فایل ورد کامل مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد؛ تحلیل علمی فرآیندهای تجاری، بازاریابی و مدیریت سازمانی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد؛ تحلیل علمی فرآیندهای تجاری، بازاریابی و مدیریت سازمانی دارای ۶۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد؛ تحلیل علمی فرآیندهای تجاری، بازاریابی و مدیریت سازمانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد؛ تحلیل علمی فرآیندهای تجاری، بازاریابی و مدیریت سازمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد؛ تحلیل علمی فرآیندهای تجاری، بازاریابی و مدیریت سازمانی :

بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد

تاریخچه:
شرکت کارتن مشهد(سهامی عام) در تاریخ ۷/۳/۱۳۶۳ تحت شماره ۳۳۳۳ در اداره ثبت شهرستان مشهد به ثبت رسید و در مرداد ماه سال ۱۳۶۸ بهره‌برداری آزمایشی و از ابتدای سال ۱۳۶۹ بهره‌برداری عملی از آن با ظرفیت ۲۰۰۰۰ تن ورق و کارتن در دوشیفت کاری انجام پذیرفته است.

کارخانه کارتن مشهد دارای زمینی به مساحت ۶۷۲۰۰ مترمربع و زیربنای حدود ۲۰۴۴۷ مترمربع می‌باشد و اکنون با ظرفیت تولیدی ۵۵۰۰۰ تن در سال دارای دوخط تولید ورق کارتن(کروگیت) با عرض ۲ متر و ۴۰/۲ متر و دو خط تمام اتوماتیک تولید و چاپ کارتن با عرض‌های ۴۴/۲ و ۶۰/۱ متر می باشد.
در ابتدای تمدن بشری، نیاز به بسته بندی غذا نبوده است، چون انسانهای اولیه برای به دست اوردن غذا از محلی به محل دیگر می رفتند. اما هنگامی که انسانها در پناهگاههای دائمی سکنی گزیدند ناچار شدند غذا را از محل های مختلف جمع آوری کنند و به محل سکونت خود انتقال دهند. این نیاز باعث شد که اولین بسته بندی ها نظیر کدوهای خشک شده، صدف ها، پوست حیوانات و دیگر مواد طبیعی مورد استفاده قرارگیرد تا زمانی که انسان توانست ظرف های سفالینی بسازد

که به آب و آتش مقاوم بودند. ایرانیان، مصریان، فینقی ها و رومیان همواره از ظروف سفالی رنگی و تزیین شده برای تجارت و حمل و نقل محصولات خود استفاده می کردند. سابقا صادرات درایران در صندوق های چوبی و یا گونی کنفی و به خصوص خرمای مرغوب ایران در بسته های حصیری یا پیت های حلبی صادر می شد که مورد استقبلا کشورهای پیشرفته نبود. هم اکنون در موزه شرکت شیشه سازی کورنیک، ظرف شیشه ای فالب گیری شده ای موجود استکه با عنوان یکی از اولین ظرف ها و بسته بندی های فالب گیری شده ساخته می شود. این اثر که با نام ایرانیان ثبت شده نشان می دهد که آنان از اولین بنیانگذاران تکنولوژی بسته بندی در آن دوران بوده اند اما هم اکنون در حالی که دیگر کشورها، کالاهای مصرفی شان را در ظظروف و بسته بندی های فوق العاده شکیل و مشتری پسند روانه بازارهای جهانی می کنند، صنعت بسته بندی ایران در حد روش

سنتی انتقال به بازار بلقی مانده است و از طرفی دیگر با شروع انقلاب صنعتی و تحول در نظام تولید و تبادل ایجاد شده، علوم جدید جهان بسته بندی را به خدمت اقتصاد درآورد. صنعت کارتن سازی کشور با مشکلات بی شماری از قبیل تهیه مواد اولیه مناسب، فقدان فناوری روز دنیا در جهت ارائه محصولات با کیفیت و ارزان و تنوع تولید جهت انجام هرگونه سفارشی،عدم استانداردهای کیفی مناسب در بسته بندی و; روبه روست . هرچه پیش رویم شرایط بازار رقابت

ی تنگاتنگ و نقش بسته بندی کالا نسبت به گذشته انکار ناپذیرتر می شود و در این شرایط عرصه برای کسانی مهیاست که بتوانند خود را با شرایط سرمایه گذاری، کاهش هزینه ها، استفاده از مواد اولیه مناسب، رعایت الگوهای مصرف، تنوع تولید با ماشین آلات جدید و; هماهنگ کنند.
تاریخچه صنعت کارتن سازی
در ۱۸۶۵ دو مرد انگلیسی امتیاز استفاده از اولین ماشین کروگیت را به دست آوردند. در ماشین آنها کاغذ از قسمت تغذیه وارد و پس از عبور از میان دوغلتک که با یک دسته توسط اپراتور چرخانده می شده است، به کروگیت (فلوت) تبدیل می شود. این کاغذ فلوت یک لایه داخلی خوبی برای کلاه در آن زمان بوده است. ۱۸۷۱ اولین استفاده از کاغذ کروگیت در بسته بندی از کاغذ کروگیت توسط یک مرد آمریکایی به نام آلبرت ال جونز که امتاز بسته بندی ظروف ظریف و شکننده مانند بطری به وسیله کاغذهای کروگیت را به دست آورد، در تاریخ به ثبت رسید. ۱۸۷۴ برای بار دوم

آلبرت ال جونز در آمریکا، حق امتاز اضافه کردن یک لایه لاینر به یک طرف کروگیت را برای استحکام بخشیدن به کاغذ کروگیت به دست اورد. (همان سیتگل فیس) ۱۸۸۱ اغلب تولیدکنندگان مطرح آمریکایی به دنبال فکر و ایده جدید در راه پیشگام شدن برای به دست آوردن حق امتیاز انحصاری بسته بندی جدید بودند و در این زمینه آنها فکر خود را متمرکز به تلاش در جهت توسعه ماشین های جدید کردند. در همین راستا شرکت تامسون و نوریس اولین ماشین تولید سینگل فیس

(کروگیت با یک لاینر) به ثبت رساندند.

تاریخچه شرکت کارتن مشهد
شرکت کارتن مشهد در تاریخ ۷/۳/۱۳۶۳ تاسیس شد و تحت شماره ۳۳۳۳ اداره ثبت شرکتها به ثبت رسید و باموضوعیت ساخت مقوا و تولید کارتن، تهیه و تولید، توزیع و فروش و صادرات انواع مقوا و جعبه های مقوایی، خریئ و واردات ماشین آلات و مواد اولیه هرگونه عملیات در ارتباط با این صنعت از نظر قانون تجارت صنعتی نداشته باشد تامین و از سال ۱۳۶۵ عملیات پروژه شروع و از ابتدای سال ۱۳۶۹ تولید انبوه و بهره برداری صنعتی از این واحد تولیدی که بزرگترین واحد کارتن سازی در استان خراسان می باشد، آغاز شد. این شرکت از سال ۱۳۷۲ در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده و هم اکنون خرید و فروش اوراق سهام شرکت کارتن مشهد در بورس جریان دارد.

در حال حاضر مساحت کارخانه ۶۶۰۰۰ متر مربع است که حدود ۲۰۰۰۰ مترمربع آن زیر بنا می باشد. این کارخانه در کیلومتر ۱۸ جاده قوچان مقابل شهرک صنعتی توس واقع شده است.

مقدمه
بسته بندی مقوله ای است که از بدو تولد به عنوان قنداق بچه ودر هنگام مرگ به عنوان تابوت جوامع بشری را همراهی می کند. رعایت اصول بسته بندی تضمینی است برای به وجود آوردن ایمنی و حفاظت، مقرون به صرفه بودن، راحتی حمل ونقل، سرعت عمل، رعایت بهداشت، تبلیغات اقتصادی، بازریابی و زیبایی و جذابیت بسته بندی موجب جلب خریدار می گردد. آنچه مسلم است این است که کیفیت محصول در بازرا فروش حرف اول را می زند ولی پوشش مناسب آتش اشتیاق خریدار را شعله ور می سازد. بسته بندی حداقل ۷% بهای هر کالا را دربرمی گیرد.

فصل اول
مشخصات شرکت کارتن مشهد:

وضعیت ماکلیت شرکت
وضعیت مالکیت شرکت سهامی عام می باشد. مالکیت شرکت متعلق به پارت کاغذ به میزان سهام ۴۲% ، سرمایه گذاری ملی ایران ۵/۷% و سهامداران جزء ۵/۵% سهام است.

میزان تولید شرکت
شرکت کارتن مشهد قادر است در ۳ شیفت تولیدی به میزان ۴۰۰۰ تن انواع ورق و کارتن را تولید کند.

منابع انسانی شرکت
باتوجه به اهمیت مقوله مدیریت منابع انسانی در کنار مقوله های مدیریت تولید و مدیریت استراتژیک ساختار سازمانی شرکت مبتی به بهره مندی بیشتر از نیروهای انسانی توانمند و ارزشمند در قالب طرح طبقه بندی مشاغل شکل گرفته است. منابع انسانی شرکت شامل ۲۳۱ نفر (۸۰ نفر رسمی و بقیه قراردادی) می باشد. که دارای میانگین سنی ۳۵/۳۶ و میانگین تجربی ۰۴/۸ سال می

باشند. ارتقاء کارکنان برمبنای طبقه بندی مشاغل می باشد. مزایای در نظر گرفته شده و پاداش براساس طرح کارانه داده می شود. (هرچه تولید و بازدهی بیشتری داشته باشد.) ساختار مدیریتی شامل ۵ نفر هیات مدیره و ۴ نفر مدیران داخلی می باشد.

حسابرسی
کار حسابرسی داخلی در شرکت کارتن مشهد توسط واحد حسابرسی صنعتی صورت می گیرد و معمولا هر ۶ ماه یا یکسال یک نفر حسابرس از سازمان حسابرسی یا سازمان بورس، یا تامین اجتماعی برای صحت حسابرسی که در شرکت انجام شده می اید.

تبلیغات
این کار به چند شکل انجام می شود:
۱ در ردزنامه ۲۰۰۰ در سراسر ایران که مخصوص شرکت کارتن مشهد است.
۲ روزنامه خراسان
۳ تابلوی تبلیغاتی در پلیس راه مشهد
۴ تبلیغات در نمایشگاه بین المللی
بازار اصلی تولیدات شرکت کارتن مشهد در استان خراسان می باشد که بیش از ۶۰% فروش شرکت مربوط به مصرف در داخل استان می باشد و مازاد تولید به سایر استانهای کشور صادر می شود. بعد از استان خراسان، استان تهران در رتبه دوم مصرف قراردارد. در برخی اوقات به مشتری اشانتیون داده می شود. مثلا جنس آن به صورت مجانی در روزنامه ۲۰۰۰ تبلیغ می شود و هزینه تبلیغات از طریق واحد فروش است.

صادرات
صادرات شرکت به صورت زیر می باشد:
۱ کارتن خشکبار برای آذربایجان شرقی

۲ کارتن کشمش برای افغانستان
۳ کارتن چای برای اروپای شرقی
۴ کارتن مرکبات جهت کشورهای اروپایی و;.
یک سری محصولات تولید می شود که همراه با مظروف به خارج ارسال می گردد. روش فروش مثل فروش داخلی می باشد. هر کدام از این کشورها در ایران یک انبار دارند که محصول به آنجا فرستاده می شود و خود آن کشور محصول را از انبار خراج می کند.
شرکت کارتن مشهد ۳ انبار دارد:

۱ انبار مواد اولیه
۲ انبار محصول
۳ انبار قطعات
تعداد دفتر فروش: یکی در مشهد و دیگری در تهران می باشد. (در تهران تولید صورت نمی گیرد.)
سود ایده آل شرکت ۱۷% فروش بوده است. روش فروش برحسب سفارش متری می باشد.

پیش بینی و بودجه بندی
پیش بینی فروش یکساله که از سوی واحد فروش بر مبنای تولیدات گذشته و یا اینکه با توجه به تغییرات بازار است. پیش بینی میزان تولید در طول سال آینده از سوی واحد برنامه ریزی به روش پیش بینی بر مبنای گذشته برمبنای پیش بینی که واحدها می دهند، مدیران یک پیش بینی کلی میدهند.

استانداردهای کسب شده
شرکت از سال ۱۳۸۳ با نصب دستگاه چاپ ۴ رنگ ونیز دایکات روتاری توانسته است در کنار برقراری سیستم های جدید مدیریتی (ایزو ۹۰۰۱ ورژن ۹۴ در سال ۱۳۷۹ و ورژن ۲۰۰۰ در سال ۱۳۸۳ از شرکت RW TOV آلمان) گامهای موثری جهت جلب رضایت مشتریان خود بردارد. این شرکت همچنین اولین و تنها دارنده نشان استاندارد ملی در صنعت کارتن سازی در ایران می باشد.

مشتریان اصلی شرکت
در ضمن مشتریان اصلی شرکت محمدرضا فضل، شهد ایران، ارغوان شکوفه و نوش مازندران و تعدادی نیز مشتریان جزء می باشند که به صورت دوره ای یا برحسب نیاز جزء مشتریان کارتن مشهد قرار می گیرند.

فصل دوم
معرفی محصولات تولیدی

انواع محصولات شرکت کارتن مشهد به شرح ذیل می باشد:
۱ انواع ورق مقوایی سه لا با فلوت B ،C و E
۲. انواع ورق مقوایی پنج لا با فلوت C/B و C/E
۳. انواع کارتن های پنج لا و سه لا چاپ تک رنگ، دورنگ، سه رنگ، و چاپ هافتون۴رنگ
۴ کارتن دایکاتی
۵ مقوای کنگره ای دولا سینکل فیس
۶ انواع منقسم از جمله لایه، صفحه، یقه

معرفی مواد اولیه
مواداولیه معرفی شده توسط تولید به صورت زیر است:
مواد اولیه عمدتا از منابع خارجی/ داخلی، معتبر و باکیفیت تهیه می گردد.
انواع کاغذهای مورداستفاده در عرض ها و گرامژهای مختلف و با رنگهای سفید و قهوه ای در دو نوع کرافت و لانیزوفلوتنیک از منابع داخلی و خارجی تامین می شود.

داخلی: مازندران، چوکا، کاوه، تاپ لاینز، کممه نیرک، رول کارتن، پارت
خارجی: روسی، تایلندی، اندونزی، کرواسی، فنلاندی، آلمانی، برزیلی، سوئدی
نسبت مصرف کاغذ داخلی به خارجی از ابتدای سال تاکنون ۲/۲ (۶/۳۱% خارجی و ۴/۶۸% داخلی می باشد)
مرکب مورداستفاده عمدتا خارجی می باشد که از کمپانی اگزونوبل سوئدی تهیه

می شود. در کنار رنگهای اصلی از رنگ های (Black, yellow, cyan,…) برای چاپ چهار رنگ هافتون بهره گیری می شود. نشاسته مورد استفاده عمدتا گلوکوزان، یزد وگناباد است.
براکس عمدتا از ترکیه تهیه می گردد. منابع تامین سیم منگنه عمدتا خارجی می باشد. همین طور نوار امپگ، چسب لبچسب از منابع داخلی معتبر کیمیدار و ازنیفام تامین می شود.
این منابع تامین مواد از کانال تدارکات به صورت زیر بیان شده است:
منابع داخلی کاغذ (صنایع چوب و کاغذ مازندران، صنایع چوب و کاغذ ایران، صنایع کاغذ پارس، صنایع کاغذ کاوه، صنایع پارت کاغذ، کاغذ سازی کهریزک)
صنایع کاغذ خارجی (NORecom آلمان و BilleRuB سوئد و 😉

چگونگی طراحی
طرح به مفهوم کلی یعنی ترکیبی از سیستم های منظم بسته بندی علمی است که از هنر بی بهره نمانده است و از دو بعد حفاظتی و ارتباطی مورد توجه است. بسته بندی مناسب محصول باید تمام پارامترهایی که در طول مسیر تولید تا عرضه، بر شی داخل بسته تاثیر گذار است. برای مثال: کلیه شرایط ظروف شامل ابعاد، وزن مظروف، شرایط انبار و چیدمان، نحوه حمل و نقل و

بسیاری پارامترهای دیگر در نظر گرفته شود و با تامین این الزامات و خواسته ها، محافظت مناسب محصول فراهم گردد. این مراحل (طراحی محصول) مهمترین فرآیند در کارتن سازی است و حتی فراتر از آن باید طراحی به گونه ای باشد که برای بازارهای هدف متفاوت بسته بندی های جداگانه ای در نظر گرفته شود. طرح کارتن ها براساس توافق خریدار و فروشنده با توجه به انواع طرح کارتن در استاندارد ایران به شماره ۲۲۳۸ ساخته می شود.

ماشین آلات
ماشین آلات تکنولوژی ساخت کارتن مطابق با پیشرفته ترین روشهای تولید و از کشورهای: انگلیس، آلمان، سوئد و آمریکا منتقل شده است.
انواع ماشین آلات و مراحل کار آنها به صورت زیر است:
۱ تولید کارتن با قابلیت چاپ High Graphic ورق B فلوت و C فلوت تای سه لا و پنج لا با کیفیت بالا
۲ ماشین آلات تمام اتومات چاپ چهررنگ و فلکسوگرافی مجهز به بخشهای اتصال، شمارش و روتای داسیکات

۳ فولدر بسته بندی با قابلیت چاپ HALF TONE High Graphic با عرض ۲۴۴ سانتی متر

فصل سوم
اهداف شرکت

اهداف شرکت به سه دسته کلی تقسیم می شوند:
۱ اهداف استراتژیک و بلند مدت به صورت مدون و مستند:
سازمان با تعیین اهداف بلند مدت و سیاست های خود چندین فرآیند مهم را هدایت می کند. ارزیابی ها را انجام می دهد، هم افزایی می کند، اولویت ها را تعیین می نماید. امور را هماهنگ می کند و موجب اثر بخشی، برنامه ریزی، سازمان دهی، ایجاد انگیزه در کارکنان و کنترل فعالیتهای سازمان می گردد. سیاست ابزار است که بدان وسیله می توان به اهداف سالانه دست یافت. مقررات و رویه هایی که سرکت برای دستیابی به هدف های اعلان شده رعایت می کند تعیین کننده شرایط روزمره و تکراری هستند. اهداف سالانه و سیاست ها می نوانند در سه سطح جدا شوند: ۱)کل شرکت. ۲) واحد مستقل. ۳) واحد سازمان.

اهداف استراتژیک و بلند مدت شرکت کارتن مشهد به صورت ذیل بیان شده اما یک سند رسمی ارائه نشده است:
۱) توسعه بازار ۲)توسعه محصول ۳) رشد در بازار ۴) تنوع همگون

۲ اهداف استراتژیک و بلند مدت در سطح واحدهای شرکت
مفهوم رهبری و ثبات در اهداف برتری نتیجه رهبری بلند نظرانه و الهام بخش، توام با عزم راسخ در اهداف می باشد. سازمانها برتر دارای رهبرانی هستند که جهتی شفاف را برای سازمان ترسیم و تبیین می نمایند. بدین منظور آنها سایر رهبران را متحد و تشویق می نمایند تا برای کارکنانشان الهام بخش باشد. آنها ارزشها، خلاقیت، فرهنگ، ساختار و هدایت را برای سازمان ایجاد می

نمایند که برای ذینفعان هویت و جذابیت داشته باشد. در چنین سازمانهایی در تمامی سطوح رهبران دائما سایرین را به سوی برتری تحریک و برانگیخته می نمایند و خود الگوی عملکرددیگران هستند. آنها با روش هایی نظیر شناسایی ذینفعان و همکاری با آنها در زمینه فعالیت های بهبود

مشترک سازمان را اداره می کنند. در هنگام مشکلات آنها ثبات و پایداری در اهداف را نشان داده که نتیجه به ذینفعانشان اعتماد و تعهد را الهام می بخشند در چنین وضعی آنها قابلیت تطبیق و سازماندهی مجدد به سازمانشان را در پرتو حرکت سریع و تغییر دائمی محیط به نمایش می گذارند و این چنین کارکنانشکان را با خود همراه می سازند.

۳ اهداف کلان
اهداف کلان این شرکت بر خلاف شرایط مطلوب طرح شده فوق به صورت مکتوب نیست و بیشتر در اذهان مدیران ارشد در جریاناست و به صورت زیر بیان شده است:
۱- دستیابی به ظرفیت اتمی تولید ۲- کاهش ضایعات تا حداستاندارد جهانی
۳- دستیابی به حداقل نرخ جذب کننده مدیریت RCR
۴- مدیریت اطلاعات و مدیریت بر اطلاعات و دانش
۵- عملکرد منابع انسانی و فرهنگ سازمانی

۶- تامین به موقع و اقتصادی مواد با کیفیت
۷- رضایت مشتریان در کیفیت محصولات در موعد تحویل
شرکت کارتن مشهد این ویژگی ها را دراهداف کوتاه مدت خود در سال ۸۳ به صورت یک سند تحت کنترل بیان نموده است.

اهداف شرکت در سال ۸۵ به شرح زیر است:
۱- افزایش تولید به بیش از ۳۰ هزار تن ( شامل: حداقل هشت هزارتن مقوا و ۲۲ هزارتن کارتن)
۲- افزایش مهم بازار فروش تا ۷% سهم کل بازار کارتن
۳- افزایش ثبت سود به فروش تا حداقل ۱۰%
۴- کاهش ضایعات فرایند تولید به حداکثر ۷%
۵- افزایش رضایت و وفاداری مشتریان و حذف برگشت از فروش
۶- انطباق کیفیت محصولات با استانداردهای ملی و بین المللی در صنعت کارتن ومقوا

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.