فایل ورد کامل مقاله وزارت کار و امور اجتماعی؛ بررسی علمی وظایف، ساختار و نقش آن در سیاست‌های رفاهی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
3 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله وزارت کار و امور اجتماعی؛ بررسی علمی وظایف، ساختار و نقش آن در سیاست‌های رفاهی دارای ۸۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله وزارت کار و امور اجتماعی؛ بررسی علمی وظایف، ساختار و نقش آن در سیاست‌های رفاهی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله وزارت کار و امور اجتماعی؛ بررسی علمی وظایف، ساختار و نقش آن در سیاست‌های رفاهی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله وزارت کار و امور اجتماعی؛ بررسی علمی وظایف، ساختار و نقش آن در سیاست‌های رفاهی :

وزارت کار و امور اجتماعی

-تشکیل ستادطرح تکریم وزارتخانه باحضورمعاونت پشتیبانی،مدیرکل اموراداری،مدیرکل دفتروزارتی،مدیرکل روابط عمومی وچندتن ازکارشناسان تحول اداری
ـ برگزاری جلسات با حضور نمایندگان محترم حوزه‎های معاونت وزارتخانه
ـ تهیه و تنظیم بروشور اطلاع‎رسانی در واحدهای ستادی
ـ تهیه و تنظیم بروشور اطلاع‎رسانی در واحدهای اجرایی

ـ تهیه و تدوین، چاپ و توزیع کتاب و نشریه راهنما در واحدهای ستادی
ـ تهیه و تدوین، چاپ و توزیع کتاب و نشریه راهنما در واحدهای اجرایی
ـ نصب و راه‎اندازی خط تلفن گویاباشماره ۶۹۳۰۰۵۱
ـ نصب و راه‎اندازی خط تلفن پاسخگو باشماره ۶۹۳۰۰۵۲
ـ ایجادسایت اینترنتی باآدرسwww.irmlsa.org

ـ ایجادگیشه خدماتی باهدف ارایه خدمات بصورت متمرکزبه ارباب رجوع
ـ نصب تابلوی اعلانات به عنوان محلی که در معرض دید عموم باشد
ـ نصب تراکت و پلاکارد جهت راهنمای ارباب‎رجوع
ـ نصب صندوق پیشنهادات به منظوراخذمشاوره وراهنمایی ازارباب رجوع
ـ نصب تابلوی دیجیتالی جهت اطلاع رسانی درسردروزارتخانه وداخل ساختمان وزارتخانه
ـ نصب تابلوی نام و نام خانوادگی عوامل متصدی انجام کار در محل استقرار کارکنان

ـ مکانیزه‎نمودن امور حوزه معاونت پشتیبانی از قبیل سیستم پرسنلی، سیستم حسابداری و مالی و;
ـ ایجاد شبکه به‎هم پیوسته واحدهای اجرایی و ستاد از وضعیت آمار و اطلاعات بازار کار، اشتغال، بیمه بیکاری، کار یا پست‎های دولتی یا غیردولتی
ـ مکانیزه‎نمودن امور جاری اداره کل نظارت بر نظام‎های جبران خدمت
ـ اجرای سیستم مکانیزه پرسنلی در کلیه ادارات کل اجرایی جهت سهولت در انجام امور مربوط به صدور احکام کارگزینی و ضبط و نگهداری اطلاعات پرسنلی کارکنان

ـ اجرای سیستم مکانیزه نحوه ارائه خدمات اشتغال، روابط کار، آمار و اطلاعات بازار کار، بیمه بیکاری
ـ تدوین منشور اخلاقی سازمان در ارتباط با مردم
ـ نظرسنجی از مراجعین پیرامون نحوه ارائه خدمات

وزارت صنایع و معادن
ـ تشکیل جلسات جهت بحث و بررسی بر روی مفاد مندرج در مصوبه طرح تکریم
ـ ابلاغ طرح مذکور به کلیه واحدهای ستادی و استانی جهت شفاف‎سازی و مستندسازی نحوه ارائه خدمات به ارباب‎رجوع
ـ در دستور کار قراردادن مواد ۲، ۳ و ۴ در خصوص اطلاع‎رسانی از نحوه ارائه خدمات به مردم، توسط ادارات کل امور اداری و دفتر تشکیلات و بودجه وزارتخانه
– برگزاری دوسمینار آموزشی برای آشنایی باطرح تکریم واقدامات انجام شده درراستای تحول اداری باحضورروسای سازمانها,معاونین وزیر,مدیران کل ومشاورین

ـ اجرای نظرسنجی از مردم و ارباب‎رجوع
ـ در خصوص اجرای ماده (۱) شفاف و مستندسازی نحوه ارائه خدمات به ارباب‎رجوع طی بخشنامه‎ای به کلیه واحدهای تابعه ابلاغ گردید تا مراحل انجام کار را مستند و جهت اجرا اقدام نمایند.
ـ در مورد اجرای مفاد ماده (۵ و ۶) شورای تحول اداری اقدام به اخذ نظرات شرکت‎های مشاوره‎ای جهت بهبود و اصلاح روش‎های ارائه خدمات به مردم نموده است.

ـ در خصوص توجیه طرح مذکور، طی بخشنامه‎ای مراتب به معاونین و واحدهای ستادی و استانی انعکاس گردیده است.
درزمینه اطلاع رسانی اقدامات زیرزیرانجام شده است:
– نصب تابلوراهنمای طبقات دردرب ورودی ومحل استقرار هرفرد درهمه طبقات
– نصب تابلوراهنمای محل استقرارمعاونت ها،ادارات ودفاتردرمبادی ورودی وزارتخانه
– نصب تابلوروشهای انجام کاربرای ۵ فعالیت مهم جهت اطلاع رسانی درمکانهای مناسب
– نصب وراه اندازی تلفن گویاباشماره ۹-۸۳۱۲۴۴۶

– باطراحی نرم افزارمناسب درآسانسورها،محل کارمعاونین وادارت کل ودفاتربه اطلاع ارباب رجوع می رسد
– ایجادسایت وزارتخانه باآدرس www.min.gov.ir.com
– مبادرت به برقراری سیستم اتوماسیون اداری باهدف حذف کاغذکه درمرحله نخست اجرای طرح حدود۱۵۰کاربرامکان بهره گیری ازسیستم رادارامی باشند
– تدوین منشوراخلاقی وزارت

– نصب صندوق انتقادات وپیشنهادات جهت بهره مندی مستمرازنقطه نظرات ارباب رجوع وهمکاران
– اختصاص مکانی مناسب جهت استقرارواخذ اطلاعات ارباب رجوع
– تعیین بازرسان وزارتخانه وصدوراحکام آنان توسط وزیر

وزارت جهاد کشاورزی
ـ شفاف‎سازی و مستندسازی نحوه ارائه خدمات با ارباب‎رجوع
ـ اجرای نظرسنجی از ارباب‎رجوع
ـ تدوین منشور اخلاقی در ارتباط با مراجعین
ـ اطلاع‎رسانی از نحوه ارائه خدمات و بهبود و اصلاح روش‎های ارائه خدمات با ارباب‎رجوع
– نصب تابلوی راهنمادراغلب ساختمانهای حوزه ستادی
– نصب مشخصات متصدیان انجام کار،شرح وظایف و;بمنظور اطلاع رسانی به ارباب رجوع
-راه اندازی خط تلفن گویا

وزارت راه و ترابری
ـ تشکیل دبیرخانه طرح تکریم در دفترتشکیلات وروشها
ـ ابلاغ بخشنامه به کلیه واحدهای تابعه جهت اجرای مراحل اطلاع‎رسانی از نحوه ارائه خدمات به مردم
ـ جمع‎آوری و احصاء اطلاعات و تهیه مجموعه‎ای تحت عنوان «شناسایی، طبقه‎بندی و نحوه ارائه خدمات به ارباب‎رجوع در ستاد مرکزی وزارت راه و ترابری»

ـ اطلاع رسانی ازطرق زیر:
– تلفن ۱۴۱ اطلاعات راههای کشور
– سیستم مکانیزه فراگیرETS(مناقصه الکترونیک)
– ایجادسایت اینترنتی باآدرس: www.eslahat.org
– نصب تابلو راهنمای طبقات واتاقها به بعدازنقل مکان به ساختمان شهیددادمان موکول شده است.
ـ تدوین منشور اخلاقی وابلاغ آن به کلیه شرکتها وسازمانهای وابسته

ـ بازنگری، بهبودو اصلاح روش‎های ارائه خدمات به ارباب‎رجوع ازجمله سیستم paper less – ابلاغ مصوبه و پیگیری مستمر از سازمانها و شرکت‎های وابسته و ادارات کل راه و ترابری استانی و واحدهای تابعه ستادی جهت اجرای مطلوب‎تر و سریع‎تر موارد مندرج در طرح مذکور
– انتخاب بازرسین طرح تکریم ازطرف وزیر
– برگزاری کارگاه آموزشی دبیران کمیته تحول اداری واحدهای استانی
– انجام نظرسنجی ازارباب رجوع

– استقرارمیزوصندلی جهت رفاه حال ارباب رجوع وتهیه لوازم التحریر بمنظوررفع نیازهای آنان و پذیرایی مختصرباشکلات وشیرینی
– احصاء روشهاوفرآیندهای مرتبط باارباب رجوع وابلاغ آن به کلیه ادارات کل راه وترابری
استانها جهت اعمال نقطه نظرات وپیشنهادات وارسال آن به ستادبمنظورتکمیل نهایی

وزارت بازرگانی
ـ ابلاغ مصوبه طرح تکریم به کلیه سازمان‎های تابعه وشرکتهای وابسته در تهران و استان‎ها
ـ تشکیل جلسات هماهنگی و توجیهی جهت جمع‎آوری اطلاعات توسط دبیرخانه شورای تحول اداری

– برگزاری همایش آموزشی درتاریخ ۱۳/۸/۸۱بمنظورتوجیه مفادطرح وهماهنگی دراجرای آن باحضور۱۰۷نفرازهمکاران حوزه های معاونت وادارات کل استانی
ـ طراحی و تنظیم فرم‎های اطلاعات مربوط به ارباب‎رجوع توسط دبیرخانه شورای تحول اداری برای تعدادی از واحدهایی که با ارباب‎رجوع سرو کار دارند
– شفاف سازی نحوه ارائه خدمات به مردم دراداراتی که ارباب رجوع دارند
– بررسی وممیزی روشهای انجام کاردرشورای تحول اداری

اطلاع رسانی به ارباب رجوع ازطرق زیر:
– نصب تابلوی اعلانات واطلاع رسانی به ارباب رجوع
– تهیه بروشور وتوزیع آن بین ارباب رجوع دربعضی ادارات تهران وشهرستانها
-نصب مشخصات کامل(نام ،نام خانوادگی،پست سازمانی و..)عوامل متصدی انجام کاردراداراتی که باارباب رجوع سروکاردارند
– راه اندازی خط تلفن گویادربعضی ادارات

-راه اندازی سایت اینترنتی وزارتخانه باآدرسwww.iranministryofcomerece.com
-راه اندازی سایت اینترنتی فرش ایران باآدرسwww.irancarpet.ir
-راه اندازی سایت اینترنتی شبکه نقطه تجاری ایران باآدرسwww.irtp.com
-راه اندازی سایت شبکه آگاهگراینترنتی باآدرسwww.agahgar.irtp.com

-راه اندازی سایت اینترنتی موسسه مطالعات وپژوهشهای بازرگانی باآدرسwww.irsr.irtp.com
-راه اندازی سایت اینترنتی بازارمشترک کشورهای اسلامی باآدرسwww.oic.com
– ایجادفضای مناسب برای ارباب رجوع
– ایجادگیشه های خدماتی درساختمانهایی که ارباب رجوع دارند

– استقرارصندوق پیشنهادات بمنظورنظرخواهی واخذمشاوره ازارباب رجوع
ـ تشکیل جلسه ارشاد و ایجاد هماهنگی کارشناسان دبیرخانه شورای تحول اداری
ـ اعزام گروه‎های کارشناسی به تعدادی از سازمان‎های تابعه جهت مستندسازی فعالیت‎ها و روش‎های انجام کار

ـ ارسال طرح تکریم ارباب‎رجوع به منظور آگاهی اعضاء شورای تحول اداری و اعضاء کمیسیون‎های تحول و معاونین وزارتخانه
ـ مستندسازی روش‎های موجود تعدادی از واحدها جهت بررسی و اصلاح آنها توسط شورای تحول اداری
ـ انتصاب معاونت اداری مالی و امور مجلس و دبیر شورای تحول اداری وزارت به عنوان مسئول اجرای طرح

ـ احصاء وظایف تعیین‎شده در طرح تکریم به تفکیک برای ۴ قسمت به شرح:
l وظایف تعیین‎شده جهت دستگاه‎های مشمول مصوبه (۸ بند)
l وظایف تعیین‎شده جهت رؤسای واحدهای اجرایی (۱۶ بند)
l وظایف تعیین‎شده برای شورا یا کمیسیون تحول اداری (۴ بند)
l وظایف تعیین‎شده برای سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور (۹ بند)
ـ تهیه برنامه عملیاتی اجرای طرح در وزارت بازرگانی.

وزارت امورخارجه
– اصلاح روشهای انجام کار وبازنگری مرتب روشهای انجام کار
– نظرسنجی ازارباب رجوع درخصوص نحوه ارائه خدمات
– انتخاب بازرسان وزارت وانجام بازرسی ازادارات تابعه

– عقدقراردادباشرکت پست استان تهران جهت ارائه خدمات موردنیاز بدون نیاز به مراجعه حضوری افراد
– ارائه آموزشهای لازم به کارکنان درخصوص نحوه برخوردباارباب رجوع
– تشویق کارکنان ساعی وپرتلاش درزمینه جلب رضایت ارباب رجوع
– بررسی شکایات وپیشنهادات توسط اداره بازرسی ورسیدگی به شکایات

اطلاع رسانی به ارباب رجوع ازطرق زیر:
– تهیه ونصب تابلوی راهنمای طبقات واتاقها درادارات پنجگانه کنسولی
– نصب تابلوی مشخصات متصدیان انجام کاروشرح وظایف آنها
– ایجادسایت اینترنتی باآدرسwww.mfa.gov.ir

وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح
ـ ابلاغ مصوبه طرح تکریم به کلیه سازمان‎های تابعه وشرکتهای وابسته در تهران و استان‎ها
ـ تعیین مسولان اجرایی طرح تکریم درکلیه سازمان‎های تابعه وشرکتهای وابسته
– تعیین ۵نفربازرس ازطرف وزیر
ـ انجام نظرسنجی ازارباب رجوع
– فعال سازی تلفنهای گویادرسازمانها,شرکتها وستادوزارت
– چاپ وانتشارآگهی نظرخواهی ازمردم درمطبوعات

سازمان تعزیرات حکومتی
– تشکیل کمیته طرح تکریم درستادمرکزی وادارات کل استانها
– نصب تابلوی راهنما درمدخل ورودی ادارات
– نصب صندوق انتقادات وپیشنهادات
– تعیین وقت ملاقات عمومی بامدیران

– تهیه تعدادقابل توجهی صندلی ونیمکت درراهروهاواتاقها برای ارباب رجوع
– نصب تابلوی نام وسمت متصدیان امردرادارات
– ایجادواحدپاسخگویی ورسیدگی به شکایات
– ایجادواحداطلاعات وپاسخگویی به ارباب رجوع

– تعیین بازرس جهت بررسی همه جانبه اموربخصوص درامرجلب رضایت ارباب رجوع
– تهیه فرم نظرسنجی ازارباب رجوع
– تهیه وتوزیع بروشورشناخت جایگاه سازمان واعلام شماره تلفن ومعاضدت حقوقی

سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور
– اطلاع رسانی ازنحوه ارائه خدمات به ارباب رجوع
– چاپ وتکثیر تعدادی بروشور
– نصب تابلوهای راهنمای ارباب رجوع
– نصب مشخصات متصدیان انجام امور

– ایجادسایت اینترنتی باآدرسwww.irantvto.org
– تدوین منشوراخلاقی سازمان
– احصاء روشهای انجام کار
– راه اندازی سیستمهای مکانیزه دربرخی قسمتها
– نظرسنجی ازمردم درخصوص نحوه ارائه خدمات

بیمه آسیا
– نصب تابلوی راهنمای طبقات وتابلوسردراتاقها
– نصب تابلوی نام ونام خانوادگی کارشناسان وکارهای مربوط به آنان
– راه اندازی تلفن گویادرمرکز
– تهیه وتوزیع بروشورهای اطلاع رسانی بین متقاضیان
– ایجادسایت اینترنتی

– نظرسنجی ازارباب رجوع
– تدوین منشوراخلاقی وابلاغ آن به کارکنان
– مستندسازی روشهای انجام کار
– اصلاح روشهای انجام کار

بیمه دانا
– نصب تابلوی راهنمای طبقات وتابلوسردراتاقها
– نصب تابلوی نام ونام خانوادگی کارشناسان وکارهای مربوط به آنان
– راه اندازی تلفن گویادرمرکز باشماره ۸۸۷۰۸۲۳-۸۷۷۰۹۹۰
– تهیه وتوزیع بروشورهای اطلاع رسانی بین متقاضیان
– درج آکهی درروزنامه های کثیرالانتشاربه جهت شناساندن شماره تلفن های واحدهای مختلف شرکت
– تخصیص فضای مناسب وامکانات مختصری چون پذیرایی,نصب آبسردکن,میز وصندلی جهت رفاه حال مراجعین
– ارایه سخنرانیهای مختلف ولزوم توجه با اصل مشتری مداری درشرکت

– تقدیرازکارکنان ساعی وبرخوردباکارکنان متخلف
– فعالیت بازرسین محسوس وغیر محسوس
– ایجادسایت اینترنتی
– نظرسنجی ازارباب رجوع
– تدوین منشوراخلاقی وابلاغ آن به کارکنان
– مستندسازی روشهای انجام کار
– اصلاح روشهای انجام کار

بیمه ایران
– تهیه بروشورهای اطلاع رسانی وآموزشی متنوع به زبان ساده به بیمه گذاران
– تهیه منشوراخلاقی وآموزش آن به کلیه کارکنان
– اصلاح فرآیندهای انجام کار

– توجه جدی به موضوع تشویق وتنبیه پرسنلی که دارای رفتارخوب یا نامناسب بامراجعین باشند
– دقت درپیگیری شکایات واصله
– فعال کردن واحدهای مشاوره واطلاعات درشعب بزرگ باهدف راهنمائی مراجعین

بیمه البرز
– تهیه ودراختیارقراردادن بروشورهای اطلاع رسانی متنوع
– تهیه کتاب “راهنمای بیمه برای خانواده”
– بازنگری مستمر روشهای انجام کار

– مستندسازی خدمات قابل ارائه به ارباب رجوع

– ایجادونصب صندوقهای انتقادات وارائه پیشنهادات
– نصب راهنمای طبقات وواحدهادرمدخل ورودی شرکت
– انجام نظرسنجی ازارباب رجوع

بنیادشهید انقلاب اسلامی
– اطلاع رسانی ازنحوه ارائه خدمات به ارباب رجوع
– چاپ وتکثیر تعدادی بروشور
– نصب تابلوهای راهنمای ارباب رجوع
– نصب مشخصات متصدیان انجام امور

– ایجادسایت اینترنتی باآدرسwww.shahid.ir
– تدوین منشوراخلاقی سازمان
– بهبودواصلاح روشهای انجام کار
– راه اندازی سیستمهای مکانیزه دربرخی قسمتها
– نظرسنجی ازمردم درخصوص نحوه ارائه خدمات
– فعال کردن سیستمهای بازرسی وپاسخگویی به شکایات
– تشویق وتقدیراز کارکنان ومدیران موفق وبرخورد قاتونی با کارکنان ومدیرانی که باعث نارضایتی ارباب رجوع می شوند

اقدامات استانها:
– نصب تابلوی راهنمای طبقات واتاقها،نام ونام خانوادگی وپست سازمانی کارکنان وتهیه وتوزیع منشور اخلاقی دراکثر قریب به اتفاق استانها
– نصب تابلوی عناوین فعالیتها دراستانهای اردبیل،ایلام،خراسان،کرمانشاه،گلستان،گیلان،مرکزی وهمدان
– تهیه کتابچه راهنمای ارباب رجوع دراستان کردستان
– نصب تلفن پیام گیردراستان قزوین
– انجام برخی فعالیتهای دیگر دربرخی استانها

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
ـ اطلاع‎رسانی و مستندسازی نحوه ارائه خدمات در زمینه قوانین و مقررات از سوی دفتر بودجه و تشکیلات
ـ کوتاه‎نمودن مدت‎زمان مراحل تصویب طرح‎های تحقیقاتی از سوی مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگی

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.