فایل ورد کامل مقاله پژوهشی درباره مدیریت منابع انسانی (Human Resource Management) و بررسی راهبردهای توسعه سرمایه انسانی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله پژوهشی درباره مدیریت منابع انسانی (Human Resource Management) و بررسی راهبردهای توسعه سرمایه انسانی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله پژوهشی درباره مدیریت منابع انسانی (Human Resource Management) و بررسی راهبردهای توسعه سرمایه انسانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله پژوهشی درباره مدیریت منابع انسانی (Human Resource Management) و بررسی راهبردهای توسعه سرمایه انسانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله پژوهشی درباره مدیریت منابع انسانی (Human Resource Management) و بررسی راهبردهای توسعه سرمایه انسانی :

مدیریت منابع انسانی Human Resource Managment (H.R.M)

۲

مقدمه

    پیدایش این علم در حقیقت به توسع علم مدیریت باز میگردد.مدیریت به معنای حرفه ای از لحاظ زمانی نهایتا ًبه یک قرن ونیم قبل بازمیگرددامّا معنای عام مدیریت به ابتدای تشکیل جوامع مربوط میشود.

۳

مراحل توسع مدیریت :

                           ۱- مکتب کلاسیک ها (۱۰-۱۰) : تکید بر ساختار ومنابع زیرزمینی وفنّی .                             – مکتب نئوکلاسیک ها(۱۰-۱۰) : تکید بر عامل انسانی در کنار عامل فنّی.

                           – مکتب سیستمی (۱۰-۱۰) : نگاه کل گرایانه.

             – مکتب اقتضائی (۱۰تا کنون) : هیچ روشی فی نفسه قابل رد یا تردید

۴

تعاریف واهداف مدیریت منابع انسانی

مدیریت منابع انسانی : عبارت است ازجذب واستخدام آموزش وبهسازی به کارگیری وانتصاب ونگهداشت منابع انسانی درجهت تحقق اهداف سازمان .

این چهارفرآیند فرآیندهای اساسی مدیریت منابع انسانی می باشند .

۵

وظایف مدیریت منابع انسانی

   این وظایف در قالب چرخه ای بنام چرخ مدیریت منابع انسانی معّرفی می گردند.( هرمدلی که در قالب چرخه داده شود به این معناست که عناصر مدل نسبت به هم رجحان ندارند واگر هریک از اجزا نباشد چرخه ازهم گسسته میشود ومدیریت منابع انسانی نیز صورت نمی گیرد امّا در سلسله مراتب عناصر نسبت به هم رجحان والویّت دارند .)

۶

تمام فعالیّتهای مدیریت منابع انسانی برای رسیدن به اهداف زیر است :

بهره وری بیشتر                                        Productivity   

رضایت شغلی بیشترJob satisfaction                                                                                                                    

بهبود کیفیت زندگی کاری Qualitiy of worklife 

افزایش انگیزه Motivation  

۷

سیر توسع مدیریت منابع انسانی

سیر توسع مدیریت منابع انسانی به طور خلاصه به دوره تقسیم میگردد:

                ۱- دور رفاه (۱۱-۱۱۰) : به جنگ جهانی اوّل باز میگردد.    

                  – دور سرپرستی کارکنان (میان دو جنگ) :دورهبین دو جنگ جهانی است.

                – دور مدیریت پرسنلی (۱۰-۱۰) .                                               

              – دور مدیریت پیشرفته (۱۰-۱۰) .                                                                

             – دور کارآفرینی (۱۰-۱۰) .

   – دور فرا کارافرینی (۱۰ تاکنون) .      

 

۸

عوامل مؤثر بر مدیریت منابع انسانی

   به طور کلّی دو دسته عوامل وجودارند که عبارتند از:

۱- عوامل درونی : که در اختیار سازمان میباشد ماتند مموریت و رسالات سازمان سیاست ها و خط مشی های جوّ و فرهنگ سازمان و…

 ۲- عوامل بیرونی : که همان عوامل محیطی هستند و خارج از سازمان میباشند مانند رقبا مشتریان قوانین ومقررات تکنولوژی شرایط اقتصادی سهامداران اتحادیّه های کارگری و…

۹

سیستم مدیریت منابع انسانی

  سیستم مجموعه ای از اجزاست که برای رسیدن به هدف مشترک با هم تعامل وهمکاری دارند .هم فرآیندهای مدیریت منابع انسانی باید در قالب سیستمی باشند .از مهمترین پی آمدهای تفکّر سیستمی آن بود که روابط تعاملی را جایگزین روابط علّی ومعلولی کرد .در مکتب کلاسیک ها روابط علّی ومعلولی برقرار بود یعنی گفته میشد که هر گاه متغییرمستقل تغییر کند متغییر وابسته نیز تغییر میکند . در تعاملی گفته میشود نه تنها متغییروابسته تحت تثیر متغییر مستقل تغییر میکند بلکه خود نیز متغییر مستقل را تحت تثیر قرار میدهد .

به طوری که مشاهده خواهد شد سیستم مدیریت منابع انسانی دارای یک سری ورودی ها پردازشگرها خروجی ها و بازخوردها میباشد .

۱۰

تجزیه وتحلیل شغل

درادبیات مدیریت منابع انسانی تجزیه وتحلیل شغل یاJob analysis  پایه واساس مدیریت منابع انسانی خوانده شده است. یعنی هرفعالیّتی که درسازمان انجام میدهیم پایه واساس اش به تجزیه وتحلیل شغل باز میگردد.

به عنوان مثال برای جذبآموزشارتقاء تنزیل کم کردن حوادث وسوانح و….باید شغل را تجزیه وتحلیل کنیم یا به عبارت ساده ترشغل را به خوبی بشناسیم .

  به فرآیند تلاش وکاوش سیستماتیک به منظور شناسائی وظایف مسئولیت ها تکالیف ارتباطات اختیارات و شرایط فیزیکی وجسمی یک شغل تجزیه وتحلیل شغل گفته میشود .

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.