فایل ورد کامل مقاله نقد تاریخی دیدگاه گلدزیهر درباره آگاهی پیامبر از جاودانگی و جهان‌شمولی اسلام؛ بررسی علمی مبانی فکری و انتقادی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
3 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله نقد تاریخی دیدگاه گلدزیهر درباره آگاهی پیامبر از جاودانگی و جهان‌شمولی اسلام؛ بررسی علمی مبانی فکری و انتقادی دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله نقد تاریخی دیدگاه گلدزیهر درباره آگاهی پیامبر از جاودانگی و جهان‌شمولی اسلام؛ بررسی علمی مبانی فکری و انتقادی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه فایل ورد کامل مقاله نقد تاریخی دیدگاه گلدزیهر درباره آگاهی پیامبر از جاودانگی و جهان‌شمولی اسلام؛ بررسی علمی مبانی فکری و انتقادی

چکیده    
شخصیت گلدزیهر    
آثار علمى گلدزیهر    
۱ گرایش هاى مسلمانان در تفسیر قرآن    
۲ ظاهریه، مذهب و تاریخ آن    
۳ العقیده و الشریعه فى الاسلام    
نقد تاریخى دیدگاه گلدزیهر    
دیدگاه انتقادى برخى اندیشمندان مسلمان درباره «العقیده و الشریعه فى الاسلام»    
ستایش عبدالرحمن بدوى از شخصیت و آثار گلدزیهر!    
دیدگاه گلدزیهر    
نقد و بررسى    
۱ آگاهى پیامبر از آینده اسلام    
آگاهى و پیشگویى پیامبر از گسترش جهانى اسلام    
۲ اصول کلى و همیشگى، و مقررات متغیر    
کتابنامه    

کتابنامه

۱ ابن اثیر، عزالدین ابوالحسن على بن محمد، اسدالغابه فى معرفه الصحابه، تهران، المکتبهالاسلامیه، [بى تا]

۲ ابن هشام، عبدالملک، السیره النبویه، تحقیق مصطفى السقا (و دیگران)، قاهره، مطبعه البابى الحلبى، ۱۳۵۵ ق

۳ بدوى، عبدالرحمن، فرهنگ کامل خاورشناسان، ترجمه شکرالله خاکرند، چاپ اول، قم، مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى، ۱۳۷۵ ش

۴ بروکلمان، کارل، تاریخ ملل اسلامى، ترجمه عربى به قلم: نبیه امین فارس و منیر البعلبکى، چ ۱۱، بیروت، دارالعلم للملایین، ۱۹۸۸ م

۵ بهى، محمد، الفکر الاسلامى الحدیث، وصلته بالأستعمار الغربى، چاپ ششم، بیروت، دارالفکر، ۱۹۷۳م

۶ حسینى طباطبائى، مصطفى، نقد آثار خاورشناسان، تهران، انتشارات چاپخش، ۱۳۷۵ ش

۷ طبرى، ابوجعفر محمد بن جریر، تاریخ الامم و الملوک، بیروت، دارالقاموس الحدیث، [بى تا.]

۸ غزالى، محمد، محاکمه گلدزیهر صهیونیست، ترجمه سید صدرالدین صدر بلاغى، تهران، حسینیه ارشاد، ۱۳۶۳ ش

۹ گلدزیهر، العقیده و الشریعه فى الاسلام، ترجمه (عربى) محمد یوسف موسى و دیگران، چاپ دوم، مصر، دارالکتب الحدیثه، [بى تا]

۱۰ ناصر مکارم شیرازى و جعفر سبحانى، پرسش ها و پاسخ هاى مذهبى، قم، انتشارات نسل جوان، [بى تا]

۱۱ واقدى، محمد بن عمر، کتاب المغازى، تحقیق مارسدن جونس، بیروت، مؤسسه الأعلمى للمطبوعات، [بى تا]

چکیده

ایگناتس گلدزیهر (۱۸۵۰ ۱۹۲۱م) شرق شناس یهودى الاصل مجارستانى، از مستشرقان مشهور و پرآوازه است که آثار متعددى در باب اسلام دارد. او در دشمنى با اسلام شهره است و در یکى از آثارش که به زبان عربى با عنوان العقیده و الشریعه فى الاسلام ترجمه شده، درباره اسلام نظریاتى مغرضانه و دور از واقعیت مطرح کرده است. در این مقاله، یکى از ادعاهاى او مبنى بر اینکه اسلام تنها محدود به نیازهاى عصر پیامبر بوده است، نقد و بررسى مى شود

واژگان کلیدى: گلدزیهر، محمد غزالى، جهان شمولى اسلام، تطور فقه.

شخصیت گلدزیهر

ایگناتس گلدزیهر (Ignaz Goldziher) خاورشناس نامدار مجارستانى به سال ۱۸۵۰ میلادى در شهر استولونیسبورگ زاده شد. خانواده وى یهودى بودند. او تحصیلات ابتدایى خود را در پایتخت مجارستان، و تحصیلات دانشگاهى را در لایپ زیک گذرانید. رشته تحصیلى او در دانشگاه «مطالعات شرق شناسى» بود. گلدزیهر در سال ۱۸۷۰ رساله دکتراى خود را زیر نظر فلایشر به پایان رساند. موضوع رساله وى پژوهش درباره «تنخوم اورشلیمى» بود که از مفسران یهودى تورات در قرون وسطا به شمار مى رفت

گلدزیهر پس از دریافت درجه دکترا به بوداپست بازگشت و در سال ۱۸۷۲ به سمت دانشیار دانشگاه آن شهر برگزیده شد. او پس از یک سال مأموریت در وین و لیدن به شرق سفر کرد: ابتدا به سوریه و سپس به فلسطین و مصر رفت. در سوریه با شیخ طاهر جزایرى عضو مجمع ملى دمشق و مدیر کتابخانه ظاهریه طرح دوستى ریخت و از او بهره هاى فراوان برد. در مصر نیز گاهى به دانشگاه الازهر رفت و آمد مى کرد و از درس هاى استادان و علماى مصر بهره مند مى شد. پس از یک سال و نیم اقامت در شرق اسلامى (از سپتامبر ۱۸۷۳ تا آوریل سال بعد) به مجارستان بازگشت و به فعالیت هاى علمى و تدریس در دانشگاه ها پرداخت. وى سرانجام در سال ۱۹۲۱ درگذشت

این خاورشناس یهودى در تطبیق و مطالعه متون از خاورشناسان سرآمد به شمار مى رفت، ولى متأسفانه پژوهش هاى خویش را با فرضیه سازى و خیال پردازى قرین ساخته و از مخالفت با اسلام خوددارى نورزیده است؛۲ به گونه اى که در دشمنى با اسلام شهرت یافته است

گلدزیهر چنان که گذشت از نظر علمى شخصیتى برجسته بود. او افزون بر فعالیت هاى علمى یاد شده، از نویسندگان مقالات دایره المعارف اسلامى بود،۴ و این امر بر شهرت علمى او افزوده است. از این روى، چون هنوز هم آثار او کانون مراجعه و استناد است، نقد و بررسى آنها لازم به نظر مى رسد

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.