فایل ورد کامل مقاله مهندسی ارزش در مدیریت پروژه؛ بررسی علمی راهکارهای بهینهسازی هزینه و کارایی در اجرا
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مقاله مهندسی ارزش در مدیریت پروژه؛ بررسی علمی راهکارهای بهینهسازی هزینه و کارایی در اجرا دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مقاله مهندسی ارزش در مدیریت پروژه؛ بررسی علمی راهکارهای بهینهسازی هزینه و کارایی در اجرا کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله مهندسی ارزش در مدیریت پروژه؛ بررسی علمی راهکارهای بهینهسازی هزینه و کارایی در اجرا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله مهندسی ارزش در مدیریت پروژه؛ بررسی علمی راهکارهای بهینهسازی هزینه و کارایی در اجرا :
خلاصه :
این مقاله ، مدیریت/ مهندسی ارزش را به عنوان یک سبک مدیریت در اجرای پروژه¬ها بیان می¬دارد و در کل سعی شده است. با بررسی یک سری تحقیقاتی که توسط محققان زبده در این زمینه انجام گرفته و تحلیل نتایج آنها به یک نتیجه¬گیری کلی در مورد چگونکی تداخل مدیریت ارزش و اجرای پروژه¬ها دست یابیم. همانطور که می¬دانیم مدیریت یا مهندسی ارزش تکنیکی است کارکردگرا که کارآیی خود را به عنوان یک ابزار مدیریتی مؤثر برای بهبود طراحی، ساخت و صرفه جویی در هزینه¬های عناصر متنوع یک پروژه در عمل اثبات کرده است و برای رسیدن به نتایج مطلوب در مرحله توسعه پروژه، از مهندسی ارزش بایستی در مواردی همچون گزینه های زیر کمک گرفته شود :
– در ابتدای برنامه ریزی ، پروژه را بایستی چنان برنامه¬ریزی کرد تا پتانسیل ارتقای محصول و صرفه جویی در هزینه بر حداکثر خود برسد.
– از یک تیم چند رشته ای شامل متخصصان حرفه-ای که به استفاده کاربردی مهندسی ارزش در اجرای پروژه ها مسلط می باشند ، بهره مند گردیم.
این مقاله شامل چندین بخش کلی است. در ابتدا پس از بیان مقدمه ای بیش¬تر در راستای توضیح فعالیت¬های تحقیقاتی انجام گرفته، پیشرفت ها در مدیریت ارزش را بیان نموده و پس از آن مدیریت ارزش را به عنوان سبک روش مدیریت مورد بحث قرار داده و در نهایت ۴ روش تحقیق همواره با ویژگی های هر کدام را شرح می دهیم.
۱- مقدمه
«کلی» و «میل» چند تحقیق برای مؤسسه رویال (یک مؤسسه نقشه¬برداری با پروانه رسمی) در اواسط تا اواخر دهه ۱۹۸۰ انجام دادند(۱) و بقیه کار توسط انجمن تحقیقات علوم مهندسی انگلیس پشتیبانی شده این انجمن از یک مطالعه الگو¬برداری ۲۶ ماهه ملی در مورد مدیریت ارزش پشتیبانی کرد. نتیجه¬ای که از این مطالعه بدست آمد عبارت بود از یک متودولوژی الگوبرداری شده ملی با بهترین عملکرد در مورد ارزش که در سال ۱۹۹۸ منتشر شد.
از سال ۱۹۹۸ به بعد نویسندگان توان و دقت این متدولوژی را آزمایش کردند و این نظریه را از طریق اجرای یک برنامه تقویت نمودند. این برنامه عبارت بود از مطالعات متمرکز بر روی صنایع در بیش از دویست صنعت به شیوه تحقیق عمل نگر که به طور سیستماتیک نتایج را بررسی می کند. این متدولوژی در مطالعاتی از قبیل پروژه¬های اصلی و مهم، ایجاد تنظیمات مربوط به شرکا و زنجبره تأمین به کار رفته است.
این تحقیق عمل¬نگر بطور موفقیت آمیز به عنوان رویکردهای متقابلاً تقویت کننده مورد استفاده قرار گرفته است تحقیق عمل¬نگر رویکردیست برای پژوهش اجتماعی کاربردی که در آن محقق و مشتری در ایجاد و تشخیص راه حل یک مسأله با هم همکاری می کنند این کار به طور معمول مستلزم طراحی مداخلات در فرآیندهای اجتماعی می باشد. (۲)
مبنای اصلی تحقیق عمل درگیری محقق و نمایندگان این در فرآیند تحقیق به عنوان اقدام ناشی از عمل است. نتیجه عبارتست از بهبود خود عمل، افزایش فهم از طریق نمایندگانی که در فرآیند تحقیق درگیرند و بهبود وضعیتی که در آن، تحقیق عمل صورت می گیرد. در نهایت تمرکز بر سیستم است که تأکید می¬شود و ارتباط تنگاتنگی با سیستم های جهان حقیقی دارد. تئوری پایه ریزی شده به عنوان یک رویکرد کیفی برای تحقیق توسط گلاسر و استرائوس مطرح شد. اصول اصلی شناخت فزاینده از کار زمینه ای، تئوری پایه ریزی شده در واقعیت، روش اجتماعی مربوط به رفتار، عمل و تأکید در مورد فرآیند، تغییر، تغییرپذیری و پیچیدگی زندگی است.
نویسندگان که بازتاب در عمل را پذیرفته اند قادر به شناخت تصویر کاملی برای مدیریت ارزش بوده اند که شامل عناصر ساختار، فرآیند و شرایط سازمانی پروژه را می باشد. روش شناسی که اکنون انتخاب شده و توسط نویسندگان استفاده می شود.(۳) یک سیستم حل مسأله کار او مؤثر تغییرگرا برای پروژه¬ها و سازمانهاست که قدرتمند و ساخت یافته شده است.
پیشرفت ها در مدیریت ارزش
مدیریت، ارزش قدرت و نیروی خود را از روش شناسی مبتنی بر تیم و فرآیند با استفاده از تحلیل عمل برای بررسی و انتقال محصول، خدمات، یا پروژه در برنامه بهینه کل عمر و هزینه بدون عامل آسیب رسان به کیفیت می گیرد. پیشرفت های مدیریت ارزش در آغاز با تفکر و اندیشه آمریکای شمالی آغاز شد. (۴) و (۵) و (۶) و (۷) و در طول اواخر دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ متنوع شد که به طور بین المللی بیشتر از طریق بخش تولیدی در ژاپن ، انگلیس، ایتالیا ، استرالیاو کانادا بود.
جنبه های مختلف نیز به طور بین المللی در طول دهه ۱۹۸۰ و در دهه ۱۹۹۰ با استفاده بین المللی مدیریت- ارزش در ساختمان ایجاد گردید. همچنین بعضی از کشورهای انتخاب شده اولیه در تولید یک نوع امتیاز، مدیریت ارزش را از روش شناسی ایالات متحده جستجو کردند مثل ژاپن و کره در حالیکه بعضی دیگر به روش شناسی گرایش یافتند و در نتیجه آن را برای منظور کردن بازارهای ملی و فرهنگ های آن در هم ادغام نمودند. تعیین محل در استرالیا رخ داد. اریک آدام(۸) ارتباط نزدیک تری با دیدگاه آمریکای شمالی داشت در حالیکه روی بارتون از دانشگاه کانبرا در نتیجه تور تحقیقاتی خود به آمریکای شمالی حامی فعال مفهوم گرایی در استرالیا شد. معیار نیوزلند استرالیایی این موقعیت را منعکس می کند. کی و میل در انگلیس مسیر مشابه و تقریباً همزمانی با روی با رتون در طول این دوره دنبال کردند و مدیریت ارزش در انگلیس را مفهومی ساختند. آنها کار خود را از اواسط دهه ۱۹۸۰ در مهندسی ارزش آمریکای شمالی تحکیم کردند و در نتیجه آن را از لحاظ استراتژیکی و تاکتیکی در مدیریت برنامه ارزش و ساختار پروژه گسترش دادند.
این موضوع این مطلب را منعکس می کند که روش شناسی را به وضوح به مرحله استراتژیکی برنامه ها و پروژه ها برده و مطرح می نماید که در محیط های پیچیده تر اعضای تیم مدیریت ارزش لازم است. ابهامات و پیچیدگی هایی را بفهمند که در تحقیقات با آنها مواجه می شوند و زمان بیش تری باید در این وضعیت ها به مدیریت ارزش داده شود. همچنین در طول اوایل دهه ۱۹۹۰ تا اواخر آن در انگلیس استوارت گرین (۹) و (۱۰) خود را با تصمیمات گروه تحقیقاتی عملیات وفق داد که از روش شناسی ها حمایت کردند و عبارت مدیریت – ارزش SMART را محک زدند در حالیکه نورتون و مک ایلیگوت کارورزان دوگانه ایالت متحده آمریکا و انگلیس را انتخاب کردند و بر این روش تأکید نمودند. در آسیای جنوب شرقی بحث در مورد مفهوم گرایی روش شناسی مناسب در آن منطقه می باشد. (۱۱) و (۱۲) و (۱۳)
پیشرفت ها در تفکر مدیریت ارزش و عمل آن منتج به انواع تعاریف- روش های عمل و معیارهای رسمی بین المللی شده است. معیار بین المللی SAVE از عبارت روش شناسی ارزش استفاده می کند و تأکید می کند که شامل فرآیندهایی تحت عنوان تحلیل و بررسی ارزش، مهندسی ارزش، مدیریت ارزش، کنترل ارزش، اصلاح ارزش و تضمین ارزش می شود.(۴) در حالیکه SAVE بین المللی روش شناسی را تعریف نمی کند. معیار، طرح کاری تأیید شده¬ای است که بخشی از دانش و بدنه آن است و طرح های خاص مدیران ارزرش، متخصصین ارزش و وظایف سازمان ارزش را نشان می دهد.
در این خصوص ، معیار همگی در بر گرفته می شود. اما فاقد تعریف وسیع تری از مدیریت ارزش ناشی از اروپا، استرالیا و نیوزلند است که ارتباط نزدیک تری با تفکر آنها دارد. معیار اروپایی برای مدیریت ارزش، مدیریت ارزش را به عنوان سبک و روش مدیریت تعریف می کند و تکامل تحلیل ارزش بر محصولات در دهه ۱۹۴۰ را به روش های اجرایی پروژه ها و خدمات خاطرنشان می کند و اضافه می کند که روش های دیگر معاصر و روش های مدیریت نیز بر مبنای مفاهیم ارزش و عملی است که ایجاد شده است مثل طرح ریزی برای هزینه و مشخصات عمل اجرایی. معیار نشان می دهد که هدف مدیریت ارزش تطبیق اختلافات در نگرش بین سهامداران و مشتریان داخلی و خارجی برای چیزی است که ارزش را می سازد.
در این راستا معیار نیوزلند استرالیایی ۱۹۹۴ برای مدیریت ارزش آن را به عنوان فرآیند ساختار بندی شده، به منظم و تحلیلی تعریف می کند که خواهان کسب ارزش برای پول با ایجاد تمام اعمال لازم در کمترین هزینه کلی منطبق با سطوح مورد نیاز کیفیت و عملی است. فرآیند مدیریت ارزش به گونه ای مشاهده می¬شود که در مورد کار مشارکتی تأکید می کند که گروه نماینده و چند رشته ای از افرادی را در بر می گیرد که با همدیگر برای جستجوی بهتر راه حل ارزش برای یک موقعیت خاص کار می-کنند. سه عامل، موفقیت اصلی شناخته می شود یعنی روش شناسی کاربردی، نحوه عمل افراد درگیر و روشی که در آن کل فرآیند، تسهیل و کنترل می شود.
معیار جدیدی این تعریف را اصلاح می کند و نشان می دهد که در جای مناسب ، ارزش برای پول ، محصولات، فرآیندها، خدمات، سازمان ها و سیستم ها است. همچنین می گوید که ارزش برای پول ارتباط نزدیکی با کاربردهای سنتی تر تحلیل ارزش و مهندسی ارزش در اقداماتی مثل طرح، اجرا، عمل و رفع امور دارد همچنین جدیدترین معیار، طرح فرآیند تحقیق و بررسی مدیریت ارزش را به عنوان فرآیندی می بینند که کار مشارکتی چند رشته ای را تأکید می کند و اکنون عبارت طرح کار را به جای طرح اشتغال استفاده می کند که در اصل توسط میلز استفاده شد. پس معیار جدید ۵ عامل اصلی در فرآیند مدیریت ارزش را می شناسد: فرآیند تحقیق تعیین شده، اجرای افراد درگیر مدیریت فرآیند ، کار اجرایی و تسهیل مؤثر.
مدیریت ارزش به عنوان سبک و روش مدیریت
در طول تاریخ تحلیل عمل تنها ویژگی متمایز مدیریت ارزش از دیگر فلسفه های مدیریت و روش های آن مطرح شده است. اما معیار اروپایی مدیریت ارزش نشان می دهد که توضیحات صریح و روشنی دارد. همچنین اکثر ابزار و روش های مورد استفاده توسط مدیران ارزش به هیچ وجه منحصر نیست. کلی و میل در طول کارهای قبلی خود برای انجمن بازرسین رویال دارای مجوز رسمی، شروع به طرح این مسئله کردند که مدیریت ارزش یک کار مدیریتی دیگر است. اما این وضع ارتجاعی است تأیید شد و وقتی نویسندگان تحقیق معیاربندی بین المللی را بین ۱۹۹۶ و ۱۹۹۸ برای شناخت ابزار، روش ها و سبک های مدیریت ارزش انجام دادند ، تأیید شد.
با اجرا در موازات کار روی مدیریت- ارزش نویسندگان نیز مفهوم پروژه را به عنوان زنجیره ارزش مطرح کردند که ملاحظات مدیریت ارزش را با انتخاب مناسب استراتژی های عرضه ، روابط اصلی بین جنبه های عرضه و تقاضای برنامه های انتقال پروژه ها یا پروژه های ساده ارتباط می دهد.(۱۵) و (۱۶) و (۱۷) روش آسانی که در آن سیستم زنجیره عرضه و تقاضا تشکیل می شود و یک محصول نهایی منتقل می شود برای هدف ما انطباق دارد و تعیین می کند که ارزش توسط کل سیستم افزوده می شود یا کاهش می یابد و همچنین مربوط به انواع خاص استراتژی های مداخله ارزش با استفاده از مدیریت ارزش است.
تحقق معیاربندی و تحقیقات عمل آتی در مدیریت ارزش همراه با کار روی زنجیره ارزش پروژه و یا فرآیندهای سازمانی نویسندگان را وادار به این نتیجه گیری کرده است که مدیریت ارزش روش مدیریت با سه عامل اصلی است. ابتدا سیستم یا سیستم های ارزش که بر هم تأکید می کنند که لازم است صریح باشد یا به منظور تصمیم گیری های ارزش برای پول تراز شود یا دوباره تنظیم شود. دوم اینکه فرآیند مبتنی بر تیم مربوط که سهامداران را در یک موقعیت کارگاهی در بر می گیرد. سوم استفاده از تحلیل و بررسی عمل برای شناخت بیشتر و عمیق تر در سیستم های ارزش که چرا چیزی لازم است یا لازم نیست. سه مرحله کلی برای تحقیقات مدیریت ارزش شناخته شده است.
اصل گرایی و جهت یابی و مرحله تشخیصی مدیران ارزش و تیم ارزش آماده کار تحقیق را در بر می گیرد.
جهت یابی و اصل گرایی منطبق با مراجعین، اسپانسریا ضمانت کننده پروژه و سهامداران که درگیر تحقیق هستند کلیدی است و اسنادی را بررسی می کند. روشی که توسط مدیر ارزش انتخاب می شود. شامل شناخت و ساختار بندی مفصل مسئله ارزش است که مسائل احتمالی رقابتی ارزش را بررسی می کند، راه حل های نوید بخشی را مطرح می کند و روشی را در جهت تکمیل مرحله کارگاهی بررسی می کند. دستورالعمل برای مرحله کارگاهی مطرح می شود و روش و سبکی که در آْن کارگاه عمل می کند ارزیابی می شود.
– مرحله کارگاهی، فرم یا اصلاحیه ای را در بر م گیرد که سهامداران مکمل و گروه های چند رشته ای در مسئله ارزش با همدیگر برای بررسی و رسیدن به روشی، کار می کنند که از طریق اتفاق آرا و توافق است.
مرحله اجرا در تحقیق معیاربندی بین المللی به عنوان زمینه کلیدی شناخته شد جایی که مدیریت ارزش افت می¬کند. نویسندگان اکنون دامنه¬ای از روش¬ها را برای تضمین این که مسئله و مشکل به حداقل برسد، انتخاب کرده¬اند که در آن نشست¬های اجرایی و کارگاهها استفاده شدند.
استراتژی اجرا مراجعین را از آغاز مورد برسی قرار خواهد داد. در جای ممکن، افراد مسئول اجرایی و کار مصاحبه می شوند و در طرح عمل در نزدیک مرحله کارگاهی شناخته می شوند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 