فایل ورد کامل جایگاه مطالعه در فرآیند تعلیم و تربیت
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل جایگاه مطالعه در فرآیند تعلیم و تربیت دارای ۱۸۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل جایگاه مطالعه در فرآیند تعلیم و تربیت کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
مقدمه
به نام خداوندی که والاترین تعلیم خویش را برای برگزیدهترین مخلوق حضرت محمّد(ص) با امر بخوان آغاز نمود و به ایشان چنین وحی فرمود «اقرء بِسمِ رَبّکَ الذَّی خَلَق« بخوان به نام پروردگارت که تو را آفرید خواندن را آغاز تعلیم و کاملترین دین خویش قرار داد و قرائت را نخستین پایهای برای تکامل نهایی و رسیدن به آخرین مرحله تعلیم ضروری دانست و لوح قلم نگاشته بدان را چنان گرامی و مقدس دانست که سوگند مؤکد خویش را بر آن استوار نمود و فرمود «ن والقلم و ما یسطرون» سوگند به قلم و آنچه بدان نویسند و چنین شد که خواندن و آنچه از قلم عالمان مؤمن و متقی و متعهد تراوش نمود نخستین گام باروری و اعتقاد و ایمان آدمی و اولین مرحله گام نهادن در وادی آگاهی و سیر به سوی کمال و آراستگی انسان است و انوار حاصل از خواندن مشعل طریق سعادت و کامیابی بشر گردیده است و درود بر حضرت محمد مصطفی (ص) که با ظهور خود چراغ فروزان دانش و آگاهی و تقوا را فرا راه بشر قرار داد و آدمیان را از تپّه ظلمانی ضلالت و گمراهی به سوی بادیه منوّر فضل و دانش رهنمون گردانید و دعوت به آگاهی و امر به آموزش و خواندن را سرلوحه کلام خویش ساخت و فرمود «اطلبو العلم من المهد الی اللحد» خواند و آموختن را از گهواره تا گور بجویید.
در دو قرن اخیر که سرعت پیشرفت بشر به واسطه پیدایش ابزار جدید ارتباط جمعی از قبیل روزنامه، مجلات، رادیو و تلویزیون و… و دگرگونی عمیق و شیوه چاپ و نشر کتب بیشتر گردیده و آموزش به نوعی عمومیت تامی یافته است نقش کتاب و کتابخوانی اهمیت و درخشش ویژه داشته است و توجه این موضوع نظر علمای تعلیم و تربیت را به خود جلب نموده تا جایی که رشته تخصصی روشهای مطالعه عنوان یکی از شاخههای آموزش گردیده است و عدهای از علمای تربیتی به تحقیق و بررسی آن مشغول شدند و نتایج پژوهشهای اکثر ایشان به صورت مختلف چاپ و نشر شده است آنچه را که اکثر محققین بر آن معتقدند این است که در جهان متغیر عصر حاضر که هر روز در زمینههای علمی – سیاسی – اقتصادی – هنری دگرگونی تازهای رخ میدهد کتاب و مطالعه دیگر کار افراد ویژه نیست بلکه هر شخصی در هر موقعیت و در هر مقام و شغلی نیازمند به مطالعه و خواندن مستمر است و باید بطور مرتب مقداری از وقت روزانه خود را به خواندن مطالب کتب و روزنامهها و مجلات اختصاص دهد شک نیست که اگر دانشآموزان به روزنامهخوانی و مطالعه کتب خود گیرند و هر روز که از عمرشان میگذرد مقداری بر سطح آگاهیشان افزوده گردد میتوانند به عنوان افرادی آگاه و بصیر جامعه خود را به سوی پیشرفت و ترقی سوق دهند.
منابع و مآخذ
۱- آیاتی از کتاب آسمانی قرآن کریم «سوره علق آیه ۱، سوره قلم آیه ۱»
۲- اداره کل آموزش ضمن خدمت، روش تدریس فارسی، ابتدائی کد ۶۰۰۴ سال ۱۳۶۷
۳- استیگر، ال – راههای تشویق به مطالعه، ترجمه: سپرده، پروانه، نشر دبیرخانه هیات امنای کتابخانههای عمومی کشور تهران ۱۳۷۰
۴- آذرین، جانسن، هنر کتاب خواندن – ترجمه اسماعیل اسعدی – تهران انتشارات اقبال
۵- بحارالانوار، جلد ۲ صفحه ۳۸
۶- بنیهاشمیان، فرزانه سادات، تاثیر مطالعات غیر درسی در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان، «مرکز دارالفنون» سال ۱۳۷۴
۷- – پولادی، کمال: کتاب و کتابخانه کودک، کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان سال ۱۳۷۴
۸- – پولادی، کمال: نکاتی در مورد چگونگی علاقمند کردن بچهها به کتابخوانی انتشارت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سال ۱۳۷۴
۹- ترابی، ابوالفضل: بررسی علاقه به مطالعه و علل عدم جا؟ سال ۷۴-۷۳
۱۰- حسنی، محمد، اثرات و فواید تربیتی ادبیات کودکان و نوجوانان، پیوند صفحه ۲ و ۳
۱۱- حسینی، فخرالسادات، «بررسی تأثیر مطالعه مواد غیر درسی در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان منطقه ۱ تهران، مرکز شهید باهنر سال ۷۷-۶۷
۱۲- رشد معلم شماره ۲ آبان سال ۷۱-۷۰
۱۳- سالاروند، معصومه، عنوان رساله: «تأثیر مطالعات غیر درسی در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان تهران» شهدای مکه – سال ۷۵-۷۴
۱۴- سیف، علیاکبر (مترجم)، روشهای مطالعه انتشارات رشد سال ۱۳۶۸
۱۵- سپرده، پروانه (مترجم): کتاب راههای تشویق به مطالعه سال ۱۳۷۰ صفحه ۳۶
۱۶- شفیعآبادی، عبدالله، راهنمایی و مشاوره کودک، صفحه ۳۰
۱۷- عمید، حسین، فرهنگ فارسی عمید
۱۸- محتاج، مهین (مترجم) چگونه کودکان را به مطالعه تشویق کنیم مؤلف نانسی لاریک انتشارات کانون پرورشی فکری کودکان سال ۷۵
۱۹- مظلومی، رجبعلی، طرحی برای مجله کودک، ضمیمه کتاب تربیت از کودکی تا بلوغ، شماره ۱۸، چاپ دانشگاه اصفهان سال ۱۳۵۷
۲۰- مطلوبی، منصوره، عنوان رساله «بررسی عوامل مؤثر در کتابخوانی دانشآموزان پایه پنجم ابتدائی زرند ساوه» مرکز دارالفنون سال ۷۴
۲۲- نشریه شماره ۶۸ هسته مشاوره استان یزد، سال ۶۹
۲۳- کتاب و کتابخانه – روابط عمومی و بینالمللی شهرداری تهران سال ۷۳
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 