فایل ورد کامل مقاله ارزیابی اثر بانکداری مجازی بر بهره‌وری شعب بانک صادرات شهرستان رامهرمز


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله ارزیابی اثر بانکداری مجازی بر بهره‌وری شعب بانک صادرات شهرستان رامهرمز دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله ارزیابی اثر بانکداری مجازی بر بهره‌وری شعب بانک صادرات شهرستان رامهرمز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله ارزیابی اثر بانکداری مجازی بر بهره‌وری شعب بانک صادرات شهرستان رامهرمز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله ارزیابی اثر بانکداری مجازی بر بهره‌وری شعب بانک صادرات شهرستان رامهرمز :

۱ مقدمه

بشر در طول تاریخ پرفراز و نشیب خود اعصار گوناگونی را پشت سر گذاشته است؛ عصر کشاورزی، عصر صنعت و موج سوم یا همان عصر اطلاعات را که با هدف رفع نیازهای اطلاعاتی بشر پدید آمده و اینترنت مشخصترین نماد آن است. موج چهارم یا عصر مجازی به عنوان شکل تکامل یافته عصر اطلاعات و دانش، پا را از تخیل فراتر نهاده است. در عصر مجازی بیشتر امور بشر به صورت غیر فیزیکی قابل انجام است؛ برای مثال، برای خرید از فروشگاهی دوردست و حتی در کشوری دیگر، نیاز به حضور فیزیکی خریدار و فروشنده در یک مکان ثابت نیست و پول مجازی جایگزین پول فیزیکی خواهدشد .[۱]

امروزه گسترش و نفوذ فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین انقلاب همه جانبهی آن در چرخه حیات انسانها و سازمانها را نمیتوان نادیده گرفت. این تکنولوژی دالانی برای ورود انسان به عصری شد که دگرگونی در روشها و نگرشها افراد، سازمانها و ایجاد ابزار و مشاغل جدید را به دنبال داشت که در این بین کسب و کار الکترونیکی و تجارت الکترونیکی را می توان مهم ترین دستاورد IT دانست. در این عصر انسان عرصهای را آغاز را خواهد کرد که بیشتر امور آن به صورت مجازی و غیر حضوری خواهد بود .[۲]

۱ استادیار، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشکده اقتصاد و مدرت، اهواز، ایران، Bita40@yahoo.com

۲ کارشناس ارشد، دانشگاه آزاد اسم، واحد مسجد سلیمان، دانشکده مهندسی صنایع، مسجد سلیمان، asadi.n@gmail.com 3 کارشناس ارشد، دانشگاه آزاد اسم، واحد کرمانشاه، دانشکده تحصیلات تکمیلی،کرمانشاه، ایران، k.hesam80@yahoo.com

۱

با توجه به نقش تأثیرگذار نظام بانکی در توسعهی اقتصادی – اجتماعی و جایگاه آن در زنجیره امور مالی اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست. بانکها به منظور حفظ مزیت رقابتی و افزایش کیفیت کار خود، میبایست نقش واسطه گری خود را در انجام عملیاتهای بانکی تغییر داده و همزمان با پیشرفت فناوریهای جدید، دانش مهارت و تخصص خود را با آن پیش برند، که نتیجه کار پدیده ایست به نام بانکداری مجازی .[۳]

بانکهای مجازی نیز یکی از محصولات این عصر هستند که میتوانند موجب تسهیل فرایندهای بسیاری در زندگی روزمره شوند .[۴] آسان سازیهایی که باعث شده است اکنون بانکداری مجازی نه تنها به عنوان خدمات بانکی صرف، بلکه بعنوان یک الزام و ضرورت ملی مطرح شود؛ اما علیرغم اهمیت فوق العاده، این نوع بانکداری، به واسطه محدودیت های فنی، قانونی و فرهنگی از توسعه مناسبی در کشور برخوردار نبوده است. با توجه به اهمیت موضوع این مقاله درصدد است به بررسی تأثیر بانکداری مجازی بر بهرهوری بانکهای صادرات شهرستان ایذه بپردازد.

.۲ پیشینه تحقیق

خورموجی (۱۳۸۹)، در پژوهشی با عنوان “بانکداری مجازی نسل جدید بانکداری الکترونیک” مزایایی برای بانکداری مجازی برشمرده است از قبیل؛ فراگیر بودن، اثربخشی، آسودگی و تسهیلات، کارآیی، ارزانی خدمات و نگهداری آن، اطلاع رسانی فراگیر و اثربخش. نتایج این پژوهش نشان داده است که، بانک مجازی میتواند یک مزیت رقابتی ممتاز تلقی گردد که با ایجاد آن میتوان به توسعه کسب و کارها، توسعه تجارت الکترونیک، افزایش سهم کشور در این مهم، رونق اقتصادی، افزایش سرمایه گذاریهای خارجی و رفاه مردم دست یافت ولازم است که بانک مرکزی و سایر شعب مرکزی بانکهای کشور چشم اندازهای تحقق بانکداری مجازی در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود را ترسیم نمایند و استراتژی مناسب جهت تحقق این چشم انداز را اتخاذ نمایند .[۵]

اشکوری (۱۳۸۹)، پژوهشی با عنوان “سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان” ارائه داده است. یافته ها نشان داد که مزایای بانکداری الکترونیک را می توان از دو جنبه مشتریان و موسسات مالی مورد توجه قرار داد: از دید مشتریان میتوان به صرفه جویی در هزینهها و زمان و دسترسی به کانالهای متعدد برای انجام عملیات بانکی نام برد. از دید موسسات مالی میتوان به ویژگیهایی چون ایجاد و افزایش شهرت بانکها در ارائه نوآوری، حفظ مشتریان علی رغم تغییرات مکانی بانکها، ایجاد فرصت برای جست و جوی مشتریان جدید در بازارهای هدف، گسترش محدوده جغرافیایی فعالیت و برقراری شرایط کامل رقابت را نام برد .[۶]

در تحقیقی که فورستر (۲۰۰۸)، در رابطه با بانکداری مجازی اطلاعاتی انجام داد، به این نتیجه رسید که هفتاد درصد مشتریان کسانی هستند که اولین بار در شعب پاسخ سؤلات خود را نمیگیرند، همچنین نتایج این تحقیق نشان داد که استفاده از بانکداری مجازی نه تنها به ارائه خدمات به
مشتریان منجر میشود، بلکه همزمان با استفاده از منابع محدود باعث افزایش درآمد بانکها میشود .[۷]
چاول و چاول (۲۰۰۹)، تحقیقی با عنوان “عوامل مؤثر بر رفتار بانکداری بر مبنای موبایل” انجام داد. این تحقیق از یک مدل ساختاری برای آزمایش و بررسی علل در مدل برنامهریزی استفاده کرد. در این تحقیق علل استفاده از بانکداری موبایل؛ سهولت استفاده، اعتماد، سودمندی و فایده دریافت شده، بیان شده است .[۸]

.۳ تعاریف متغیرهای پژوهش

بانکداری مجازی: امکان دسترسی مشتریان به خدمات بانکی با استفاده از رسانههای ارتباطی بدون نیاز به حضور فیزیکی مشتریان .[۹] بهرهوری: یعنی یک سازمان در برابر تولید میزان معینی از محصول به چه میزانی از منابع خود استفاده میکند .[۱۰]

خلاقیت: تفکر برای ارائه یک ایدهی جدید و نو در سازمان .[۱۰]
نوآوری: بکارگیری ایدهی جدید در جهت تحقق اهداف سازمان با اثربخشی بیشتر .[۱۰]

رضایت مشتری: احساسات خوشایند یا ناخوشایند شخص که از مقایسه عملکرد ذهنی وی در قیاس با انتظارات او ناشی است.

صرفه جویی: مصرف کالا در حد برآوردن نیازهای اساسی آن، در واقع صرفه جویی به معنای درست و مناسب مصرف کردن میباشد و این مسئله برای ایجاد تعادل میان درآمد و هزینه بسیار مهم است.

۲

.۴ فرضیات تحقیق

فرضیه :۱ بین بانکداری مجازی و رضایت مشتریان رابطه معناداری وجود دارد.

فرضیه :۲ بین بانکداری مجازی و خلاقیت و نوآوری کارکنان ارتباط معناداری وجود دارد.

فرضیه :۳ بین بانکداری مجازی و صرفه جویی در هزینهها (مشتریان و بانک) ارتباط معناداری وجود دارد. فرضیه :۴ بین بانکداری مجازی و سرعت انجام امور بانکی مشتریان ارتباط معناداری و جود دارد.

فرضیه :۵ بین بانکداری مجازی و بهرهوری بانک ارتباط معناداری وجود دارد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.