فایل ورد کامل بررسی راهکارهای ارتقای ارتباط میان اولیا و مدارس راهنمایی؛ تحلیل علمی نقش تعامل خانواده و آموزش


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل بررسی راهکارهای ارتقای ارتباط میان اولیا و مدارس راهنمایی؛ تحلیل علمی نقش تعامل خانواده و آموزش دارای ۹۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل بررسی راهکارهای ارتقای ارتباط میان اولیا و مدارس راهنمایی؛ تحلیل علمی نقش تعامل خانواده و آموزش  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

فهرست مطالب
فصل اول : طرح تحقیق
مقدمه ۲
بیان مسئله ۵
اهمیت و ضرورت تحقیق ۷
اهداف پژوهش ۱۰
هدف کلی ۱۰
هدف جزئی ۱۰
فرضیه ها و پرسش های تحقیق ۱۱
تعریف اصطلاحات ۱۲

فصل دوم : پیشینه نظری و عملی پژوهش
الف: پیشینه نظری پژوهش ۱۴
تاریخچه ارتباط و همکاری اولیاء و مربیان ۱۴
اهمیت و ضرورت ارتباط اولیاء و مربیان و مدرسه ۱۵
اهمیت تعلیم وتربیت ۱۶
شورا و مشارکت در محیط های آموزشی ۱۸
انجمن اولیاء و مربیان واقعیت ها و ضرورت ها ۱۹
اهداف انجمن اولیاء و مربیان ۲۰
وظایف انجمن اولیا و مربیان ۲۰
جایگاه خانواده در تربیت کودکان ۲۱
جایگاه انجمن اولیاء و مربیان در نظام تعلیم و تربیت ۲۲
جذب همکاری اولیاء و مربیان و ایجاد رابطه حسنه با اولیاء ۲۲
فعالیتهای تربیتی فوق برنامه در مدرسه ۲۳
جو مطلوب سازمانی در مدرسه ۲۵
ب: پیشینه عملی پژوهش ۲۶
تحقیقات انجام شده در رابطه با موضوع در داخل کشور ۲۶

فصل سوم : روش تحقیق
مقدمه ۳۰
جامعه آماری ۳۰
نمونه آماری ۳۱
ابزار اندازه گیری ۳۱
روش آماری ۳۱

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
آمار توصیفی ۳۳
آمار استنباطی ۶۴

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه ۷۱
نتیجه گیری ۷۱
یافته های جانبی ۷۵
پیشنهادات ۷۶
محدودیت ها ۷۷
منابع و مأخذ ۷۸
پیوست ها ۷۹

چکیده:
موضوع تحقیق حاضر« بررسی راههای ارتقاء ارتباط اولیاء با مدارس دوره راهنمایی دخترانه شهرستان گیلانغرب از دیدگاه معلمان و مدیران در سال تحصیلی۹۳-۹۲ » می‌باشد.
به طور کلی هدف از انجام این تحقیق پاسخگویی به سؤالات ذیل است.
۱-‌ بررسی مهمترین علل میزان همکاری اولیاء با مدرسه چیست؟
۲-‌ یافتن روش‌های مطلوب برای افزایش همکاری اولیاء با مدرسه
۳-‌ بررسی مؤثرترین روش برای افزایش همکاری اولیاء با مدرسه
۴-‌ بررسی راه‌های گسترش دیدگاه مساعد نیست به همکاری آن‌ها با مدرسه
۵-‌ بررسی اهم وظایف اولاد در مقابل مدرسه
۶-‌ بررسی و شناسایی عوامل بازدارنده و موثر در عدم همکاری اولیاء با مدرسه
در این بررسی منظور از میزان همکاری اولیاء با مدرسه، همکاری با عدم همکاری آن‌ها در کلیه موارد درسی، خدماتی، فرهنگی و مادی و… هستند.جامعه آماری تحقیق عبارت از معلمین و مدیران تمامی مدارس راهنمایی دخترانه شهرستان گیلانغرب در سال تحصیلی ۹۲/۹۱می باشد.گروه نمونه تحقیق عبارت است از ۱۵۰نفر از مدیران و معلمان که به طور کاملا تصادفی انتخاب شده‌‌اند.روش آماری، روش توصیفی و روش جمع آوری اطلاعات عبارت از یک پرسشنامه ۵ درجه‌ای که این مقیاس حاوی ۲۴ سؤال می‌باشد. جهت پاسخگویی به سؤالات تحقیق و تجزیه و تحلیل به دست آمده از روش آماری خی۲ و درصد و رسم نمودار استفاده شده است.

منابع و مأخذ
۱-‌ احمدوند، محمدعلی«آشنایی با فعالیت‌‌های تربیتی و اجتماعی» تهران، انتشارات پیام نور، چاپ ۱۳۸۰،
۲-‌ بیابانگرد،اسماعیل «روش‌های ایجاد ارتباط بین اولیاء ومربیان» تهران،انتشارات پرنیان،چاپ شقایق،
۳-‌‌ زرهانی، احمد، تاجیک اسماعیلی«نقش تربیتی خانه و مدرسه» انتشارات انجمن اولیاء و مربیان، سال ۱۳۸۳، ص۷۶
۴-‌ زرهانی، احمد«نگاهی به نقش تربیتی خانه و مدیر» ص ۸۷
۵-‌ جهانگرد، ید‌الله نحوه رفتار والدین با فرزندان» انتشارات انجمن اولیاء و مربیان، چاپ سوم، بهار ۷۳
۶-‌ شریعتمداری، علی«اصول تعلیم و تربیت» انتشارات دانشگاه تهران، ص۵
۷-‌ شعاری نژاد، علی اکبر«فرهنگ علوم رفتاری» انتشارات امیرکبیر، ۱۳۶۴، ص۹۸
۸-‌ شکوهی، غلامحسین«تعلیم و تربیت و مراحل آن» انتشارات قدس رضوی، ص۳۱
۹-‌ شکوهی، غلامحسین«سه گفتار درباره راهنمایی و تربیت فرزندان» انتشارات انجمن اولیاء و مربیان، چاپ سوم، بهار ۱۳۷۴
۱۰-‌ صافی، احمد«اهمیت و ضرورت‌ آموزش خانواده» تهران، انتشارات انجمن اولیاء ومربیان، چاپ آرین، ص۱۸
۱۱-‌ عمید، حسن، فرهنگ عمید، چاپ ۲۲، سال ۱۳۶۲
۱۲-‌ غزالی، امام محمد«کیمیایی سعادت» جلد یک، ص۱۳
۱۳-‌ قائمی، علی «کودک و خانواده نابسامان» تهران، انجمن اولیاء و مربیان، سال ۱۳۶۹، ص۳۷
۱۴-‌ کدیور، پروین، روان‌شناسی تربیتی، تهران، سمت، ص۲۲۸
۱۵-‌ مظفر، حسین، مفهوم مشارکت آموزش و پرورش، «پنجمین کنگره اولیاء و مربیان کشور» انتشارات انجمن، شهریور ۱۳۷۶، ص۴۸
۱۶-‌ معین، دکتر محمد، فرهنگ معین، چ اول، انتشارات امیرکبیر، ص۱۳۹۴
۱۷-‌ میرکمالی، سید محمد، روابط انسانی در آموزشگاه، نشر سیطرون، ص۲۰۲-۲۰۳، ص۲۱۵

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.