فایل ورد کامل نقش والدین در خلق‌وخوی کودکان؛ مقایسه کودکان مهدکودکی با کودکانی خارج از محیط مهد


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل نقش والدین در خلق‌وخوی کودکان؛ مقایسه کودکان مهدکودکی با کودکانی خارج از محیط مهد دارای ۹۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل نقش والدین در خلق‌وخوی کودکان؛ مقایسه کودکان مهدکودکی با کودکانی خارج از محیط مهد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

مقدمه
از لحظه‌ی انعقاد نطفه و در طول زندگی که می‌تواند ۶۰، ۷۰، ۸۰ یا ۱۰۰ سال طول بکشد، انسان به تدریج دوره‌های مختلفی از شبه جنینی، نوزادی، نوبادگی، کودکی، نوجوانی، بزرگسالی، میانسالی و پیری را طی می‌کند و در طی این دوران تغییرات زیادی در انسان به وجود می‌آید . این تغییرات زمینه‌های زیادی را در بر می‌گیرد مانند تغییرات جسمی، شناختی و روانی – اجتماعی (وندرزندن ،ترجمه گنجی،۱۳۸۵) .
برای بررسی و درک متغیرهای فردی مختلف موجود میان افراد در دوران نوجوانی و بزرگسالی، تاکنون تحقیقات زیادی صورت گرفته است هدف از انجام این تحقیقات، شناخت و درک اثرات خلق و خو، خودباوری، خویشتنداری، عزت نفس و … در ارتباط با شماری از رویداد‌های اجتماعی نظیر رفتارهای پر خطر، سوءاستفاده‌ها و بدرفتاری، افسردگی، خود کشی، خشونت و بزهکاری می‌باشد . شواهد متعددی نشان می‌دهد که خصوصیات فردی باشد در طی دوران نوجوانی و بزرگسالی تغییر می‌کنند . از آنجاییکه، اساس و پایه ی توانایی‌های اجتماعی و فردی و خصوصیات فردی در دوره ی نوزادی و نوپایی شکل می‌گیرد، بنابراین محققان بهترین زمان را برای بررسی و مطالعه خصوصیات فردی و اجتماعی، اوایل دوره ی رشد مخصوصاً دوران نوباوگی می‌دانند (هوک ، کلویر – ماوس ،۲۰۰۲) . نوباوگی و نوپایی به دو سال اول زندگی گفته می‌شود که یکی از پرجنب و جوش ترین دوران رشد است . قد کودکان نوپا در پایان سال اول ۵۰ درصد و در دو سالگی ۷۵ درصد بیشتر از زمان تولد است .

 

فهرست مطالب

فصل اول : چارچوب پژوهش
۱. ۱- چکیده    
۱. ۲- مقدمه    
۱. ۳- بیان مسأله    
۱. ۴- اهمیت موضوع    
۱. ۵- هدف پژوهش    
۱. ۶- فرضیه‌های پژوهش    
۱. ۷- تعریف عملیاتی متغیر‌های پژوهش    
فصل دوم : پیشینه‌‌ی تحقیق
۲. ۱- مقدمه    
۲. ۲- تعریف خلق و خوی    
۲. ۳- پیشینه‌ی نظری    
۲. ۴- مؤلفه‌های خلق و خوی    
۲. ۵- انواع خلق و خو    
۲. ۶- ارزیابی خصوصیات خلقی در کودکان نوپا    
۲. ۷- عوامل مؤثر در خلق و خو    
۲. ۷. ۱- عوامل ژنتیکی    
۲. ۷. ۲- عوامل محیطی    
۲. ۷. ۲. ۱- خانواده    
۲. ۷. ۲. ۲- مراحل دلبستگی از دیدگاه بولبی    
۲. ۷. ۲. ۳-  انواع دلبستگی    
۲. ۷. ۳- شیوه‌های فرزند پروری    
۲. ۷. ۳. ۱- انواع شیوه‌های فرزند پروری    
۲. ۷. ۴- اصول انضباطی    
۲. ۸- اختلالات و مشکلات خلقی در کودکان نوپا    
۲. ۹- محرومیت عاطفی و اثرات نگهداری کودکان در مؤسسات شبانه‌روزی    
فصل سوم : روش تحقیق
۳. ۱- مقدمه    
۳. ۲- جامعه‌ی آماری    
۳. ۳- نمونه و روش نمونه‌گیری    
۳. ۴- ابزار پژوهش    
۳. ۵- روش گردآوری داده‌ها    
۳. ۶- نوع پژوهش    
۳. ۷- روش آماری    
فصل چهارم: یافته‌های پژوهش
۴. ۱- مقدمه    
تجزیه و تحلی نمرات میانگین و انحراف استاندارد متغیر‌های    
خلق و خو در دو گروه عادی و بهزیستی    
تجزیه و تحلیل نمرات متغیر خلق و خوی منفی در دو گروه    
تجزیه و تحلیل نمرات متغیر شدت ابراز احساسات    
تجزیه و تحلیل نمرات متغیر غریبگی کردن    
فصل پنجم :‌بحث و نتیجه‌گیری    
بحث و نتیجه‌گیری فرضیه‌ی دوم پژوهش    
بحث و نتیجه‌گیری فرضیه‌ی سوم پژوهش    
بحث و نتیجه‌گیری فرضیه‌ی چهارم پژوهش    
بحث و نتیجه‌گیری فرضیه‌ی پنجم پژوهش    
۵. ۷- محدودیت‌‌های پژوهش    
۵. ۸- پیشنهاد‌های پژوهشی   
۵. ۹- پیشنهاد‌های اجرایی    
پرسشنامه‌ی ارزیابی تصویری خلق و خو    
منابع فارسی    
منابع انگلیسی

 

منابع فارسی
–    اتکینسون، ریتا ال و همکاران (مؤلفان)؛ زمینه‌ی روان شناسی هیلگارد، ترجمه‌ی محمد تقی براهنی و همکاران (مترجم‌ها) .
–    احدی، حسن – نبی جمالی، شکوه السادات؛‌ روان شناسی رشد، مفاهیم بنیادی در روان‌شناسی کودک؛ چاپ سیزدهم، شرکت پردیس، ۱۳۸۰.
–    آزاد ، حسین؛ آسیب‌شناسی روانی؛ تهران، انتشارات بعثت، ۱۳۷۲.
–    آندره بلوش، مارک؛ رشد روانی – عاطفی کودک؛ ترجمه‌ی فرشته توکلی، نشر واژه‌ی صبح، ۱۳۷۷.
–    برک ، لورای؛ روان شناسی رشد (از لقاح تا کودکی)، جلد اول؛ ترجمه‌ی یحیی سید محمدی، چاپ پنجم ، نشر ارسباران، ۱۳۸۴.
–    جلیلی، فروزش .
–    خانجانی، زینب ؛ تحول و آسیب‌شناسی دلبستگی ازکودکی تا نوجوانی؛ انتشارات فروزش، ۱۳۸۴.
–    حسینی، سید باقر، مقایسه‌ی میزان افسردگی کودکان خانواده‌های بحران‌زده، فقدان طلاق (جدایی)، افت تحصیلی، وضعیت اقتصادی، اجتماعی پایین با کودکان عادی مقطع ابتدایی شهرستان گچساران در سال تحصیلی ۷۹-۱۳۷۸.
–    حیدری، اکرم؛ روان شناسی رشد و اختلالات روانی رایج در کودکان، انتشارات رشد، ۱۳۶۷.
–    دلاور، علی؛ احتمالات و آمار کاربردی در روان شناسی و علوم تربیتی؛ تهران، انتشارات رشد، ۱۳۷۶.
–    راینکیه، مارک ای؛ داتیلیو، فرانک ام؛ آرتور فریمن؛ شناخت درمانی در کودکان و نوجوانان، ترجمه‌ی جواد علاقبند راد، حسن فرهی؛ چاپ اول، انتشارات بقعه، ۱۳۸۰. 
–    ریو، ریو، جان مارشال، انگیزش و هیجان؛ ترجمه‌ی یحیی سید محمدی؛ نشر ویرایش، ۱۳۷۶.
–    سیف، کدیور، کرمی و لطف آبادی، روان شناسی رشد؛ ویرایش دوم، تهران ، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها، ۱۳۷۳.
–    کاکاوند، علیرضا؛ بررسی ومقایسه‌ی تأثیر فقدان پدر و مادر بر میزان اختلالات رفتاری کودکان تحت پوشش بهزیستی با کودکان فاقد پدر تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی و کودکان عادی مقطع ابتدایی شهرستان کرج، ۱۳۷۶.
–    کرین، ویلیام کریستوفر، پیشگامان روان شناسی رشد؛ ترجمه‌ی فرید فدایی؛ چاپ هشتم، انتشارات اطلاعات ، ۱۳۸۲.
–    عازمی، جعفر، بررسی و مقایسه‌ی میزان افسردگی و اضطراب قبل و پس از زایمان دوم مادران با فرزندان معلول و عادی شهر تهران در سال ۱۳۸۲.
–    علیزاده، حمید، تعامل والدین، فرزند: تحول و آسیب‌شناسی؛ پژوهش‌های روان شناختی، ۱۳۸۰، دوره‌‌ی ۶ شماره‌ی ۳ و ۴.
–    ماسن ، پاول هنری [و دیگران] ؛ رشد و شخصیت کودک؛ ترجمه‌ی مهشید پاشایی، تهران» نشر مرکز، کتاب ماد ، ۱۳۸۰.
–    نجاتی، حسین؛ روان شناسی کودک (حرکت، تلاش، تکاپو) چگونگی رفتار با کودکان، نشر ویرایش، ۱۳۷۳.
–    وندرزندن، جیمز؛ روان شناسی رشد؛ ترجمه‌ی حمزه گنجی؛ چاپ دوم، تهران: موسسه‌ی نشر ساوالان، ۱۳۸۵.
–    ویتن، وین؛ روان شناسی عمومی؛ ترجمه‌ی یحیی سیدمحمدی؛ نشر روان، ۱۳۸۳.

منابع انگلیسی:
۱-    Ahnert , L. , Bunnar , M.R. , Lamb , M. E &  Barthel , M . (2004). Transition to child care. Associations with infant – mather attachment , infant negative emotion, and cortisol devations. Child Devebpment, Vol 75, No3 , 639- 650.
۲-    Burgess , K. B, Marshall, P.J, Rubin , K.H & Fox, n.A. (2003). Infant attachment and temperment as predictors of subsequent externalizing problems and cardiac phisiology. Journal of child psychology and psychiatry 44, 819 -831.
۳-    Carter, A.s, Briggs – Gown , M.J & ornstein Daelis , N. (2004). Assessment of young children”s socied – emotional development and psychopathology , recent advances and recommendations for practice. Journal of child psychology and psychiatry 45, 109- 134.
۴-    Clarke – stewart, K.A, Fitzpatrick, M.J, All husen , V.D & Goldberg, w.(2000). Measuring difficult temperament the easy way. Journal of Developmental and Behavioral pediatrics. Vol 21 , No3, 207- 222.
۵-    Clark , L.A , ko chanska , G. & ready , R. (2000). Mother”s personality and It”s interaction with child temperament as predictos of parenting behowior. Journal of personality and social psychology, vol 79, No2 , 274.
۶-    Houch, G. M. (1999) . The measuremental of child charactteristics form infancy to toddlerhood. Temperament, Developmental competence, self- concept and social competence. Issuesin comprehensive pediatric Nursing , 22, 101-127.
۷-    Houck . G.M & Lecuyer – Maus , E. A. (2002). Maternal limit- setting patterns and toddler development of self – concept and social competence. Pediatric Nursing 25, 21-41.
۸-    Houck . G.M & lecuyer – Maus, E.A. (2004) . Maternal limit setting during toddlerhood, delay of gratification and behavior problems at age five. Jounal of infant Mental health, vol 25(1) , 28-46.
۹-    Lecuyer – Maus, E. A & Houck, G.M. (2002). Mother – toddler interaction and the development of self – regulation in limit – setting context. Journal of pediatric Nursing, Vol 17 , No3, 183-197.
۱۰-    Sounding, K. J. (2005). Behavioral genetics and child temperament.
۱۱-    Field, T (1986. Effects of maternal unsuitability on mother infant interaction in fant behavior and development, vol 19. No5.

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.