فایل ورد کامل مقاله معماری فرانک لوید رایت؛ تحلیل علمی سبک طراحی، نوآوری‌ها و تأثیرات فرهنگی آثار او


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
3 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله معماری فرانک لوید رایت؛ تحلیل علمی سبک طراحی، نوآوری‌ها و تأثیرات فرهنگی آثار او دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله معماری فرانک لوید رایت؛ تحلیل علمی سبک طراحی، نوآوری‌ها و تأثیرات فرهنگی آثار او  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله معماری فرانک لوید رایت؛ تحلیل علمی سبک طراحی، نوآوری‌ها و تأثیرات فرهنگی آثار او،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله معماری فرانک لوید رایت؛ تحلیل علمی سبک طراحی، نوآوری‌ها و تأثیرات فرهنگی آثار او :

 دانلودفایل ورد کامل مقاله معماری فرانک لوید رایت؛ تحلیل علمی سبک طراحی، نوآوری‌ها و تأثیرات فرهنگی آثار او

آشنایی با معماری فرانک لوید رایت

فهرست:
زندگینامه رایت
«رایت» و بسط معماری در آمریکا
تاثیر معماران آمریکایی بر «رایت»
کتابی در باره ی فرانک لوید رایت
فرانک لوید رایت محافظه کار یا نابغه؟
اولگنا لوید رایت (همسر فرانک لوید رایت)
سبک معماری رایت
اثر به جامانده از فرانک لوید رایت در ایران
نگاهی به سبک معماری رایت و معرفی اثری از وی

زندگی نامه فرانک لوید رایت
۱۸۶۹:فرانک لوید رایت فرزند کشیش متدیست هشتم جوئن در مرکز ریچارد (ویسکونسین) متولد شد.
۱۸۷۹:خانواده رایت در مدیسون مستقر شدند و در آنجا رایت جوان به مدرسه تکمیلی رفت
۱۸۸۵:اختلافات خانوادگی سبب شد تا ویلیام پدر فرانک برای همیشه از آنجا برود و هرگز باز نگردد.
فرانک به عنوان نقشه کش در آتلیه محلی معماران شروع به کار کرد.در بین طرحها میتوان از خانه (پاور) و طرحی که برای خیابان دانشگاه کار کرده بود نام برد.

۱۸۸۷:در بهار فرانک دانشگاه را ترک کرد و عازم شیکاگو شد، مواجه شدن با این شهر بزرگ دراماتیک بود. او مدت زیادی بیمار شد و تنفر شدیدی نسبت به شهرها پیدا کرد. بعد از بیماری وارد موسسه ای شد و شروع به طراحی کلیسای(تمام ارواح) کرد. سپس موفق به استخدام در دفتر مشهور(سولیوان ۸ ادلر) شد با تماسهایی که استادش داشت او را با گرایشهای مکتب شیکاگو آگاه ساخت.

۱۸۸۹:تاسیس دفتر شخصی در کنار دفتر استاد عزیزش که پس از این کار با خانمی به نام(کاترین توبین) ازدواج کرد و به کمک یک وام شروع به ساختن خانه شخصی خود کرد.
۱۸۹۱:وی شروع به اجرای طرحهایی به صورت مخفی کرد. خانه هارلان متعلق به همین دوره یعنی خانه های مخفی کاری است که تعداد این خانه ها به ۹ عدد میرسد.
۱۸۹۳:در بهار بعد از اینکه استادش از مخفی کاریهای او آگاه شد استخدام او را لغو کرد و در مکان دیگری دفتر خود را باز کرد که اولین سفارش رسمی او طراحی خانه وینسلاو در ریور فورست بود.
۱۹۰۱:کلوپ معماران شیکاگو مناظره ای با رایت درباره خانه هال تحت عنوان هنرها و فنون ماشین منتشر کرد.

۱۹۰۵:رایت نخستین سفر خود را به ژاپن انجام داد.
۱۹۰۹:تغییری تعیین کننده و مدهش در او به وجود آمد و پس از یکم دوره موفق به دنبال عدم توفیق در خانه (ام سی کورمیک) و به دلایلی دیگر به صورت پیش بینی نشده ای خانواده،شغل و متریانش را رها کرده و به اروپا گریخت.
۱۹۱۰:انتشار یک کتاب از وی در هلند معماران جوان هلندی وآلمانی را تحت تاثیر قرار داد.
۱۹۱۱:بازگشت به ایالات متحده ،سرزمین اجدادی خود.

۱۹۱۴:ابداعات معماری او شدید ولی ناپیوسته بود.
۱۹۲۰:خانه (هولی هاک)را در لوس آنجلس به پایان رساند و ویلایی در ژاپن را به وسیله تلگراف در طول کار اجرا کرد.
۱۹۲۳:با زلزله ای که در ژاپن روی داد و با وجودی که شهر توکیو کاملا ویران شده بود هتل (امپریال) به کمک سازه مقاوم در برابر زلزله مقاومت کرد.شهرت رایت اعتبار بیشتری برایش به ارمغان آورد.

۱۹۲۶:دخترش متولد شد.
۱۹۳۲:چاپ اولین اتو بیوگرافی رایت منتشر شد و شرکت در نمایشگاه بزرگ هنرهای مدرن در نیویورک با طرح خانه ای بر روی رودخانه که توجه بین المللی را به خود جلب کرد.
۱۹۳۶:بعد از ده سال مشکلات شغلی نوبت به جبران رسیده بود.با خانه کافمن در بیرران،خانه معروف آبشار گشایش فوق العاده ای حاصل شد.
۱۹۳۷:خانه (جاکوبس)در مدیسون را به پایان رساند.
۱۹۳۸:در صحرای آریزونا نزدیک فونیکس یک مجتمع زمستانی ساخت که هنوز به طور کامل تمام نشده است،بخشی از صحراست و گویی که قرنهاست در آنجا وجود داشته است.
۱۹۳۹:دریافت مدال طلا از انستیتوی معماران بریتانیایی و سفر به لندن.
۱۹۴۹:اعتراف رسمی معماران آمریکایی در مورد وی و اهدای نشان طلا به رایت.
۱۹۵۱: نمایشگاه بزرگی از کارهای رایت در فلورانس افتتاح شد و اینبار در فلورانس موفق به دریفت مدال طلا شد و در آنجا بود که طراحی خانه ای بر روی کانال بزرگ به او سفارش شد.
۱۹۵۶:پس از خاتمه برج پرایس رایت وقایع مربوط به اجرای این برج را در کتابچه ای در نیویورک منتشر کرد.
۱۹۵۹:در نهم آو.ریل رایت در فونیکس آریزونا از دنیا رفت و جسد او در ویسکونسین به خواب ابدی فرو رفت.

«رایت» و بسط معماری در آمریکا
بی تردید «فرانک لویدرایت» از میان تمام معماران معاصری که کارشان از قرن نوزدهم آغاز شد دور اندیش تر بود. وی نابغه ای بود که چشمه ی فیاض قریحه اش هرگز به خشکی نگرائید و استعدادش به وصف نمی آید. کار وی از اعصار مختلف به خصوص از معماری دیرین خاور دور متاثر بود. اما نه به شیوه ی دیگر معماران قرن نوزدهم که تقلید را بهانه ی عدم ابتکار کرده بودند بلکه مانند «ماتیس» نقاش فرانسوی که از هنر زنگی الهام گرفت

و این الهام با درک و تاثری عمیق همراه بود. با این همه کار »رایت» بیشتر از کار هر معمار آمریکائی دیگر روحیه ی سرزمین خود را داشت. فهمیدن کارهای «رایت» محتاج مطالعه ای دقیق و عمیق است و درک شخصیت قوی وی که در هر نکته ای از کارهایش تجلی داشت به آسانی ممکن نیست. اثرات قرن نوزدهم هنوز در «رایت» باقی بود اما وی به تنهایی به آن که نقاشان و مجسمه سازان معاصر وی او را یاری کرده باشند تصوری نو در معماری آفرید.

تاثیر معماران آمریکایی بر «رایت»:
به سال ۱۸۸۷ هنگامی که «رایت» در شیکاگو آغاز کار کرد این شهر سر چشمه ی معماری جدید بود. وی در کارگاه دو نفر از بهترین معماران و مهندسان آن زمان «لوئی سالون» و «دنکمارادلر» که اولی را «استاد محبوب » و دومی را «کهن سرور بزرگ» می نامید، در زمانی که این دو در کمال قدرت خلاقه ی خود ساختمان (ادیتوریوم) را می ساختند شاگردی کرد. بدین ترتیب مکتب معماری شیکاگو در شکفته ترین ایام خود بر جوانی وی تاثیر گذاشت؛ با این همه «رایت» مستقیماً دنبال کارهای این مکتب را نگرفت. استفاده از امکانات ساختمانی جدید

و مصالح تازه به عرصه ی معماری «رایت» خانه سازی، سال ها بعد وارد شد. از این رو شاید بتوان گفت وی محافظه کار بود و بیشتر دنباله ی راهی را گرفت که «ریجارسن» رفته بود تا »سالون» تازه در دهه ی سوم قرن بیستم وقتی که استفاده از بتن مسلح در اروپا رواج کامل یافته بود وی – چنان که خود گفته است – برای نخستین بار این ماده را (به اندازه ای که به حساب آید) در یکی از خانه هائی که ساخت بکار برد. دلیل این مطلب عدم کفایت «رایت» نبود؛ بلکه تمایل و اراده شخصی او بود.

آن دسته از معماران اروپائی که رهبری نهضت نو را در آن قاره به عهده داشتند به سرعت معنای کارهای «رایت» را دریافتند و آن را پذیرفتند. به سال ۱۹۰۸ «کونوفرانکه» استادی آلمانی که جزء برنامه ی مبادلات فرهنگی دو کشور آلمان و آمریکا در دانشگاه هاروارد زیبایی شناسی تدریس می کرد «رایت» را ملاقات کرد .

نتیجه ی این دیدار کتابی قطور درباره ی «رایت» به زبان آلمانی شد که به سال ۱۹۱۰ در آلمان منتشر گشت. کتاب کوچکتر دیگری از همین نویسنده به سال ۱۹۱۱ به دنبال کتاب نخستین در آلمان طبع شد که تعداد فراوانی از آن به فروش رسید. این دو کتاب مقدمه ی آشنایی اروپائیان با کار «رایت» شد. بی مناسبت نیست یاد آور شویم کتاب نخستین به دلیل جامع بودن خود تاکنون بی نظیر مانده است.
دلیل این که «رایت» به تنهایی از همه معماران هم دوره ی خود پیشتر بود چیست؟ و چرا ساختمان های وی حتی آنها که در دم واپسین ساخت بر معماری تأثیر فوق العاده دارند؟ پاسخ به این دو سوال چندان مشکل نیست. در ستیز با کهنه پرستی، مشکلات «رایت» در مقایسه با مشکلات معماران اروپائی کمتر بود. وی در ناحیه ی غرب مرکزی آمریکا زاده شد و در سایه ی حمایت شهری چون شیکاگو بود که مرکز رفیع ترین کارهای آن زمان بود.
کتابی در باره ی فرانک لوید رایت
A Living Architecture: Frank Lloyd Wright and Taliesin Architects

خانواده لوید رایت (۱۸۸۹)
فرانک ایستاده در کنار در ورودی (متولد ۱۸۶۷)- پایین سمت راست پدر – در میان درگاه مادر بزرگ – در وسط عکس مادر فرانک لوید رایت .
فرانک لوید رایت محافظه کار یا نابغه؟
بی تردید فرانک لوید رایت از میان تمام معمارانی که کارشان را قرن نوزدهم آغاز شد دور اندیش تر بود وی نابغه ای بود که چشمه فیاض قریحه اش هرگز به خشکی نگرایید واستعدادش به وصف نمی آید کار وی از اعصار مختلف به خصوص از معماری دیرین خاور دور متاثر بود اما نه به شیوه دیگر معماران قرن نوزدهم که تقلید را بهانه عدم ابتکار کرده بودند بلکه مانند

ماتیس نقاش فرانسوی که از هنر و زندگی ایرانی الهام گرفت و این الهام با درک و تاثیر عمیق بود .با اینهمه کار رایت بیشتر از کار هر معمار امریکایی دیگر روحیه سرزمین خود را داشت .فهمیدن کارهای رایت محتاج مطالعه دقیق وعمیق است ودرک شخصیت قوی وی که در هر نکته ای از کارهایش تجلی داشت به آسانی ممکن نیست اثارت قرن نوزدهم هنوز در رایت باقی بود اما وی به تنهایی بی آنکه نقاشان و مجسمه سازان معاصر وی اورا یاری کنند تصوری نو در معماری آفرید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.