فایل ورد کامل مقاله فناوری فلش MX؛ بررسی علمی قابلیت‌ها و کاربردهای آن در طراحی چندرسانه‌ای


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله فناوری فلش MX؛ بررسی علمی قابلیت‌ها و کاربردهای آن در طراحی چندرسانه‌ای دارای ۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله فناوری فلش MX؛ بررسی علمی قابلیت‌ها و کاربردهای آن در طراحی چندرسانه‌ای  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله فناوری فلش MX؛ بررسی علمی قابلیت‌ها و کاربردهای آن در طراحی چندرسانه‌ای،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله فناوری فلش MX؛ بررسی علمی قابلیت‌ها و کاربردهای آن در طراحی چندرسانه‌ای :

مقدمه

اگر قصد دارید یک سایت وب داشته باشید به احتمال زیاد مشتاق هستید که مردم به دیدن ان بیایند. برای ازرسیدن به این مقصود سایت شما باید جاذبه داشته باشد. فلش ماکرومدیا یک ابزار خیلی پر طرفدار برای ایجاد سایتهای پر جاذبه و پویا میباشد. با فلش میتوان به سایت وب پویا نمایی (انیمیشن)وتعامل بخشیدو دیگران را علاقمند به دیدار مجدد ان نمود. البته برای تولید همه این محتوای زیبا وجالب باید استفاده از فلش را بیاموزید تا بتوانید ان را در سایت وب قرار دهیدفلش باتوسل به فرایندی به نام میانگذاری متحرک سازی را اسان میکند.در اصل شما در این به فلش میگویید که در کجا متحرک سازی را شروع کند و در کجا ان را خاتمه دهد.پس از انجام این مرحله فلش به طور خودکار همه فریم‌های مابین را تولید می‌کند.

اشنایی با عناصر فلش

همانند اکثر برنامه هایی که در رایانه استفاده میکنید فلش نیز دارای عناصر اساسی میباشد که به شما اجازه میدهد تا از ان برای امور طراحی استفاده کنید.

صحنه فلش
صحنه ناحیه ای است که فیلمهای فلش در ان ساخته میشود.صحنه فلش بخش عظیمی از میانه پنجره فلش را در بر میگیرد.اگر فیلم اجرا شود هر انچه در صحنه بوده است در فیلم دیده خواهد شد. صحنه به صورت پیش فرض دارای ۵۵۰ پیکسل در عرض و ۴۰۰ پیکسل در ارتفاع است.صحنه به وسیله یک
ناحیه خاکستری به نام فضای کار احاطه شده است.ابجکتهایی که در این فضا باشند اما در منطقه صحنه نباشند در فیلم ظاهر نخواهند شد مگر انکه به داخل صحنه منتقل شوند. با استفاده از نوار وضعیت واقع در زیر صحنه و یا منوی( ) میتوانید بزرگنمایی را کنترل کنید و صحنه را کوچک و بزرگ کنید.

(Time line) خط زمان

خط زمان عنصری از فلش است که رویدادها را هنگام اجرای فیلم کنترل میکند.
این اجزای مهم را میتوان به اختصار به صورت زیر توصیف کرد:
به فریمهای مختلف میتوان محتوای playhead کردن drag :با Playhead
انها را مشاهده کرد.
اینها راهنمای شما برای کار کردن با خط زمان هستندو شما را قادر میسازند :Frame numbers
تا ابجکتها را در فریم صحیح قرار دهید.

(options) با این عنصر شما میتوانید به تعدادی از گزینه ها: menu Timeline دسترسی پیدا کنید ودرانجا تنظیمات مربوط به نمای خط زمان را انتخاب کنید.

نما و دید فعلی خط زمان را چنان جابه جا میکند که فریم جاری و فعلی :Center farme
در مرکز ناحیه قابل دید خط زمان قرار گیرد .

چند فریم قبلی و بعدی فریم جاری رابا استفاده ازحالتهای سایه دارخفیف:Onion skin view
ابجکتهادرصحنه نمایش میدهد تا بتوان ترتیب و توالی متحرک سازی (انیمیشن) را مشاهده وحس کرد.

این نیز یک دید پوست پیازی از چند فریم را نمایش میدهد اما :Onion skin outline view
به جای ابجکتهای پر از طرحهای قاب سیمی استفاده میکند
به شما امکان میدهد که متحرک سازی را در چند فریم:Edit fram multiple ویرایش کنید.
:منویی را ظاهر میکند که با ان میتوانید تعداد فریمهای دلخواه خود را Modify onion marker
جهت نمایش انتخاب کنید.

شماره فریمی را که در حال حاضر انتخاب شده است نشان میدهد. Current frames

تعداد فریمهایی را که در هر ثانیه در فیلم نمایش داده میشود نشان میدهد.: :Frame rate

Play back time زمان سپری شده از لحظه اجرای فریم حاضر را بر حسب ثانیه نشان میدهد
میتوان با انها فریمها و لایه هایی را که لحظه حاضر نمایش داده :Scroll bars

نمیشوند مشاهده کرد.

اشنایی با فریمها
هر فریم نشانگر نما و دیدی از فیلم در یک لحظه زمانی در حین اجرای ان است. اگر از تنظیمات پیش فرض
که۱۲ فریم در ثانیه استفاده کنید هر فریم معمولا به مدت (۱۲/۱) ثانیه قبل از رفتن به فریم بعدی ظاهر
خواهد شد.

انواع فریمها
فلش تنها ۲ نوع فریم دارد:فریمهای معمولی وفریمهای کلیدی.تفاوتهاو شباهتهای این ۲ به سهولت قابل
فهم است:

در حین اجرا همه فریمها به مدت یکسان اجرا میشوند.:۱
تنها به فریمهای کلیدی می توانید اقلامی اضافه کنید.:۲
۳:تنها فلش میتواند به فریم معمولی اقلامی اضافه کند.

(layers)لایه ها

لایه ها مانند پوششهای شفاهی هستند که بر روی صحنه کشیده شده اند.انها موجب میشوند که ابجکتها
مستقل از ابجکتهای لایه های دیگر عمل کنند.

حال نظری می اندازیم به هر کدام از قسمتهای این ناحیه:
اسامی لایه ها میباشند.:layer name

با کلیک کردن روی این دگمه میتوان لایه جدیدی اضافه کرد.:Add a layer

با این دکمه میتوان لایه راهنمابوجوداورد.ابجکتهای موجوددر:Add a motion guide layer
لایه راهنماپس از نشر فیلم دیده نمیشوند.

به شما کمک میکند که برای سازمان دهی لایه ها پوشه های جدیدی اضافه کنید :Add layer folder

میتواند لایه جاری انتخاب شده و ابجکتهای موجود در ان را حذف کند.:Delete a layer

) میکند toggle : کلیک کردن ان قابل رویت بودن لایه ها را( Show or hide layer

: برای قفل کردن لایه ها و جلوگیری از هر نوع Lock or unlock layer
تغییری این ستون را کلیک کنید.
(wire frame)این ستون برای نمایش ابجکتها به صورت:Show layer as outline طرح قاب سیمی به کار میرود نه به صورت ابجکت پر.در صورتی که بخواهید نحوه ارتباط لایه ها را با هم ببینید این لایه ابزار مفیدی است.

افزودن لایه ها

لایه ها را در هر موقع می توان به خط زمان افزود.برای وارد کردن لایه ها میتوان از منوی فلش کمک
یک لایه جدیدرادرست در بالای لایه موجود و فعلی اضافه میکند. (insert/layer)گرفت.فرمان
در گوشه چپ ـ پایین خط زمان راه ساده تری می باشد insert layer کلیک کردن دکمه

نام گذاری لایه ها
پس از افزودن لایه ها به خط زمان فلش به صورت خودکار انرا به صورت غیر مسمی (لایه۱)( لایه۲)و;..نام گذاری میکند. هر چند نیازی نیست که لایه ها را دوباره نام گذاری کنید اما چون اسامی پیش فرض هیچ نشانی از اهداف یا وظایف یک لایه در خود ندارند برای معنی دار و مسمی کردن اسم لایه ها میتوانیدنام مورد نظر خود را به انها نسبت دهید.

افزودن ابجکتها به لایه ها

)وظایف خاص guide)و راهنما(maskدر فلش سه نوع لایه وجود دارد.از بین اینها لایه های ماسک(
خود را دارند. اما از لایه های معمولی میتوانید برای هر منظوری استفاده کنید

(Drawing Layers)استفاده از لایه های ترسیمی

این لایه ها کاملا معمولی هستند. در ضمن کار تولید فیلمهای فلش به این نتیجه میرسید که برای همه
ابجکتهایی که مایلید مستقل از هم کار کنند لایه های مجزا در نظر بگیرید.یکی از دلایل این کار تر کیب این ابجکتها توسط فلش است که به صورت خودکار انجام میگیرد.

(mask)استفاده از لایه های ماسک

این لایه یکی از دو نوع لایه خاص موجود در فلش میباشد که میتوانید انها را ایجاد کنید.لایه ماسک مانند

یک پنجره به طرف لایه دیگر عمل میکند.هنگامی که فیلم اجرا میشود این لایه میزان قابل دید لایه زیری را کنترل میکند.(masked) وماسک شده

Guideاستفاده از لایه های راهنما

این لایه دومین لایه مخصوص است.این لایه در مواقعی که دوست ندارید حرکت در یک مسیر مستقیم باشدرا تعیین میکند. (motiontween)مسیر میانگذاری

در صورتی که از این لایه استفاده نشود انیمیشن همیشه یک مسیر مستقیم ( از موقعیت ابجکت در فریم

کلیدی اولیه تا موقعیت ان در فریم کلیدی نهایی) را طی خواهد کرد.

جعبه ابزار

فلش حاوی ابزار هایی است که شما برای ترسیم و انتخاب : ((جعبه ابزار tool box
به انها نیاز دارید.در اینجا به صورت مشروح تر توجه شما را به ان معطوف می کنم.

loot worrA( پیکانه) از این ابزار برای انتخاب ابجکتها استفاده کنید.

از این ابزار برای رسم خط استفاده می شود.در هنگام رسم خطوط (خط )Line tool
ان را کاملا افقی یا عمودی یا با زاویه ۴۵رسم کرد. (SHIFT)میتوان با فشردن

(قلم) ازقلم برای رسم خطوط خمیده استفاده میشود.با قلم میتوانیدمنحنیهای بزیه رسم کنید. Pen

( بیضی): جهت ترسیم ابجکت بیضوی به کار میروداگر هنگام استفاده از ان کلید( TFIHS) Oval
فشرده نگه دارید میتوانید دایره کامل رسم کنید. را

مداد) از این ابزار برای رسم نقطه ها و خطوطی که مسیر ناهنوار دارند استفاده میشود. )Pencil tool

برای تغییر و اصلاح ابجکتها به کار می رود.Free transfer tool

(جوهر دان) برای افزودن و اصلاح رنگ یک خط استفاده میشود.Ink bottle tool

( قطره چکان) برای انتقال رنگ یک ابجکت به ابجکتهای دیگر استفاده میشود.Eyedroper tool

کردن صحنه به اطراف استفاده میشود.drag(دست) برای Hand tool

استفاده (رنگخط) برای باز کردن مسطوره انتخاب گر رنگ خط محیطی Stroke Color

انتخاب کنید Strokes ) دلخواه خود را برای رسم خطوط محیطی کنید تا رنگ

(رنگ پر کننده) برای باز کردن مسطوره انتخاب گر رنگ پر کننده استفاده کنید. Fill color

(رنگهای پیش فرض)با کلیک کردن روی این ایکون رنگ خطوط محیطی را Default colors

به سیاه و رنگپرکننده را به سفید تنظیم کنید

را به حالت بی رنگ تبدیل میکند.stroke یا filll(بی رنگ)رنگ No color

هستند (optional(مسطوره گزینه ها) اکثر ابزارهادارای تنظیمات سلیقه ای( Option pans

که در قسمت جعبه ابزار قرار دارند.

انتخاب فرعی) برای اصلاح و تغییر خطوطی که توسط ابزار قلم رسم شده اند.)Subselect tool

(متن) برای اضافه کردن یک کادر متنی به کار میرود.Text tool

(مستطیل)برای رسم مستطیل میباشد.Rectangle tool

قلم مو) با این ابزار خطوط قلم مویی دستی رسم کنید.)Brush tool

برای پاک کردن مناطق ترسیم شده. (پاک کن)Eraser tool

را انتخابکنید یاکلید Edit/Undoتوجه:اگر متوجه شدیدعملی رابه اشتباه انجام دادید ازمنوی فشاردهید. را CTRL-Z.

اشنایی با پانل ها

پانل در واقع همان چیزی است که به پنجره گفتگوی غیر وابسته معروف شده است.

انتخاب و باز کنید.Window شما میتوانید پانلها را از منوی

انواع پانل

):Align panel پانل انطباق((۱
ابجکتها درصحنه فلش به کار میرود. (spacing)برای کنترل اندازه وتوزیع ومطابقت وفضاگذاری

(۲ پانل میکسر رنگ (Color Mixer)
از این پانل برای ایجاد رنگهای اختصاصی و سلیقه ای خود برای استفاده در پر کننده ها و خطوط محیطی
میتوانید بهره ببرید

:(Color Swatches Panelپانل نمونه های رنگی(( ۳
از این پانل برای انتخاب رنگها و نیز پالت رنگی که در فیلم قلش خود استفاده خواهید کرد استفاده میشود.

این پانل اطلاعات مفیدی رادر باره یک ابجکت انتخابی دراختیار شما :(Info Panelپانل اطلاعات((۴
قرار میدهد.

با استفاده از این پانل میتوان یکی از صحنه ها را به عنوان صحنه فعال انتخاب کرد و:Scenceپانل( )۵
صحنه های جدید را اضافه و یا حذف نمود.

:(Actions Panel پانل اکشن ها ((۶
به فریمهای خط زمان یا به ابجکتها به کار میرود.ActionScriptاین پانل برای افزودن کد
زبان برنامه نویسی است که برای اتوماتیک کردن اکشنها در فلش طراحی شده ActionScript است.

:(Properties Panel پانل خصوصیات((۷
این پانل به شما اجازه میدهد که خصوصیات مورد نیاز خود را در ان مشخص کنید.

پویانماسازی(انیمیشن)

پویانماسازی در واقع شاخص ترین ویژگی فلش میباشد. اگر این قابلیت در فلش کنار گذاشته شود باز هم
یک برنامه ترسیم برداری نسبتا قابلی دراختیار خواهیم داشت ولی به اندازه یک برنامه با توانایی انیمیشن
محبوبیت نخواهد داشت.

انیمیشن حداقل تا انجا که به فلش مربوط است عبارت است از فرایند نمایش دادن ابجکتها به صورتی که با
یکنواختی و پیوستگی درحال جابه جایی باشند.این کار به این ترتیب عملی میشود که یک سری تصویرهای
ساکن در معرض دید ناظر قرار داده شود که در ان هر تصویر تنها اندکی با تصویر قبل از خود تفاوت دارد.وهرکدام این تصاویر فقط به مدت کوتاهی نشان داده میشوندکل این فرایند از ان ویژگی بینایی ما استفاده میکند که ما به واسطه ان تصاویر مجزا از هم را تا وقتی که به حد کافی سریع نمایش داده شوند بصورت یک حرکت پیوسته درک میکنیم.هنگامی که میخواهید با فلش یک سکانس متحرک و پویا نما خلق کنید کافی است که تنها بخشی از ان را انجام دهید.فلش دراینجا به عنوان دستیار و همکارشما عمل میکند.شما فقط تصویر اولیه و نهایی انیمیشن را تولید میکنید. هر چیزی بین ان دو را فلش تکمیل میکند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.