فایل ورد کامل مقاله بررسی ارتباط رفتارهای رهبری مدیران با احساس خودکارآمدی معلمان در محیط آموزشی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله بررسی ارتباط رفتارهای رهبری مدیران با احساس خودکارآمدی معلمان در محیط آموزشی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله بررسی ارتباط رفتارهای رهبری مدیران با احساس خودکارآمدی معلمان در محیط آموزشی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله بررسی ارتباط رفتارهای رهبری مدیران با احساس خودکارآمدی معلمان در محیط آموزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله بررسی ارتباط رفتارهای رهبری مدیران با احساس خودکارآمدی معلمان در محیط آموزشی :

چکیده

هدف این پژوهش بررسی رابطهی رفتارهای رهبری مدیران و احساس خودکارآمدی دبیران مقاطع سهگانه بود. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بوده و تعداد ۲۵۴ معلم به روش نمونهگیری متناسب با حجم و تصادفی ساده انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از دو پرسشنامه احساس خودکارآمدی معلمان شانن موران و ولفولک هوی (۲۰۰۱) و پرسشنامه چند عاملی رهبری بس و اولیو (۱۹۸۵) استفاده شده است. روایی پرسشنامهها از نوع محتوایی و پایایی آنها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب ۰/۸۴ و ۰/۸۶ برآورد گردید. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام استفاده شده است. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که بین مؤلفههای رفتارهای رهبری مدیران و احساس خودکارآمدی معلمان رابطهی مستقیم و معنیداری وجود دارد. همچنین یافتهها نشان داد که از بین مؤلفههای رفتارهای رهبری مدیران دو مؤلفه نفوذ آرمانی و تحرک علمی قادرند تغییرات احساس خودکارآمدی دبیران را پیشبینی کنند.

کلمات کلیدی: رفتارهای رهبری مدیران، احساس خودکارآمدی، معلم، مدیر، مقاطع سه گانه

۱

.۱ مقدمه

در دنیای کنونی تمام کشورهای دنیا به دنبال توسعه و پیشرفت میباشند. صاحبنظران توسعه بر این باورند که توسعه تنها در سایهی توسعهی انسانی میسر است و توسعهی انسانی تنها در بستر تعلیم و تربیت اثربخش شکل میگیرد. معلمان خود بعنوان سرمایهی انسانی در توسعه نقش محوری دارند. تغییر و تحول مستمر در عرصههای مختلف انتظارات و اولویت-
های جدیدی را فرا روی دولتها بویژه نظام تعلیم و تربیت هر جامعهای قرار داده است. به نظر می رسد در دنیای پیچیده کنونی، انسانها بدون بهرهمندی از دانشها، بینشها و توانهای خاص قادر به ادامهی اثربخش حیات نباشند. معمولاً از نظام تعلیم و تربیت هر جامعهای انتظار میرود تا افراد جامعه را به مهارتهای لازم برای ادامهی حیات مستقل و دموکراتیک تجهیز نماید. بدون شک مؤلفههای مختلف تعلیم و تربیت هر کدام برای نیل به این مهم نقش به سزایی دارند. یکی از مهم-
ترین مؤلفههای اساسی تعلیم و تربیت را معلمان تشکیل میدهند.

معلم میتواند همچون پیکر تراشی حاذق از جسم و جان فراگیران تصویری ایدهآل و شایسته خلق نماید. به باور بسیاری از صاحبنظران ایجاد عالمی نو تنها در سایهی تربیت آدمی نو از طریق هنر معلمی میسر است. به زعم آنان، زیبا-
ترین اصلاحات در تعلیم و تربیت بدون برخورداری از معلمان کارآمد و با صلاحیت میسر نخواهد شد. در یک عبارت؛ باور براین است که تعلیم و تربیت کلید فتح آینده است و فاتحان اصلی آن معلمان میباشند. معلم بعنوان یک الگو، صفاتی چون امانتداری، صداقت، تعهد، وفاداری، پرسشگری، خطرپذیری، وقتشناسی، انتقادپذیری، مسئولیتپذیری، ابرازخود، همدلی، حسن خلق، انعطافپذیری، انتخابگری، تصمیمسازی، اندیشهورزی، پایداری، استقامت و قاطعیت را در فراگیران ایجاد می-
نمایند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.