فایل ورد کامل تحقیق پژوهشی درباره بازاریابی و تحلیل اصول، روش‌ها و کاربردهای آن در محیط‌های تجاری نوین


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
4 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تحقیق پژوهشی درباره بازاریابی و تحلیل اصول، روش‌ها و کاربردهای آن در محیط‌های تجاری نوین دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل تحقیق پژوهشی درباره بازاریابی و تحلیل اصول، روش‌ها و کاربردهای آن در محیط‌های تجاری نوین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحقیق پژوهشی درباره بازاریابی و تحلیل اصول، روش‌ها و کاربردهای آن در محیط‌های تجاری نوین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل تحقیق پژوهشی درباره بازاریابی و تحلیل اصول، روش‌ها و کاربردهای آن در محیط‌های تجاری نوین :

-۱ مقدمه :

    یک شرکت قبل از ورود به بازارهای خارجی، باید اهداف و سباستهای بازاریابی بین المللی خود را روشن سازد. به عبارت دیگر اولاً باید تصمیم بگیرد می­خواهد در بازار خارجی به چه حجم فروش دست یابد(بعضی از شرکتها به عنوان هدف سهم کم را در بازار انتخاب می­کنند) ثانیاً باید تعیین کند می­خواهد در چه تعدادی از کشورهای خارجی به فعالیت بپردازد و در نهایت باید تصمیم بگیرد می­خواهد در چه نوع کشورهایی فعالیت کند.

    یک شرکت پس از اینکه درباره فروش در یک کشور خارجی تصمیم گرفت نوبت به انتخاب بهترین روش ورود به این کشور می­رسد. روشهای ورودی که در گزینه­های شرکتها قرار دارد عبارتند از : صادرات، سرمایه­گذاری مشترک، سرمایه­گذاری مستقیم.

۱-۲ تشریح و بیان موضوع:

    صادرات ساده ترین و کم ریسک ترین راه ورود به یک بازار خارجی است. صادرات کمترین تخصیص امکانات و کمترین تغییرات بر روی برنامه های داخلی را در بردارد و میزان ارز آوری صادرات بیش از هر روش دیگر ورود به بازار است. بعد از دهه­ها پافشاری بر استراتژی جایگزینی واردات که از سوی کشورهای در حال توسعه اتخاذ شده ولی به نتایج در خور توجهی در جهت توسعه صنعتی این کشورها نیانجامید، استراتژی توسعه صادرات در مواردی به عنوان استراتژی جایگزین ولی در موارد بسیار دیگری به عنوان استراتژی مکمل در دستور کار و صدر برنامه­های توسعه صنعتی کشورهای جهان قرار گرفت. نگاهی به تجربه موفق کشورهای تازه صنعتی شده نظیر کره جنوبی، سنگاپور و …گذشته موفقیت آمیز این استراتژی را تجلی بیشتری می­بخشد. کشورهایی که اصطلاحا « چهارببر » نامیده می شوند ( سنگاپور، هنگ کنگ، کره جنوبی ، تایوان ) و همینطور ژاپن از طریق صادرات توانستند در کشورهای خود توسعه اقتصادی ایجاد کنند.

    از آنجا که در برهه کنونی اقتصاد کشور توسعه صادرات صنعتی و جهش صادراتی محوریت یافته است لذا بر آن شدم تا در توان خویش در این تحقیق صادرات را که یکی از چند روش ورود به بازارهای خارجی است از جنبه­های مختلف مورد بررسی قرار دهم.

    این مجموعه در هفت بخش مجزا شامل عواملی مرتبط با صادرات تنظیم شده که در ادامه شرح تفضیلی هر یک از این بخشها آمده است.

-۱ صادرات :

  تعریف صادرات :  در لغت به معنی  انتقال  کالا  یا ارسال و فرستادن  کالا از جائی به جای دیگر .

۱- ساده ترین و کم ریسک ترین راه ورود به یک بازار خارجیف صادرات است.

۲-  فروش از طریق صادرات کمترین تخصص امکانات و کمترین تغییرات بر روی برنامه های داخلی را می بردارد و میزان صادرات بیش از ره روش ورود به بازار است.

 یک شرکت ممکن است هر از گاهی به صورت انفعالی نسبت به صدور مازاد تولید به خارج از کشور اقدام کند. یا ممکن نیست برای گسترش صادرات یبه یک بازار خاص، به صورت فعال خود را متعهد گرداند. در هر دو مورد، شرکت کالاهای صادراتی را در کشور خود تولید می کند و ممکن است برای صدور این کالاها، تغییر آنچنانی هم در آنها ندهد صادرات مستلزم حداقل تغییراتی است که یک شرکت در خط محصولات، سازمان شرکت، سرمایه گذاری یا ریاست شرکت می هد.

۳- سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار کالا از کشور های مختلف صادر می شود. کشورهایی که اصطلاحا « مهاریبه » نامیده می شود. ( سنگاپور، هنگ کنگ، کره جنوبی ، تایوان ) و همینطور ژاپن از طریق صادرات توانستند در کشورهای خود توسعه اقتصادی ایجاد کنند.

صادرات را می توان به دو نوع صادرات غیر مستقیم و صادرات مستقیم تقسیم کرد. ۰

۲-۲ صادرات غیر مستقیم :

زمانی یک شرکت صادر کننده غیر مستقیم است که محصولاتش در بازاهای خارجی به فروش برسد بدون اینکه بررسی این منظور هیچگونه فعالیت خاصی در داخل کشور صورت گیرد. در واقع شرکت با صادرات غیر مستقیم به خصوص واقعی، درگیر بازاهای بازارهای بین المللی نمی شود. در صادرات غیر مستقیم محصولات شرکت توسط دیگران به بازارهای خارجی صادر می گردد.

صادرات غیر مستقیم توسط شرکتها بدون هیچ تخصص خاصی و بدون سرمایه گذاری امکانپذیر است اما در این روش انتخاب بازار و یا استراتژی های بازاریابی ضعیف و محدود است. روشهای صادرات غیر مستقیم عبارتند از:

فروش خارجی از طریق سازمان فروش داخلی

شرکتهای مدیریت صادرات (EMC)

همکاری در صادرات

۲-۳ صادرات مستقیم :

 تفاوت بین صادرات مستقیم و غیر مستقیم  در  این است که در صادرات  مستقیم  تولید  کننده  بجای تفویض ،  خودش  وظیفه  صادرات را برعهده می گیرد . در این  روش  وظیفه  تماسها ،‌پژوهشها ،‌ توزیع مدارک ، قیمت گذاری و… همه بر عهده بخش  صادرات و یا مدیر  صادرات شرکت است . معمولاً صادرات  مستقیم  در مقایسه  با صادرات غیر مستقیم  فروش  بیشتری  را ایجاد می کند . در هر حال  از مزایای  صادرات  مستقیم  فروش  بیشتر  کنترل بیشتر ،  اطلاعات  بازاربیشتر، ایجاد  تجربه و تخصص  بیشتر شرکت  در صادرات  است و معایبش هزینه  بیشتر  است  به طور کلی  برای بازارهای  بزرگ ،‌صادرات  مستقیم  مناسبتر و برای  بازارهای  کوچک  صادرات  غیر مستقیم .

 روشهای صادرات  مستقیم:       صادرات  مستقیم  به دو شکل  امکان پذیر است :

 الف )  تا سیس  شعبه  فروش                           ب)  انتخاب نماینده

 روش متداولتر ، بخصوص  بازارهای  کوچکتر انتخاب نماینده  بر  محصولات  می باشد . نماینده  میتواند  توزیع کننده ویا  تولید کننده باشد.

۲-۴  انواع صادرات :

۲-۴-۱ قطعی :  عبارتست از خارج کردن  کالا از قلمرو و گمرکی  کشور به منظور  فروش .استفاده  یا مصرف  در خارج از قلمرو  گمرکی  کشور.

۲-۴-۲ موقت:  خارج کردن   کا لا از  قلمرو  گمرکی  کشور  به منظور  عر ضه  و نمایش در نمایشگاه  ها  ،  تعمیر و تکمیل و فرآوری  در خارج  کشور و سپس  بازگرداندن  آن  به داخل  قلمرو گمرکی .

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.