰۰ ۳۰۰۰ ۰۰۰/۷۵۰/۱ ۰۰۰/۰۰۰/۲۱
تایپ و پرینت – ۲۰۲۰ ۷۴۲/۵۰۴ ۹۰۰/۰۵۶/۶
جمع کل ۹۰۰/۰۵۶/۱۰۷
هزینه مواد اولیه مصرفی
ردیف شرح مقدار قیمت واحد(ریال) هزینه کل(ریال) محل تامین
۱ کاغذA4 000/180 70 000/600/12 ابهر
۲ طلق و شیرازه ۱۸۰ ۱۵۰۰ ۰۰۰/۲۷۰ ابهر
۳ رنگ ۲عدد ۰۰۰/۱۲۰ ۰۰۰/۲۴۰ ابهر
جمع کل : ۰۰۰/۱۱۰/۱۳

۲- توزیع و فروش : توزیع و خدمات در همان محل یعنی در داخل خود خدمات کامپیوتری به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می شود .
۳- خدمات پس از فروش : این طرح دارای خدمات پس از فروش نیز می باشد به طوری که اگر مشتذری از کار مثلاً از تحقیق ارائه شده این مرکز راضی نبوده می توان آن را به مرکز بازگرداند تا روی تحقیق ارائه شده تجدید نظر گردد در مورد سایر خدمات نیز همینطور می باشد .
هدف از بخش بازاریابی
چون امروزه علم و صنعت و تکنولوژی و فرهنگ علم ودانش روز به روز در حال اف

زایش می باشد در نتیجه نقش کامپیوتر در زندگی بارزتر شده و تقریباً تمامی کارها در ادارات – موسسات و دانشگاه ها با کامپیوتر انجام می شود یعنی نقش دست نوشته کمرنگ می شود در نتیجه نیاز مردم به خدمات کامپیوتری بیشتر شده با این تفاسیر سرمایه گذار می تواند درک کاملی از بازارداشته باشد و می تواند متقاعد شود که برای خدماتش بازار فروشی وجود دارد زیرا زمان و سرعت در عصر حاضر مطرح است در نتیجه مردم برای انجام سریع کارها به وجود اینگونه خدمات کامپیوتری و یا سایر دستگاه ها مانند کپی نیاز مبرم دارند .
نحوه اطلاع رسانی به مشتریان در مورد محصول یا خدمت تولیدی می تواند به صورت برو

شور و کاتالوگ و برگ تبلیغاتی و افراد می تواند صورت باشد.
بخش چهارم
طراحی تحقیق و توسعه : هزینه ها را بررسی کنیم
طبق محاسبات انجام شده برای توسعه طرح در چند سال آینده ( ۳ تا ۴ سال ) در نظر گرفتیم کارهایی از قبیل : ۱-خرید مکانی بزرگتر و انتقال خدمات به آنجا
۲- افزایش تعداد کامپیوتر که در حال حاضر ۲ عدد می باشد و در آینده به ۴ الی ۵ کامپیو

تر افزایش خواهد یافت
۳- افزایش تعداد دستگاههای کپی و اسکن و پرینتر
۴- افزایش دستگاه فکس به ۳ عدد
۵- افتتاح یک شعبه دیگر در سطح شهر

بخش پنجم
مکان یابی
مکان کسب و کار در کجا واقع شده است ؟ در شهرک شاهد جنب آموزشگاه رانندگی سینا ( در غرب شهر )
چه چیبزهایی در انتخاب مکان موثر بوده است ؟ نرخ اجاره در این مکان کمتر بوده است – نبودن خدمات کامپیوتری دیگر – به علت وجود دانشکده های فنی و حرفه ای سما – به علت جذب دانشجو و سکنی گریدن آنها جهت کمتر بودن اجاره بهاخانه

بخش ششم
مدیریت
چه کسی اداره تمام امور را بر عهده می گیرد و چه شرایطی دارد ؟ اولاً باید کسی باشد که به وسایل و کارکردهای رایانه ای و دستگاه کپی و امور برنامه ریزی و سیستم های اداری و تنظیم کارها به ترتیب واقف بوده باشد و همین طور جهت آشنایی با سیستم کامپیوتری

حداقل باید با دیپلم فنی و حرفه ای کامپیوتر آشنا باشد و یا مدارک بالاتر دانشگاهی در رابطه با کامپیوتر .
چه تعداد کارمند لازم است : تعداد کارمندان در داخل خدمات باید حداقل دو نفر یا سه نفر باشد به این صورت که یک نفر در زمینه تایپ و پرینت باید کارها را انجام دهد و همین طور یک نفر هم در زمینه کپی جزوات کپی انفرادی که به خدمات مراجعه می کنند جوابگو باشد و همین طور در خارج از خدمات افرادی مانند مترجم و محقق می تواند نقش بسزایی در کاهش کارها و کیفیت کارها داشته باشد و همین طور افرادی که می تواند تحقیقاتی اینترنتی را انجام دهند .

هزینه حقوق و دستمزد
نیروی کار مورد نیاز تخصص تعداد حقوق ماهیانه بیمه کارگزاران هزینه ماهیانه هزینه سالیانه
حداقل مدرک دیپلم کامپیوتر ۳ نفر ۰۰۰/۸۳۰/۱ ۷۰۰/۲۶۲/۱ ۷۰۰/۷۵۲/۶ ۴

۰۰/۰۳۲/۸۱
توضیح اینکه نرخ دستمزد بر اساس مصوبه سال ۱۳۸۶ با بیمه ۲۳% سهم کارفرما در نظر گرفته شده است .
بخش هفتم
برآورد هزینه استهلاک
شرح ارزش دارایی درصد هزینه استهلاک سالیانه ملاحظات
دستگاه کپی ۰۰۰/۰۰۰/۱۵ ۵سال ۰۰۰/۰۰۰/۳ –
اسکن ۰۰۰/۰۰۰/۲ ۱۰ سال ۰۰۰/۲۰۰ –
پرینتر ۰۰۰/۵۰۰/۲ ۱۰سال ۰۰۰/۲۵۰ –
دستگاه فکس ۰۰۰/۷۰۰/۲ ۱۰سال ۰۰۰/۲۷۰ –
کامپیوتر ۰۰۰/۰۰۰/۱۰ ۱۰سال ۰۰۰/۰۰۰/۱ –
جمع کل ۰۰۰/۷۲۰/۴

توضیح اینکه استهلاک اموال و اثاثیه بر اساس قانون مالیات های مستقیم به روش خط مستقیم

هزینه آب و برق و سوخت مصرفی
شرح واحد مصرف ماهیانه مصرف سالیانه ملاحظات

آب مصرفی متر مکعب ۱۸۰۰۰=۲۲ ۰۰۰/۲۱۶ –
برق مصرفی کیلو وات ۰۰۰/۱۲۰=۴۲ ۰۰۰/۴۴۰/۱ –
تلفن پالس ۰۰۰/۳۵۰ ۰۰۰/۲۰۰۰/۴ –
جمع کل ۰۰۰/۴۸۸ ۰۰۰/۵۶/۵

هزینه های تعمیرات و نگهداری
شرح ارزش دارایی درصد هزینه تعمیرات ملاحظات
آب مصرفی ۰۰۰/۸۰۰/۱ ۲% ۰۰۰/۳۶ –
برق مصرفی ۰۰۰/۵۰۰/۲ ۱% ۰۰۰/۲۵ –
تلفن ۰۰۰/۵۰/۱ ۵% ۵۰۰/۳۷ –
جمع کل ۰۰۰/۰۵۰/۵ ۵۰۰/۹۸

محصولات طرح درآمد
نام کالا قیمت تمام شده قیمت فروش کل فروش ماهیانه فروش سالیانه
کپی A4 150 250 000/750/3 000/000/45
ترجمه متون انگلیسی ۷۰۰۰ ۱۰۰۰۰ ۳۳۳/۸۳۳ ۰۰۰/۰۰۰/۱۰
کپی رنگی ۱۲۰۰ ۲۰۰۰ ۳۳۳/۸۳۳ ۰۰۰/۰۰۰/۱۰

اسکن ۱۵۰۰ ۳۰۰۰ ۰۰۰/۲۵۰/۱ ۰۰۰/۰۰۰/۱۵
پرینت ۱۵۰۰ ۳۰۰۰ ۰۰۰/۷۵۰/۱ ۰۰۰/۰۰۰/۲۱
تایپ – ۲۰۲۰ ۷۴۲/۵۰۴ ۹۰۰/۰۵۶/۶
جمع کل ۹۰۰/۰۵۶/۱۰۷
هزینه مواد اولیه مصرفی لوازم
ردیف شرح مقدار تعداد قیمت واحد ریال هزینه کل ریال محل تامین
۱ کاغذA4 برگ ۰۰۰/۱۸۰ ۷۰ ۰۰۰/۶۰۰/۱۲ ابهر

۲ طلق و شیرازه تعداد ۱۸۰ ۱۵۰۰ ۰۰۰/۲۷۰ ابهر
۳ رنگ ۲ عدد ۰۰۰/۱۲۰ ۰۰۰/۲۴۰ ابهر
جمع کل ۰۰۰/۱۱۰/۱۳

جمع کل هزینه های طرح
شرح سالیانه مبلغ به ریال ملاحظات
هزینه های حقوق و دستمزد ۴۰۰/۰۳۲/۸۱ حقوق و دستمزد ۳ نفر
هزینه های استهلاک ۰۰۰/۷۲۰/۴ جمع استهلاک تجهیزات طرح
هزینه آب و برق و تلفن ۰۰۰/۸۵۶/۵ هزینه آب و برق و تلفن یکسال
هزینه های تعمیرات و نگهداری ۵۰۰/۹۸ هزینه تعمیرات برای یکسال
هزینه خرید مواد اولیه ۰۰۰/۱۱۰/۱۳ –
جمع کل هزینه ها ۹۰۰/۸۱۶/۱۰۴
جمع هزینه کل – درآمد کل – سود ویژه سالیانه
۹۰۰/۸۱۶/۱۰۴-۹۰۰/۰۵۶/۱۰۷
۰۰۰/۲۴۰/۲ سود ویژه سالیانه به ریال

۱۲/سود ویژه سالیانه = سود ویژه ماهیانه طرح
ماه ۱۲/۰۰۰/۲۴۰/۲
۶۶۶/۱۸۶ = سود ویژه ماهیانه به ریال

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.