فایل ورد کامل مقاله بررسی اثرات متعارض شاخص‌های فنی محصول بر نیازهای مشتری با استفاده از MODM در چارچوب QFD


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله بررسی اثرات متعارض شاخص‌های فنی محصول بر نیازهای مشتری با استفاده از MODM در چارچوب QFD دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله بررسی اثرات متعارض شاخص‌های فنی محصول بر نیازهای مشتری با استفاده از MODM در چارچوب QFD  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله بررسی اثرات متعارض شاخص‌های فنی محصول بر نیازهای مشتری با استفاده از MODM در چارچوب QFD،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله بررسی اثرات متعارض شاخص‌های فنی محصول بر نیازهای مشتری با استفاده از MODM در چارچوب QFD :

چکیده

QFD مکانیزمی است برای ترجمه صدای مـشتری بـه ویژگـیهـای محـصول در مراحـل مختلـف طرحریزی، مهندسی و ساخت محصول که به طور گستردهای توسط شرکتهای مدرن در سراسـر جهان بهکارگرفته شده است. بـه مـوازات اقبـال بـه ایـن تکنیـک طیـف گـستردهای از تـلاشهـای آکادمیک معطوف به بهبود و تکمیل این تکنیک شده است. اکنون روشهای سنتی تعیین اهمیـت نسبی عوامل در QFD جای خود را به روشهایی با مبنـای مـستحکم ریاضـی مثـل AHP و ANP

دادهاند و تلاشهای گستردهای صرف ارایه روشهای نظاممند برای تعیین مقادیر شاخصهای فنی شده است. این مقاله، مدل جدیدی برای تعیین مقادیر شـاخصهـای فنـی بـر مبنـای بـر نامـهریـزی آرمانی ارائه میدهد که در آن اثرات متعارض شاخصهای فنی بر خواستههای مشتری که پیشتر به آن توجه نشده، مورد ملاحظه قرار میگیرد.

واژههای کلیدی: برنامهریزی آرمانی، بی مقیاسسازی فازی

۱. مقدمه

QFD روشی برای توسعه محصول زیر چتر کنترل کیفیت جامع است]۱.[ مفهوم اساسی این روش ترجمه صدای مشتری به طرح محصول یا ویژگیهای مهندسی و به همین ترتیب به ویژگیهای قطعات، برنامههای فرآینـد و الزامـات تولیـد اسـت ]۲۱.[ آکـائو واضـع ایـن روش، اصرار دارد کلمه function در اصطلاح QFD در زبان انگلیسی بد تعبیر شده اسـت و این کلمه در واقع به تحلیل وظایف در فرآیند توسعه محصول بر میگردد کـه هـدف آن بهبود کیفیت خـود فرآینـد اسـت و مـراد از آن کارکردهـای محـصول نیـست ]۱.[ بـا ایـن رویکرد QFD روشی ساختار یافته برای ترجمه نیازهای مشتری به الزامات فنـی مناسـب در هر مرحله از فرآیند طراحی و توسعه محصول است ]۹[ که بـه شـرکت اجـازه مـیدهـد تـا براساس نیازهای مشتری، منابع را تخصیص و مهارتها و وظایف را هماهنگ کند]۷.[ نوعاً سیستم QFD را میتوان با چهار مرحله به هم مرتبط نشان داد که هر مرحله بـه وسـیله یـک ماتریس از چـههـا و چگونـههـا تـشکیل مـیشـود ]۳.[ در نخـستین مـر حلـه از ایـن سیـستم خواستههای مشتری به شاخصهای فنی تبدیل میشوند و سپس برای هر شاخص فنی یـک مقدار تعیین میگردد.

۱. مرور ادبیات

کاربران سنتی QFD برای تعیین مقادیر شاخصهای فنی بیشتر ذهنی عمل میکردند

]۳۱[ اما از سال ۷۹۹۱ به این سو تعیین این مقادیر با رویکرد به کسب حداکثر رضایت مشتری از طریق روشهای نظاممند مورد توجه جدی محققان قرار گرفته است. نخستین بار موسکویتز و همکارانش به منظور بهینهسازی طرحهای محصولات از برنامهریزی ریاضی استفاده کردند ]۱۱[ پس از آنها کیم و همکارانش یک مدل چند معیاره ارائه نمودند

]۰۱.[ از مدلهای قدیمیتر همچنین میتوان به مدل فانگ و همکارانش اشاره کرد که به منظور تسهیل تصمیمات بر روی مقادیر شاخصهای فنی از مفاهیم فازی استفاده کردند
]۴.[ غالب این مدلها با رویکرد فنی و بدون ملاحظه محدودیت بودجه فرموله شده بودند و در عمل به برنامهریزی غیر قابل اتکا در محیط QFD منجر میشدند تا این که واسرمن با پیشنهاد یک مدل تصمیمگیری خطی، محدودیت هزینه را در تعیین مقادیر شاخصهای فنی مورد توجه قرار داد. تقریبًا در همان زمان که بود و فانگ مدل واسرمن را بهبود دادند

]۲] [۳۱.[ ژو با شکلی نسبتاً متفاوت، مدلی با کاربرد مشابه ارائه کرد ]۷۱.[ در میان مدلهای

قدیمی که محدودیت بودجه را لحاظ کردند مدل ژو و مدل بود و فانگ مبنای بسیاری از مدلهای متأخر قرار گرفت. فرم خاصی از مدل مطلوبیت بهعنوان مبنای فرموله کردن تابع هدف، وجه مشترک عموم این مدلها ست. در این مقاله ضمن تشریح مبانی این مدلها، به نحوه بیمقیاس سازی متغیرها و روش تعیین اوزان اهمیت در آنها توجه میشود.

۲. مبانی فرموله کردن تابع رضایت مشتری

مفهوم اساسی QFD در طرحریزی محصول ترجمه نیازهای مشتری به شاخصهای فنی

مرتبط است. غالباً خواستههای مشتری با CRi و شاخصهای فنی با jTA نشان داده میشود.

با این فرض اگر در مورد یک محصول خاص تعداد m خواسـته مـشتری و n شـاخص فنـی شناخته شده باشد ،i1, 2, ;, m وj1, 2, ;, n خواهد بود.

رضایت مشتری، مطلوبیتی است که از تأمین مجموعه خواستههـایش حاصـل مـیشـود.

این مطلوبیت تابعی از رضایت مشتری از میزان تأمین هر یـک از خواسـتههـایش مـیباشـد.

بنابراین اگر میزان رضایت کلی مشتری را با S و میزان رضایت مشتری از هر خواسـته را بـا si نمایش داده شود تابع رضایت مشتری به این شکل خواهد بود:

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.