فایل ورد کامل پرسشنامه پژوهشی کانو فازی برای طبقه‌بندی مؤلفه‌ها و تحلیل اولویت‌های سازمانی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پرسشنامه پژوهشی کانو فازی برای طبقه‌بندی مؤلفه‌ها و تحلیل اولویت‌های سازمانی دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پرسشنامه پژوهشی کانو فازی برای طبقه‌بندی مؤلفه‌ها و تحلیل اولویت‌های سازمانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

پرسشنامه کانو فازی به منظور طبقه بندی مؤلفه­ ها

پرسش­نامه­ ی کانو، به دلیل عدم اطمینان پاسخ­های مشتریان، به­طور دقیق نمی­تواند خواسته­های مشتریان را در مورد ویژگی­های محصول بیان کند. در پرسش­نامه­ی سنتی کانو، افراد مجبور می­شوند که از میان گزینه­های موجود، تنها یک گزینه را انتخاب کنند که این مطلب، مسئله­ی عدم اطمینان در تفکر افراد را نادیده می­گیرد. (چن و سو[۱]، ۲۰۰۶)

در هر دو پرسشنامه­ های کانو فازی و سنتی از مدل عملکردی و غیرعملکردی برای پاسخ دادن به احساسات مشتریان درباره محصول، استفاده می­شود. اما، بزرگترین تفاوت در این است که در پرسشنامه کانو سنتی جواب­دهنده، تنها مجاز به دادن یک پاسخ است و تنها می­تواند احساسات سطحی درباره آن محصول را بیان کند. (آذر و شریعتی­راد، ۱۳۹۱) برای نمونه، از مشتریان خواسته می­شود که با انتخاب یکی از گزینه­های «من این ویژگی را دوست دارم[۲]» ، «این ویژگی باید باشد[۳]» ، «برای من فرقی نمی­کند[۴]» ، «می­توانم با آن کنار بیایم[۵]» ، «ترجیح می­دهم این ویژگی نباشد[۶]»  نظر خود را در مورد ویژگی ذکر شده، بیان کنند. اما انتخاب تنها یک گزینه می­تواند برای مشتریان مشکل باشد. در­حالی­که پرسشنامه کانو فازی دارای انعطاف­پذیری بیشتری است و می­توان بیش از یک گزینه پاسخ داد و از این راه می­توان اطلاعات بیشتری درباره آن محصول به دست آورد. چنانچه پاسخ­دهندگان بتوانند در بیان احساسات خود، هر یک از گزینه­ها را بر اساس تابع عضویت فازی امتیاز دهند، پاسخ­های بیان شده­ی آن­ها به تفکرات انسانی نزدیک­تر خواهد بود. بنابراین استفاده از منطق فازی منطقی­تر به­نظر می­رسد. (لی و همکاران، ۲۰۰۸)

پرسشنامه کانو در خصوص وضعیت عملکرد مطلوب، نوعی از پرسشنامه جهت کسب داده­های تحقیق است که دارای پنج گزینه “من این ویژگی را دوست دارم”، “این ویژگی باید باشد”، “من نسبت به این خصیصه بی تفاوتم”، “می­توانم با این ویژگی کنار بیایم”، “ترجیح می­دهم این ویژگی نباشد” که در قالب کارکردی و غیرکارکردی مطرح می­گردد

روایی و پایایی ابزار پژوهش

ابزار سنجش باید از روایی[۷] و پایایی[۸] لازم برخوردار باشد تا محقق بتواند داده­های متناسب با تحقیق را گردآوری نماید و از طریق این داده­ها و تجزیه و تحلیل آن­ها، فرضیه­های مورد نظر را بیازماید و به سوال تحقیق پاسخ دهد. ابزار سنجش و آزمون­های استاندارد و میزان شده معمولا از روایی و پایایی مناسبی برخوردارند؛ از این­رو محققان می­توانند آن­ها را با اطمینان به­کار گیرند؛ ولی ابزار محقق­ساخته فاقد چنین اطمینانی است و محقق باید از روایی و پایایی آن­ها اطمینان حاصل کند

منظور از روایی این است که محتوای ابزار و یا سوالات مندرج در پرسش­نامه، به­طور دقیق متغیرها و موضوع مورد مطالعه را می­سنجد یا نه؟ بعبارت دیگر آیا آن­چه را که فکر می­کنیم اندازه می­گیریم، واقعا اندازه می­گیریم؟ هم­چنین منظور از اعتبار یا پایایی ابزار اندازه­گیری نیز این است که اگر سنجش، تحت شرایط مشابه مجددا تکرار شود، نتایج حاصل تا چه حد، مشابه و قابل اعتماد است؟ پایایی یک سنجه، ثبات و هماهنگی منطقی پاسخ­ها در ابزار اندازه­گیری را نشان می­دهد و به ارزیابی “درستی و خوب بودن” یک سنجه کمک می­کند

[۱] chen & su

[۲] Like

[۳] Must-be

[۴] Neutral

[۵] Live-with

[۶] Dislike

[۷] Validity

[۸] Reliability

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.