فایل ورد کامل مقاله بررسی پدیده کاویتاسیون و تحلیل اثرات آن در علوم مهندسی و فناوری‌های صنعتی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله بررسی پدیده کاویتاسیون و تحلیل اثرات آن در علوم مهندسی و فناوری‌های صنعتی دارای ۳۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله بررسی پدیده کاویتاسیون و تحلیل اثرات آن در علوم مهندسی و فناوری‌های صنعتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله بررسی پدیده کاویتاسیون و تحلیل اثرات آن در علوم مهندسی و فناوری‌های صنعتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله بررسی پدیده کاویتاسیون و تحلیل اثرات آن در علوم مهندسی و فناوری‌های صنعتی :

بخشی از فهرست فایل ورد کامل مقاله بررسی پدیده کاویتاسیون و تحلیل اثرات آن در علوم مهندسی و فناوری‌های صنعتی

– معرفی پدیده کاویتاسیون ۱
– تعریف و اساس فرآیند کاویتاسیون ۳
– تقسیم‎بندی کاویتاسیون ۷
– اثرها و اهمیت کاویتاسیون ۱۱
– اندیکس کاویتاسیون ۱۲
– شکل‎گیری کاویتاسیون ۱۴
– روش‎های مطالعه کاویتاسیون ۱۶
– روش‎های تشخیص کاویتاسیون ۱۸
– روش‎های سنتی برای کاهش خسارات کاویتاسیون ۲۱
– عوامل مؤثر در خسارت ناشی از کاویتاسیون بر روی سطح ۲۵

نیوتن اولین فردی بود که بطور تصادفی در سال ۱۷۵۴ در حین آزمایش عدسیهای محدب به پدیده کاویتاسیون و تشکیل حباب در مایعات برخورد کرد ولی نتوانست علت آن را شناسایی کند. او مشاهدات خود را چنین بیان کرده است:
«در مایع بین عدسیها، حبابهایی به شکل هوا بوجود آمده و رنگهایی شبیه به هم تولید کرده که این حبابها نمی‎تواند از جنس هوا باشد زیرا مایع قبلاً هوا زدایی شده است.»
نیوتن تشخیص داد که این عمل نتیجه بیرون آمدن هوا در اثر کاهش فشار است و حبابها دوباره نمی‎تواننددر مایع حل شوند و در نتیجه پدیده کاویتاسیون را باعث خواهند شد.
مهندسان کشتی‎سازی در قرن نوزدهم به شکل عجیبی برخورد کردند. آن این بود که پیچهای توربینها که به آب دریا در تماس بودند بعد از مدتی باز می‎شدند، آنها نتوانستند هیچ دلیل قانع کننده‎ای برای این عمل پیدا کنند.
رینولدز در سال ۱۸۷۵ این مشکل را حل کرد، او یکسری آزمایشات کلاسیک روی یک مدل به طول ۳۰ اینچ انجام داد که دارای پیچ‎هایی به طول ۲ اینچ با فنر قابل تنظیم بودند. او دریافت که وقتی طول پیچها زیاد شود عمل باز شدن رخ نمی‎دهد. او اظهار داشت که هوای وروید پشت تیغه پره باعث کاهش قرت پروانه می‎شود. خودش یک مورد معروف را که شاهکاری در صنعت کشتی‎سازی است، طراحی کرد که سرعت آن برابر ۲۷ کره بود.
اولین مشاهدات مکتوبی که در توربینهای بخار ثبت شده توسط ‎Parson است و در گزارشاتش چنین آورده است:
«لرزش پروانه بیشتر و راندمان آن کمتر از حدی است که محاسبات نشان می‎دهد، از بررسی روی سطوح تیغه‎ها معلوم شد که حبابهایی در پشت تیغه توربین آب را پاره می‎کند، جنس حبابها از هوا و بخار آب نیست و قسمت اعظم قدرت موتور صرف تشکیل و نگهداشتن آنها به جای راندن کشتی می‎شود.»

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.