فایل ورد کامل تحقیق مطالعه برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیک و بررسی نقش آن در توسعه پایدار سازمان‌ها


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تحقیق مطالعه برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیک و بررسی نقش آن در توسعه پایدار سازمان‌ها دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل تحقیق مطالعه برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیک و بررسی نقش آن در توسعه پایدار سازمان‌ها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحقیق مطالعه برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیک و بررسی نقش آن در توسعه پایدار سازمان‌ها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل تحقیق مطالعه برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیک و بررسی نقش آن در توسعه پایدار سازمان‌ها :

فرآیند مبنایی برنامهریزی:
۱. تحلیل موقعیتی: برمبنای رویکرد احتمالی (پیشامدهای آینده), برنامهریزی با یک تحلیل موقعیتی آغاز میشود. برنامهریزان باید در چارچوب محدودیتهای زمانی و منابع, اطلاعات مرتبط با مساله مورد برنامهریزی را جمعآوری, تفسیر و خلاصه (جمعبندی) نمایند.
۲. ارایه اهداف و طرحهای ممکن (گزینههای پیش رو): این مرحله, جایی است که باید بر خلاقیت تاکید ورزید و مدیران و کارکنان را تشویق کرد تا برپایه نگرشی وسیع به امورشان بیندیشند.
الف. ”اهداف“, همان مقاصد یا غایتهایی هستند که مدیران قصد رسیدن بدانها را دارند. اهداف میبایست مشخص, چالشی و واقعگرایانه باشند.
ب. ”طرحها (یا برنامهها)“, اعمال یا ابزارهایی هستند که مدیران برای حصول اهداف خود بکار میگیرند.
۳. ارزیابی اهداف و طرحها: تصمیمگیرندگان باید مزایا, مضرات و تاثیرات بالقوه هر گزینه پیش رو (هدف و طرح) را ارزیابی نمایند.
۴. انتخاب هدف و طرح: حال برنامهریز در موقعیتی است که باید مناسبترین و امکانپذیرترین اهداف و طرحها را برگزیند.
۵. پیادهسازی و اجرا: باید مدیران و کارکنان, طرح (برنامه) را درک نموده, منابع موردنیاز آن را در اختیار داشته, و برای انجام آن برانگیخته شوند.
۶. پایش و کنترل: از آنجاییکه برنامهریزی, فرآیندی پیشرونده و تکرارشونده است, باید مدیران مستمراً عملکرد واحدهای تحتتکفلشان را از جهت تطابق با اهداف و برنامههای واحد, تحتنظر داشته باشند.

سطوح برنامهریزی
الف. برنامهریزی استراتژیک:
برنامهریزی استراتژیک دربردارنده تصمیمگیریهایی است که راجع به اهداف و استراتژیهای بلندمدت سازمان میباشند.
۱. ”اهداف استراتژیک“, مقاصد و غایتهای عمدهای هستند که مرتبط با بقا, ارزش و رشد سازمان هستند.
۲. ”استراتژی“, الگوی یا چارچوبی از اعمال و تخصیص منابع است که برای دستیابی به اهداف سازمان طراحی شده باشد.
ب. برنامهریزی تاکتیکی و عملیاتی:
۱. ”برنامهریزی تاکتیکی“, اهداف و طرحهای استراتژیک را به اهداف و برنامههای مشخص تبدیل (ترجمه) مینماید که مرتبط با بخش خاصی از سازمان میباشند.
۲. ”برنامهریزی عملیاتی“, رویهها و فرآیندهای خاص موردنیاز در سطوح پایین سازمان را مشخص مینماید.

برنامهریزی استراتژیک: دیروز و امروز
مدیریت استراتژیک, تمامی مدیران سازمان را در تدوین و اجرای اهداف استراتژیک و استراتژیها دربرمیگیرد. گامهای کلی برنامهریزی استراتژیک را میتوان به اجمال اینگونه برشمرد:
گام ۱: تعیین ماموریت, دیدمان (چشمانداز) و اهداف
۱. ”ماموریت“, مقصود و ارزشهای اصلی سازمان (و حوزه عملکرد آن) را مشخص مینماید. در واقع, عبارتی است که دلیلِ وجودِ سازمان (یا فلسفه وجودی آن) را بیان میدارد.
۲. ”دیدمان استراتژیک“, فرای بیانیه ماموریت سازمان رفته و چشماندازی را مشخص میکند که شرکت (یا سازمان) بدانجا میرود و به آن تبدیل میشود.
گام ۲: تحلیل فرصتها و تهدیدهای خارجی
توفیق مدیریت استراتژیک وابسته به ارزیابی صحیح و همهجانبه محیط سازمان است. شایان ذکر است ”ذینفعان“, افراد و گروههایی هستند که از حصول ماموریت, اهداف و استراتژیهای سازمان, تاثیر و تاثر میپذیرند. ذینفعان عبارتند از:خریداران, تامینکنندگان, رقبا, سازمانهای دولتی و قانونگذار, اتحادیهها و گروههای کارگری (یا کارمندی), جامعه مالی, مالکین و سهامداران, و انجمنهای بازرگانی و تجاری.
گام ۳: تحلیل نقاط قوت و ضعف داخلی
همزمان با تحلیل محیط بیرونی سازمان, باید نقاط قوت و ضعف حوزههای کاری عمده داخل سازمان نیز مورد ارزیابی و سنجش قرار گیرند. در این راستا باید منابع (و میزان آنها) و شایستگیهای محوری سازمان مشخص گردند تا بتوان آن را با دیگران مقایسه کرد.
۱. منابع و شایستگیهای محوری:
الف. ”منابع“, ورودیهای تولید سازمان هستند که میتوان از طریق ذخیرهسازی (و تجمع آنها) در یک بازه زمانی, عملکرد شرکت را بهبود بخشید.
ب. ”شایستگیهای محوری“, به آن چیزهایی اطلاق میشود که یک شرکت, قادر به انجام آن, به طور ویژه, نسبت به دیگر رقبایش است.
۲. ترازیابی:
”ترازیابی“, فرآیندی است که کارکردها و مهارتهای اصلی یک شرکت با دیگر شرکتها (یا مجموعهای از شرکتها) مقایسه میگردد تا مشخص شود چقدر میتواند ”خوب“ عمل کند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.