فایل ورد کامل مقاله ما و دولت الکترونیک؛ تحلیل علمی تعامل شهروندان با فناوری‌های نوین در نظام اداری


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
3 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله ما و دولت الکترونیک؛ تحلیل علمی تعامل شهروندان با فناوری‌های نوین در نظام اداری دارای ۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله ما و دولت الکترونیک؛ تحلیل علمی تعامل شهروندان با فناوری‌های نوین در نظام اداری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله ما و دولت الکترونیک؛ تحلیل علمی تعامل شهروندان با فناوری‌های نوین در نظام اداری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله ما و دولت الکترونیک؛ تحلیل علمی تعامل شهروندان با فناوری‌های نوین در نظام اداری :

ما و دولت الکترونیک
جدیدترین گزارش سازمان ملل درمورد میزان دسترسی مردم به خدمات دولتی و عمومی ازطریق شبکه‌های الکترونیکی که اصطلاحاً دولت الکترونیک نامیده می‌شود نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران در این زمینه در رتبه۱۱۵ قرار دارد.
به گزارش ایرنا و به نقل از سایت پژوهشی اونپان «unpan» ایران در میان ۱۷۸ کشورجهان این رتبه را به خود اختصاص داد و پایین‌تر از کشورهای کوچک و توسعه نیافته‌ای مانند دومینیکن ،سریلانکا، گرانادا، عراق ، کوبا، سورینام ، ترکمنستان ، پاراگوئه، آلبانی، گواتمالا، ویتنام ، هندوراس و اوگاندا قرار گرفته است.

این گزارش ۱۸۰ صفحه‌ای بیانگر این نکته است که کشورهای مختلف جهان برای ارائه این خدمات و میزان مشارکت در چنین فعالیت‌هایی تا چه حد آمادگی دارند.
گزارش یاد شده توسط یکی از واحدهای سازمان ملل موسوم به UNPAN تهیه شده است که جزئیات مربوط به سیاست‌های عمومی وخدمات ارائه شده توسط دولت‌های
عضو سازمان ملل متحد را تهیه و منتشر می‌کند.
هرچند که در این گزارش اطلاعات جزئی و دقیقی در مورد تک تک کشورها ارائه نشده است ، اما در وب سایت UNPAN چنین آمده است که ظرف سال‌های گذشته دولت‌های مختلف جهان پیشرفت سریعی در زمینه استفاده از فناوری‌های گوناگون ICTدر حوزه دولت الکترونیک داشته‌اند.
پژوهش سازمان ملل درزمینه دولت الکترونیک در سال ۲۰۰۱ نشان می‌داد که تنها ۱۴۳ کشورعضو از برخی ظرفیت‌های اینترنت استفاده می‌کنند.

این درحالی است که درسال۲۰۰۴ این تعداد به ۱۷۸ کشور از میان ۱۹۱ عضو سازمان ملل افزایش یافت و این کشورها با ایجاد وب سایت دراینترنت حضور پیدا کرده بودند.
بر اساس این گزارش که در دسامبر سال۲۰۰۴ منتشر شده است ،کشورهای آمریکا، دانمارک و انگلستان در زمینه ارائه خدمات دولت الکترونیک به ترتیب رتبه‌های اول، دوم وسوم را به خود اختصاص داده‌اند و کشور آسیایی کره جنوبی نیز در رتبه پنجم است .
دولت الکترونیک استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای ‌ایجاد تحول در ساختار عملکردی دولت‌ها می‌باشد. دولت الکترونیک بر خلاف رویکردی که در بسیاری از کشورهای در حال توسعه و به ویژه خاورمیانه مشاهده می‌شود دادن رایانه به مقامات و کارمندان، اتوماتیک کردن رویه‌های عملی قدیمی یا صرفاً ارائه الکترونیک اطلاعات نهادها و وزارتخانه‌ها یا ایجاد وب سایت‌های وزارتخانه‌ای نیست، بلکه دولت الکترونیک عبارت است از متحول کردن دولت و فرایند کشور داری از طریق قابل دسترس‌تر، کارآمدتر و پاسخگوتر کردن آن و ارائه اطلاعات و خدمات به شهروندان و سایر نهادهای دولتی با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT).
کاربران شهر مجازی در درجه اول باید از دانش کامپیوتر و دسترسی به فضای اینترنتی برخوردار باشند و پیش‌‏نیاز اولیه ظهور شهرهای مجازی فراهم آمدن این دو امکان است.

با ظهور صنعت همزمان ارتباطات, کامپیوتر و به دنبال آن ارتباطات شبکه‌ای از طریق آرپانت و سپس شکل فراگیر این ارتباط در قالب اینترنت, فضای جدیدی برای جوامع شهری به وجود آمد که از آن به شهر الکترونیکی تعبیر می‌‏شود.

ظهور شهر مجازی در درجه اول موجب کاهش حرکت جمعیت در شهر واقعی شده و در درجه بعدی فضاهای همزمان را بدون فرسایش و اصطکاک با یک هندسه موازی امکان‌‏پذیر می‌‏سازد، در واقع دو فضایی شدن شهر در فضای واقعی و فضای مجازی, نوعی مدیریت کنترل حرکت جمعیت شهری محسوب می‌‏شود که تلاش می‌‏کند با عقلانی کردن روند حرکت جمعیت شهر آرام‌‏تر, کم‌‏هزینه‌‏تر و برخوردار از امنیت شهری و امنیت روانی شهروندان را فراهم کند.
این فضای جدید از یک طرف محصول توسعه سخت‌‏افزار و نرم‌‏افزارهایی بود که خلق واقعیت مجازی را امکان‌‏پذیر می‌‏ساخت و از طرف دیگر متأثر از تمایل به رها شدن از فرسایش‌‏های انرژی در جهان واقعی و اندیشه زندگی در جهان دیگر بود.

شهرسازی واقعی – مجازی به ظرفیت‌‏های واقعی شهر در کنار ظرفیت‌‏های مجازی آن توجه کرده و شهر را با توجه به این دو فضا می‌سازد، شهرهای آینده با نگاه به این فضا ساخته خواهد شد و شهرهای موجود نیازمند بازسازی جدید و اضافه کردن فضای شهر مجازی به شهرهای واقعی است.
در این روند با توسعه نرم‌‏افزارهای کامپیوتری, عرصه جدیدی از رئالیسم شهری که فضای شهر مجازی را به شهر واقعی نزدیک می‌‏کند, تحقق پیدا خواهد کرد.

ظرفیت‌‏های جهان مجازی متأثر از تکنولوژی ارتباطی و اطلاعاتی جدید است که جامعه را وارد فضای جامعه اطلاعاتی کرده است، در فضای جدید دولت الکترونیک و شهر مجازی دو شکل نهادینه اداره جامعه جدید است که توسط بخش دولتی سازماندهی و سیاستگذاری می‌‏شود.
شهر دو فضایی با نگاه آینده‌‏گرا مبتنی بر مدیریت دانش محور تعبیه شده که این مدیریت برخاسته از راه‌‏حل‌‏های اداره شهر مبتنی بر مراکز منبع الکترونیک است، با تکثیر منابع اطلاعاتی شهر و قدرت گرفتن ظرفیت‌‏های سه بعدی مجازی تصویری از شهر مجازی شکل گرفت و این عقیده را به صورت جدی‌‏تر وارد حوزه شهرسازی جدید کرد.

کاربران شهر مجازی در درجه اول باید از دانش کامپیوتر و دسترسی به فضای اینترنتی برخوردار باشند, پیش‌‏نیاز اولیه ظهور شهرهای مجازی فراهم آمدن این دو امکان است که در جهان توسعه یافته با سرعتی بیشتر جامعه اینترنتی رو به گسترش است.
دولت الکترونیک تحولی است که موجب می‌شود , مردم و فعالان اقتصادی در زمینه‌های مختلف قادر به فعالیت اقتصادی مبتنی بر اطلاعات شوند. دولت الکترونیک یک دگرگونی اساسی است , چرا که قادر است به عنوان ابزاری برای بازبینی در نقش دولت مورد استفاده قرار گیرد و نیز می‌تواند ابزاری در جهت بهبود اوضاع جامعه از نظر اقتصادی و حکومتی باشد.

البته این نوع از دولت با تمام مزایای خود قادر نخواهد بود به سرعت به سمت توسعه اقتصادی وصرفه جویی در بودجه مصرفی و دستیابی به یک دولت کارآمد گام بردارد ولی به جرات می‌توان گفت در دنیای امروز دولت الکترونیک تنها ابزاری برای دستیابی به اهداف اشاره شده مخصوصاً در کشورهای در حال توسعه است که منابع درآمدزای محدودتری دارند.

گفتنی است این دولت , همراه با تمام اصلاحات مورد نیازش , نمی‌تواند از طریق تصویب یک قانون اعمال شود؛ بلکه پیش از آن نیازمند تغییر بنیادی در طرز فکر و عملکرد حاکمیت است. مطلوبیت دیگری که این دولت داراست پاسخگویی و منعطف بودن در برابر پویایی‌های محیط است که چگونگی تعامل صحیح جامعه با دولت را تعریف کرده و برخورد آنها با مقوله اطلاعات را تسریع می‌کند. از دیگر آثار مثبت تحقق دولت الکترونیک این است که باعث می‌شود شیوه اعمال مدیریت سنتی به طور چشمگیری دگرگون شود چرا که مدیریت در دنیای کنونی رویکردهای نوینی را پدید آورده که از جمله آنها مدیریت دانش و فناوری اطلاعات است.

 

در این نظام جدید دیگر کار ، سرمایه، زمین و ماشین آلات منابع اصلی تولید ثروت نیستند بلکه دانش ودانش پژوهان هستند که شاهراه‌های تولید ثروت را بدست می‌گیرند.
با پیاده سازی دولت الکترونیک ساختارهای سازمانی از حالت عمودی به صورت کاملاً مسطح در می‌آیند و مرزهای سازمانی کمرنگ‌تر می‌شوند.
ایجاد ارتباط مستقیم مردم با مدیران ارشد از جمله مزایای دولت الکترونیک است و مدیران سازمان‌ها بدون واسطه با مشتریان و ارباب رجوع در ارتباط خواهند بود و فرآیند تصمیم گیری به شکل غیرمتمرکز درخواهد آمد.

صرفه جویی در زمان حمل ونقل و ترافیک، کاغذ، ساعات کار و هزینه خدمات از دیگر مزایای تحقق دولت الکترونیک است و اگر به این مسأله دست یابیم ارتباط میان نهادها و مؤسسات دولتی با یکدیگر از یک سو و ارتباط میان ارگان‌های دولتی با شهروندان و بخش خصوصی از سوی دیگر تسهیل خواهد شد.
دستیابی به دولت الکترونیک بدون توجه به آشنایی مردم جامعه با دوره‌های IT و ICT و ICDL غیر ممکن است

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.