فایل ورد کامل مقاله تحقیق کارآفرینی؛ تحلیل علمی مبانی نظری، فرآیندهای نوآوری و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله تحقیق کارآفرینی؛ تحلیل علمی مبانی نظری، فرآیندهای نوآوری و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی دارای ۸۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله تحقیق کارآفرینی؛ تحلیل علمی مبانی نظری، فرآیندهای نوآوری و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله تحقیق کارآفرینی؛ تحلیل علمی مبانی نظری، فرآیندهای نوآوری و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله تحقیق کارآفرینی؛ تحلیل علمی مبانی نظری، فرآیندهای نوآوری و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی :

تحقیق کارآفرینی

الف. صادرات کشور ما به این کشورها شامل: موادغذایی، کفش و پوشاک، مواد شوینده، لوازم خانگی و منسوجات است و واردات کشور مواد شیمیایی، پنبه، آهن آلات و کود شیمیایی می‌باشد. اطلاع کارآفرینان از عناوین کالاهای وارداتی و صادراتی و میزان حجم معاملات و مبادلات کالاها در تأسیس واحدهای تولیدی و خدماتی و چگونگی توسعه فعالیتهای آنها بسیار مؤثر می‌باشد.
ب. صادرات و واردات با پول: معاملات باکشورهای خارجی با پول و به طور عمده با استفاده از دلار انجام می‌گیرد لیکن کشورهای جهان به علت اینکه از نوسان ارزش دلار آسیب کمتری ببینند علاقه دارند که مبادلات بازرگانی خود را با احتساب ارزش واقعی بین‌المللی پول چند کشور جهان مانند ژاپن، آلمان، فرانسه، انگلیس و ; انجام دهند. به همین علت کشورهای اروپایی در حال به توافق رسیدن در انتخاب واحد پولی مشترک بین خود می‌باشند .

در حال حاضر شرکای تجاری جمهوری اسلامی ایران برای کالاهای صادراتی به ترتیب عبارتند از: آلمان، ژاپن، ایتالیا، دبی، بلژیک، ترکیه، استرالیا، برزیل و کره جنوبی و همچنین شرکای تجاری جمهوری اسلامی ایران برای کالاهای وارداتی به ترتیب عبارتند از: آلمان، ایتالیا، دبی، ترکیه، سویس، ژاپن، بریتانیا، فرانسه و کره جنوبی که بدیهی است به علت تغییرات شرایط سیاسی و اقتصادی طرفین معامله، ترتیبات فوق پایدار نمی‌باشد و کارآفرینان باید با ابتکارات خود بتوانند مطابق شرایط روز نسبت به صادرات و واردات اقدام نمایند و یا خود شرایط جدیدی را به وجود آورند یعنی کالای جدیدی را از کشور جدیدی وارد و یا به کشور دیگری صادر نمایند.

 

بازاریابی
برای فروش کالا و یا ارائه خدمات در داخل و یا خارج از کشور احتیاج به بازاریابی می‌باشد.
بازاریابی عبارتست از «همه تلاشهای نظام‌مند برای شناخت نظام بازار و اقدام نسبت به انواع تقاضاها، با توجه به نظام ارزشی جوامع و هدفهای سازمانی».
مدیران بنگاههای کارآفرینی و شرکتهای تولیدی و بازرگانی باید با شناخت بازار و تحلیل آن سهم مناسب از بازار را برای خود بدست آورند و با عرضه محصولی با قیمت مناسب، بکارگیری روشهای مطلوب توزیع، استفاده از تبلیغات آگاه کننده و جهت‌دهنده و شناسایی رقبا، فرصتها و تهدیدهای محیطی، سهم بازار محصول خود را افزایش دهند و با خلاقیت، ابتکار، انعطاف‌پذیری و تطبیق منابع با نیازها، خواسته‌های مشتریان داخلی و خارجی و با رعایت عدالت و ارزشهای اسلامی علاوه بر افزایش سهم بازار، مشتریان خود را نیز حفظ نمایند.

تبلیغات
تبلیغ بازرگانی عبارت است از به کار بستن اقداماتی به منظور جلب توجه افراد به ویژگیهای خوب یک محصول و یا خدمات قابل ارائه و ایجاد تقاضای هر چه بیشتر برای آنها با رعایت تقوا و اخلاق اسلامی.
هدف تبلیغ بازرگانی، شناساندن محصول و تولیدکننده آن به گروههای مصرف کننده و ایجاد انگیزه برای فروش انبوه است. برای این منظور تبلیغ باید جنبه آگاه‌کنندگی داشته باشد. در تمام مراحل تبلیغاتی لازم است مزایای یک محصول و دلایل برتری آن به طور روشن و واقعی به اطلاع مشتریان برسد. امروزه مؤسسات تبلیغاتی امر تبلیغ را با استفاده از افراد متخصص و وسایل و امکانات فنی بر عهده دارند.

 

ویژگیهای پیامهای تبلیغی: مهمترین ویژگیهای یک پیام تبلیغی به شرح زیر توصیه می‌گردد:
۱- قبل از انتخاب وسایلی که برای تبلیغ در نظر گرفته می‌شود باید از اثربخشی آن مطمئن شد. این امر به میزان خلاقیت و ابتکار مؤسسه تبلیغاتی و یا واحد تولیدی و خدماتی بستگی دارد.
۲- بودجه تبلیغات باید با قدرت مالی واحد تولیدی و خدماتی متناسب باشد.
۳- پیام تبلیغ باید واضح و صمیمی باشد.
۴- تبلیغات بر اساس یک برنامه مدون، حساب شده و از روی صداقت انجام گیرد.

به نام خداوند جان و خرد
پیشگفتار
با توجه به شرایط اجتماعی موجود در دنیا و پیشرفت جوامع در تمامی نقاط جهان ارتباط‌های اجتماعی و اقتصادی بین آنها و نیاز روزافزون بدان موجب داغتر شدن بازار رقابت به منظور کسب درآمد بیشتر می‌شود که در این میان تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران ذینفع بر آن می‌شوند که به مسائل جنبی مربوط به این روند رو به رشد توجه بیشتری بنمایند و بر شما دانشجویان عزیز هم که بزودی درگیر این نوع مسائل خواهید شد، واجب می‌شود که تا حدودی با آنها آشنا و از شیوه‌های مطلوبتری که نتیجه بررسی‌ها و توجه دیگران می‌باشد، آگاهی یابید تا در ادامه راه به موفقیت و نتایج بهتری دست یابید.
بنابراین در این مجموعه بر آن شده‌ام تا حدودی ولو مختصر بر این مهم بپردازم امید است جزوه با تمام نواقص خود انگیزه‌ای برای نگرشهای بیشتر شما عزیزان باشد.

انشاءالله;.

تعاریف
چون در صدد هستیم شما را تا حدودی به مسائل مربوط به کار و فعالیت مربوط به مسائل اقتصادی آشنا کنیم و شما را در جهت پیشرفت کاریتان سوق؛ دهیم پس لازمست ابتدا با بعضی از تعاریف آشنا شوید از جمله:
کار: به مجموعه کوشش و فعالیت و خلاقیتی که موجب آفرینندگی و حتی تلاش برای افزایندگی، کار گفته می‌شود.
کارآفرینی: کارآفرینی یعنی ایجاد و فراهم کردن شرایط و زمینه‌های کار برای خود و دیگران.
مؤسسه: به مجموعه و منظومه‌ای از عوامل انسانی، مادی، دانش فنی و سازمان برنامه و مدیریت کار گفته می‌شد که با ترکیب متناسب آن عوامل و با توجه به زمینه‌ها و شرایط پیرامونی و ورودی‌ها و خروجیهای خود فعالیت می‌نماید.

کار مؤسسه: عبارتست از تمامی یا جزئی از فرآیند فعالیت ایجادی، فرآور و فرابری یک یا چند فرآورده مادی یا معنوی.
ساختار مؤسسه: هر مؤسسه دارای ساختاری سازمانی است که بر اساس و در چهارچوبی خاص که کلیه عوامل کار و مجموعه فرآیند فرآوری تقسیم شده است و در این ساختار سازمانی، عوامل انسانی در یک نظام و شبکه سلسله مراتب ریاست و مرئوسیت با هم ترکیب گردیده و در جهت اهداف مؤسسه فعالیت می‌نمایند

.
کارآئی مؤسسه: کارآیی هر مؤسسه به بهینگی عوامل کار و شرایط پیرامونی و بهینگی ترکیب آن عوامل از مادی و انسانی بستگی دارد.
سازوارگی: ساختار و نظام هر مؤسسه بر اساس چهارچوب فعالیت، کارکرد و چگونگی آن از نظر سرعت، سهولت و روانی کار و کارآمدی آن مؤسسه که باعث افزایش بازدهی و در مقابل کاهش ضایعات و هزینه‌های آن گردد. لذا تنها در اینصورت است که یک مؤسسه میتواند زایا (تولید کننده) پویا (جستجوگر) و پایا (ثابت) باشد و خود را با شرایط درونی و بیرونی تطبیق داده و توسعه یابد.

سازمان گروهی: موجودیت و دامنه فعالیت هر مؤسسه ناشی از کار جمعی و سازمان گروهی می‌باشد که بر اساس یک سیستم منسجم و هماهنگ کلیه بخش‌ها و زیربخش‌ها و تمامی افراد و گروههای تخصصی همگی در یک فراشد سیستم (واحد) با سلسله مراتب طولی و عرضی جهت دست‌یابی به هدفی مشخص تلاش می‌نمایند.
کارآفرینی: با توجه به آنچه که اشاره شد نقش مدیریت‌های هر قسمت بویژه مدیریت کل بمنظور ایجاد هماهنگی لازم آشکار می‌شود که برای ایجاد زمینه فعالیت برای خود و دیگران باید کارآفرین بود.

و اینجاست که می‌توان کارآفرینی را که خود امری فراگیر است به کارآفرینی فراگیر یا عمومی تعبیر نمود.
گر چه درجه و ارزش کارآفرینی در هر یک از افراد و گروهها متناسب نقش و جایگاهشان در سازمان متفاوت می‌باشد اما باز هم می‌توانند و باید بتوانند که خود کارآفرین باشند.
بنابراین برای کارآفرین بودن در هر سطح و موقعیتی باید دارای خصلت‌ها و ویژگی‌های خاص بود که در این مقوله به آن پرداخته خواهد شد.

بخش نخست
فصل ۱
کارآفرین بودن
کارآفرین کسی است که اهل عمل بوده و توانایی آنرا دارد تا فرصت‌های کسب را ببیند و آنها را ارزیابی کرده، منابع لازم را جمع‌آوری نموده و از آنها بهره‌برداری نماید و برای رسیدن به موفقیت روش مناسبی را پی‌ریزی کند.
۱-۱- ویژگیهای کارآفرین‌ها:
کارآفرین عموما دارای ویژگیهائی هستند که می‌توان از صفت بارز آنها پی به آن خصوصیات برد بدین منظور به نماد زیر توجه کنید:
ویژگی عمومی صفت بارز

خودباوری اعتماد به نفس- استقلال رأی- خوشبینی
میل به نتیجه نیاز به کامیابی- منفعت شناسی
ایستادگی، پشتکار، اراده – سخت کوشی، شوق – انرژی
ریسک پذیری توانایی ریسک‌پذیری- اشتیاق به انجام کارهای بزرگ
هدایت و رهبری رفتار هدایتگرانه- مردم داری- انتقادپذیری
خلاقیت نوآوری- ابتکار- تدبیر – دانایی
آینده نگری دوراندیشی- قدرت درک

حال اگر می‌خواهید فی الواقع کارآفرین باشید بایستی دارای تمامی صفتهای ذکر شده باشید یا آنکه در پرورش آنها در خودتان بکوشید گر چه ممکن است تمامی آنها به کارتان نیاید اما هر چه از این صفات را بیشتر دارا باشید شانس موفقیت‌تان برای کارآفرین شدن بیشتر خواهد شد. ضمن اینکه بسیاری از این خصوصیات به نوعی به یکدیگر ارتباط دارند. و از صفات تفاوتهای آشکاری نسبت به آنهایی که این صفات را ندارند وجود دارد.

۲-۱ فلسفه کارآفرینی:
موفقیت در کارآفرینی به تمایل شما در قبول مسئولیت نسبت به کار خودتان بستگی دارد. لذا اگر می‌خواهید که هدفهایتان با خواسته‌تان سازگار باشد ابتدا باید خودتان را بشناسید. چون قدرت شما بیشتر از اعمال خودتان سرچشمه می‌گیرد تا از اعمال دیگران. پس باید شکست را پذیرفت و از آن تجربه آموخت چنانکه ایستادگی و تلاش مقدمه کامیابی است.
از طرفی کارآفرین‌ها چون واقع بین هستند به همین خاطر از نظر آنها نتایج قابل قبول مهم‌تر از نتیجه بی‌نقص و کامل است چون یافتن هدفهای بی‌نقص جز وقت تلف کردن و مانع از رشد و تکامل شدن نخواهد بود.

۳-۱ شخصیت کارآفرین:
در حالیکه به مجموعه رفتار و کردار هر فرد شخصیت گفته می‌شود لذا هیچ دو نفری را نمی‌توان یافت که مانند یکدیگر باشند پس تجربیات گذشته کارآفرین، موقعیت کنونی او را در زندگی رقم میزند و البته خیلی‌ها دیگران را سرمشق خود قرار می‌دهند که حتما او خود یک کارآفرین خواهد بود.
شغل فعلی، شرایط خانوادگی و کنونی جامعه همگی به نوعی در شکل‌گیری شخصیت کارآفرین شما نقش دارند و شما نیز در مقابل عوامل دیگری از جمله خود، خانواده، جامعه و ; مسئولید.

یادتان باشد به اینکه اگر تعهدات بیش از حد داشته باشید کارآفرین شدن برایتان دشوار خواهد بود. بنابراین هنگام برنامه‌ریزی برای آینده این را بدانید که می‌توانید بعضی از چیزها را در خودتان تغییر بدهید و بعضی چیزها را هم خیر، پس واقع‌بین باشید و از تجربیات گذشته کمک بگیرید تا بتوانید موقعیت کنونی خود را بهتر درک کنید.
برای این منظور هم می‌توانید از جدولی مشابه زیر کمک بگیرید چنانکه با مشخص شدن عوامل مؤثر در شخصیت کارآفرینی شما در ستون اول، وضعیت کنونی‌تان را نسبت به هر یک از اهداف و طرح‌هایتان را جهت دستیابی به آنها را در ستونهای بعدی می‌توان مورد بررسی و توجه قرار داد.
فهرست عوامل زندگی کارآفرین:
عامل هدف موردنظر موقعیت کنونی طرح دستیابی به هدف
پیشرفت شغلی
امور مالی

۴-۱- جلوه‌های کارآفرینی:
کارآفرین بودن فراتر از شغل و حرفه است، شیوه زندگی است و اصول معینی بر استراتژی در مسیر کارآفرینی تأثیر می‌گذارد پس باید نرمخو و پندرگر باشید، توان طراحی داشته باشید، ریسک‌پذیر باشید، و برای دستیابی به هدف، فعالیت کنید. بایستی واقع‌بین و آینده‌نگر باشید. بایستی اراده داشته باشید تا در شرایط متناقض، متغیر عمل کنید. که برای اینکار هم لازمست در رابطه با محیطی که باید در آن کار کنید خودتان را تحلیل کنید.
اهداف کاری شما بایستی بر حسب اولویت‌ها تقسیم شوند و اهداف معنی‌دار و قابل اندازه‌گیری، متناسب بوده و ایجاد انگیزه نماید.
برای اینکه دریابید که جلوه‌های کارآفرینی شما چگونه است می‌توانید با بررسی پاسخهای واقع‌بینانه داده شده به پرسشهایی مانند زیر به این مهم دست یابید از جمله:
آیا در کارهایتان اعتماد به نفس دارید؟

آیا قادرید با دیگران ارتباط برقرار کنید؟
آیا با اطمینان و به آسانی تصمیم می‌گیرید؟
آیا شنونده خوبی هستید؟
آیا تصویری که از خودتان دارید مثبت است؟
بنابراین می‌توان گفت به اینکه یکی از جلوه‌های مهم کارآفرینی آنست که چیز با ارزشی را به دیگران عرضه کنید چنانکه مردم هر چه بیشتر احساس کنند که به خدمات یا محصول شما نیاز دارند یا کارتان به آنها کمک خواهد کرد که بهتر زندگی کنند و شما در خدمت نیاز جامعه هستید آنگاه برایتان و کارتان ارزش بیشتری قائل خواهند شد و برای آن پاداش مناسبی هم خواهند داد.

۵-۱ رفتار حرفه‌ای:
کارآفرین‌ها توانایی‌های معینی دارند که در حرفه‌های بسیاری به کار می‌آید لذا به نکاتی مانند زیر می‌تواند بشما کمک کند تا رفتارهای کار آفرینانه را در خودتان بپرورانید.
حرفه‌ای را برگزینید که بتوانید در آن آزادانه خلاقیت خود را نشان دهید.
در حرفه انتخابی خود کسانی را که در آن حرفه مؤفق بوده‌اند، الگو قرار دهید.
درباره حرفه خود کسب دانش نمائید تا خودتان در آن کارشناس شوید.
با توجه به تغییرپذیری شرایط کار، باید آینده‌نگر باشید.
اهل عمل باشید.

نقاط قوت و ضعف خودتانرا بشناسید به تقویت نقاط قوت بپردازید.
فعالیتهای روزمره خود را با برنامه مشخصی انجام دهید.
توانایی همکارانتان را تشخیص دهید.
به خودتان و همکارانتان اعتماد نشان دهید.
ظاهر شما تصویری از خود شماست و بر روابط‌تان تأثیر می‌گذارد پس به ظاهرتان توجه داشته باشید.
تصمیم‌گیر خوبی باشید.
در زمان حال زندگی کنید و نگاهتان به آینده باشد.

۶-۱ ذهنیت کارآفرین:
کارآفرین‌ها ذهنیت روشنی از زندگی دارند و افرادی بالغ بوده و بر خود آموخته‌اند که با هر تجربه‌ای برخوردی سالم داشته باشند.
برای پرورش ذهنیت کارآفرینی به نکات پیشنهادی زیر توجه نمائید.
* از کارتان احساس رضایت کنید.
* چون ذهن ابزار پرقدرتی است پس هر روز مدتی را به خود فکر کنید.
* قدرت تخیل خود را تقویت کنید.

* خوش خلقی کنید تا سلامت فکر شما حفظ شود و زیادی هم جدی نباشید.
* سعی کنید که بتوانید افکارتان از موردی به مورد دیگر معطوف کنید.
پس برخورد ذهنی صحیح با کار، فوق‌العاده مهم است. چنانکه کارآفرین مؤفق از کارش لذت می‌برد و کاملا متوجه کاری است که می‌کند.
در این رابطه ذهنیت مثبت باعث می‌شود تا شغل او به کاری برانگیزاننده، جالب و ثمربخش تبدیل شود.

۷-۱- اهمیت رفتار و نگرش:
اکثر مردم مهار رفتار خود را به دست شرایط می‌سپارند حال آنکه کارآفرین از رفتار و نگرش خود بهره می‌گیرد تا شرایط را مهار کند.
* با کسانیکه کارآفرینانه می‌اندیشند و عمل می‌کنند، معاشرت کنید تا در اندیشه و طرز رفتار و ویژگیهای شما اثرگذار باشد.
* از اندیشه‌های منفی بپرهیزید
* برای بهبود زندگی‌تان چه خصوصی و چه کاری همیشه گوش به زنگ فرصت‌ها باشید.
* محیطی که در آن زندگی می‌کنید بر عملکردتان مؤثر است پس آنرا درست انتخاب کنید.
* توانایی‌های خود را باور کنید.

* از فعالیت‌های تنش‌زا بپرهیزید.
* افکار خود را به مسئله خاصی متمرکز کنید، همینکه تصمیم گرفتید آنرا عملی سازید.
برای اینکه دچار تشویق افکار نشوید و بتوانید بدرستی تصمیم بگیرید باید بسلامت فکری و جسمی خود توجه داشته باشید. پس در خوردن و نوشیدن میانه‌روی کنید و ورزش و استراحت کافی را فراموش نکنید، خود را اسیر استعمال دخانیات نکنید، امور مهم، فوری و خیلی مهم و غیره را دسته‌بندی کنید و پس از بررسی آنها به انجام آنها بپردازید. (با حوصله برنامه‌ریزی کنید).
همانطور که با مشاهده گفتار و رفتار کارآفرینها می‌توان به ذهنیت آنها پی برد پس می‌توان گفت که طرز عمل کارآفرین در واقع بازتاب تفکر او در خود و محیط پیرامون اوست.

۸-۱ عادت‌های رفتاری:
ایجاد عادتهای خوب دشوار است اما همینکه بدست آمد به دارایی مهمی تبدیل می‌شود. چنانکه بسیاری از مدیران موفق این عادت را در خود بوجود اورده‌اند که صبح زود شروع به کار کنند. چون دو ساعت زودتر از معمول از خواب برخاستن می‌تواند راهی برای بارآورتر شدن باشد گر چه انجام کار شاید دشوار باشد اما اگر کارآفرینی بتواند اینکار را یک ماه بطور مداوم تمرین کند، عادت خواهد کرد و شما هم باید بمنظور مهیا شدن برای مؤفقیت‌های آینده لازمست که عادت‌های پسندیده جدیدی را جایگزین عادتهای کهنه نمائید.

خود را بیازمائید:
* کار را تعریف کنید.
* کارآفرین کیست؟
* مؤسسه را تعریف کنید.
* کار مؤسسه چیست؟
* ساختار مؤسسه کدامست؟
* منظور از کارآیی مؤسسه چیست؟
* سازوارگی یعنی چه؟
* کارآفرینگی فراگیر (عمومی) یعنی چه؟
* سازمان گروهی چیست؟
* منظور از ویژگیهای کارآفرین چیست؟
* ویژگیهای عمومی کارآفرین را نام ببرید.
* چهار مورد از ویژگیهای عمومی کارآفرین‌ها را با صفت‌ها بارز آنها نام ببرید.
* از فلسفه کارآفرینی چه می‌دانید؟ مختصرا توضیح دهید.
* شخصیت کارآفرین چیست؟
* برای شکل‌گیری شخصیت کارآفرینی چه باید کرد؟
* چارت (جدول) فهرست عوامل زندگی کارآفرینی را رسم کرده و توضیح دهید که چیست؟ و به چه کار می‌آید؟
* جلوه‌های کارآفرینی چیست؟
* یکی از مهمترین جلوه‌های کارآفرینی چیست؟
* شش نکته از نکاتی که در رفتار حرفه‌ای نقش دارند را نام ببرید.
* منظور از ذهنیت کارآفرین چیست؟
* چرا برخورد ذهنی صحیح با کار مهم است؟
* چرا رفتار و نگرش کارآفرین اهمیت دارد؟
* برای داشتن رفتار و نگرش کارآفرینی چه پیشنهادی دارید؟
* طرز عمل هر کارآفرین نشانگر چیست؟
* برای جلوگیری از تشویش چه باید کرد؟
* منظور از عادت‌های رفتاری چیست؟

فصل ۲
رهبری هدایت:
رفتار و کردار هر کارآفرین، بیش از هر چیز دیگری تعیین‌کننده عملکرد کلی کسب و کار اوست و نتایجی که در نقش رهبری عاید می‌شود نشان دهنده تأثیر رهبری است.
کارآفرین مؤافق، رهبر مؤفقی نیز هست. خواه رهبر چند کارمند باشد یا صدها کارمند.
کارآفرین بدلیل ماهیت کارش عملا یک رهبر است چون باید در جستجوی فرصت باشد، برنامه‌ریزی کند، منابع فیزیکی و مالی و انسانی موردنیاز را جمع کند، برای خود و دیگران هدف تعیین کند و برای رسیدن به هدف دیگران را رهبری نماید.

۱-۲ رشد صفات رهبری:
صفات رهبری باید خود رشد کند چون این صفات در همه افراد یکسان نیست آگاهی از این نکته که رشد توان رهبری شما به عهده شخص خودتان است هر کارآفرین برای رهبری سبک و روش خاص خود را دارد و شما هم می‌توانید در همین فرصتهایی که دارید به تمرین رهبری بپردازید تا در آینده برای ایفای نقش رهبری آمادگی لازم را کسب نمائید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.