فایل ورد کامل مقاله پژوهشی درباره معیارهای انتخاب پیشرفته‌ترین خودروها و بررسی فناوری‌های نوین صنعت ماشین‌سازی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله پژوهشی درباره معیارهای انتخاب پیشرفته‌ترین خودروها و بررسی فناوری‌های نوین صنعت ماشین‌سازی دارای ۴۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله پژوهشی درباره معیارهای انتخاب پیشرفته‌ترین خودروها و بررسی فناوری‌های نوین صنعت ماشین‌سازی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله پژوهشی درباره معیارهای انتخاب پیشرفته‌ترین خودروها و بررسی فناوری‌های نوین صنعت ماشین‌سازی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله پژوهشی درباره معیارهای انتخاب پیشرفته‌ترین خودروها و بررسی فناوری‌های نوین صنعت ماشین‌سازی :

 

 

 

 

پژو ۲۰۶

شرکت ایران خودرو و پژو فرانسه با امضای قراردادی توافق کردند که خودروی پژو ۲۰۶ را به صورت مشترک تولید کنند.

بر اساس این قرارداد از مهرماه سال ۱۳۸۰ سالانه ۱۲۰ هزار دستگاه پژو ۲۰۶ در شرکت ایران خودرو به مدت ۱۰ سال تولید خواهد شد و از بدو تولید حدود بیش از ۶۵% قطعات آن ساخت داخل خواهد بود.

این قراردادبر اساس موازنه ارزی منعقد گردیده و به هر میزانی که ایران خودرو قطعات پیش ساخته ( C.K.D.) وارد کند، خودرو تولیدی صادر خواهد شد و به این ترتیب می توان گفت که تولید این خودرو هیچ گونه هزینه ارزی برای دولت و ایران خودرو نخواهد داشت.

این خودرو که هم اکنون در اروپا عرضه می شود نسل ششم خودروهای فرانسه است و از تکنولوژی بسیار پیشرفته ای برخوردار است. شروع تولید این خودرو در کشور فرانسه از سال ۱۹۹۸ می باشد.

 

 

 

 

 گارانتی به میزان ۳۰۰۰۰ کیلومتر

تجهیزات موجود و یا قابل نصب به صورت سفارشی

گیربکس معمولی و یا اتوماتیک

فرمان هیدرولیک یا معمولی

سیستم کاتالیست موتور جهت جلوگیری از آلودگی هوا (به صورت آبشن)

کیسه های هوای ایمنی برای راننده و سرنشین

تنظیم صندلی راننده به طور عمودی

سیستم ضد قفل ترمز ABS

دارای سیستم BSI (مغز متفکر الکترونیکی)

تنظیم چراغهای جلو از داخل اتاق خودرو

شیشه بالابر برقی

کولر و کمربند ایمنی برای کلیه سرنشینان

شناسایی سوئیچ خودرو به منظور جلوگیری از سرقت

موتور دیزلی (به صورت آبشنال قابل نصب است)

مشخصات فنی

جایگاه دیفرانسیل : تک صفحه ای خشک با عملکرد مکانیکی

تعلیق جلو : مستقل از نوع مک فرسون با فنر پیچشی

تعلیق عقب : مستقل ، میله پیچشی Shock absorber هیدرولیک

سیستم فرمان : هیدرولیکی

شعاع چرخشی : ۹.۸۵ m

مشخصات تایر : رادیال ، تایر بدون تویی

مشخصات (مدل)

۱

۲

۳

۴

موتور

TU3JP/L4

TU5JP4

تعداد سیلندر

۴ سیلندر خطی

تعداد سوپاپها

۸

۱۶

حجم موتور

۱۳۶۰cm3

۱۵۸۷cm3

حداکثر توان موتور

۷۵ HP در ۵۵۰۰ دور در دقیقه

۱۱۰ HP در ۵۸۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۱۰۹ Nm در ۲۷۰۰ دور در دقیقه

۱۴۷ Nm در ۴۰۰۰ دور در دقیقه

سوخت

بنزین بدون سرب

عدد اکتان

۹۱

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری

سیستم تزریق به صورت مرحله ای

حداکثر سرعت

۱۷۰ km/h

۱۹۰ km/h

۰-۱۰۰

۱۴.۱ Sec

۹.۵ Sec

مصرف سوخت در شهر

۹.۴ (Lit/100Km)

۹.۹ (Lit/100Km)

مصرف سوخت در خارج شهر

۵.۵ (Lit/100Km)

۵.۵ (Lit/100Km)

گنجایش باک سوخت

۵۰ لیتر

وزن خودرو خالی

۹۵۰ Kg

۱۰۱۳ Kg

وزن خودرو با بار

۱۴۵۰ Kg

۱۵۵۰ Kg

گیربکس

۵ سرعته دستی

۴ سرعته اتوماتیک

 

نمای خارجی

ابعاد(mm)

طول کلی : ۳۸۳۵ mm

عرض کلی : ۱۶۵۲ mm

ارتفاع کلی : ۱۴۲۶ to 1432 mm

تجهیزات

رنگ : متالیک

بدنه : ۵ درهاچ بک

شیشه ها : رنگی

آیینه های بیرونی : دستی برای مدل یک ، با کنترل الکتریکی و گرمکن برقی برای سایر مدلها

نمای داخلی

سیستم استارت الکترونیکی : ضد سرقت

صندلی راننده : با تنظیم دستی ارتفاع

مشخصات (مدل)

۱

۲

۳

۴

سیستم صوتی + کنترل سیستم صوتی وصل ظده به فرمان

مونو رادیو کاست – RB3

مونو رادیو سی دی – RD3

تهویه هوا با فیلتر pollen

با کنترل دستی

کنترل اتوماتیک

پشت سری جلو

با تنظیم ارتفاع

با قابلیت تنظیم ارتفاع و جهت

شیشه بالابر برقی

الکتریکی

الکتریکی با کنترل سمت راننده

 

ایمنی

سپرها : تزریقی همرنگ بدنه با چراغ مه شکن

ترمز دستی : کابلی

پشت سری جلو : با تنظیم ارتفاع

گیربکس شیشه عقب : با زمان قطع

پشت سری صندلی عقب : ۱/۳ & ۲/۳

کمربند : با سیستم کشنده اولیه برای سرنشینان جلو

درها و در صندوق : قفل مرکزی با کنترل از راه دور

۳

۱

۲

۳

۴

مشخصات ترمزها

هیدرولیکی دو مدار مستقل

هیدرولیکی دو مداره مستقل، مجهز به ABS سیستم ترمز ضد قفل شدن

ترمز جلو

دیسک

دیسک بادخور

ترمز عقب

کاسه ای

دیسکی

کیسه هوای ایمنی

راننده + سرنشینان

 

پژو ۴۰۵:

با توجه به قدمت طراحی بدنه پیکان و خارج از رده بودن تکنولوژی ساخت آن و نیاز شدید به سرمایه گذاری مجدد برای قالب های بدنه و تجهیزات مورد نیاز .ایران خودرو تصمیم گرفت از سال ۱۳۶۸ پژو ۴۰۵ را در مدل های GL و GLX تولید کند. این خودرو در سال ۱۹۸۷ میلادی با مدنترین تکنولوژی به عنوان جدیدترین مدل توسط پژو به بازارعرضه شد و در سال ۱۹۸۸ میلادی به عنوان بهترین اتومبیل سال در اروپا و همچنین به عنوان اتومبیل وارداتی به آمریکا انتخاب شده بود.خطوط جدید تولید پژو ۴۰۵ نیز در تاریخ ۱۳/۹/۱۳۶۹ توسط رئیس جمهور کشورمان افتتاح شد.

از سال ۱۳۶۹ مونتاژ و تولید انواع اتومبیل سواری پژو (از جمله پژو ۴۰۵ جی ال ، پژو ۴۰۵ جی ال ایکس ۱۵۸۰ و ۲۰۰۰ سی سی و پژو ۴۰۵ جی ال ایکس اتوماتیک ۲۰۰۰ سی سی) در خطوط تولید سواری سازی به انجام رسیده است.

ساخت داخلی قطعات این محصول از سال ۱۳۷۳ در دستور کار شرکت ساپکو قرار گرفت. تا پایان سال ۱۳۷۷ کل اقلام حذف شده از مجموعه قطعات وارداتی که حاصل تلاش صنعتگران ایرانی می باشد و معادل ۷۷% بوده و با درنظر گرفتن اقلامی که جهت حذف از مجموعه قطعات وارداتی به پژو فرانسه اعلام شده است ، میزان ساخت قطعات داخل این خودرو به ۸۹% بالغ خواهد گردید.

بررسی های به عمل آمده حاکی از این بود که از میان قطعات مورد استفاده در تولید پژو ۴۰۵ می بایست ۳۵ قطعه به کلی تغییر می یافت و علاوه بر آن ۸۴ قطعه کاملا جدید شامل ۱۷ قطعه مربوط به بدنه و ۶۷ قطعه تزییناتی ، طراحی و ساخته می شد و این مبنای فعالیت فشرده طراحان و مهندسین مرکز تحقیقات ایران خودرو قرار گرفت.

کلیه محاسبات و اقدامات اجرایی این پروژه در مرکز تحقیقات ایران خودرو انجام شده و خودروی پژو ۴۰۵ تشریفاتی (لیموزین) به عنوان اولین دستاورد این مرکز تحقیقاتی محقق شد.

اعمال دقت و ظرافت در ساخت این خودرو تا بدان حد بود که موجب شگفتی کارشناسان بین المللی خودرو گردیده و با اختصاص جایگاهی در موزه پژوی فرانسه به خودروی تشریفاتی ساخت ایران ، توانمندی صنعتگران ایرانی به قضاوت جهانیان گذاشته شد. این خبر در جراید و محافل خارجی انعکاس وسیعی داشته و یکی از مجلات فرانسوی زبان از موفقیت ایران با تعبیر “وقتی پژو مرسدس بنز را مات می کند” یاد کرده است.

پژو ۴۰۵ ایران بهترین اتومبیل تولیدی در خاور میانه

یکی از موفق ترین اتومبیلهای کلاس متوسط پژو که در سال ۱۹۸۸ توسط بسیاری از مجلات معتبر اتومبیل به عنوان اتومبیل سال انتخاب گشت ، اتومبیل پژو ۴۰۵ می باشد.

انواع مدلهای پژو ۴۰۵ که علاوه بر فرانسه در انگلستان نیز ساخته می شود فقط به صورت سدان ( ۴ در ) و استیشن بوده و موتور به صورت عرضی در امتداد پلسها نصب گشته است. در سالهای گذشته پژو با موتور ۱.۴ لیتری نیز تولید می گشت ولی به دلیل محدودیتهای کنترل گازهای خروجی از اگزوز این موتور از روی اتاق ۴۰۵ حذف گردید. سال ۱۹۹۵ پژو با موتورهای تکنولوژی بالا و راندمان خوب به بازار عرضه می شد ، از جمله موتور ۱.۸ لیتری با قدرت ۱۰۱ اسب بخار و تورک ۱۵۳ نیوتن متر ، موتور دو لیتری با ۱۲۱ قوه اسب و تورک ۱۷۶ نیوتن متر که همگی مدلهای نامبرده به صورت ۲ سوپاپ برای هر سیلندر می باشد. در ردیفهای بالاتر موتورهای چهار سوپاپ ۲ لیتری با ۲ میل سوپاپ بالایی با ۱۵۰ اسب قدرت و ۱۸۳ نیوتن متر و همچنین موتورهای اخیر با کمک سیستم توربو MI16 قدرت خود را به ۱۹۶ اسب بخار و ۱۹۶ نیوتن متر و رینگهای ۱۶ اینچی و لاستیکهای ۲۰۵ خود که T16 نامیده می شود ، می تواند شتاب صفر تا صد خود را به ۷ ثانیه برساند و حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر را به دست آورد. پژو ۴۰۵ همچنان با موتور دیزل ۱۹۰۵ سی سی نیز عرضه شده که مدل معمولی با قدرت ۶۸ اسب بخار و مدل توربو با ۹۰ اسب بخار اتومبیل بسیار کم مصرفی می باشند.

پژو ۴۰۵ در دو مدل GL و GLX به بازار عرضه شده و یکی از بهترین اتومبیلهای مونتاژ شده در ایران می باشد. بدنه پژو ۴۰۵ ایران در عین زیبایی و جاداری با طرح آئرودینامیک و با ضریب ۳۱% در برابر جریان هوا مقاومت ناچیزی دارد

فاصله دو محور عقب و جلو از هم ۲۶۶۹ میلیمتر بوده که مانند تمامی مدلهای پژو از حد متوسط کلاس خود فراتر می باشد. اکسل پژو ۴۰۵ مجهز به بازوهای عرضی و فنرهای مارپیچ مجهز به فنر لول و کمک فنر ضد چرخش به کمک فنرهای دو جهته می باشد. سیستم تعلیق هر یک از چهار چرخ به صورت مستقل عمل کرده که سبب راحتی سرنشینان و چسبندگی بهتر در جاده و در مانورها می گرد.

سیستم فرمان از نوع دنده شانه ای بوده که به صورت وضعیت بالا و پایین می توان بر حسب قد راننده آن را تنظیم نمود . تعداد دور غربال فرمان ۴.۱ دور و شعاع گردش ۵.۵ متر است. توضیح آن که تعداد دور قفل در قفل در مدل GLX که مجهز به کمک هیدرولیک است ۳.۱ دور می باشد.

پژو ۴۰۵ ایران دارای دو گاردان بوده و دیفرانسیل جلو می باشد و از این نقطه نظر تقسیم وزن ۱۰۲۰ کیلوگرمی خالص آن ۶۰۵ کیلوگرم در جلو و ۴۱۵ کیلوگرم بر روی اکسل عقب می باشد که نسبت تقسیم ۵۹.۳% در جلو و ۴۰.۷% در عقب فراهم می آورد. توضیح آنکه مدل جی ال ایکس پژو که وسایل آسایش بیشتری چون کولر ، فرمان هیدرولیک ، قفل مرکزی ، شیشه های برقی برای سرنشینان جلو و شیشه رنگی را فراهم می آورد ، وزنی حدود ۱۰ کیلوگرم سنگین تر از مدل GL دارد. 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.