فایل ورد کامل مقاله تبلیغات و آسیب‌شناسی آن در بازار ایران؛ تحلیل علمی پیامدهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تبلیغات تجاری


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
3 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله تبلیغات و آسیب‌شناسی آن در بازار ایران؛ تحلیل علمی پیامدهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تبلیغات تجاری دارای ۱۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله تبلیغات و آسیب‌شناسی آن در بازار ایران؛ تحلیل علمی پیامدهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تبلیغات تجاری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله تبلیغات و آسیب‌شناسی آن در بازار ایران؛ تحلیل علمی پیامدهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تبلیغات تجاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله تبلیغات و آسیب‌شناسی آن در بازار ایران؛ تحلیل علمی پیامدهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تبلیغات تجاری :

در این مقاله پس از تعریف ارتباطات و اهمیت آن درفضای کسب و کار رقابتی عصر حاضر به شیوه های مختلف برقراری ارتباطات اثر بخش بین بنگاههای اقتصادی و مخاطبان هدف اشاره شده است و پس از تعریف تبلیغات و شمردن نکاتی در اهمیت آن ، به دلایل پایین بودن اثر بخشی تبلیغات از دیدگاه آسیب شناسی پراخته شده است . آسیب شناسی صورت گرفته در این مقاله بخشی به دلیل عدم دید صحیح مدیران بنگاههای اقتصادی ، برخی به ضعف شرکتهای تبلیغاتی و برخی به حوزه های نظارتی و مراکز آموزشی و انتشاراتی در حوزه تبلیغات مربوط میشود .

مقدمه :
ارتباط را می توان جریانی دانست که درطی آن دو فقره یا تعداد بیشتری به تبادل افکار ، احساسات و عقاید می پردازند .
شرکتها از طریق به کاربردن پیامهایی سعی دارند رفتار دیگران را به نحوی تغییر دهند یا در آنها نفوذ کنند و از این راه موجب تحقق اهداف سازمانی شوند .
شرکتها با فرآیند ارتباطات می خواهند بر محیط خود اثر بگذارند . ارتباطات در دنیای شلوغ امروزی ، مدیریت فرآیند خرید مشتری در بلند مدت است .
برهمین اساس بازاریابان به مرحله پیش از خرید ، زمان خرید و پس از مصرف توجه می کنند .

چون مشتریان متفاوت هستند ، بنابراین ارتباطات اثربخش در بخشهای مختلف بازار متفاوت است . بنگاههای اقتصادی موفق با بررسی ابزارهای مختلف ارتباطی در جهت دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده تلاش می کنند .
تبلیغات یکی از اجزای پنجگانه ابزارهای ترویج است که به همراه پیشبرد فروش ، روابط عمومی ، فروش شخصی و بازاریابی مستقیم ، در برقراری ارتباط با مخاطبان هدف به کارگرفته میشود . علاوه بر ابزارهای پنجگانه ترویج ، سایر اجزای آمیزه بازاریابی نیز در ایجاد و توسعه ارتباط با مخاطبان موثرند . دربین ابزارهای مختلف ارتباطی که در شکل قبل نشان داده شده اند ، نقش تبلیغات در بازار ایران خصوصا” در بازارهای مصرف حائز اهمیت است .

تبلیغ معرفی کالا یا خدمات به وسیله شیوه های غیر شخصی به مسئولیت فرد یا سازمان است. تبلیغ راهی مناسب برای آگاه کردن مردم و تشویق آنان به خرید کالا یا خدمتی است که نیاز و خواست ایشان را برطرف کند . سازمانهای تجاری و شرکتهای بازرگانی ، سازمانهای غیرانتفاعی ، نهادهای اجتماعی و حرفه ای و حتی اشخاص سیاسی ، همه برای اعلام موجودیت خود وآگاهی مردم از تبلیغ استفاده می کنند .
تبلیغات نیرومندترین ابزار آگاهی بخش در شناساندن یک شرکت ، کالا ، خدمت یا اندیشه و دیدگاه است . تبلیغات هنگامی به خوبی کارساز است که محدود به بازار هدف باشد .
پس اولین گام در تبلیغات ، بررسی و شناسایی دقیق مخاطبان هدف از جنبه های مختلف فرهنگی ، اقتصادی ، جمعیت شناسی و ; است . باید پذیرفت که هر فعالیتی در بازاریابی رقابتی از جمله تبلیغات می بایست با تحقیقات بازاریابی رقابتی از جمله تبلیغات می بایست با تحقیقات بازاریابی شروع شود .

به همین دلیل است که تحقیقات و پژوهش را به عنوان اولین گام در فرمول گامهای بنیادین فرآیند بازاریابی قرار داده اند .

آسیب شناسی تبلیغات در بازار ایران :
متاسفانه به دلایل مختلف از جمله نگرش بعضی مدیران بنگاههای اقتصادی ، عملکرد نامناسب خیلی از شرکتهای تبلیغاتی فاقد تخصص ، ضعف مراکز آموزشی و کمبود کتب و مجلات تخصصی ، در بسیاری از موارد نتایج قابل قبولی از تبلیغات به دست نیامده است . دراین مقاله با شمردن پانزده عامل به آسیب شناسی تبلیغات در بازار ایران پرداخته میشود.

۱- دید کوتاه مدت بعضی از مدیران بنگاههای اقتصادی
مدیران بنگاههای اقتصادی موفق ، کسب و کار را یک فرآیند طولانی مدت می دانند و با تدوین اهداف مدون ، برنامه ریزیها و اقدامات مختلف سازمانی از جمله تبلیغات را در این فضا طراحی و اجرا می کنند . ولی بسیاری از مدیران شرکتها متاسفانه این نگرش را نداشته و دارای دید کوتاه مدت هستند و انتظار دارند . بازدهی تبلیغات در فرصت بسیار کوتاهی و آن هم با هزینه بسیار پایین و اثر بخشی بسیار بالا همراه باشد .
لازم است این قبیل مدیران با شرکت در دوره های آموزشی ؛ مطالعات مستمر و بهره گیری از مشاوران کارآزموده در تغییر افکار خود متناسب با شرایط کب و کار جدید تلاش کنند وبه دنبال معجزه و معجزه گر نباشند .

۲- انتظارات غیر اصولی مدیران بنگاههای اقتصادی از تبلیغات
در بسیاری از موارد از تبلیغات اثر بخش در اذهان مخاطبان تصویر مناسبی وجود ندارد و با کمال تاسف در یکی از کتب جدیدی که به بازار عرضه شده است . همان بزرگنماییهای نابه جا از تبلیغات مشاهده شد .
در این کتاب ادعا میشود آمریکاییها اگر ده دلار داشته باشند ، یک دلار را خرج تولید کرده و ۹ دلار را خرج تبلیغ می کنند و همچنین ادعا شده که تبلیغات میتواند به اسکیمو ، یخچال و فریرز بفروشد و به عرب بادیه نشین ریگ بیابان و یا بخاری عرضه کند .

این تصویر درستی از تبلیغات نیست ، و در آن شعور مخاطب دست کم گرفته شده است. بپذیریم که در فضای کسب و کار جدید که به علت گسترش رقابت میزان آگاهی مشتریان روزبه روز بیشتر میشود و در کنار آن سطح توقع و قدرت چانه زنی مشتریان افزایش می یابد ، برای جذب ، نگهداری و رشد دادن مشتریان می بایست اولین اقدامات شرکت ، برنامه ریزی و تلاش برای ارتقای کیفیت باشد. به عقیده نگارنده هیچ چیز جای کیفیت را نمی گیرد . تبلیغات به وجو نیامده است که محصول نامناسب را به مشتری بقبولاند بلکه ، کارکرد اصلی تبلیغ اثر بخش ، معرفی بجا و شایسته محصول مناسب ( از نظر مشتری ) به ایشان است ، به عبارتی تبلیغ یک ابزار شناساندن است . ممکن است این سوال پیش بیاید که اگرمحصول کیفیت محصول را داشته باشد چه نیازی به تبلیغ است ؟

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.