فایل ورد کامل مقاله رفتار الیاف کربن در بتن؛ تحلیل علمی نقش تقویت‌کننده‌ها در افزایش مقاومت و دوام سازه‌ها


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله رفتار الیاف کربن در بتن؛ تحلیل علمی نقش تقویت‌کننده‌ها در افزایش مقاومت و دوام سازه‌ها دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله رفتار الیاف کربن در بتن؛ تحلیل علمی نقش تقویت‌کننده‌ها در افزایش مقاومت و دوام سازه‌ها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله رفتار الیاف کربن در بتن؛ تحلیل علمی نقش تقویت‌کننده‌ها در افزایش مقاومت و دوام سازه‌ها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله رفتار الیاف کربن در بتن؛ تحلیل علمی نقش تقویت‌کننده‌ها در افزایش مقاومت و دوام سازه‌ها :

رفتار الیاف کربن در بتن

خلاصه:
مقاله حاضر نتایج آزمایشات برای تعیین خواص و رفتار پیونذ الیاف کربن نشان می‌دهد. رفتار تحت بار حرارتی مورد مطالعه بوده است.
مقدمه:

بدلیل افزایش تقاضا برای استفاده از مواد جدید نیز خوردنده الیاف کربن توحه بیشتری را در حوزه طراحی پل به خود اختصاص می‌دهد. مزیت آن کاهش پوشش بتن بدلیل مقاومت به خوردگی در پوشش بتن و موارد مرتبط می‌باشد. برای رشته‌های پیش تنیده در بارهای زیاد و آنها با رشته‌های فولادی مقایسه می‌شوند. استفاده از تقویت با کربن غیرپیش تنیده تهیه شده از مشی‌ها، هنوز رایج شده است. توسعه مش تقویت بافت شامل تعیین خواص الیاف و رفتار کوتاه مدت و بلندمدت در بتن می‌باشد. رفتار پیوند الیاف کربن غیرتلقیصی در بتن ، رضایتبخش نمی‌باشد زیرا الیاف داخلی در ناحیه پیوند می‌لغزند، آزمایشات با الیاف اپوکسی ادامه یافت. رزین اپوکسی باید پیوند الیاف با الیاف را بهبود بخشد و ظرفیت حمل بار توسط فعال کردن الیاف

بیشتر، بهبود یابد.
لایه‌بندی اپوکسی در الیاف کربن و بسته به مقدار الیاف در تماس با زرین اپوکسی است. در عکس REM نحوه پوشش اپوکسی الیاف کربن دیده می‌شود. در اینجا آزمایشات با انواع مختلف الیاف و مخلوط‌های شده و رفتار تحت عمل حرارتی ارائه می‌شوند.
۲- آزمایشات PWlLOWT .

قبل از توسعه یک مش تقویت الیاف کربن، رفتار پیوند بین الیاف و بتن باید تعیین شود. بنابراین آزمایشات مختلفی انجام شدند. در این بررسی‌ها قطرهای الیاف با استحکام‌های بتن مختلف ترکیب شدند. نمونه‌های آزمایش در جایی بکار رفتند که آزمایش قبلاَ شرح داده شده است. آزمایشات پیوند در موخ‌شوله فور تکنیک، ویرت شافت‌اوند، کولتور(HTWK) لایپزیک انجام شدند. برای نعیین استحکام بتن نمونه‌ها ۳ مکعب۱۰/۱۰/۱۰cm3 برای هر مخلوط بتن تولید شد و پس از ۲۸ روز قبل از آزمایشات، آماده گردیدند. در مرحله اول الیاف با ضخامت مختلف در ترکیب با استحکام‌های بتن بررسی شدند. جدول زیر آزمایشات انجام شده را نشان می‌دهد.
تمام نمونه‌ها دارای طول پیوند۴۰ تا ۵۰mm بودند.

برای حصول رابطه بین استحکام بتن و رفتار پیوند، آزمایشات شماره ۵ و ۱۰ مقایسه می‌شوند. شکل‌های ۲ و ۳ نشان می‌دهند که استحکام پیوند در بتن با چهار برابر استحکام فشاری بالاتر، دو برابر می‌شود. منحنی‌های پیوند در نمودار‌های زیر دیده می‌شوند. X آزمایشات شماره ۶ تا ۱۵ منجر به شکست پیوند نشدند بلکه منجر به شکست کششی الیاف شدند.
نیروهای مربوط به استحکام کشش نظری الیاف بودند. از مقایسه ۱ و۳ مشاهده می‌شود که تاثیر یک زرین اپوکسی برروی رفتار پیوند می‌تواند بطور تجربی نشان داده شود. نیروی PWLLOWT در آزمایش ۳ با استحکام بتن یکسان، دو برابر می‌شود. تاثیر انواع مختلف هندسه بکار رفته برای مش نمی‌توانست اندازه‌گیری شود. از این آزمایشات مشاهده می‌شود که یک استحکام پیوند کوچک کمتر از ۵۰mm برای نیروی کششی الیاف در بتن با استحکام بالا چقدر است.

۳- بررسی تاثیرات حرارتی روی رفتار پیوند الیاف لایه‌ای بطور مکانیکی:
۳۱- علائم مقدماتی
توجه به بارهای حرارتی انجام گرفت زیرا ضریب انبساط حرارتی سیم‌هایCFK با بتن تفاوت دارد. در جهت شعاعی، ضریب‌ حرارتی بیشتر است ولی در جهت طولی سیم کمتر است. یعنی در دمای بالاتر سیم CFK باعث تنش‌های کششی شعاعی در بتن و تنش‌های برشی در منطقه پیوند می‌شود. اگر دما پایین آید، سیم بیشتر منقبض می‌شود و از بتن جدا می‌شود. دمای گرفتن بتن می‌تواند بیش از ۶۰° باشد که بستگی به شرایط مرزی دارد.Setino اگر اعضای بسیاری موجود باشد و سیمهای CFK با دمای گرفتن بالا تماس داشته باشد پیوند از بین می‌رود قبل از اینکه بار‌گذاری عضو صورت گیرد چون ابعاد نمونه‌های آزمایش خیلی کوچک هستند گرما خیلی سریع می‌تواند خارج شود بنابران این موضوع در آزمایشات واقعی رخ نداد.

 

۳۲ – آزمایشات مقدماتی:
۳۲۱- بررسی مقدماتی آزمایش
تضمین رسیدن دمای محیط به منطقه تماس سیمهای CFK مهم است یعنی
شیب حرارت در داخل مونه باید صفر باشد لذا نمونه تهیه شده با همان ابعاد نمونه Pnllout بررسی گردید. پروپهای دما در محور وجود داشت و در نقطه‌ای بروی سطح سیلندر( استوانه) و ۲ پروپ در حالت دهنده برای اندازه‌گیری دمای محیط وجود داشت. هدف تعیین حداقل اقامت نمونه در دمای محیط ثابت بود که در آن توزیع ثابت دما در نمونه رخ می‌دهد شکل ۴ منحنیهای دمای نقاط اندازه‌گیری را در محدوده ۰-۳۶ ساعت و ۰-۴ ساعت نشان می‌دهد.در زوم(zoom) می‌توان مشاهداه کرد که تقریباَ هیچ تفاوتی بین نقطه مرکزی و کواتر یک چهارم

وجود نداردو دمای داخلی برای دمای سطح در مدت ۲ساعت می‌باشد. پس از ۳/۵ ساعت یک تفاوت ثابت k3/5 وجود دارد این تفاوت از این جقیقت ناشی می‌ِود که پرو پ زیر نمونه قرار گرفت و به عنصر گرم کردن نزدیک بود و یک شیب حرارتی در هوای حالت‌دهنده( تهویه) وجود داشت. در این نتایج یک اقامت ۴:۲۵ ساعت در سطح دمای ثابت برای نمونه‌های آزمایش pull out انتخاب شد.

۳۲۲- بررسی نظری:
مسئله انتقال حرارت می‌تواند بطور ریاضی توسط یک معادله دیفرانسیل
جزئی داده شود. چون دمای یک و مطلق فقطط برای زمان بدست می‌آید یک حد معینی باید تعیین شود. انتقال حرارت در اجسام صلب می‌تواند در مختصات کلی توسط عبارت‌های زیر شرح داده شود:

معادله به شکل مختصات استوانه‌ای نوشته شده است ( شکل ۵)
در معدلات اولیه و شرایط مرزی rباr جایگزین می‌شود. راه حل توسط بسط سریها ممکن است ضرایب و متغیرها بویژه معادلات حاوی توابع Bessel بستگی دارد. برای کار برد عملی نموگرام‌هایی وجود دارد که دما برروی سطح ر انشان می‌دهد، در محورذ مرکزی استوانه و دمای میانگین برای حصول یک دمای ثابت در نمونه بکار می‌رود:
تعیین مقدار واقعی ضریب انتقال حرات مشکل است که هیچ ثابت فیزیکی ندارد ولی به هشرایط مرزی مختلف بستگی دارد مقدار برای با تأثیر معکوس انتخاب می‌شود که دوره گرم کردن را شرح می‌دهد. برای دوره سرد کردن مقدار نتایج کمتر است زیرا به هدایت حرارتی یک بعدی را در نظر بگیرید که منجر به نتایج زیر می‌شود:
برای تفاوت دما تا محور میانی

برای تفاوت دمای میانگین کالریمتریک
برای حالت دو بعدی هدایت حرارت (V/Q) ، اقامت کاهش می‌یابد برای تفوت دمای میانگین کالریمتریک:
نتایج تابع دو بعدی با یافته‌های تجربی منطبق نمی‌باشد. یک تفاوت اقامت ۱۰ دقیقه وجود دارد که توسط تعیین معین می‌شود.برای برآورد تأثیر اقامت برای محاسبه شد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.