فایل ورد کامل مقاله پژوهشی درباره نقش نیروگاهها در مدار با حضور خودروهای الکتریکی و تحلیل اثرات انتشار آلایندگی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مقاله پژوهشی درباره نقش نیروگاهها در مدار با حضور خودروهای الکتریکی و تحلیل اثرات انتشار آلایندگی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مقاله پژوهشی درباره نقش نیروگاهها در مدار با حضور خودروهای الکتریکی و تحلیل اثرات انتشار آلایندگی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله پژوهشی درباره نقش نیروگاهها در مدار با حضور خودروهای الکتریکی و تحلیل اثرات انتشار آلایندگی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله پژوهشی درباره نقش نیروگاهها در مدار با حضور خودروهای الکتریکی و تحلیل اثرات انتشار آلایندگی :
منابع :
[۱] رجائی امیر حسین ، پارسا مقدم محسن ، ” امکان سـنجی کـاربرد خودروهای برقی بعنوان نیروگاههای تولید پراکنده “، ششمین همـایش ملی انرژی ، ۲۰۰۷.
[۲] ” خودروهای برقی ” سازمان بهره وری انـرژی ایـران (سـابا)، آبـان .۱۳۹۰
[۳] خوشیان ایمـان ، رجبـی مشـهدی مصـطفی ، حیـدری رسـول ،” بررسی نقش خودروهای برقی متصل به شبکه در مساله در مـدار قـرار گرفتن نیروگاهها” ، بیسـت و هشـتمین کنفـرانس بـین المللـی بـرق ، .۲۰۱۳
[۴] سالاری الهه ، رشیدنژاد مسعود ، آیین مرتضی ، طالبی زاده احسان ،” برنامه ریزی بهینه تولید انرژی الکتریکی در حضور خودروهای برقی “ بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی برق ، ۲۰۱۳.
مقدمه
مصارف بالای سوخت توسط وسایل نقلیه موتوری نظیر اتومبیل ، موتور سیکیلت و ; در سطح جهان با توجه به کاهش منابع سوخت فسیلی و آلایندگی زیاد محیط زیست توسط این مصرف کنندگان ، موجب توجـه روز افزون به استفاده از تجهیزات استفاده کننده از سایر منـابع انـرژی گشته است . مطابق بررسی ها، چنانچه رونـد مصـرف انـرژی بـه شـکل موجود ادامه پیدا کند، میزان دی اکسید کربن موجود در محیط زیست تا سال ۲۰۵۰ به دو برابر میزان آن در سال ۲۰۰۵ خواهد رسـید[ ۲ ].
که از دیدگاه مسایل زیست محیطی قابل قبـول نخواهـد بـود. یکـی از مناسب ترین روش ها جهت دسـتیابی بـه کـاهش آلـودگی ، اسـتفاده از تولید پراکنده انرژی در محل مصرف و تولید همزمان بـرق و حـرارت و استفاده از وسـایل نقلیـه موتـوری کـه نیـروی محرکـه آنهـا از انـرژی الکتریکی شبکه یا باتری تامین می شود، است . در کشور ما، ارزان بودن حامل های انرژی از دلایل افزایش مصـرف بی رویه سوخت های فسیلی بوده است که با آغاز طرح هدفمندی یارانه این مصرف بشکل مناسبی مدیریت گردیده است ، با این وجود آلودگی شدید هوا که بخشی از آن بـه دلیـل مصـرف روزانـه ۶۰ میلیـون لیتـر بنزین در کشور است ، و محدودیت منابع نفتی و هزینه های زیاد تولید بنزین در کنار کیفیت پایین خودرو و فرسودگی آنها با توجـه بـه عـدم خروج آنهـا از چرخـه حمـل و نقـل کشـور پـس از پایـان طـول عمـر استاندارد که موجب افزایش مصرف بنزین در آنها می شود همگـی بـر لزوم همگانی با تلاش های جهانی در راسـتای دسـتیابی بـه تکنولـوژی خودروهای برقی تاکید دارد. لذا با افزایش خودروهای برقی و پیشرفت تکنولوژی خودروهای برقی در سال های اخیر و قابلیت اتصـال آنهـا بـه شبکه قدرت ، می تواند مزیت هـایی بـرای شـبکه داشـته باشـد. در ایـن خصوص شارژ و دشارژ شدن باتری های خودروهای برقـی می توانـد بـه نحو قابل توجهی تـاثیر در پخـش بـار اقتصـادی نیروگـاه هـا و میـزان آلاینـدگی کـه از سـوخت های فسـیلی خودروهـای احتـراق داخلـی و نیروگاه ها بوجود مـی آیـد ، داشـته باشـد[۸]. خودروهـای الکتریکـی می توانند بطور قابل توجهی وابستگی های سیستم قدرت را به واحدهای پرهزینـه کـاهش دهنـد و همچنـین خودروهـای برقـی بطـور مـوثری می تواند بارهای متغییر و پیک بار را اداره و قابلیت اطمینان سیسـتم را افزایش دهد [۴]. سیستم تولید شـبکه هایی ماننـد ایـران کـه تـا حـدود زیـادی بـه نیروگاه های گازی و حرارتـی وابسـته اسـت ، و سـوخت آنهـا از طریـق سوخت های فسیلی تامین می شود، لذا همین امر باعـث ایجـاد هزینـه های زیاد و آلایندگی محیطـی میشـود. بنـابراین بهینـه سـازی منـابع تولیدی برای تامین تقاضای بار با کمترین هزینه هدف اصلی می باشـد.
مشکل اصلی در سیستمهای قدرت بـزرگ و بـا تعـداد زیـاد واحـدهای تولیدی ، زیاد بودن تعداد متغیرهای بهینه سازی و قیـود مسـاله اسـت .
تعداد این متغییرها و قیود با افزایش انـدازه شـبکه بـه شـدت افـزایش می یابد. بنابراین برای یافتن نقطه عملکرد سیستم جهـت بهره بـرداری ، هدف ، انجام یک بهینه سازی اسـت . حضـور خودروهـای الکتریکـی در مساله در مدار قرار گرفتن نیروگاه ها ضمن هبود هزینه و مز ی ی د گر، با توجه به قیود محدودیتی موجود در خودروها، باعث پیچیدگی مساله UC می شود. در این مقاله هدف این است که ضمن بررسـی سـاختار و فرمولاسـیون مسـاله در مـدار قـرار گـرفتن نیروگاه هـا ، تـاثیر حضـور خودروهای الکتریکی بر روی هزینه بهره برداری بررسی شود.
۲. مدل سازی مساله
۲-۱- تابع هدف
۲-۱-۱-هزینه سوخت
هر واحد حرارتـی دارای منحنـی مشخصـه ای اسـت کـه معـرف تـوان خروجی و هزینه سوخت می باشد. به منظور انجـام مـوثر محاسـبات از این منحنی مشخصه ها که عمدتا درجه دوم اسـت اسـتفاده شـده و بـا استفاده از نرخ گرمای واحدها و نیز اطلاعات مربوط به قیمت سـوخت ، هزینه ی سوخت مصرفی محاسبه می شود. در این مقالـه از رابطـه زیـر برای تابع هزینه سوخت استفاده شده است .
کــه در آن a و b و c ضــرایب مثبــت هزینــه ســوخت واحــد i می باشند.
۲-۱-۲-انتشار آلاینده
برای تولید برق سازگار با محیط ، بایـد اثـرات انتشـار آلاینـده در نظـر گرفته شود. همانند منحنی هزینه سوخت ، منحنی انتشار آلاینده ها نیز می تواند به عنوان تابع چند جمله ای بیان شـود. در ایـن تحقیـق تـابع درجه دوم برای منحنی انتشار به شرح زیر در نظر گرفتـه شـده اسـت
کــه در اینجــا i و i و i ضــرایب انتشــار آلاینــدگی واحــد i ام میباشند.
۲-۱-۳-هزینه راه اندازی و خاموش کردن واحدهای حرارتی
همانطور که می دانیم برای ورود یـک واحـد حرارتـی بـه مـدار، مقـدار مشخصی انرژی مصرف می شود. زیـرا درجـه حـرارت و فشـار بایـد بـه آهستگی تغییر نمایـد تـا واحـد وارد محـدوده کـار نـامی خـود شـود، همچنین روشن و خاموش کردن یک واحد حرارتی یا حتـی افـزایش و کاهش توان خروجی آن به میزانی اندک ، سبب تنش های مکانیکی زیاد در سمت توربین می شود. تنش های بیش از حد، سبب خرابی و کاهش عمر نیروگاه می شود. این انرژی صرف شده ، تولید انرژی مـوثری بـرای نیروگــاه نداشــته و هزینــه ای را در بــر دارد [۹و۵]. بنــابراین معمــولا محدودیتی برای این تغییرات در نظر می گیرند تا از این تجهیزات گران قیمت حفاظت شود. اعمال این قیود حفـاظتی ، سـبب ضـرر در کوتـاه مدت و منفعت بلند مدت می شود. در ایـن تحقیـق هزینـه راه انـدازی بصورت یک عدد ثابت بـرای هـر نیروگـاه در نظـر گرفتـه شـده اسـت .
همچنین خاموش کردن واحدهای حرارتی دارای هزینه ای است که این هزینه برای هـر واحـد دارای میزانـی مشـخص اسـت . در واقـع هزینـه خاموش کردن واحدهای خارج شده از مدار ثابت است و معمـولا بـرای سیستمهای استاندارد صفر در نظر گرفته می شود[۳].
بنابراین تابع هدف بهینه سـازی هزینـه و انتشـار آلاینـدگی بـرای مساله در مدار قرار گرفتن نیروگاه ها با حضور خودروهای الکتریکـی بـه شکل زیر می باشد.
پنالتی فاکتور انتشار آلایندگی ( ) با استفاده از رابطه زیر به دست می اید .
۲-۲-قیدها و محدودیت های مساله
۲-۲-۱-قید توازن توان سیستم
مهمترین قید این مساله بهینه سازی ماننـد هـر مسـاله در مـدار قـرار گرفتن نیروگاه های دیگری قید تعادل مصـرف شـبکه و مجمـوع تولیـد واحدها در هر ساعت است . در هر بازه زمانی مقدار تولیـد کـل واحـدها باید مساوی مجموع بار سیستم قدرت باشد.
اشتراکگذاری:
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 