فایل ورد کامل مقاله تحلیل جامع عوامل مؤثر بر کیفیت آموزشهای الکترونیکی در دانشگاه پیام نور
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مقاله تحلیل جامع عوامل مؤثر بر کیفیت آموزشهای الکترونیکی در دانشگاه پیام نور دارای ۱۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مقاله تحلیل جامع عوامل مؤثر بر کیفیت آموزشهای الکترونیکی در دانشگاه پیام نور کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله تحلیل جامع عوامل مؤثر بر کیفیت آموزشهای الکترونیکی در دانشگاه پیام نور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله تحلیل جامع عوامل مؤثر بر کیفیت آموزشهای الکترونیکی در دانشگاه پیام نور :
چکیده
دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین مرکز آموزش الکترونیک کشور، دارای رتبه دوم آسیا و رتبه ششم جهان در میان دانشگاه های باز و از راه دور می باشد. استفاده از سیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات، راه اندازی سیستم جامع گلستان، محتوای آموزشی الکترونیکی چند رسانهای، برگزاری جلسات دفاعیه دانشجویان از طریق سیستم ویدئو کنفرانس، برگزاری آزمون الکترونیکی آنلاین در محل اقامت دانشجو و پرسش و پاسخ اینترنتی با کارشناسان مرکز از طریق پست الکترونیک و ; از جمله مهمترین ویژگی هایی است که این دانشگاه را به یکی از مراکز پیشرو در عرصه آموزش الکترونیکی کشور تبدیل نموده است. لذا در این پژوهش عوامل تاثیر گذار بر کیفیت آموزش های الکترونیک در دانشگاه پیام نور مورد بررسی قرار می گیرند.
واژگان کلیدی: آموزش الکترونیکی، آموزش باز، دانشجو، دانشگاه پیام نور.
مقدمه
از هنگام گسترش کاربردهای کامپیوتر و اینترنت در ابعاد مختلف زندگی بشر، مفهوم جدیدی به نام آموزش الکترونیکی در حوزه آموزش و یادگیری به وجود آمده است. آموزش الکترونیکی از ترکیب دو کلمه الکترونیک و یادگیری به وجود آمده است که به صورت مختصر از آن تحت عنوان (e-Learning) یاد می شود. (Oztekin A, 2010.) آموزش الکترونیکی روش نوینی از آموزش و محیط آن شامل اکثر ویژگی های محیط فیزیکی کلاس درس است و یادگیرندگان از این طریق با استاد ارتباط برقرار نموده و محتوای آموزشی را دریافت می کنند.).( Shiraz University, E-Learning Definition 2010 این روش، عبارت است از فرآیند آموزش دادن و یادگیری به کمک سیستم های الکترونیکی و شامل همه آموزش هایی است که با استفاده از ابزارهای الکترونیکی اعم از صوتی، تصویری، رایانه ای، شبکه ای و مشابه آن انجام می شود. ( . ( Shiraz University. History of E-Learning, 2010 سابقه یادگیری از راه دور به قرن هجدهم باز می گردد که طی آن برنامهدرسی به طور هفتگی برای دانش پذیران ارسال می شد. در قرن نوزدهم توسعه نظام پستی موجب گسترش یادگیری از راه دور شد اما اندیشه تأسیس مراکز آموزش الکترونیکی از سال ۱۹۹۶ میلادی در جهان مطرح شد ولی اولین دانشگاه مجازی بر پایه آموزش های الکترونیکی در سال ۲۰۰۰ میلادی شکل گرفت. طرح آموزش مجازی را اولین بار انگلستان مطرح کرد اما آمریکایی ها به طور عملی برای اولین بار به آن پرداختند ( ( Talebzade M, Hosseaini A, 2007. امروزه نیز، همزمان با توسعه فناوری های ارتباطاتی و ابزارهای الکترونیکی، روش های نوینی در عرصه آموزش از راه دور به کارگرفته شده اند که فرآیند یادگیری را با مشارکت خود یادگیرندگان تسریع و تسهیل میکند. مکاتبه از طریق پست الکترونیک (E-mail) ، هدایت اینترنتی به صورت همزمان یا غیر همزمان از نوع صوتی و تصویری یا کتاب¬های الکترونیکی، برنامه¬های آموزش تلویزیونی و رادیویی، استفاده از لوح فشرده((CD حاوی برنامه درسی، استفاده از موبایل یا کامپیوتر جیبی برای انتقال مطالب درسی، کنفرانس رایانه ای (Computer Conferencing)، صفحات پیام((message board، اتاق های گفتگو از مهم ترین روش های نوین آموزش از راه دور به شمار می آورد. طبق تعاریف، نزدیک ترین مفهوم آموزش باز، کاهش موانع زمانی و مکانی و محدودیت های مربوط به برخی از مقررات نظام آموزشی متعارف به منظور ایجاد زمینه های ارائه آموزش عالی به افرادی است که به دلیل عدم دسترسی به مراکز آموزشی، نداشتن فرصت کافی و محدودیت های شغلی و اقلیمی، از امکان کمتری برای بهره مندی از آموزش متعارف برخوردارند. لذا دانشگاه باز، باید این امکان را فراهم آورد که دانشجویان بتوانند در همه جا، هر وقت و بدون محدودیت های مکانی و زمانی ثبت نام و انتخاب واحد کنند و از برنامه ها، آزمونها و کلاسهای آموزشی استفاده کنند. این شیوه آموزشی در کشور ما صنعتی نوپا به شمار می رود اما مراکز و مؤسسات آموزشی به ویژه دانشگاه ها می کوشند هرچه سریع تر الگویی مناسب با ساختار آموزشی و فرهنگی کشور در زمینه آموزش الکترونیکی ارائه کنند. اجرای این سیستم نوین آموزشی در اواخر دهه ۱۳۷۰ در دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت. در این راستا در سال ۱۳۸۰ سایت آموزش مجازی دانشگاه تهران با ارائه ۹ درس برای دانشجویان روزانه دانشگاه، راه اندازی شد. در سال ۱۳۸۲ اولین مؤسسه آموزش الکترونیکی وابسته به دانشگاه شیراز تأسیس و با توجه به گسترش فعالیت های آموزشی و افزایش تعداد دانشجویان، در سال ۱۳۸۶ این مؤسسه به دانشکده تبدیل شد. هم اکنون بسیاری از دانشگاه های مطرح کشور، واحدهای آموزش الکترونیکی خود را در قالب مراکز آموزش الکترونیکی راه اندازی نموده اند. (. ( Hassanzadeh A, Kannani F, 2012دانشگاه پیام نور نیز با اعمال تغییر چارت سازمانی، دفتر دانشستان و آموزش چندرسانه ای منحل و دفتر جدیدی به نام دفتر آموزش های آزاد و چندرسانه ای از زیرمجموعه های معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و با رسالت تولید انبوه دروس کارشناسی ارشد به صورت الکترونیکی تحت وب با پذیرش دانشجو شروع به کار کرد که از همان ابتدای تاسیس خود فعالیت های فراوانی را انجام داد. برخی ویژگی های نظام آموزشی دانشگاه پیام نور از جمله وابستگی کمتر به مکان و سایر امکانات، موقعیت ویژه ای را برای توسعه و عرضه خدمات آموزشی در داخل و خارج از کشور فراهم آورده است. این مهم در حال حاضر با لحاظ مقتضیات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و لزوم ایفای نقش فعال در رقابت جهانی آموزش به امری اجتناب ناپذیر تبدیل
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 