فایل ورد کامل مقاله راهنمای جامع استفاده از سرویس Web Mail HBINET؛ تحلیل علمی امکانات و کاربردهای ارتباطی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله راهنمای جامع استفاده از سرویس Web Mail HBINET؛ تحلیل علمی امکانات و کاربردهای ارتباطی دارای ۲۳۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله راهنمای جامع استفاده از سرویس Web Mail HBINET؛ تحلیل علمی امکانات و کاربردهای ارتباطی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله راهنمای جامع استفاده از سرویس Web Mail HBINET؛ تحلیل علمی امکانات و کاربردهای ارتباطی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله راهنمای جامع استفاده از سرویس Web Mail HBINET؛ تحلیل علمی امکانات و کاربردهای ارتباطی :

مقدمه :
Out look web Access to Microsoft Exchange Server برنامه ای متشکل از پست الکترونیکی، تقویم های شخصی، زمانبندی قرار ملاقاتها، برقراری ارتبـاط با دیگـران در هـرکجـا و هر زمـان، انجـام وظایف، ثبت و ضبط اطلاعـات شخصـی، تماس‌ها و مرتب و منظم کردن فایلها است .
از طریق سیستم های پست لکترونیکی (Electronic Mail) می‌توانید یک پیغام خصوصی برای شخص دیگری روی شبکه بفرستید، هنگامی که به یک سیستم میزبان پست الکترونیکی متصل می شوید،‌ مانند پست معمولی یک آدرس منحصر به فرد برای شما در نظر گرفته می شود .

نحوه ورود و استفاده از Webmail HBINET :
برای استفاده از Webmailدرشبکه HBI ابتدا با وارد نمودن آدرس www.hbi.dmr.or.ir‌وارد سایت HBI شده و مراحل زیر را انجام دهید .
ابتـدا بـرروی ‌لینـک HBINET کلیـک نمـائیـد وارد صفحـه اصلـی سـایت HBI می شوید در این قسمت برروی لینک Web mail‌ کلیک نمائید . دراین مرحله صفحه زیر ظاهر می‌گردد.

در کادر Log on، اسم مستعار یا اسم کار بری خود را وارد کنید و Enter نمائید یا بروی لینک Click here کلیک کنید ، شکل زیر ظاهر می گردد .

در قسمت User Neme اسم کاربری خود را مجددا وارد کنید .
در قسمت Password کلمه رمز خود را وارد کنید و سپس برروی ok کلیک کنید .
در صورت انجام موفقیت آمیز عملیات فوق به مرورگر پست الکترونیکی (E-mail) در شبکه HBI مطابق شکل زیر دسترسی خواهید یافت .

طرز استفاده از امکانات موجود در نوار ابزار استاندارد :
مرورگر Out look web Access to Microsoft Exchange Server ( مطابق شکل ) شامل بخش‌های زیر می‌باشد که هر کدام عملیات خاصی را انجام می دهند .

Out look Bar : نوار Out look که در سمت چپ نمایشگر اطلاعات قرار دارد، شامل میانبرهای Logoff,options,Find names, Public folder , Calender , Inbox می باشد .
نکته : بعد از اتمام کار با Access Out look web مانند دیگر سیستم های پست الکترونیکی تحت web جهت افزایش امنیت اطلاعات حتماُ Log off نمائید .

• Tool Bar : نوار ابزار استاندارد که شامل امکاناتی از قبیل ارسال و دریافت پیغام، انتقال و دریافت فایلها و ; می باشد که در بخش های بعدی توضیح داده می شود .

• Folder list : لیستی از پوشه های پیش فرض مرورگر که شامل Inbox, Out box,
, Sent Items, Contacts Deleted Items و; می باشد .
این قسمت جهت مرتب کردن پیغام ها و دسترسی سریع تر به اطلاعات مورد نظر می باشد .
• User Area : لیستی از پیغام ها، تقویم و لیستی از پوشه ها و محتویات موجود را نشان می‌دهد .
• Forms: شامل برگه‌ها یا فرم هائی برای خواندن پیغام، ارسال پیغام جدید و ارسال مجدد پیغام به آدرس جدید (forward) و کارهای دیگر می باشد .

Tool bar
Out look bar

User Area
Folder-list

ارسال پیغام جدید :
برای ارسال پیغام جدید روی دکمه Compose new message واقع درنوار ابزار استاندارد کلیک نمائید .فرمی مطابق شکل زیر ظاهر می‌گردد .

– در کادر to آدرس پست الکترونیک فرد مورد نظر را واردکنید .
– در کادر CC (carbon copy) آدرس افرادی را که می خواهیم متن مورد نظر را دریافت نمایندکه در واقع رونوشت متن مورد نظر می باشد را وارد می کنیم . البته هر آدرس را با ( ; ) از هم جدا می کنیم.

نکته : اگـر بخواهید پیغام مورد نظـر به فرد دیگری هم ارسال گـردد ولی گیرندگان دیگراز این موضـوع اطلاع نداشتـه باشند . آدرس فرد مورد نظر را در کـادر (Blind carbon copy) Bcc وارد نمائید .
– در کادرSubject موضوع پیغام مورد نظر را به دلخواه و مختصر وارد نمائید .
– پیغام خود را در messege body تایپ کنید .
جهت تنظیم کردن درجه اهمیت یک پیغام در همین جا دکمه Importance:High که نشان دهنده اهمیت پیغام مورد نظر می‌باشد و دکمه که نشان دهنده اهمیت پیغام مـورد نظر می‌باشد بنا به ضرورت کلیک کنید .
در همیـن ‌فـرم ‌جهـت پیـوست کـردن‌ یـک فـایـل‌ بـه ‌نامـه خــود روی ‌دکمـه Attachment کلیک ‌کنید درکادر Attachments ، مسیر و اسم ‌فایل‌ مورد‌نظرراوارد کنید یا روی دکمه Browse کلیک کنید و فایل مورد نظر رادر سیستم جستجوکنید و سپس‌ روی Attachment now کلیک کنیـد اسم فایـل درکـادر Attachment ظاهـر می‌گـردد و فایـل مـورد نظـر به پیغـام E-mail پیوست می‌گردد .

نکته : قبل از پیوست کردن یک فایل به پیغام مورد نظر باید قبلاُ آنها را در کامپیوتر نصب (Download) کنید .

در صفحه فرم روی دکمه Options‌کلیک نمائید شکل زیر ظاهر می‌گردد :

که در این قسمت امکانات و اختیاراتی وجود دارد از قبیل: نمایش کادرهای BCC,Cc واطلاع از ارسال پیغام مورد نظر یا خواندن پیغام توسط فرد می باشد که با انتخاب هر کدام سیستم اطلاعات مورد نظر را به شما می دهد .همچنین یک کپی از نامه در پوشه Sent Items ذخیره می گردد .

– بعد از انجام این مراحل و اتمام و کامل شدن پیغام روی دکمه کلیک کنید نامه به آدرس مورد نظر ارسال می گردد و فرم پیغام بسته می شود و به پنجره اصلی بازخواهید گشت .
و اگر کادر sent Item‌Save sent message to را انتخاب کرده باشید بعد از ارسال پیغام یک کپی از آن در پوشه sent Item‌ ذخیره می شود .

نحوه دریافت و خواندن پیغام :
میانبر Inbox‌ که پوشه Inbox را باز می‌کند حاوی پیغام‌های E-mail می‌باشد و پیغام‌های جدید، در پوشه Inbox به صورت پررنگ نمایش داده می‌شوند . در این قسمت روی پیغام مورد نظر کلیک کنید فرم یا صفحه پیغام مورد نظر ظاهر می‌گردد . که در این صفحه مشخصات شامل :
from : آدرس و اسم فرد فرستنده پیغام
To : آدرس و اسم فرد گیرنده پیغام
Subject : موضوع پیغام مورد نظر

Sent : تاریخ و زمانی که پیغام فرستاده می شود را مشخص می نماید .
– در همین قسمت برای خواندن پیغام های بعدی روی دکمه (Next item) کلیک کنید .و برای خواندن پیغام های قبلی روی دکمه (Previous item) کلیک کنید .

– برای پاک کردن پیغام روی دکمه (Delete) کلیک نمائید .
– میتوان پیغام مورد نظر را به پوشه دیگر منتقل یا کپی کرد که برای این منظور از move/copy استفاده کنید .شکل زیر ظاهر می گردد ، در این قسمت پوشه مورد نظر را انتخاب کرده وبا انتخاب دکمه Move پیغام را به پوشه موردنظر انتقال می دهیم .

– اگر می خواهید همین پیغام را برای شخص دیگر ارسال نمائید از دکمه ‎forward استفاده نمائید که با فشار دادن روی این دکمه فرم ارسال پیغام ظاهر می‌گردد و در این جا آدرس فرد مورد نظر را وارد کنید .

پاسخ دادن به پیغام :
بعد از خواندن پیغام جهت پاسخ به فرستنده پیغام جاری روی دکمه Reply to sender‌کلیک کنید و فرم پیغام جدید ظاهر می‌گردد با این تفاوت که آدرس فرد مورد نظر در کادر To به صورت خودکار وارد می شود و نیازی به تایپ مجدد آدرس ندارید . اگر می‌خواهید افراد دیگر پاسخ شما را دریافت نمایند در کادر CC آدرس آنها را وارد کنید در اینجا پاسخ خود را تایپ کنید روی دکمه Send کلیک نمائید .
اگر می‌خواهید تمام کسانی که این پیغام را دریافت کرده اند پاسخ شما را نیز دریافت کنند جهت پاسخ همه گیرندگان پیغام جاری روی دکمه Reply to all کلیک کنید و پاسخ خود را واردکنید و سپس روی دکمه send کلیک کنید .

وقتی یک پیغام شامل یک پیوست باشد مرورگر mail box یک صفحه کوچک را با علامت نشان می دهد .
یک Attachment فایلی است که توسط هربرنامه ای ممکن است ایجاد شده و همراه با نامه‌ الکترونیک ارسال شده باشد . برای مشاهده یک پیوست روی آیکون کلیک کنید .

کنترل جهت پیغام جدید :

برای اطلاع از این موضوع که آیا از زمانی که mail box را باز کرده‌اید پیغام جدیدی رسیده است یا خیر روی دکمه check for new mail کلیک کنید .

پاک کردن پیغام :

برای پاک کردن یک پیغام از دو طریق می توان عمل نمود :

۱- پاک کردن پیغام بازشده : روی دکمه Delete کلیک کنید .
۲- انتخاب پیغام مورد نظر و سپس روی دکمه Delete Marked Messeges کلیک کنید .

کار با پوشه ها :

Out look web Access شـامل‌ پوشـه‌هـای پیش فـرض زیـر می‌بـاشـد: Inbox-Outbox ‌ Delted Items-
– برای ایجاد یک پوشه جدید روی Create a new folder کلیک کنید اسمی را برای پوشه جدید وارد کنید و سپس روی OK کلیک کنید .

– بـرای پـاک کـردن یـک پوشـه روی اسـم پوشـه مـورد نظر کلیـک کنیـد و سپـس روی Delete the current folder ‌ کلیک کنید ، که در این حالت پیغام می دهد که آیا مطمئن هستید که پوشه جاری را پاک کنید و سپس روی OK کلیک کنید .

– برای انتقال یک پوشه روی اسم آن کلیک کرده و سپس move را انتخاب کنید . از پوشـه ها برای مـرتب و منظم کردن mail box استفاده می شود . و بدین طریق می توانید بهتر و راحت تر به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی یابید .

در پوشه Deleted Items پیغامهای پاک شده ذخیره می‌گردد .

مروری بر تقویم

تقویم موجود در این نرم افزار به شما کمک می‌کند اوقات کاری، قرار ملاقاتها و درخواست جلسات خود را تنظیم نمایید . شما می توانید برنامه خود را به طور روزانه، هفتگی یا ماهیانه مشاهده و به جستجو در برنامه ها و قرار ملاقاتها بپردازید . برای این کار روی میانبر Calender کلیک نما ئید صفحه زیر ظاهر می گردد .

شما می توانید برنامه‌ای به صـورت روزانه یا هفتگی تهیه کنید . برای این کار در قسمت Tool Bar به دلخواه Daily یا Weekly را انتخاب کرده که به ترتیب با انتخاب هر کدام شکلهای زیر ظاهر می گردد .

پس از استفاده از قسمت Daily جهت تنظیم برنامه روزانه در این حالت صفحه به کادرهای نیم ساعته تقسیم می شود و برنامه مورد نظر در ساعت مشخص شده نمایش داده می شود .
جهت تنظیم برنامه روزانه یا هفتگی خود از قسمت Appointments,Compose new را انتخاب کرده صفحه‌ای مطابق شکل زیر ظاهر می‌گردد .

در این صفحه موضوع، مکان، ملاقات، زمان شروع و پایان ملاقات را می‌توان مشخص کرد . و همچنین در قسمت Comment می‌توانید نظریات و مسائل مورد نیاز خود را وارد کنید . بعد از انجام این مراحل روی دکمه‌ Save کلیک کنید برای مشاهده عناوین جدید در صفحه Schedule area روی دکمه Update page Address کلیک نمائید .

توجه :
در همین صفحه با کلیک کردن روی Recurrence شکل زیر ظاهر می‌گردد .

در صورت تکرار برنامه تنظیم شده به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه یا سالیانه اجرا می‌شود . می توان در این قسمت تنظیمات لازم را انجـام داد و لازم نیست برنامه مورد نظر را تکرار کرد . و سیستم به صورت خود کار برنامه مورد نظر را در لیست برنامه کاری شما تنظیم می‌نماید و بعد از اتمام تنظیمات مورد نظر کافی است روی دکمه save ‌ کلیک نمائید .
برای توقف تکرار برنامه های جاری قسمت None را انتخاب کرده و بر دکمه save کلیک کنید .
برای پیوست کردن فایلی به برنامه جاری از قسمت Attachment استفاده کنید .

اگر از انجام کاری در برنامه مورد نظر منصرف شدید می توانید برنامه تنظیم شده خود را تغییر دهید . اما تغییر برنامه ای که توسط شخص دیگری تنظیم شده است ، امکان پذیر نمی باشد .
در صورت تمایل به تغییر برنامه روی قرار ملاقات مورد نظر کلیک کنید، صفحه تنظیم برنامه ظاهر می‌گردد و در این قسمت می توانید تغییرات مورد نظر را انجام داده و روی دکمه save کلیک کنید .

در این بخش از عنوان Attachment برای پیوست کردن فایل به برنامه جاری استفاده می شود .
جهت تنظیم جلسات و دعوت افراد به شرکت در جلسات از قسمت Compose new، Meeting Requests را انتخاب نمائید ، شکل زیر ظاهر می‌گردد .

در این قسمت می توانید جلسه‌ای را برنامه ریزی کرده و افراد دیگر را به طور خودکار و به وسیله E-mail به جلسه مورد نظر دعوت نمائید . همچنین می‌توانید درخواست شرکت در جلسه ای که برای شما ارسال گردیده را بپذیرید یا رد کنید .
در این قسمت همان مراحل انجام شده در تنظیم برنامه قسمت Appointment را انجام می دهید با این تفاوت که در قسمت to آدرس پست الکترونیکی فرد مورد نظر را وارد ‌کنید .

پیدا کردن اسامی افراد :
بـرای یافتـن اسـامـی‌ و اطلاعـات در مورد کاربران و افرادی که در قسمت Address Book این نرم افزار می باشند می توانید Find names در قسمت نوار ابزار کلیک کنید و شکل زیر ظاهر می گردد .

در این قسمت می‌توان اطلاعاتی در مورد نام و نام خانوادگی، سمت، اسم مستعار و پست الکترونیکی افراد وارد کرده و سپس روی دکمه Find کلیک کنید . اگر جستجوی مورد نظر شما درست باشد لیستی از آدرس‌های پست الکترونیکی ظاهر می‌گردد که شامل اسم کامل، اسم مستعار، شماره تلفن و محل کار می‌باشد . و بعد از اتمام کار روی Close‌ کلیک نمائید .

بعد از اتمام کار با Access Out look web مانند دیگر سیستم های پست الکترونیکی تحت web همانگونه که قبلا نیز بدان اشاره گردید جهت افزایش امنیت اطلاعات حتماُ Log off نمائید .

راهنمای استفاده از WebSPIRLS
مقدمه :
وابستگی هر گونه آموزش و تحقیق و توسعه، به منابع اطلاعاتی نشان می‌دهد که اطلاعات با کلیه مشخصات خود یک ماده اولیه است تامین نیازهای اطلاعاتی کاربران، فرآیند پیچیده‌ای است و بر پایه شناسائی صحیح این نیازها و سپس تامین اطلاعات صحیح انجام می‌گیرد. مرتبط بودن، به موقع بودن و کامل بودن از خصوصیات اطلاعات می‌باشد.

امروزه به شکرانه تکنولوژی اطلاعات و اینترنت دسترسی به اطلاعات مختلف از جمله پزشکی آسان شده است و با کمی صرف وقت و سیری در آن به پایگاه‌هایی می‌توان دست یافت که دسترسی به اطلاعات موجود در آنها رایگان است. به همین منظور در سایت HBINET جهت ارائه خدمات و رفع نیازهای اطلاعاتی کاربران امکانی فراهم شده است تا از بانکهای اطلاعاتی پزشکی شبکه جهانی WebSPIRS بتوانند جهت جستجوی اطلاعات مورد نظر استفاده نمایند، همچنین از امکانات چاپ و ذخیره اطلاعات استفاده نمایند یا از طریق پست الکترونیکی اطلاعات مورد نظر خود را دریافت دارند.

نحوه ورود و استفاده از WebSPIRS در شبکه HBINET
برای استفاده از بانکهای اطلاعاتی پزشکی موجود در شبکه HBI ابتدا با وارد نمودن آدرس http://www.bhi.or.ir/ وارد سایت HBI شده و سپس مراحل زیر را انجام دهید:
۱ ابتدا بر روی لینک Medical Database کلیک نمایید.
۲ صفحه Welcome to WebSPIRS ظاهر می‌گردد،

و با کلیک بر روی دکمه Login to WebSPIRS لیست بانکهای موجود اطلاعات پزشکی همانند شکل زیر ظاهر می شود.

۳ در این مرحله که لیست بانکهای اطلاعاتی پزشکی نمایش داده می شود، باید محدوده جستجوی خود را مشخص نماییم، برای این کار کنار هر کدام از بانکهای مورد نظر یکبار کلیک نموده تا آن بانک برای ما علامتگذاری شود

۴ پس از علامتگذاری بانکهای مورد نظر بر روی دکمه Open Selected Database کلیک نمایید.

• دکمه Find Relevant Database : با کلیک بر روی این دکمه صفحه زیر ظاهر می‌شود:

که در کادر Term با وارد کردن موضوع مورد جستجو در این کادر و سپس با کلیک کردن بر روی دکمه Find Relevant Database لیست بانکهایی که درباره موضوع مورد نظر ما مطلب دارند را نشان می‌دهد.
• دکمه Clear Selected Database : اگر بانکهایی را علامت گذاری نموده باشیم با کلیک بر روی این دکمه تمامی علامتهای گذاشته شده پاک خواهد شد.
• دکمه Cancel: هر وقت بر روی این دکمه کلیک نمایید، از آخرین برنامه‌ای که قبلاً در خواست نموده بودید خارج می‌شوید.

نوار ابزار استاندارد

با کلیک روی این دکمه، به طور کامل از برنامه WebSPIRS خارج می‌شوید.
راهنمای استفاده از برنامه WebSPIRS می‌باشد.
شامل لیست بانکهای موجود در برنامه می‌باشد، در این مرحله می توان بانکهای مورد نظر را انتخاب نمود.
با کلیک بر روی این دکمه وارد قسمت جستجوی WebSPIRS می‌شویم، که در بخشهای بعدی توضیحات لازم داده خواهد شد.

نکته:
زمانی که در مرحله انتخاب بانکها بر روی دکمه Open Selected Database کلیک نمایید مستقیماً وارد مرحله Searches می‌شوید.
با کلیک بر روی این دکمه وارد قسمت پیشنهادات WebSPIRS می‌شویم، که در بخشهای بعدی توضیحات لازم داده خواهد شد.
نکته:
زمانی می توان از این دکمه استفاده کرد که فقط بانک اطلاعاتی Medline را انتخاب نموده باشیم.
با کلیک نمودن بر روی این دکمه وارد قسمت فهرست راهنما ( بصورت الفبائی ) WebSPIRS می‌شویم، که در بخشهای بعدی توضیحات لازم داده خواهد شد.
با کلیک بر روی این دکمه وارد قسمت خزانه اطلاعات ( مجموعه اطلاعات ) WebSPIRS می‌شویم، که در بخشهای بعدی توضیحات لازم داده خواهد شد.

نکته:
زمانی می‌توان از این امکان استفاده کرد که فقط بانک اطلاعاتی Medline را انتخاب نموده باشیم.
با کلیک بر روی این دکمه وارد قسمت لیست مندرجات بانک انتخابی WebSPIRS می‌شویم.

نکته:
این دکمه زمانی فعال می‌باشد که بانک انتخابی ما دارای اطلاعات Full Text باشد.
با کلیک بر روی این دکمه، اطلاعاتی درباره بانکهای اطلاعاتی پزشکی در اختیار ما گذاشته می‌شود.
هر وقت در صفحه نتایج جستجو مقالاتی را علامتگذاری نموده باشیم با کلیک بر روی این دکمه فقط آن مقالات برای ما نمایش داده می‌شود.
با کلیک بر روی این دکمه اطلاعاتی درباره برنامه WebSPIRS در اختیار ما گذاشته می‌شود.

نحوه جستجو :
در برنامه WebSPIRS به ۴ روش عمل جستجو انجام می‌شود:
۱ موضوعات مورد نظر را در کادرFind وارد کنید و سپس بر روی دکمه Start Search کلیک نمایید.
باید توجه داشت که با این روش نمی‌توان جستجوی تخصصی یا خوبی را انجام داد، زیرا وقتی که بر روی دکمه Start Search کلیک نمایید، در صفحه نتایج برای ما عنوانهای بسیاری یافت می‌شود.

۲ موضوعات مورد نظر را در کادر Find به وسیله حروف تعریف نوشته و سپس بر روی دکمه Start Search کلیک نمایید.
حروف تعریف عبارتند از : Adj, And, With, Not, Or, near, In .
Adj کلمه Adjacent به معنای نزدیک و مجاور می‌باشد. هر وقت که بخواهیم دو کلمه در صفحه نتایج کنار هم باشند از این حرف تعریف استفاده می‌نماییم. بجای حرف تعریف Adj می‌توانیم از علامت ” — ” استفاده نماییم. Cancer adj durg یا Cancer durg
And دو کلمه مورد جستجو ما در یک رکورد موجود باشد، بعنی از یک عنوان تا عنوان بعدی حتما باید آن دو کلمه یا موضوع وجود داشته باشد Cancer and fever

With علاوه بر اینکه دو کلمه یا موضوع مورد نظر باید در یک رکورد وجود داشته باشد، باید با یکدیگر هم مرتبط باشند و بیشتر کلمه بعد از حرف تعریف مرتبط با کلمه قبل از حرف تعریف می‌باشد Cancer with Fever
Not با این حرف تعریف تمامی موضوعات یا کلمات قبل از حرف تعریف not به استثناء موضوعات یا کلمات بعد از حرف تعریف not را برای ما پیدا می‌نماید.
• تمامی موضوعات مرتبط با Cancer را برای ما جستجو می‌نماید اما آنهایی که کلمه Fever دارند را حذف می‌نماید، یعنی مقالاتی که اطلاعاتی درباره Cencer به استثناء Fever دارند را برای ما پیدا نماید. Cencer not Fever

Or تمامی موضوعات یا کلمات قبل و بعد از حرف تعریف or باید برای ما جستجو شود.
• حرف تعریف or را بهتر است ما بین چند حرف تعریف که هم زمان با یکدیگر استفاده می‌شود بکار بریم Cancer or Fever یا Cancer adj durg یا Cancer with durg

Near با این حرف تعریف دو موضوع مورد نظر باید در یک جمله باشند. در ضمن می‌توانیم فاصله بین کلمات مورد جستجو را بوسیله اعدادی که بعد از حرف تعریف Near نوشته می‌شود مشخص نماییم Cencer near2 durg
Cencer near durg
In با این حرف تعریف محل دقیق موضوع مورد جستجو را مشخص می‌نماییم Cencer in Ti,AB, Mesh
AM- j- Pathol in SO
Yamaoke in AU

۳ موضوعات مورد نظر را در کادر Find نوشته و با یکی از انتخابهای بالای کادر Find موضوع را مورد جستجو قرار می‌دهیم. ( با فشار دادن دکمه Start Search )

ابزارهای بالای کادر Find عبارتند از:
• Words anywhere : در حالت معمول همیشه این گزینه انتخاب شده است. موضوع را در هر کجا که بتواند برای ما پیدا نماید مورد جستجو قرار می‌دهد.
• Title : با انتخاب این گزینه کلمه یا موضوع مورد نظر را فقط در عنوانها برای ما جستجو می‌نماید. ( همانند حرف تعریف in Ti ).
• Author: با انتخاب این گزینه فقط در قسمت نویسنده ها شخص مورد نظر ما را جستجو می نماید( همانند حرف تعریف in Au ).
• Subject : با انتخاب این گزینه فقط کلمه مورد نظر ما را در قسمت Mesh ها جستجو می نماید ( همانند حرف تعریف in Mesh ).

نکته:
تمامی مقالات موجود در WebSPIRS به زبان انگلیسی می‌باشد و در صورتیکه زبان اصل مقاله به زبان ( انگلیسی، فرانسوی، اسپانیائی، آلمانی، ایتالیائی) باشد می‌توانیم با انتخاب زبان اصلی مقاله، مقاله مورد نظر خود را به زبان اصلی دریافت نماییم.

۴ استفاده از Search Builder ( سازنده جستجو ) می‌باشد، که برای استفاده از این قسمت به روش زیر عمل نمایید:
• ابتدا بر روی دکمه Search Builder کلیک نمایید ( با انجام این کار یک پنجره جدید همانند شکل زیر باز خواهد شد).

• ابتدا موضوع مورد نظر را داخل کادر Term ابتدائی تایپ نمایید ( کادر اول ).
• محل موضوع مــورد نظر را در قسمت ( Terms anywhere ) :In مشخص نماید. ( کادر دوم ).
• نوع حرف تعـریف مورد نظــرخود را از بین سه حرف تعریف داده شده انتخـاب نمــایید (And,Or,Not ).

• موضوع بعدی که بوسیله آن جستجوی مورد نظر محدودتر می‌شود را در داخل کادر Term دوم تایپ نمایید ( کادر سوم ).
• محل موضوع دوم را در قسمت ( Terma anywhere) :In مشخص نمایید ( کادر چهارم ).
• اگر نیازی به محدودیتهای دیگری داشتیم بر روی دکمه Set Other Limit کلیک نمایید.
• پس از طی تمامی مراحل بالا بر روی دکمه Start Search بالای صفحه کلیک نمایید.

توجه:
برای خروج از صفحه Search Builder بر روی دکمه Back to Search کلیک نمایید.

ابزارهای موجود جهت جستجوی بهتر
با استفاده از این قسمت محدودیتهای زیر برای جستجو امکان پذیر می‌گردد:

PY- Publication Year ( سال انتشار ): با این روش می‌توان زمان مقالات مورد جستجو را با توجه به بانکهای انتخابی در ابتدا به یک زمان محدودتری تبدیل نمود. ابزارهای این محدودیت عبارتند از :
تمامی سالهای موجود را جستجو می نماید: Any Year
فقط محدوده زمانی مورد نظر را جستجو می‌نماید To From

LA- Language Of Article ( زبان مقاله ): با این روش می‌توان موضوع مورد نظر را به یک یا چند زبان خاص محدود نمود، باید توجه داشت که منظور از زبان مقاله زبان اصلی مقاله می‌باشد.

CP- Country Publication ( کشور نشریه): با این روش می‌توان موضوع مورد نظر را به یک یا چند کشور ( از لحاظ محل انتشار) محدود نمود.

TG- Checktags ( نوع موضوع مقاله ): با این روش می‌توان مقالات مورد نظر را محدود به یک موضوع یا چند موضوع خاص نمود.

PT- Publication Type ( نوع نشر ): با این روش می‌توان نوع نوشتار مقالات را محدود نمود.

UD- Update Code ( کدهای جدید): می‌توان مقالات را بر اساس کدهای جدید آنها محدود نمود.

SB- Subset ( زیر مجموعه ها) : می‌توان موضوعات مورد جستجو را محدود به یک زیر مجموعه خاص نمود، مثلاً کلمه ای را محدود به زیر مجموعه Dental می‌نماییم و با این کار مقالاتی را فقط در رابطه با موضوع Dental برای ما جستجو می‌نماید.

AL- Abstract Indicator ( چکیده مقاله ): با این روش می‌توان مشخص نمود مقالاتی که خلاصه مقاله دارند را در صفحه نمایش نشان دهد.
توجه:
با کلیک بر روی زیر مجموعه‌های هر کدام از روشهای فوق آن روش انتخاب می‌شود، اگر بیش از یک زیر مجموعه در محدودیتی بخواهیم انتخاب نماییم باید با نگه داشتن دکمه Ctrl+ Shift+ Command Key این عمل را انجام دهیم.

با کلیک بر روی دکمه Clear All Limits محدودیتهای گذاشته شده برداشته می‌شود.
با کلیک بر روی دکمه فوق صفحه‌ای ظاهر می‌گردد که با آن می‌توان نوع نمایش صفحات را به دلخواه تنظیم نمود. کلیه انتخابهای آن به شرح زیر می‌باشد:

What to display : تنظیمات زیر در این قسمت انجام میشود:
Records to show at once:

در این قسمت می‌توان مشخص نمود که در هر صفحه نتایج چه تعداد رکورد نمایش داده شود.
Show field names with:

در این قسمت می‌توان نوع بکار بردن برچسبهای کنار نوشته‌ها را مشخص نمود ( بدون برچسب، مخفف، کامل ).
Display records with : تنظیمات مربوط به محلهای مورد نیاز برای نمایش را می‌توان در این قسمت مشخص نمود، تنظیمات آن عبارتند از:
Title only : با انتخاب آن فقط عنوانها نمایش داده می‌شود.
Citation and abstract : با انتخاب آن فقط نقل قولها ( AN,LA,LSSN,SO,AU,TI ) و خلاصه مقالات نمایش داده می‌شود.
LHC,LHM,AB, AN, AU, ISSN, LA, SO, TI Specific Fields : با انتخاب آن فقط حوزه‌های مشخص شده یا حوزه های انتخابی نمایش داده می‌شود.
Citation only: با انتخاب آن فقط نقل قولها نمایش داده می‌شود.

Complete record: با انتخاب آن کلیه حوزه جستجو نمایش داده می‌شود.
Sorting: تنظیمات لازم برای مرتب کردن مقالات آورده شده را می‌توان در این قسمت انجام داد که این تنظیمات عبارتند از:
Sort by:
Do not sort: با انتخاب این گزینه محدودیتی برای مقالات آورده شده اعمال نمی‌شود.

با انتخاب این گزینه می‌توان موضوعات را برا اساس ترتیبی که خود تعیین می‌نماییم و سپس با انتخاب Ascending موضوعات از بالا به پائین مرتب می‌شود و یا با انتخاب Descending موضوعات را از پائین به بالا مرتب می‌شود.
Showing results: نحوه نمایش دادن موضوعات در صفحه نتایج یا در تاریخچه جستجو ( History ) را در این قسمت می‌توان مشخص نمود که این تنظیمات عبارتند از:
Display intermediate results in search history: با انتخاب این گزینه تمامی واسطه‌ها بین جستجو‌ها در قسمت تاریخچه جستجو( History) نمایش داده می‌شود.
Display results by database in search history: با انتخاب این گزینه نتایج حاصله در هر بانک در قسمت تاریخچه جستجو( History) نمایش داده میشود.
Show records immediately after searching ( main search page only): با انتخاب این گزینه پس از انجام جستجو صفحه جستجو مجدداً نمایش داده می‌شود.
پس از انجام دادن تغییرات مورد نظر در قسمت Change Display Options بر روی دکمه Changes Confirm کلیک نمایید تا تمامی تغییرات ما ثبت گردد.

نحوه استفاده از قسمت تاریخچه جستجو ( Search History ) برنامه WebSPIRS
تمامی مراحلی که برای جستجوی موضوعی طی می‌نماییم در قسمتی به عنوان history در پائین صفحه جستجو برای ما ذخیره می‌گردد که به شکل زیر نمایش داده می‌شود:
# ۱ cancer 72217Dispaly
• اگـر بخواهیم جستجویی راکه قبلاً انجام داده‌ایـم را مجــدداً نمایش دهیــم بر روی Link Display کلیک نمایید.
• برای پاک کردن جستجویی در history ابتدا موضوع مورد نظر را علامتگذاری نموده و سپس بر روی دکمه Remove Checked کلیک نمایید، با این کار می‌توان جستجوهای مختلفی را از History پاک کرد.
• برای تایپ مجدد موضوعات داخل history در داخل کادر Find برای انجام تغییرات بر روی آن، ابتدا آنرا انتخاب نموده و سپس بر روی دکمه Retype Checked کلیک نمایید.
• برای انجام یک جستجوی ترکیبی برای موضوعاتی که قبلاً جستجو نموده‌ایم ابتدا کنار موضوعات مورد نظر در داخل history علامتگذاری نموده و سپس با انتخاب یکی از دو حرف تعریف داده شده Or یا And و باکلیک بر روی دکمه Combine Checked می‌توانیم جستجوی ترکیبی موضوعات انتخاب شده در history را مشاهده نمود.
• دکمه‌های Save history و Load History برای ضبط و نگهداری جستجوهای انجام شده می‌باشد.

نحوه استفاده از ابزارهای صفحه نتایج جستجو

با کلیک بر روی این دکمه وارد صفحه Searches می‌شوید.
جهت ارسال موضوعات مورد نظر به Email خود می‌توان از این دکمه استفاده نمود، که ابتدا باید بر روی دکمه Email کلیک نموده ، سپس صفحه‌ای ظاهر می‌گردد که در آن صفحــه با وارد کردن مسیرهــا و اطلاعات لازم در آن و سپس با کلیک بــر روی دکمه Mail Records موضوعات مورد نظر به Email ارسال می‌گردد.
برای ذخیره موضوعات انتخابی باید از دکمه Save استفاده نمود، که برای این کار ابتدا باید بر روی دکمه Save کلیک نموده و با ظاهر شدن صفحه دیگر و کلیک مجدد بر روی دکمه Save Records مجدداً صفحه دیگر ظاهر می‌گردد که در آن باید مسیر فایلها را مشخص نمود و در انتها با زدن دکمه Save نهائی، فایلها برای ما ذخیره می‌گردد.
برای چاپ موضوعات انتخابی باید از دکمه Print استفاده نمود، که برای این کار باید ابتدا بر روی دکمه پرینت کلیک و سپس صفحه دیگر ظاهر می‌گردد که با کلیک بر روی دکمه Print Records آن صفحه، مجدداً صفحه دیگر ظاهر می‌شود که در آن می‌توان دستور Print را صادر نمود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.