فایل ورد کامل مقاله ضرورت بهره‌گیری از تکنیک استعاره‌ای زالتمن در توسعه مدل کیفیت برای شناسایی نیازهای واقعی مشتریان


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله ضرورت بهره‌گیری از تکنیک استعاره‌ای زالتمن در توسعه مدل کیفیت برای شناسایی نیازهای واقعی مشتریان دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله ضرورت بهره‌گیری از تکنیک استعاره‌ای زالتمن در توسعه مدل کیفیت برای شناسایی نیازهای واقعی مشتریان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله ضرورت بهره‌گیری از تکنیک استعاره‌ای زالتمن در توسعه مدل کیفیت برای شناسایی نیازهای واقعی مشتریان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله ضرورت بهره‌گیری از تکنیک استعاره‌ای زالتمن در توسعه مدل کیفیت برای شناسایی نیازهای واقعی مشتریان :

چکیده

در عرصه فعالیت های اقتصادی جهان، نگرش مشتری مداری و کسب رضایت مشتری یکی از اصول کسب وکار تلقی می شود. اگر کالا و خدمات انتظارات مشتری را برآورده کند در او احساس رضایت ایجاد می شود. از سوی دیگر در صورتی که کیفیت کالا یا ارائه خدمات، سطح انتظارات مشتری را تامین نکند به نارضایتی او منجر خواهد شد و در بسیاری اوقات مشتری وارد تبلیغات منفی علیه سازمان می شود. ایجاد رضایت در مشتریان و حتی به شوق در آوردن آنها ،در مرحله اول نیازمند شناخت خواسته های آنها وسپس انتقال این خواسته ها به موقعیتی است که محصولات و خدمات تولید می شوند. تکنیک گسترش عملکرد کیفیت که مبنای این پژوهش است یک روش طراحی فرایندگراست که در جهت چگونگی ارائه ی کالا و خدمات با کیفیت بر اساس نیازهای مشتریان طراحی شده است و با کاربرد ابزارهای مختلف، سازمان مربوطه را به سمت موضوعاتی که برای مشتری مهم هستند هدایت می کند تا آن جا که بسیاری از سازمانهای بازاریابی، شهرت و اعتبار خود را براساس استفاده ازاین ابزار دقیق و کارا قرارداده اند. اما با توجه به اینکه به هنگام استفاده از این تکینک برای شناخت نیازهای حقیقی مشتریان ، تنها ارتباط با ضمیر خودآگاه آنان برقرار می شود و ضمیر ناخودآگاه مشتریان که دلیل اصلی بسیاری از اعمال آن ها می باشد مورد توجه قرار نمی گیرد .محققین در طی تلاش های فراوان و براساس مطالعات کتابخانه ای ، تکنیک مدل استعاره ای زا لتمن را جهت شناخت نیازهای واقعی مشتریان در مدل گسترش عملکرد کیفیت جهت بهبود این مدل پیشنهاد می دهند.

کلید واژه ها: مدل گسترش عملکرد کیفیت، مدل استعاره ای زالتمن، ضمیرناخودآگاه

مقدمه

امروزه در عرصه رقابت، سازمان هایی دارای جایگاه مناسب هستند که توجه لازم را به خواستههای مشتریان داشته باشند و خواسته های مشتریان را به نحو مناسب در طراحی محصول و خدمات به کار برند(خاتمی و مزروعی ،.(۱۳۹۰ در واقع، از مهم ترین مسائل پیش روی سازمان ها، حفظ مشتریان و بقا یا فتن در محیط های متغیر می باشد. در این راستا، سازمان ها برای ایجاد کیفیت مطلوب در سازمان هایشان که از عوامل مهم در رضایت مشتریان آنهاست، به سیستم های مدیریت و کنترل کیفیت روی آورده اند. مدیریت کیفت جامع از سیستم هایی است که از طریق آن سازمان ها توان کنترل، اداره ونظارت بر فرایندهای تولید، ارائه و فروش محصولات و خدمات را دارا خواهند شد (کفاش پور وزنده دل،.(۱۳۸۸ در این میان، روش گسترش عملکرد کیفیت (۱QFD) به عنوان یکی از مهم ترین تکنیک های مدیریت کیفیت جامع، باعث درک کارکنان طراحی و تولید از خواسته های مشتریان می شود و در نتیجه، آن چه که به مشتری عرضه می گردد، دقیقا همان چیزی خواهد بود که مشتری درخواست کرده است (بهناز ،.(۱۳۸۷ در حقیقت، گسترش عملکرد کیفی روشی نوین است که در آن خواستههای مشتری در کل سازمان شنیده میشود. این کار، از راه شنیدن خواستههای مشتری وهدایت آن ها به داخل سازمان و فرایند تولید صورت میگیرد. مدل گسترش عملکرد کیفیت ،سیستمی است تا اطمینان حاصل نماییم که ندای مشتری درتمامی مراحل برنامه ریزی و طراحی محصول لحاظ میشود و خانه کیفیت، ابزار توا نمند توسعه عملکرد کیفی برای بیان ندای مشتری و خواستههای کیفی او میباشد (خاتمی و مزروعی ،.(۱۳۹۰ آن چه که در این میان حائز اهمیت می باشد توجه به این نکته می باشد که در اکثر پژوهش های مبتنی بر مدل گسترش عملکرد ، برای به دست آوردن خواسته های مشتریان ، از روش هایی چون تحقیق و بررسی بازار، مصاحبه انفرادی ، مشاهده نحوه عملکرد محصول هنگام استفاده، نظرات کارکنان ، سوابق فروش محصول، بازبینی سوابق شکایت ها داده های حاصل از خدمات ارائه شده در دوره گارانتی محصول ، استفاده می شود (رحمانی وهمکاران ،. (۱۳۸۰ به زبان ساده ، می توان بیان داشت امروزه بسیاری از تکنیک های بازاریابی، متکی بر زبان لفظی و کلامی مصرف کنندگان خود هستند در حقیقت، بسیاری از روش های بازاریابی بر پایه ی مفاهیم نظری و کمی توسعه پیدا نموده اند که در این نوع روش ها، فرض اساسی بر این است که فکر و رفتارمشتریان خطی می باشد ( شولتز وشولتز،(۲۰۰۴ در این گونه مدل ها تصور براین قرار می گیرد که اطلاعات از طریق یک سری فرایندهای گام به گام به دست می آیند . در این زمان ، مشخص است که تصور بر این است که مصرف کنندگان، در یک فرایند منطقی قضاوت می کنند( لدوکس،.(۱۹۹۶ این امر در حالی است که آزمایش های انجام شده توسط گاززا نیکا و لدو در سال ۱۹۷۸ نشان داد که واکنش های فیزیکی انسان ها پیش از درک وفهم آن ها توسط افراد اتفاق می افتد. این امر نشان دهنده ی وقوع فرایندها به صورت ناخودآگاه می باشند . بنابراین اخیرا، نویسندگان، این نوع تفکر را به چا لش کشیده ا ند و به سمت پارادیم های جدیدی حرکت می نمایند که بیان کننده ی این می باشند که فرایندهای فکری، بیشتر غیرخطی می باشند( زالتمن، .(۲۰۰۳ در حقیقت، یکی از ا نتقادات وارد شده بر پژوهش های بازاریابی ، محدود شدن آن ها به جمع آوری اطلاعات استاندارد در زمینه ی مصرف کنندگان می باشد که قادر نیستند فراتر از توصیفات آماری یا کلامی گام بردارند( گاممسن، (۲۰۰۴ بر همین اساس با توجه به این که به

۱ – Quality Function Deployment

هنگام شناخت نیازهای مشتریان از طریق روش های معمول که در پژوهش های مبتنی بر مدل گسترش عملکرد کیفیت نظیر مصاحبه و.. فقط ارتباط با ضمیر خود آگاه مشتریان برقرار می گردد و احتمال این که بسیاری از خواسته های حقیقی مشتریان ، بدون بیان باقی مانده باشند بسیار زیاد است. به همین دلیل ، برای به دست آوردن نیازهای حقیقی مشتریان در پژوهش های مبتنی بر گسترش عملکرد کیفیت ، روش استعاره ای زا لتمن که ریشه در ضمیر ناخودآگاه ا نسان ها دارد پیشنهاد می گردد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.