فایل ورد کامل تحقیق روشهای تقویت ارزشهای اخلاقی در دانشآموزان؛ بررسی علمی راهکارهای تربیتی و آموزشی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل تحقیق روشهای تقویت ارزشهای اخلاقی در دانشآموزان؛ بررسی علمی راهکارهای تربیتی و آموزشی دارای ۵۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل تحقیق روشهای تقویت ارزشهای اخلاقی در دانشآموزان؛ بررسی علمی راهکارهای تربیتی و آموزشی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
بخشی از فهرست مطالب پروژه فایل ورد کامل تحقیق روشهای تقویت ارزشهای اخلاقی در دانشآموزان؛ بررسی علمی راهکارهای تربیتی و آموزشی
مقدمه
تعریف رشد
مفاهیم اخلاقی
دیدگاههای مختلف
پرورش اخلاقی دانش آموزان
تقویت ارزشهای اخلاقی در دانش آموزان
نقش آموزش و پرورش در تقویت ارزشهای اخلاقی دانش آموزان
روشهای رشد ارزشهای اخلاقی از راه پرورش اجتماعی
آموزش ارزشهای اخلاقی در دانش آموز و معرفی «میزان »به او
معلمان و نقش آنها در تربیت
روابط انسانی در مدارس
جدیدترین تکنیک برای رشد ارزش های اخلاقی دانش آموزان
پیشبرد رشد اخلاقی در دانش آموزان
مدرسه و ارتقای سلامت روان
طرح حجاب در آموزش و پرورش
منابع
بخشی از منابع و مراجع پروژه فایل ورد کامل تحقیق روشهای تقویت ارزشهای اخلاقی در دانشآموزان؛ بررسی علمی راهکارهای تربیتی و آموزشی
۱ ـ اسمایلز ،سموئیل ـ اخلاق ـ مترجم ، محمد سعیدی ،انتشارات صفیعلی شاه ، ۱۳۴۲
۲ ـ اسمایلز ،سموئیل ـ وظیفه .مترجم ، مهرداد مهرین. ناشر ، کانون معرفت
۳ ـ افجه ای ، علی اکبر ـ اهمیت گروه در تأمین نیازهای فردی ، فصلنامه مدیریت ، شماره ی ۱۷ ،
۴ ـ الوانی ، مهدی ، خویشتن شناسی مدیران ، تهران :نشرنی ، ۱۳۷۳ ،
۵ ـ بازرگان ، زهرا .۱۳۷۶ .یازده قدم در رشد اخلاقی کودکان .پیوند . شماره
۶ ـ باهنر ، ناصر . ۱۳۷۸ .آموزش مفاهیم دینی همگام با روانشناسی رشد . تهران :سازمان چاپ و نشر بین الملل
۷ ـ بلاسی ، ۱۹۸۳ ، به نقل از کدیور ،
۸ ـ پارسا ، محمد . ۱۳۷۵ .روانشناسی رشد . چاپ دهم ، تهران : انتشارات بعثت
۹ ـ جریس ، بروس .۱۳۷۳ .الگوهای تدریس ،ترجمه محمدرضا بهرنگی
۱۰ ـ طوسی ، محمد علی ، مفهوم تازه ای از آموزش و پرورش در روزگار کنونی .فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش ، شماره ی ۱۴ ، ۱۳۷۵ ،
۱۱ ـ علی اشرف جودت ، تقی ، ۱۳۷۰ .نقش عادت در تربیت ، ماهنامه ی تربیت
مقدمه
ارزشهای اخلاقی و اخلاقیات با ملاکها و مقیاسهای مادی قابل سنجش و اندازهگیری نیستند.ارزشها اخلاقی مانند: مسئولیتپذیری،احترام به حقوق دیگران،همکاری،صداقت، شجاعت،مهارتهای ارتباطی و باید در خانه و مدرسه برنامهریزی شده و بهطور مستقیم آموزش داده شوند.ارزشهای اخلاقی ذاتی نیستند و در طی فرایند رشد به تدریج در خانه و سپس در مدرسه آموخته شده و درونی میشوند.اهمیت ارزشهای اخلاقی سبب شده که آموزش آن در برنامههای مدرسه و برنامههای خارج از مدرسه دنبال گردد و به محیط خانه و اجتماع متصل شود.معرفت دینی و اخلاقی دانشآموزان آنان را در تقویت و تحکیم ارزشهای اخلاقی یاری مینماید.بر این اساس،در این مقاله با توجه به اهمیت خانواده در تبیین ارزشهای اخلاقی دانشآموزان،به نقش خانواده در تبیین این ارزشها پرداخته شده است و سعی بر آن است تا رویکرد جامعاندیشی و قابلیت یادگیری ارزشهای اخلاقی در موقعیتهای متعدد زندگی خانوادگی ارائه گردد
تعریف رشد :
دانشمندان ،تغییروتداوم درزندگی را رشد می نامند .به نظر آنها ،رشد یعنی تغییراتی که به طور مستمردرطول زندگی ارگانیسم،از لحظه ی انعقاد نطفه تا لحظه ی مرگ به وجود می آید
تعریف رشد از دیدگاه روانشناسان رشد :
از این دیدگاه تعریف رشد عبارت است از تغییر درساخت بدنی ،عصبی ، رفتار و نشانه های ویژه ی شخص که همه به ترتیب بروز می کنند و در حد معقولی باثباتند
چند گونگی رشد :
به طور کلی رشد بر دو گونه است :یکی رشد طبیعی و دیگری رشد محیطی
چند گونگی رشد از جهتی مربوط به وحدت شخصیت است
کودک به عنوان یک کل یا واحدی که جنبه های گوناگون دارد ،درمعرض رشد و دگرگونی تدریجی واقع می شود .بنابراین ارتباط هرجنبه از شخصیت کودک را باید با کل شخصیت و جنبه های دیگر او در نظر گرفت
رشد طبیعی به غدد جسمی و عصبی کودک سر و کار دارد
رشد محیطی به نوبه ی خود دارای جنبه های گوناگون است و به صورت رشد عقلی ، هیجانی یا عاطفی ،اخلاقی ،اجتماعی ، دینی و هنری نمایان است
در این پروژه بیشتر مبحث رشد اخلاقی مورد نظر می باشد
رشد اخلاقی :
رشد اخلاقی ،تحت تاثیر میزان علاقه ی کودک به معیارها و ارزشهای معمول ، ارتباط بسیاری با رشد و تکامل اجتماعی دارد
از سوی دیگر به رشد دینی و میزان علاقه وی به آداب و رسوم و واکنشهای او در مقابل خیرو شر وابسته است
مفاهیم اخلاقی :
مفهوم اخلاق در روانشناسی به عنوان یکی از مفاهیم کلیدی می باشد .این مفهوم به یک سلسله ارزشها و باورهای درونی اطلاق می شود که به عنوان یکی از عوامل مهار کننده عمل می کند .به این ترتیب وجدان از یک قضاوت ساده نسبت به درست و نادرست فراتر می رود و به مقام تشخیص و به کار بستن اصول ، تکالیف و قوانین اخلاقی می رسد
مفاهیم اخلاقی در جوامع و محیط های مختلف ارزشهای متفاوت دارد و حتی در یک اجتماع نیز مفاهیم اخلاقی در بین طبقات مختلف ارزشهای متفاوتی دارد. جنسیت نیزدراین مورد مؤثراست ،به طوری که ارزشهای اخلاقی میان دو جنس زن و مرد متفاوت است
کودک در آغاز ارزشهای اخلاقی را در خانواده می آموزد و پس از ورود به اجتماع و قرار گرفتن در گروههای مختلف با ارزشهای گوناگون مواجه می شود و همین امر اغلب او را دچار تضاد و دو دلی می کند .درنتیجه گاهی اوقات ارزشهای اخلاقی قبلی را تغییر می دهد .مثلاً مفهومی را کودک در خانواده آموخته است و آن را خوب می داند ،درحالی که همین مفهوم در گروه همسالان و در محیط آموزشگاه ارزش دیگری دارد
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 