فایل ورد کامل تحقیق آمار مدارس در سطح کشور؛ تحلیل علمی تعداد، توزیع جغرافیایی و نقش آن در توسعه آموزشی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل تحقیق آمار مدارس در سطح کشور؛ تحلیل علمی تعداد، توزیع جغرافیایی و نقش آن در توسعه آموزشی دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل تحقیق آمار مدارس در سطح کشور؛ تحلیل علمی تعداد، توزیع جغرافیایی و نقش آن در توسعه آموزشی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحقیق آمار مدارس در سطح کشور؛ تحلیل علمی تعداد، توزیع جغرافیایی و نقش آن در توسعه آموزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل تحقیق آمار مدارس در سطح کشور؛ تحلیل علمی تعداد، توزیع جغرافیایی و نقش آن در توسعه آموزشی :
چکیده :
کمبود فضای آموزشی ، خصوصاً در مراکز پر جمعیت شهری به شدت احساس می شود . با توجه به این امر مهم بر آن شدیم تا تعداد مدارس کشور را از سال تحصیلی ۱۳۵۷- ۱۳۵۶ را ( بدون تفکیک سه مقطع ابتدایی ، راهنمایی ، متوسطه ) مورد بررسی قرار دهیم . بدین منظور از داده های کتاب “نمای رشد اقتصادی و اجتماعی ایران ” ( مطالعه داده های از پیش تهیه شده ) استفاده کردیم و با توجه به جدول زیر ، به این نتیجه رسیدیم که تعداد واحد های آموزشی ( آموزشگاه ها ) به علت گسترش آموزش و پرورش به نقاط دور دست کشور ، خصوصاً مناطق روستایی ، در فاصله های سالهای ۵۷-۵۶ تا ۷۴-۷۳ به شدت افزایش یافته است .
درصد افزایش سال تحصیلی ۷۴-۷۳ سال تحصیلی۵۷-۵۶ مدارس
۵۶ ۶۱۸۸۹ ۳۹۶۴۶ ابتدایی
۴۴۱ ۲۲۶۵۱ ۵۱۴۲ راهنمایی
۳۸۹ ۹۰۶۳ ۲۳۳۲ دبیرستان و متوسطه
مقدمه :
از روزگار انسان های غار نشین تا به حال، آدمی همیشه آنچه را که می دانسته است ، به کودکان و جوانان خود آموخته است . اگر این انتقال دانش و تجربه صورت نمی گرفت ، هیچ کودکی امکان زنده ماندن پیدا نمی کرد . زیرا هیچ کودکی نمی توانست بفهمد که کدام جانور خطرناک است و کدام گیاه خوردنی است و یا برای گرم کردن خود چگونه باطد آتش روشن کند ؟ بعر از گذست صدها سال ، آدمی طرز نوشتن دانسته هایش را یاد گرفت و به این ترتیب توانست اطلاعات بیشتری را ذخیره کند و به فـرزندان و نوه هایش بسپارد .پس از اختراع خط و الفبا ، مدرسه ها نیز آغاز به کار کردند . نخستین مـدرسه ای که در تـاریخ به آنـها اشـاره شده است ، در حـدود سـه یا چـهار هـزار سال قبل در مصر و بین النهرین شروع به کار نمودند .
به این ترتیب ، مدرسه ها را به این منظور ساختند که اطلاعات و دانش بزرگترها به کوچکترها منتقل شود و آنها با به کار بستن این دانسته ها بتوانند برای زندگی در جهان آینده آماده شوند اما استخوان بندی اجتماعات بشری در روزگاران گذشته طوری بود که استفاده از مدرسه و آموختن سواد را برای همه کودکان و نوجوانان امکان پذیر نمی ساخت . مثلاً در مصر جوانانی که می خواستند کاهن یا مأمور دولت یا معمار یا پزشک شوند ، می توانستند به مرحله تحصیلات
عالی قدم بگذارند . لیکن فقط تعداد اندکی از جوان ها بودند که موفق می شدند صاحب این تحصیلات شوند . ساکنان سرزمین فلسطین نیز سنتی طولانی در آموزش و پرورش و آموختن سواد داشتند . وقتی فلسـطینی ها به صـورت یک ملت مـستقل می زیستند ، پدر هر خانواده تاریخ ملت خویش ، قوانین و مذهب سرزمینش را به فرزندانش می آموخت . بعدها که سرزمین فلسطین به اشغال بیگانگان در آمد ، آنها کوشیدند جلوی نابود شدن سنت ها و اعتقاداتشان را بگیرند . در مـحیط زنـدگی آنـها مـدرسه هایی شکل گرفت که به هر کسی ( چه فقیر و چه نی ) زبان و دین و تاریخ فلسطین و اقوام باستانی آن آموزش داده
می شد . امروزه با توجه به رشد جمعیت ، کمبود فضای آموزشی به شدت احساس می شود . هم چنین با توجه به توزیع نامتعادل جمعیت و ساخت سنی جوان در کشور و نیز با اهمیت با این امر که ۴۲% جمعیت کشور را جمعیت کمتر از هجده سال تشکیل می دهد تأمین نیازهای نوجوانان و جوانان به خصوص ایجاد فضاهای آموزشی ، اهمیت زیادی دارد .
با توجه به این عوامل ، تعداد مدارس کشور را از سال تحصیلی ۱۳۵۷-۱۳۵۶ تا ۱۳۷۴-۱۳۷۳ را مورد بررسی قرار دادیم . این بررسی در ۶ فصل با عناوین نمودارها و تحلیل داده ها ، شاخص های مرکزی شاخص های پراکندگی و; ، با استفاده از داده های کتاب ” نمای رشد افتصادی و اجتماعی ایران ” انجام شده است .
فصل اول : کلیات
موضوع : تعداد مدارس کشور از سال تحصیلی ۱۳۵۷-۱۳۵۶ تا ۱۳۷۴-۱۳۷۶
جامعه : کل کشور
نمونه : این بررسی به صورت سرشماری بوده و لذا دارای نمونه نیست .
متغیر : تعداد مدارس کشور
نوع متغیر : کمی پیوسته
روش جمع آوری داده ها : مطالعه داده های از پیش تهیه شده
داده ها ( به ترتیب از سال تحصیلی ۵۷-۵۶ تا ۷۴-۷۳ ) :
۴۸۰۰۰ – ۵۰۰۰۰ – ۵۲۰۰۰ – ۵۰۰۰۰ – ۵۵۰۰۰ – ۵۹۰۰۰ – ۶۱۰۰۰ ۶۳۰۰۰ – ۶۷۰۰۰ – ۶۹۰۰۰ – ۷۴۰۰۰ – ۷۵۰۰۰ – ۷۸۰۰۰ – ۸۲۰۰۰ ۸۵۰۰۰ – ۸۸۰۰۰ – ۹۲۰۰۰ – ۹۴۰۰۰
فصل دوم : دسته بندی داده ها و جدول فراوانی
کوچکترین داده (a) : 48000
بزرگترین داده (b) : 94000
دامنه تغییرات (R) : 94000 – 48000 = 46000
کل داده ها (n) : 1242000
جدول فراوانی :
شماره دسته ها فراوانی مرکز دسته فراوانی تجمعی فراوانی نسبی درصدفراوانی نسبی
۱ ۵۷-۵۶ ۴۸۰۰۰ ۵/۵۶ ۴۸۰۰۰ ۰/۰۳۸۶ ۳/۸۶
۲ ۵۸-۵۷ ۵۰۰۰۰ ۵/۵۷ ۹۸۰۰۰ ۰/۰۴۰۲ ۴/۰۲
۳ ۵۹-۵۸ ۵۲۰۰۰ ۵/۵۸ ۱۵۰۰۰۰ ۰/۰۴۱۸ ۴/۱۸
۴ ۶۰-۵۹ ۵۰۰۰۰ ۵/۵۹ ۲۰۰۰۰۰ ۰/۰۴۰۲ ۴/۰۲
۵ ۶۱-۶۰ ۵۵۰۰۰ ۵/۶۰ ۲۵۵۰۰۰ ۰/۰۴۴۲ ۴/۴۲
۶ ۶۲-۶۲ ۵۹۰۰۰ ۵/۶۱ ۳۱۴۰۰۰ ۰/۰۴۷۵ ۴/۷۵
۷ ۶۳-۶۲ ۶۱۰۰۰ ۵/۶۲ ۳۷۵۰۰۰ ۰/۰۴۹۱ ۴/۹۱
۸ ۶۴-۶۳ ۶۳۰۰۰ ۵/۶۳ ۴۳۸۰۰۰ ۰/۰۵۰۷ ۵/۰۷
۹ ۶۵-۶۴ ۶۷۰۰۰ ۵/۶۴ ۵۰۵۰۰۰ ۰/۰۵۳۹ ۵/۳۹
۱۰ ۶۶-۶۵ ۶۹۰۰۰ ۵/۶۵ ۵۷۴۰۰۰ ۰/۰۵۵۶ ۵/۵۶
۱۱ ۶۷-۶۶ ۷۴۰۰۰ ۵/۶۶ ۶۴۸۰۰۰ ۰/۰۵۹۶ ۵/۹۶
۱۲ ۶۸-۶۷ ۷۵۰۰۰ ۵/۶۷ ۷۲۳۰۰۰ ۰/۰۶۰۴ ۶/۰۴
۱۳ ۶۹-۶۸ ۷۸۰۰۰ ۵/۶۸ ۸۰۱۰۰۰ ۰/۰۶۲۹ ۶/۲۹
۱۴ ۷۰-۶۹ ۸۲۰۰۰ ۵/۶۹ ۸۸۳۰۰۰ ۰/۰۶۶۱ ۶/۶۱
۱۵ ۷۱-۷۰ ۸۵۰۰۰ ۵/۷۰ ۹۶۸۰۰۰ ۰/۰۶۸۵ ۶/۸۵
۱۶ ۷۲-۷۱ ۸۸۰۰۰ ۵/۷۱ ۱۰۵۶۰۰۰ ۰/۰۷۰۹ ۷/۰۹
۱۷ ۷۳-۷۲ ۹۲۰۰۰ ۵/۷۲ ۱۱۴۸۰۰۰ ۰/۰۷۴۱ ۷/۴۱
۱۸ ۷۴-۷۳ ۹۴۰۰۰ ۵/۷۳
۱۲۴۲۰۰۰ ۰/۰۷۵۷ ۷/۵۷
فصل سوم : نمودارها و تحلیل داده ها
۱ )نمودار میله ای
۲) نمودار مستطیلی :
۳) نمودار دایره ای :
۴ ) نمودار چندبر فراوانی :
۵ ) نمودار ساقه و برگ :
ساقه برگ
۴ ۸
۵ ۹ ۵ ۲ ۰ ۰
۶ ۹ ۷ ۳ ۱
۷ ۸ ۵ ۴
۸ ۸ ۵ ۲
۹ ۴ ۲
کلید نمودار :
۴۸۰۰۰ = ۸ ۴
۶ ) نمودار جعبه ای :
۵۵۰۰۰ = چارک اول
۸۲۰۰۰ = چارک سوم
۶۸۰۰۰ = میانه
فصل چهارم : شاخص های مرکزی
داده ها :
۴۸۰۰۰ – ۵۰۰۰۰ – ۵۲۰۰۰ – ۵۰۰۰۰ – ۵۵۰۰۰ – ۵۹۰۰۰ – ۶۱۰۰۰ ۶۳۰۰۰ – ۶۷۰۰۰ – ۶۹۰۰۰ – ۷۴۰۰۰ – ۷۵۰۰۰ – ۷۸۰۰۰ – ۸۲۰۰۰ ۸۵۰۰۰ – ۸۸۰۰۰ – ۹۲۰۰۰ – ۹۴۰۰۰
۱ ) مد :
جامعه دارای یک مد است (۵۰۰۰۰ = مد)
۲ ) میانه :
۶۸۰۰۰ = ۲ ÷ ( ۶۷۰۰۰ + ۶۹۰۰۰ ) = (چارک دوم) میانه
چارک ها :
چارک اول (Q ) 55000 =
چارک سوم (Q ) 82000 =
۳ ) میانگین :
الف) میانگین معمولی :
۴۸۰۰۰ + ۵۰۰۰۰+۵۲۰۰۰+۵۰۰۰۰+۵۵۰۰۰+۵۹۰۰۰
+۶۱۰۰۰+۶۳۰۰۰+۶۷۰۰۰+ ۶۹۰۰۰+۷۴۰۰۰+۷۵۰۰۰
+۷۸۰۰۰+۸۲۰۰۰+۸۵۰۰۰+۸۸۰۰۰+۹۲۰۰۰+۹۴۰۰۰ =۱۲۴۲۰۰۰
۱۲۴۲۰۰۰ ÷ ۱۸ = ۶۹۰۰۰
ب) میانگین تخمینی :
Y = 1000
A =(48000-1000)+(50000-1000)+(52000-1000)+(50000-1000)+
(۵۵۰۰۰-۱۰۰۰)+(۵۹۰۰۰-۱۰۰۰)+(۶۱۰۰۰-۱۰۰۰)+(۶۳۰۰۰-۱۰۰۰)+
(۶۷۰۰۰-۱۰۰۰)+(۶۹۰۰۰-۱۰۰۰)+(۷۴۰۰۰-۱۰۰۰)+(۷۵۰۰۰-۱۰۰۰)+
(۷۸۰۰۰-۱۰۰۰)+(۸۲۰۰۰-۱۰۰۰)+(۸۵۰۰۰-۱۰۰۰)+(۸۸۰۰۰-۱۰۰۰)+
(۹۲۰۰۰-۱۰۰۰)+(۹۴۰۰۰-۱۰۰۰) =
A = 47000+49000+51000+49000+54000+58000+60000+
۶۲۰۰۰+۶۶۰۰۰+۶۸۰۰۰+۷۳۰۰۰+۷۴۰۰۰+۷۷۰۰۰+۸۱۰۰۰+۸۴۰۰۰+
۸۷۰۰۰+۹۱۰۰۰+۹۳۰۰۰=۱۲۲۴۰۰۰
A= 1224000÷۱۸=۶۸۰۰۰ x=1000+68000=69000
ب) میانگین وزن دار ( وزنی ) :
شماره دسته ها فراوانی مرکز دسته مرکز دسته * فراوانی
۱ ۵۷-۵۶ ۴۸۰۰۰ ۵/۵۶ ۲۷۱۲۰۰۰
۲ ۵۸-۵۷ ۵۰۰۰۰ ۵/۵۷ ۲۸۷۵۰۰۰
۳ ۵۹-۵۸ ۵۲۰۰۰ ۵/۵۸ ۳۰۴۲۰۰۰
۴ ۶۰-۵۹ ۵۰۰۰۰ ۵/۵۹ ۲۹۷۵۰۰۰
۵ ۶۱-۶۰ ۵۵۰۰۰ ۵/۶۰ ۳۳۲۷۵۰۰
۶ ۶۲-۶۱ ۵۹۰۰۰ ۵/۶۱ ۳۶۲۸۵۰۰
۷ ۶۳-۶۲ ۶۱۰۰۰ ۵/۶۲ ۳۸۱۲۵۰۰
۸ ۶۴-۶۳ ۶۳۰۰۰ ۵/۶۳ ۴۰۰۰۵۰۰
۹ ۶۵-۶۴ ۶۷۰۰۰ ۵/۶۴ ۴۳۲۱۵۰۰
۱۰ ۶۶-۶۵ ۶۹۰۰۰ ۵/۶۵ ۴۵۱۹۵۰۰
۱۱ ۶۷-۶۶ ۷۴۰۰۰ ۵/۶۶ ۴۹۲۱۰۰۰
۱۲ ۶۸-۶۷ ۷۵۰۰۰ ۵/۶۷ ۵۰۶۲۵۰۰
۱۳ ۶۹-۶۸ ۷۸۰۰۰ ۵/۶۸ ۵۳۴۳۰۰۰
۱۴ ۷۰-۶۹ ۸۲۰۰۰ ۵/۶۹ ۵۶۹۹۰۰۰
۱۵ ۷۱-۷۰ ۸۵۰۰۰ ۵/۷۰ ۵۹۹۲۵۰۰
۱۶ ۷۲-۷۱ ۸۸۰۰۰ ۵/۷۱ ۶۲۹۲۰۰۰
۱۷ ۷۳-۷۲ ۹۲۰۰۰ ۵/۷۲ ۶۶۷۰۰۰۰
۱۸ ۷۴-۷۳ ۹۴۰۰۰ ۵/۷۳ ۶۹۰۹۰۰۰
مجموع ۱۲۴۲۰۰۰ ۸۲۱۰۳۰۰۰
X = 82103000÷۱۲۴۲۰۰۰=۶۶/۱۰۵
فصل پنجم : شاخص های پراکندگی
۱ ) دامنه تغییرات :
R = 94000-48000=46000
۲ ) چارک ها و دهک ها :
۵/۴ = ۴ ÷ ۱۸ = چارک
داده ها پس از حذف چارک ها :
۵۹۰۰۰-۶۱۰۰۰-۶۳۰۰۰-۶۷۰۰۰-۶۹۰۰۰-۷۴۰۰۰-۷۵۰۰۰-۷۸۰۰۰
= دهک ۱۸ ÷ ۱۰ = ۱/۸ ۲
داده ها پس از حذف دهک ها :
۵۲۰۰۰-۵۰۰۰۰-۵۵۰۰۰-۵۹۰۰۰-۶۱۰۰۰-۶۳۰۰۰-۶۷۰۰۰-۶۹۰۰۰-۷۴۰۰۰-۷۵۰۰۰-۷۸۰۰۰-۸۲۰۰۰-۸۵۰۰۰-۸۸۰۰۰
۳ ) واریانس :
الف ) روش اول
=
=
الف ) روش دوم
۲۱۸۵۵۵۵۵/۶
۴ ) انحراف معیار :
۶۲/۱۴۷۸۳
۵ ) ضریب تغییرات :
CV= 0/214
فصل ششم : نتیجه گیری
از این درس نتیجه گرفتیم که تعداد واحدهای آموزشی ، به علت گسترش آموزش و پرورش به نقاط دور دست کشور ، خصوصا مناطق روستائی ، در فاصله سالهای تحصیلی ۵۷-۵۶ تا ۷۴-۷۳ به شدت افزایش یافته است .
پیشنهاد :
با این وجود کمبود فضای آموزشی ، خصوصا در مراکز پر جمعیت شهری به شدت احساس می شود . پشتیبانی عموم مردم از دائر نمودن فضاهای آموزشی ، ضروری و مهم می باشد و افراد خیری که بتوانند ملک خود را در راستای خدمات آموزشی و فرهنگی به کار گیرند ، یقینا از اجر و پاداش خداوند منان برخوردار خواهند شد .
منابع :
کتاب نمای رشد اقتصادی و اجتماعی ایران – مرکز مطالعه پیشرفت های ایران
به من بگو چرا و چگونه – ترجمه سعید درودی –چرا مدرسه ساخته شد ؟ – ص ۵۶۰
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 