فایل ورد کامل تحلیل کارکرد سیستماتیک؛ بررسی ساختارها و فرآیندهای عملکردی در نظام‌های پیچیده


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
3 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تحلیل کارکرد سیستماتیک؛ بررسی ساختارها و فرآیندهای عملکردی در نظام‌های پیچیده دارای ۶۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل تحلیل کارکرد سیستماتیک؛ بررسی ساختارها و فرآیندهای عملکردی در نظام‌های پیچیده  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

مقدمه

در این تحقیق مشکلات، معایب و ایرادات مربوط به نمونه های موجود در یک نگاه اولیه شناسایی شده و راه‌حل‌هایی در رابطه با حل مشکلات مطرح می گردد.
در ابتدا تصاویری از نمونه های موجود آورده شده و در انتها جدول تفسیر مشکل شامل وضعیت اولیه و وضعیت ثانویه (راه حل‌ها) آمده است.
جدول تفسیر شکل
وضعیت اولیه    وضعیت ثانویه
تکرار و یکنواختی در فرم    کاربرد فرم‌های متنوع و خارج از چهارچوب متعارف (در راستای پویایی ذهن کودک)
عدم تناسب صندلی با میز    رعایت اصول ارگونومی و آنترو پومتری (تطبیق با ابعاد بدنی کودک)
یکنواختی و عدم تنوع رنگی    به کار بردن رنگ‌های مور علاقه کودکان (رنگ‌های شاد و درخشان)
محدودیت دسترسی کودک به بخش‌های مختلف    ایجاد امکان دسترسی به بخش‌های مختلف (درنظر گرفتن قسمتهای تفکیکی و سهل الوصول)
پیکره ثابت و خشک    استفاده از بخش‌های مدولار (در راستای استفاده بهینه و ایجاد شوق در کودک)
آنالیز محیطی
بعضی از محیط‌ها برای یادگیری، انگیزه‌ای بسیار جالب هستند و برخی دیگر بهترین و مؤثرتین وسایل را به فرا دربردارند. عوامل سازنده محیط برای کودک عبارتند از: فضا کافی برای فعالیت، وسایل بازی مناسب، دوستان مهربان، آموزش و راهنمای و وظایفی که به آنها محول می‌کنیم و در حیطه توانایی آنهاست.
برای اینکه یک وسیله به بهترین وجه ممکن طراحی شود باید تا حد امکان با مکان استفاده محصول آشنا بوده و خصوصیات آن را مشخص کنیم تا در انتخاب فرم، عملکرد، جنس و مسایل دیگر مربوط به طراحی محصول مواردی برگزیده شوند که بیشترین سازگاری با محیط و عناصر وابسته به آنها از جلمه اشیاء پیرامون محصول و استفاده‌گر را داشته باشد.
تشریح خصوصیات محیط استفاده
اتاق کودک به واسطه استفاده‌ای که از آن می‌شود، دارای خصوصیات خاصی است که در اینجا به بررسی آن می‌پردازیم:
۱- اتاق کودک، اتاقی است که در حدود ۱۲ متر یا حدود ۲*۳ محسوب می‌شود.
۲- دمای اتاق همواره متعادل است و از سرد و گرم شدن بیش از حد آن جلویگری می‌شود.
۳- حتی الامکان آفتاب گیر انتخاب می‌شود و نور خورشید به داخل اتاقی می‌تابد.
۴- کودک در اتاق خود احساس آرامش کرده و آنجا را حیطه قلمرو خود می‌داند.
۵- در اتاق وی، معمولاً انواع و اقسام اسباب بازیها مشاهده می‌شود.
۶- رنگ اتاق کودک معمولاً با دیگر اتاق‌ها متفاوت است و با توجه به جنسیت کودک، دیوارها رنگ آمیزی می‌شوند.
۷- لوستر، تابلوها و وسایل فانتزی و کودکان در اتاقی استفاده می شود.
۸- والدین سعی می‌کنند، حتی الامکان وسایل اتاق کودکشان قابل شستشو باشد.
تاثیرات محط بر محصول:
?    تاثیرات بصری:
– چهار گوش بودن اتاق و صاف بودن دیوارها
– ابعاد اتاق کودک
– وجود وسایل فانتزی و کودکانه در اتاق کودک
– وجود وسایل فانتزی و کودکانه در اتاق کودک
– رنگ اتاق
?      تاثیرات فیزکی و شیمیایی:
– ایجاد ضربه به محصول از جانب کودک یا حین حمل و نقل
باید توجه داشت که این محصول توسط گروه سنی ۴ تا ۶ سال استفاده می‌شود و این گروه مایل به حرکت، جنبش و بازی می‌باشند، در نتیجه ممکن است محصول با صدماتی روبه رو شود.
– رطوبت

منابع و مآخذ:

۱- تشویق خلاقیت و تخیل در کودکان، دکتر برنادت دافی، ترجمه مهشید یاسایی، نشر ققنوس،۱۳۸۱.
۲- نگاهی دیگر (مجموعه مقالات دومین همایش سراسری کودک، مربی، خلاقیت)، ۱۳۸۱.
۳- نقاشی کودکان، آنا الیوریو فراری، ترجمه عبدالرضا صرافان، انتشارات دستان، ۱۳۷۶.
۴- رنگ، نوآوری، بهره‌وری. فرزانه کارکیا، انتشارات و چاپ دانشگاه تهران، ۱۳۷۵.
۵- کاربرد رنگ در ارگونومی، تالیف محمد امین موعودی، انتشارات حس برتر، ۱۳۷۹.
۶- انسان، آنتروپومتری، ارگونومی و طراحی، استیفن فیزنت، ترجمه علیرضا چوبینه و محمد امین موعودی، ۱۳۷۵.
۷- عملیات روی پلاستیک‌ها، ۱- فونتن، ترجمه فیروز بروشکی، انتشارات افشار، ۱۳۷۶.
۸- تکنولوژی مواد، احمد روشن بخش یزدی و محمد علی خواجه شرف آبادی.
۹- مبادی سواد بصری، دونیس. اِ. داندیس، ترجمه مسعود سپهر، ۱۳۸۲.
۱۰- طراحی و ارتباطات بصری. برونو موناری، ترجمه پاینده شاهنده.
۱۱- پرورش استعداد همگانی ابداع و خلاقیت، الکس. الف. اسبورن، ترجمه دکتر حسن قاسم زاده، ۱۳۸۲.
۱۲- رشد عقلانی کودک از دیدگاه پیاژه، هربرت جینزبرگ، سیلویا لوپر، ترجمه دکتر فریدون حقیقی، فریده شریفی.
۱۳- طراحی سنعتی، جان هسکت، ترجمه غلامرضا رضایی نصیر، انتشارات سمت، ۱۳۷۶.
۱۴- مهارت‌ها و توانایی‌های خلاقیت و راه‌های آزمون و پرورش آن، ترجمه حسن قاسم زاده، نشر دنیای نو، ۱۳۸۲.
۱۵- خلاقیت و شیوه های پرورش آن، افضل السادات حسینی، ۱۳۸۱.
۱۶- کتاب کار کودک و مربی، جمع آوری عزیزه عسگری نیچه، تالیف دکتر فرخنده مفیدی، انتشارات مدرسه،۱۳۸۲.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.