فایل ورد کامل مقاله تحلیل ارتباط فرهنگ نوآوری و جو سازمانی با کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله تحلیل ارتباط فرهنگ نوآوری و جو سازمانی با کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله تحلیل ارتباط فرهنگ نوآوری و جو سازمانی با کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله تحلیل ارتباط فرهنگ نوآوری و جو سازمانی با کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله تحلیل ارتباط فرهنگ نوآوری و جو سازمانی با کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل :

چکیده

هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه فرهنگ نو آوری و جو سازمانی با کیفیت خدمات در دانشگاه آزاد استان اردبیـل بـوده است. روش پژوهش در این تحقیق از نوع پیمایشی توصیفی می باشد. جامعه آماری در این تحقیق عبارتست از کلیـه کارکنـان دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل. روش بکاررفته جهت نمونه گیری در تحقیق حاضر روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای مـی باشد. برای اندازه گیر ی متغیر های این تحقیق، از پرسشنامه استفاده شده است. کلیه سوالات بصورت پاسخ – بسته در قالـب سه پرسشنامه بشرح ذیـل میباشـند: -۱ پرسشـنامه اسـتاندارد فرهنـگ سـازمانی -۲ پرسشـنامه اسـتاندارد جـو سـازمانی -۳ پرسشنامه استاندارد کیفیت خدمات. برای بررسی روایی شاخص های پرسشنامه ها در اختیار تعدادی از اساتید و افـراد صـاحب نظر قرار داده شد. همچنین برای سنجش پایایی پرسشنامه ها از روش آلفای کرونباخ استفاده شده که از مقدار پایـایی مناسـبی برخوردار بود از ضریب همبستگی اسپیرمن جهت بررسی فرضیه ها استفاده شده است نتایج تحقیق حاکی از آن است که: بـین فرهنگ سازمانی، همچنین جو سازمانی، تسهیلات و پشـتیبانی رهبـری(حمایـت)، عملیـات گروهـی گـروه کـاری، رفاقـت و صمیمیت (گشودگی)، روحیه شغلی، چالش شغلی (سبک سرپرستی)، بین اعتماد متقابـل (اسـتقلال اعضـا) و توانمندسـازی کارکنان رابطه معنی داری وجود دارد. و بین کیفیت و تعارض و ابهام (تضاد اعضا) توانمندسـازی کارکنـان رابطـه معنـی داری وجود ندارد.

واژگان کلیدی: فرهنگ نوآوری، جو سازمانی، کیفیت خدمات، دانشگاه ازاد اسلامی.

۱

مقدمه

با پیشرفت روز افزون دانش و تکنولوژی و جریان گسترده اطلاعات، امروزه جامعه ما نیازمند آموزش مهارتهایی است که با کمک آن بتواند همگام با توسعه علم و فناوری به پیش برود. هدف باید پرورش انسانهایی باشد که بتوانند با مغزی خلاق با مشکلات روبرو شده و به حل آنها بپردازند. به گونهای که انسانها بتوانند به خوبی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و با بهره گیری از دانش جمعی و تولید افکار نو مشکلات را از میان بردارند. امروزه مردم ما نیازمند آموزش خلاقیت هستند که با خلق افکار نو به سوی یک جامعه سعادتمند قدم بردارند. رشد فزاینده اطلاعات، سبب شده است که هر انسانی از تجربه و علم و دانشی برخوردار باشد که دیگری فرصت کسب آنها را نداشته باشد، لذا به جریان انداختن اطلاعات حاوی علم و دانش و تجربه در بین انسانها یکی از رموز موفقیت در دنیای امروز است. هیچ کس قادر نیست به میزان اطلاعات واقعی هر کس که در گوشه ذهن او نهفته است پی ببرد. این اطلاعات زمانی به حرکت در میآید که انگیزهای قوی سبب رها شدن آن به بیرون ذهن میشود. در این مرحله انسانها به سرنوشت یکدیگر حساسند و در جهت رشد یکدیگر میکوشند و در نهایت سبب می شود جریانی از علم و دانش و تجربیات میان آنها جاری شود که همین امر زمینهساز نوآوری و خلاقیت خواهد بود.یکی از عوامل مؤثر در بروز خلاقیت در یک جامعه، زمینه سازی و بسترسازی در بین انسانها جهت ایجاد فرهنگی است که در آن همگان در تلاش برای رشد دادن دیگری هستند و با تأثیر بر روی یکدیگر به پیشرفت جامعه کمک میکنند. هر سازمان یک فرهنگ ویژه دارد، اما پرسشی که امروزه برای مدیران مطرح است این است که فرهنگ سازمانی چگونه می تواند در ایجاد نوآوری به موفقیت نائل شود و آنها بایستی چه کاری انجام دهند تا فرهنگ نوآور و خالق در سازمان داشته باشند. بووی براین باور است که برای نهادینه کردن نوآوری در سازمان، نقش سه عامل حیاتی دارند: برنامه ریزی ، فرهنگ سازمانی و ساختار سازمانی.

.(Bovee,1993) یکی از عوامل کلیدی و موثر در موفقیت سازمانها، چگونگی طراحی ساختار سازمانی است. ساختار سازمانی تصریح می کند که وظایف، چگونه تخصیص داده شوند، چه شخصی به چه کسی گزارش دهد و سازوکارهای هماهنگی رسمی و همچنین الگوهای تعاملی سازمانی که باید رعایت شوند کدامن(.(Rabinz,2001

بیان مسئله
نوآوری عمری به درازای عمر بشر دارد، زیرا بشر همواره به دنبال یافتن راه های جدید برای انجام کارهای خود بوده است. بدون نوآوری، دنیایی که در آن زندگی می کنیم چهره ای کاملا متفاوت خواهد داشت امروزه با توجه به شرایط رقابتی، سازمان ها در معرض تحول و دگرگونی بوده و موفقیت نهایی و حتی گاهی بقای سازمان ها به میزان توانایی برنامه ریزان در ایجاد نوآوری و زمینه های اجرای آن و به کارگیری افکار و ایده های نو بستگی دارد. برای سازمانی که در محیط متغیر و بدون قطعیت به رقابت می پردازد، نوآوری(ایجاد، انتقال، واکنش و تغییر ایده ها) برای رشد، موفقیت و بقای سازمان عامل حیاتی به شمار میرود(ملاحسینی و برخوردار،.(۱۳۸۶نوآوری فردی کارکنان نیز در محیط کار پایه اصلی ارتقای عملکرد هر سازمانی است،بنابراین مطالعه بر روی انگیزه ها و عوامل ایجاد کننده این نوآوری از اهمیت خاصی برخوردار است .(Scoot&Broos, 2004) در یک نگاه کلی می توان گفت نوآوری فعالیتی است که هدفش ایجاد،انتقال، تغییر و واکنش به ایده های جدید است.پژوهشگران مختلف تعاریف مشابهی از این پدیده ارائه کرده اند، به ترتیبی که می توان گفت از دیدگاه آنان نوآوری نه تنها ابداع آگاهانه ایده های جدید است، بلکه معرفی و به کار بردن این ایده ها را نیز در بر میگیرد (جانسن، وندیورت و وست ، .(۲۰۰۴ در همین راستا می توان گفت سازمان های موفق این توانایی را دارند که نوآوری را در فرهنگ سازمانی و فرآیند مدیریت سازمان خود نهادینه کنند. اما فرهنگ از طرق مختلف مانند فرآیند اجتماعی شدن و جامعه پذیری، سیاست ها، برنامه ها و رویه ها بر خلاقیت و نوآوری تاثیر می گذارد.((Tashman&Oyrili,1997در چنین بافتی فرهنگ نوآوری به عنوان یک چهارچوب گروهی، اجتماعییا سازمانی است که کانالهای تغییرات اقتصادی و تکنولوژیکی را درک می کند و استراتژی هایی برای مواجه شدن با آنها فراهم می کند(ویلاند ،.(۲۰۰۶ از جمله ابعاد مهم در فرهنگ نوآوری که در جهت توسعه و پیشبرد

۲

نوآوری در سازمان کاربرد موثری دارند میتوان به تشکیلات سازمانی، یادگیری سازمانی و جهت گیری بازار اشاره نمود .(Dobni,2008) در همین راستا سه متغیر فرهنگ نوآوری، جو سازمانی و کیفیت خدمات وجود دارد و این پرسش به ذهن محقق خطور می کند که آیا بین فرهنگ نوآوری و جو سازمانی با کیفیت خدمات کارکنان رابطه ای وجود دارد؟
اهمیت و ضرورت تحقیق

اگر خواص ما یعنی حاکمان، دانشمندان و اندیشمندان به دنبال نوآوری در عرصه های مختلف زندگی مادی و معنوی نباشند و مدهای جاذبه دار نو برای عوام عرضه و فرهنگ سازی در آن راستا نکنند، دیگران بر اساس اهداف خودشان زحمت این کار را تقبل نموده و با نوآوری خویش در تولید علم و تکنولوژی، استفاده از علم و تکنولوژی نو را تحت عنوان مد و فرهنگ جدید به ملتهای نابرخوردار (محروم) فروخته و ثروت و عمر آنها را مصادره نموده و آنها را رفاه طلب و تابع از مدهای خویش می کنند. فرآیند جهانی سازی، رقابت را بر سر منابع و همچنین بازرای افزایش داده به ترتیبی که در بسیاری ابعاد، سازمان ها بر روی دارایی های نا محسوس مانند منابع انسانی به شدت با یکدیگر در حال رقابت هستند. رقابت بر سر بازار فروش نیز از طریق عرضه محصولات با کیفیت جدید(عملکرد بالاتر) افزایش یافته است( ملاحسینی و برخوردار، .(۱۳۸۶ یکی از تبعات افزایش رقابت های مورد اشاره، توجه سازمان ها به نهادینه کردن فرهنگ نوآوری در محیط های کاری خود بوده است. چرا که نوآوری فردی کارکنان در محیط کار پایه اصلی ارتقای عملکرد هر سازمانی است(.(Scoot&Broos,2004در عرصه فرهنگ نوآوری ، نوآوری به فرایندی پیچیده اشاره دارد، که هدفش ایجاد، انتقال، تغییر و واکنش به ایده های جدید است. به عبارت دیگر نوآوری کارکنان در محیط کار رفتاری پیچیده است که شامل یک فرایند سه مرحله ای، درک مسئله و ارائه راه حل های جدید، بهبود ایده های جدید و یافتن قاعده ای منطقی برای دفاع از آن و در نهایت ارائه مدل یا نمونه تجربی برای پیاده سازی ایده ها و راه حل ها در گروه یا سازمان است((Jonson & West,2004 کیفیت خدمات تأثیر قابل ملاحظه ای بر روی عملکرد سازمان، سود آوری سازمان، کاهش هزینه ها، رضایت مشتری دارد، کیفیت خدمات همواره به عنوان یک معیار حیاتی عملکرد سازمان مورد توجه بازاریابان به خصوص بازاریابان خدمات قرار دارد. اندازه گیری کیفیت خدمات به منظور درک بهتر پیش فرضها و پیامد ها و در نهایت ایجاد روش هایی برای بهبود کیفیت به منظور دستیابی به مزیت رقابتی و وفادار ساختن مشتریان برای محققان و بازاریابان امری حیاتی و مهم است. کیفیتخدمات معمولاً به عنوان پیش فرضی برای ایجاد و حفظ رابطه رضایت بخش با مشتریان ارزشمند، نگریسته می شود. به طور خلاصه، تحقیقات نشان داده اند کیفیت خدمات به سازمان ها این امکان را می دهد تا خود را از رقبای خویش متمایز سازند و به مزیت رقابتی دست یابند. ضرورت این تحقیق در آن است که با بررسی عوامل موثر بر پیشبرد جو سازمانی و کیفیت خدمات سازمان ها، عملکرد سازمان ها و سود آوری آنها را افزایش دهیم.

فرضیه های تحقیق

۱ -بین فرهنگ نوآوری و کیفیت خدمات کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل رابطه معنی داری وجود دارد. ۱-۱ -بین تشکیلات سازمانی و کیفیت خدمات کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل رابطه معنی داری وجود دارد. ۲-۱ -بین یادگیری سازمانی کیفیت خدمات کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل رابطه معنی داری وجود دارد.

۳- ۱ -بین جهت گیری بازار و کیفیت خدمات کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل رابطه معنی داری وجود دارد . ۲ـ بین جو سازمانی و کیفیت خدمات کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل رابطه معنی داری وجود دارد.

– ۱- ۲ بین تسهیلات و پشتیبانی رهبری و کیفیت خدمات کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل رابطه معنی داری وجود دارد.

۲-۲ -بین عملیات گروهی گروه کاری، رفاقت و صمیمیت و کیفیت خدمات کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل رابطه معنی داری وجود دارد.

۳- ۲ -بین تعارض و ابهام و کیفیت خدمات کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل رابطه معنی داری وجود دارد.

۳

– ۲- ۴ بین روحیه شغلی و کیفیت خدمات کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل رابطه معنی داری وجود دارد. ۵-۲ -بین چالش شغلی و کیفیت خدمات کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل رابطه معنی داری وجود دارد. -۶-۲ بین اعتماد متقابل و کیفیت خدمات کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل رابطه معنی داری وجود دارد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.