فایل ورد کامل مقاله مترو؛ تحلیل علمی تعریف، ساختار مهندسی و نقش آن در حملونقل شهری پایدار
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مقاله مترو؛ تحلیل علمی تعریف، ساختار مهندسی و نقش آن در حملونقل شهری پایدار دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مقاله مترو؛ تحلیل علمی تعریف، ساختار مهندسی و نقش آن در حملونقل شهری پایدار کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله مترو؛ تحلیل علمی تعریف، ساختار مهندسی و نقش آن در حملونقل شهری پایدار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله مترو؛ تحلیل علمی تعریف، ساختار مهندسی و نقش آن در حملونقل شهری پایدار :
تعریف مترو
مترو نام قطار داخل شهری است.
مترو و یا قطار شهری میتواند در زیر یا بر روی سطح زمین و بر روی ریل مخصوص خود حرکت کند. مترو در کم شدن مشکل ترافیک و نیز آلودگی هوا در کلانشهرها بسیار موثر است.
از کشورهای پیشرفته در زمینه راه اندازی خطوط مترو میتوان به ایالات متحده آمریکا، فرانسه، ژاپن و آلمان اشاره کرد.
بزرگترین و طولانیترین خط متروی شهری در جهان متعلق به متروی نیویورک است که با داشتن ۴۶۲ ایستگاه و طول ۱۳۵۵ کیلومتر و دارا بودن ۲۶ مسیر، در جهان بیهمتا است. در متروی تهران هشت خط عادی و چهار خط سریعالسیر در نظر گرفته شده که همکنون تنها ۳ خط عادی فعال به همراه یک خط بین شهری بین تهران وکرج دارد
اولین مترو در ایران
آشنایی با متروی تهران
سابقه بحث درباره احداث قطار شهری در تهران به ۱۱۰ سال قبل باز میگردد
تاسیس تراموای شهری از جمله نکات پیش بینی شده در امتیاز نامهای بود که بارون ژولیوس دو رویتر در عهد ناصرالدین شاه روی کاغذ آورد.[آشنایی با مترو]
اولین طرح شبیه به متروی امروزی که برای تهران طراحی و اجرا شد، طرح واگن اسبی بود که از حرم حضرت عبدالعظیم تا میدان حُر امروزی کشیده شده و تا سال ۱۳۱۰ نیز دایر بود.
در مهر سال ۱۳۵۳ مطالعات مربوط به حل مشکلات ترافیک متروی تهران توسط شرکتهای مشاور خارجی از جمله سوفرتو منتج به پیشنهاد سیستم اتوبان مترو (با ۷ خط) شد.
بر اساس این مطالعات، احداث مترو به عنوان اساسیترین راه حل بهبود ترافیک تعیین شد.
شرکتهای فرانسوی از سال ۱۳۵۶ عملیات اجرایی احداث خط ۱ مترو را در اراضی شمال تهران (بزرگراه شهید حقانی کنونی) آغاز کردند.
عملیات اجرایی مترو تا آذر سال ۵۹ نیز ادامه یافت ولی در این زمان و درپی جریانات جنگ تحمیلی، نمایندگان شرکتهای خارجی ایران را ترک کردند و در اواخر سال ۶۰ هیئت وزیران توقف کامل طرح توسط مشاوران خارجی را اعلام کرد.
در سال ۶۳ پس از ارائه گزارشی از طرف جمعی از کارشناسان ایرانی در خصوص لزوم احداث مترو، در فروردین سال ۶۴ هیئت وزیران اجرای طرح متروی تهران را تصویب و فعالیتهای مترو مجددا در تهران آغاز شد.
برنامه اول مترو شامل احداث خط ۱ (میرداماد – حرم مطهر)، خط ۲ (دردشت – صادقیه) و مسیر برون شهری خط ۵ (تهران – گلشهر) جمعا به طول ۹۰ کیلومتر با ۵۲ ایستگاه بود.
فعالیتهای اجرایی این برنامه از سال ۱۳۶۶ با عقد مشارکت مدنی با سیستم بانکی آغاز شد.
برنامه دوم مترو نیز شامل طرح توسعه خط ۱ از ایستگاه میرداماد تا میدان تجریش، احداث خط ۳ از منطقه اُزگُل تا شهرک ولی عصر در جنوب غرب تهران، احداث خط ۴ مترو از میدان شهید کلاهدوز تا شهرک اکباتان و طرح توسعه خط ۲ از دردشت تا پارک جنگلی سرخه حصار بود.
ساخت و بهرهبرداری از خطوط مترو در برنامه دوم از سال ۸۴ شروع شد و تا سال ۱۳۹۰ ادامه خواهد داشت. [اینجا تهران است، مترو]
متروی تهران از نگاه تاریخ:
سال ۱۳۵۰:
• شروع مطالعات اجتماعی، اقتصادی و ترافیکی شهر تهران و پیش بینی تغییرات آن برای سال ۱۳۷۰توسط شرکتهایسوفرتو و RATP
سال ۱۳۵۳:
• ارایه گزارش نهایی و انتخاب سیستم مختلط (سیستم مختلط شامل یک شبکه خیابانی با یک کمربندی در پیرامون منطقه مرکزی و دو بزرگراه برای نواحی تازه ساز شهری و یک شبکه مترو با ۷ خط که به وسیله شبکه اتوبوس رانی و تاکسی رانی تکمیل میشد)
سال ۱۳۵۴:
• تصویب قانون تاسیس شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)
سال ۱۳۵۶:
• شروع عملیات اجرایی
سالهای ۶۵-۱۳۵۹:
• توقف کامل طرح به دلیل جنگ تحمیلی
سال ۱۳۷۴:
• عقد قرارداد برای خرید تجهیزات ثابت و متحرک خطوط ۱ ، ۲ و ۵
سال ۱۳۷۷:
• افتتاح و بهره برداری از قطار سریع السیر تهران – کرج
سال ۱۳۷۸:
• افتتاح و بهره برداری از بخش غربی خط ۲، از ایستگاه صادقیه (تهران) تا امام خمینی (ره)
سال ۱۳۸۰:
• افتتاح و بهره برداری از نیمه شمالی خط یک از ایستگاه میرداماد تا علی آباد به طول ۱۴۶ کیلومتر و ۱۷ ایستگاه
سال ۱۳۸۱:
• افتتاح و بهره برداری از پایانه و تعمیرگاه غرب خط ۲ متروی تهران
• ۱۰،۸ بهره برداری از خط یک از ایستگاه علی آباد تا حرم مطهر به طول
کیلومتر و ۳ ایستگاه
سال ۱۳۸۲:
• بهره برداری از بخش شرقی خط ۲، از ایستگاه امام خمینی (ره) تا بهارستان به طول ۲ کیلومتر و ۲ ایستگاه
سال ۱۳۸۳:
• بهره برداری از ایستگاه ایران خودرو (خط ۵)
• بهره برداری از خط ۵ از ایستگاه کرج تا گلشهر به طول ۱۰کیلومتر
سال ۱۳۸۴:
• بهره برداری از ایستگاه چیتگر (خط ۵)
• بهره برداری از ایستگاه باقرشهر (خط ۱)
• افتتاح و بهره برداری از پایانه فتح آباد
• افتتاح نیمه شرقی خط ۲ به طول ۹ کیلومتر و بهره برداری از ایستگاههای دانشگاه علم و صنعت، سرسبز و شهید مدنی
سال ۱۳۸۵:
• بهره برداری از ایستگاه های سبلان و دروازه شمیران
• بهره برداری از ایستگاه های نظام آباد و گلبرگ
• بهره برداری از ایستگاه اتمسفر
• بهره برداری از ایستگاه امام حسین (ع)
•
سال ۱۳۸۶:
• بهره برداری از ایستگاه اکباتان
• بهره برداری از ایستگاه شهدا
سال ۱۳۸۷:
• بهره برداری از خط ۴ متروی تهران به طول ۵/۲ کیلومتر از ایستگاه دروازه شمیران تا فردوسی
مردم درباره مترو قضاوت کنند
ایران- علی سطوتی قلعه:
دکتر قالیباف در همان نخستین روزهای مدیریت خود در شهرداری تهران محورهایی را به عنوان اصول مدیریت شهری مطرح کرد
که گرچه آن روزها برای برخی جنبه شعاری داشت، اما به مرور زمان، همان شعارها رنگ واقعیت به خود گرفت. یکی از آن محورها در شعار شهروندمداری تجلی یافت. مدیریت شهری تهران طی ۴ سال اخیر همواره بر این موضوع تاکید کرده که شهر متعلق به شهروندان است و همه تلاش خود را به کار بسته تا بیشترین خدمات را در حوزههای مختلف به آنها ارائه کند. یکی از این حوزهها، حوزه حمل و نقل عمومی است که شاهد تحولات مثبت و پیشرفتهای چشمگیری در این سالها بوده است.
گسترش خطوط مترو از یک سو و راهاندازی سامانه اتوبوسهای تندرو از سویی دیگر، توانسته است بخشی از بار سنگین ترافیک را از روی شانههای معابر عمومی بردارد. این اتفاق در حالی افتاده که متاسفانه دولت چندان به تعهدهای خود در قبال تبصره ۱۳ پایبند نبوده است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 