فایل ورد کامل همدلی معلمان و تأثیر آن بر موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان؛ مطالعه روانشناختی و آموزشی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل همدلی معلمان و تأثیر آن بر موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان؛ مطالعه روانشناختی و آموزشی دارای ۵۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل همدلی معلمان و تأثیر آن بر موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان؛ مطالعه روانشناختی و آموزشی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

فهرست مطالب

چکیده
فصل اول: کلیات پژوهش    1
۱ـ ۱-مقدمه     2
۱ـ۲ ـ بیان مساله     3
۱ـ۳ـ اهمیت و ضرورت پژوهش    3
۱ـ۴ـ هدفهای پژوهش     5
۱ـ۵ ـ فرضیه پژوهش    5
۱ـ۶ـ تعریف عملیاتی متغیر ها     5
۱ـ۷ـ پیشرفت تحصیلی     6
فصل دوم:ادبیات پژوهش(تحقیق)    7
۲ـ ۱ـ مقدمه     8
۲ـ۲ـ اولین برخورد معلم با دانش آموز    9
۲-۳-نقش موثر اولیا و مربیان در وضعیت اول     12
۲ـ۴ـ نقش موثر اولیا و مربیان در وضعیت دوم    13
۲ـ۵ـ ایجاد روابط مثبت با دانش آموز    14
۲ـ۶ـ روابط معلم با دانش آموز    19
۲ـ۷ـ الگوهای موثر و نقش آن در تربیت اجتماعی شدن     22
۲ـ۸ـ  منظور از همدلی کردن چیست؟    23
۲ـ ۹ـ روشهای آموزش همدلی     23
۲ـ۱۰ـ همدلی و تفاهم     25
۲ـ۱۱ـ نقش معلم در مطالعه دانش آموزان    26
۲ـ ۱۲ـ  دانش آموز در راه معلم    27
۲ـ ۱۳ـ پیشینه پژوهش      28
فصل سوم : روش شناسی     29
۳ـ ۱ـ مقدمه     30
۳ـ۲ـ طرح پژوهش      30
۳ـ۳ـ جامعه، نمونه و روش نمونه گیری     30
۳ـ۴ـ ابزارهای تحقیق     31
۳ـ۵ـ شیوه اجرا    32
۳ـ۶ـ روش تجزیه و تحلیل    32
فصل چهارم: نتایج     33
۴ـ۱ـ مقدمه     34
۴ـ۲ـ یافته های پژوهش     34
فصل پنجم :    38
۵ـ ۱ـ مقدمه     39
۵ـ۲ـ نتیجه گیری :    39
۵ـ ۳ـ پیشنهادات پژوهش     40
۵ـ ۴ـ محدودیتهای پژوهش     41
ضمائم     42
منابع :     51

 

چکیده

پژوهش حاضر در مورد تاثیر همدلی معلم در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی مدارس می باشد برای اجرای این پژوهش کلیه معلمان به عنوان جامعه و انتخاب ۲۰ نفر از معلمان به صورت تصادفی از بین کلیه معلمان پایه مذکور به عنوان نمونه انتخاب گردید.
پس از تکمیل (پرسشنامه فهرست واکنش های بین فردی (همدلی) به پیوست کارنامه های تحصیلی (معدل دانش آموزان مربوطه ) تاثیر همدلی معلم برپیشرفت فراگیران اعمال گردید.
فرضیه پژوهش : همدلی معلم در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، تأثیر و رابطه مستقیم دارد لیکن نمونه ی این پژوهش ، به علت کمتر بودن تعداد نمونه پژوهش، پس از تجزیه و تحلیل داده ها به روشهای آماری  (توصیفی و استنباطی) روشن گردید که بین معلمان دارای همدلی بالا و پائین تفاوتی در زمینه ی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مشاهده نگردید.
لذا می توان استنباط کرد که رابطه دوستانه و صمیمی معلمان (همدلی) با دانش آموزان نمونه برتر بودن معلمان برای دانش آموزان تلاش در خور معلمان به منظور تفهیم مطالب آموزشی ، احترام گذاشتن به دانش آموزان، و نیز موفقیت خانوادگی دانش آموزان موجب افزایش میزان نظم پذیری و پیشرفت آنان می گردد.
واژه های کلیدی: همدلی ـ پیشرفت دانش آموزان ـ یافته های پژوهش ـ انتخاب نمونه

مقدمه:
اهمیت آموزش در جامعه کنونی بواسطه نیاز به نیروی کار متخصص و توانمند افزایش یافته است. در نتیجه این امر عوامل موثر بر آموزش در هر دوره ای به صورت اعم  و در  دوره ابتدایی به صورت اخص مورد توجه پژوهشگران حیطه های آموزش و پرورش و روانشناسی قرار گرفته است. در این میان ویژگیها وتوانمندی های معلمان بویژه  توانمندی های روانشناختی و تاثیر آن بر دانش آموزان اهمیت ویژه ای یافته است. یکی از این ویژگیها یا توانمندی ها که می تواند بر دانش آموزان و بویژه پیشرفت آنان تاثیر گذارد مهارت همدلی است. همدلی کردن عبارت است از فراگیری نحوه درک احساسات دیگران همدلی عناصر مختلفی دارد که اولین آن ها علاقه داشتن به دیگران است. در زمینه تعلیم و تربیت جلوه های گوناگون این علاقه و عشق را می توان مشاهده کرد. معلمی که دارای چنین صنعتی است دانش آموزان خود را بدون توجه به ویژگیهای آنها دوست داشته و در هر شرایطی یادگیری و حضور آنان را برخود مقدم می دارد و از هیچ کوششی در این راه دریغ نمی کند. چنین معلمی ضمن حفظ آرامش خود، با علاقه به حرفهای دانش آموزان توجه می کند. البته همدلی الزماً به مفهوم موافقت با دیگران نیست، بلکه از درک کردن ژرف و عمیق توام با احساس، عواطف و اندیشه ناشی می شود. با این تعریف به نظر می رسد همدلی از مهمترین و اساسی ترین مهارتهای لازم برای معلمان است چرا که این شغل و نقش بر مبنای ارتباط و تعامل با دانش آموزان تعریف شده و این ارتباط است که فرآیند یاددهی یادگیری را تحت تاثیر قرار میدهد. با توجه به نکات فوق انتظار می رود که همدلی معلم بتواند درجلب توجه دانش آموزان به مدرسه، ایجاد علاقه به یادگیری کل پیشرفت تحصیلی موثر باشد که پژوهش حاضر در صدد بررسی آن است .

منابع:
۱ـ نشریه تربیتی و آموزش پیوند،  بهمن ۱۳۸۸، شماره ۳۶۴.
۲ـ نشریه تربیتی و آموزش پیوند،  مهر ماه ۱۳۸۷،  شماره ۳۴۸، (گرد آورنده خانم فریبا بهرامی  آـ غ).
۳ـ نشریه تربیتی و آموزش پیوند، مهر ماه ۱۳۸۷، شماره ۳۴۸، فرودین و اردیبهشت ماه ۱۳۸۸، شماره ۳۵۴و۳۵۵.
۴ـ نشریه تربیتی و آموزش پیوند، اسفند ماه ۱۳۸۷، شماره ۳۵۳.
۵ـ نشریه تربیتی و آموزش پیوند، خرداد ماه ۱۳۸۸، شماره ۳۵۶.
۶ـ دکتر علی دلاور، روش های تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی، سال ۱۳۸۶.
۷ـ محمد ربیع ، روزنامه (www. Salamatiran .com)
 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.