فایل ورد کامل مقاله بازاریابی اینترنتی و الکترونیکی بهعنوان فرصتهای نوین توسعه کسبوکار در عصر دیجیتال
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مقاله بازاریابی اینترنتی و الکترونیکی بهعنوان فرصتهای نوین توسعه کسبوکار در عصر دیجیتال دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مقاله بازاریابی اینترنتی و الکترونیکی بهعنوان فرصتهای نوین توسعه کسبوکار در عصر دیجیتال کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله بازاریابی اینترنتی و الکترونیکی بهعنوان فرصتهای نوین توسعه کسبوکار در عصر دیجیتال،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله بازاریابی اینترنتی و الکترونیکی بهعنوان فرصتهای نوین توسعه کسبوکار در عصر دیجیتال :
چکیده
این مقاله سعی دارد به بررسی بازاریابی اینترنتی و بازاریابی الکترونیکی به عنوان فرصت های نوین کسب و کار همراه با
تفاوتهای آنها بپردازد. این تحقیق به روش کتابخانهای صورت گرفته است. نتایج نشان می دهد با توجه به گسترش استفاده از اینترنت و فناوری اطلاعات، همه سازمان ها و صنایع برای عقب نماندن از رقبای خود مستلزم استفاده از بازاریابی نوین از جمله بازاریابی اینترنتی و بازاریابی الکترونیکی در کسب و کار خود هستند که به عنوان فرصت های نوین کسب وکار در سازمان های امروزی به شمار می روند. استفاده از ابزارهای نوین بازاریابی نه تنها فرصت هایی را برای کسب و کار سازمان ها بوجود می آورند بلکه بسیاری از تهدیدات را از بین می برند. در نهایت پیشنهاداتی برای عملکرد بهتر استفاده از بازاریابی اینترنتی و بازاریابی الکترونیکی بیان شده است.
کلمات کلیدی: بازاریابی، بازاریابی اینترنتی، بازاریابی الکترونیکی، کسب وکار
۱
مقدمه در طول سه دهه گذشته تغییرات نامحسوسی در تئوری و عمل بازاریابی ایجاد شد که اساسا به شکل دهی مجدد شرکت ها
انجامید. این تغییرات همچنین در بازاریابی و مدیریت سیستم های اطلاعاتی مرتبط که اکثر شرکت ها مواجه هستند، مشاهده شده است(حمیدی و صفا بخش،.(۲۰۱۱ امروزه بازاریابی، کلیدیترین فاکتور هر تجارت به شمار می رود و شرکت های معتبر دنیا سعی در جذب مدیران بازاریابی کارامد دارند(زهری،.(۱۳۹۰ رشد بازار، وفور فناورى هاى جدید و همگرایی آنها ، فرصت هاى جدید بسیارى را براى افزایش بازاریابی و آگهی هاى تجارى گشوده است. این فناوری درحوزه تأثیرفناوری اطلاعات و ارتباطات در تبلیغات، کاربردی با عنوان بازاریابی الکترونیکی را به ارمغان آورده است تا با استفاده ازآن، خدمات شرکت ها با سرعت و درسطح گستردهترى در اختیار مشتریان قرارگیرد(میرا ونجفی .(۱۳۸۸ همچنین فناوری اطلاعات بزرگترین نوآوری دوره جدید در نظر گرفته شده است. زیرا تاثیرات مفید اجتماعی، اقتصادی و علمی دارد. در مورد تأثیر اقتصادی، فناوری اطلاعات ماهیتا با آمدن بازاریابی الکترونیکی به وجود آمد(کریشنامورتی،.(۲۰۰۶ بنابراین، بازاریابی اینترنتی و بازاریابی الکترونیکی یکی از ارکان اساسی سازمانهای امروزی است که انقلابی در بازاریابی به وجود آورده اند. همچنین با به کارگیری فنون نوین بازاریابی، هزینه سازمانها و صنایع به نسبت زیادی کاهش مییابد.
مبانی نظری تحقیق دراین مقاله ابتدا مباحث مربوط به بازاریابی، بازاریابی اینترنتی و بازاریابی الکترونیکی و سپس بازاریابی اینترنتی و بازاریابی
الکترونیکی بعنوان فرصت های نوین کسب وکار بیان میشود .و در نهایت به بیان تفاوت کسب و کار الکترونیکی، تجارت الکترونیک، بازاریابی اینترنتی و بازاریابی الکترونیکی پرداخته می شود.
بازاریابی
بررسی ها نشان داده است که ناموفق بودن شرکت ها از ناتوانی آنها در بهره گیری از فنون بازاریابی نشات گرفته است. این شرکتها تحولات بازار و تغییرات الگوی مصرف مشتریان را نادیده می گرفتند وبه جای روی آوردن به بازاریابی پیشرفته ، به فروش می پرداختند و کسب سود بیشتر را بر رضایت مشتری ترجیح می دادند(روستا وهمکاران ، .(۵: ۱۳۸۵ امروزه صاحب نظران، بازاریابی را فرایند ارضای نیازها و خواسته های بشر تعریف می کنند. به نظر فیلیپ کاتلر، برجسته ترین صاحب نظر در این رشته، بازاریابی عبارت است از : “فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته ها از طریق فرایند مبادله “( روستا وهمکاران،.(۷:۱۳۸۵ در تعریف دیگری دانیل و همکاران((۲۰۰۹ بیان می کنند که بازاریابی دو بعد دارد اول یک فلسفه ، یک نگرش ، یا یک گرایش مدیریتی است که بر رضایت مشتریان تاکید می کند. دوم ، بازاریابی فعالیت ها و فرآیندهایی است که برای پیاده سازی این فلسفه مورد استفاده است. موسسه بازاریابی آمریکا برای تعریف بازاریابی بر بعد دوم تمرکز دارد(دانیل و همکاران،.(۳:۲۰۰۹ به طور کلی خدمت به مشتری و ارضای نیازهای او در راس وظایف بازاریابی قرار می گیرد. در دنیای پررقابت امروزی بازاریابی نقش بسزایی را در سازمان ها ایفا می کند که امروزه با گسترش فناوری اطلاعات، بازاریابی اینترنتی و الکترونیکی جایگزین بازاریابی سنتی می شود. امروزه به کارگیری روش های الکترونیکی بازاریابی از عوامل کلیدی موفقیت شرکت ها به شمار می رود و بنگاه های تجاری ناگزیر به استفاده از روش های یادآوری شده جهت حفظ بقا در محیط رقابتی هستند(آقازاده و همکاران، .(۱۳۹۰ در ابتدا که هنوز دنیا چندان تحت تاثیر ابزار دیجیتالی قرار نگرفته بود، بازاریابی با عنوان بازاریابی سنتی به کار خود ادامه می داد و تنها نوع فعالیتش در هر حوزه، با توجه به خصوصیات خاص هر حوزه تفاوت می کرد. قبل از استفاده از اینترنت به عنوان یک ابزار برای کسب وکار بازارهای بیشتر، انواع بازاریابی ها با انواع تکنولوژی های موجود مانند بازاریابی تلفنی یا بازاریابی از طریق روزنامه، کاتالوگ، فکس، تلویزیون، رادیو و غیره انجام می پذیرفت. اما با رشد سریع تکنولوژی دیجیتال و ظهور اینترنت، علم بازاریابی نیز برای عقب نماندن از عصر دیجیتال، وارد دنیای الکترونیک
۲
گشت(زهری ،.(۱۳۹۰قبل از آغاز قرن بیستم در آمریکا اکثر مردم در مزرعه زندگی می کردند. در حالیکه با شروع قرن بیستم این موضوع بر عکس شد و تمرکز بیشتر جمعیت در شهرها و حومه به همراه رشد شهرها سبب افزایش رقابت و رشد تکنولوژی گردید. ” تولید انبوه ” محصولات و رقابت شدید بین تولیدکنندگان اهمیت بازاریابی را بیشتر نمود. تولید انبوه دنیا را به سوی استاندارد شدن هدایت نمود. با گذشت زمان، دنیای بازاریابی به سوی فرد محوری رفت و فازهای جدید بازاریابی با توسعه تکنولوژی معرفی شدند. در این زمان کار تولید و توزیع نیز به خوبی انجام می شد. “مدیریت زنجیره تامین” کمک بسیاری نمود تا کالاهای تولیدی از مرحله قبل از تولید ، تولید و توزیع و فروش با سیستم بهتر و منظم تر از قبل به بازار عرضه شوند. اما مسئله مهم فروش کالا است که بسیار حیاتی بود. در این مرحله بحث “بازاریابی هدفمند” و یافتن بازار هدف مطرح شده و تقسیم بندی بازار اهمیت زیادی یافت. مرحله فروش باعث گردید تا بحث “مدیریت نام تجاری” و پس از آن “مدیریت مشتری” مطرح گردد این دو مرحله نیازمند ارتباطات مناسب بوده وبدین ترتیب “تکنولوژی ارتباطات” نقش کلیدی را ایفا نمود نیاز به توسعه آن بیش از پیش احساس شد. در این مرحله رسانه ها به کمک کار آمدند به طوریکه در دهه ۱۹۴۰ با ورود تلویزیون به عنوان یک رسانه و توسعه آن پس از جنگ جهانی دوم، انقلاب بزرگی در رسانه ها و ارتباطات ایجاد گردید(طالقانی،.(۴:۱۳۸۷متخصصان بازاریابی قرن ۲۱ میلادی را به دلیل الکترونیکی شدن شیوه های بازاریابی سنتی، به عنوان یک دوره متمایز در نظر می گیرند. از سال ۱۹۶۰ میلادی، بازاریابان در سه مرحله مجزا زندگی می کردند. اولین مرحله، عصر کامپیوتر های شخصی (۱۹۶۰-۱۹۹۰) بود . در این مرحله مدیران بازاریابی قادر به توسعه و استفاده از پایگاه داده های مشتری وسایر پایگاه داده های مجازی به منظور ارتقاء شیوه های بازاریابی بودند. دومین مرحله، عصر اینترنت (۱۹۹۰-۲۰۰۰) بود. هنگامیکه استفاده از اینترنت به طور منظم بخشی از تجربه کار روزانه بازاریابان شد، استفاده گسترده از اینترنت همراه با یک بازار سودآور بلندمدت (۲۰۰۰-۲۰۰۸) منجر به مرحله سوم یعنی “موج ” dot.com شد. موج dot.com پرورش زمینهای برای مدلهای جدید کسب وکار و مفاهیم بدیع بازاریابی است(اسیخیا،.(۲۰۰۹ پیشرفت وتوسعه روز افزون فناوری اطلاعات و ارتباطات تاثیر عمیق و گسترده ای در فرآیندهای تجاری به وجود آورده و اینترنت به عنوان موثرترین بستر بازاریابی الکترونیکی با پوشش جهانی امکان رسیدن شرکت ها به بازارهای بین المللی را فراهم ساخته است ( حسینی و همکاران،.(۱۳۸۷ برای بیش از یک دهه تأثیر بالقوه فن آوری های اینترنت در بازاریابی یک موضوع مشترک مورد بحث در بازاریابی علمی و حرفه ای و ادبیات مدیریت بوده است. با این حال هنوز بحث های زیادی در مورد تأثیر آن درکشورهای در حال توسعه وجود دارد. بازاریابی تحت تحولات بی سابقه ای از ابزارهای فن آوری جدید و مفاهیم بازاریابی مانند ابزار اتوماسیون نیروی فروش، بازاریابی پایگاه داده، بازاریابی رابطه ای، شبکه بازاریابی، سیستمهای تجارت الکترونیک و در نهایت اینترنت قرار گرفته است. آخرین دهه از قرن بیستم به عنوان نقطه عطفی برای ارتباطات جهانی و اینترنت یاد می شود . اینترنت وارد واژگان مکالمه روزانه شده تقریباًو یک شبه در چشم انداز کسب وکار حضور پیدا کرد .اینترنت، به خاطر کاربرد بالقوه وسیع، به عنوان یکی ازمهمترین ابزارهای بازاریابی درموقعیت جهانی بازار، شناسایی شده است. (نصیر زاده ، .(۱۳۹۰در جدول زیر تاثیر اینترنت بر فعالیت های بازاریابی نشان داده شده است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 