فایل ورد کامل آموزش و پرورش ایران در مقایسه جهانی؛ تحلیل عملکرد نظام آموزشی و چالشهای تطبیقی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل آموزش و پرورش ایران در مقایسه جهانی؛ تحلیل عملکرد نظام آموزشی و چالشهای تطبیقی دارای ۳۴۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل آموزش و پرورش ایران در مقایسه جهانی؛ تحلیل عملکرد نظام آموزشی و چالشهای تطبیقی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
مقدمه
توسعه فراگردی پیچیده و صورتی از دگرگونی اجتماعی است که در سطح جهانی، ملی، منطقه ای و ناحیه ای و در ابعاد فردی و جمعی در اشکال اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی قابل تحقق است؛ فراگردی که در پی تبدیل وضعیت موجود به وضعیتی مطلوب و بهینه است. وضعیتی که در آن اعضای جامعه به منابع ارزشمند، قدرت، ثمرات و ثروت دسترسی بیشتری پیدا می کنند و بهبود و ارتقای سطح زندگی اجتماعی، انسانی و تعالی انسان را به دنبال دارد.
در زمان حساسی از تاریخ که نابرابری بین کشورهای مختلف و درون هر کشور بیداد می کند، فقر، گرسنگی، فقدان بهداشت، کم سوادی و تبعضاتی از این دست می روند که جاودانه شوند و آنچه را که حیات بشر به آنها وابسته است را رو به زوال هدایت کنند.
ما معتقدیم که: نیروی انسانی یکی از مهم ترین منابع توسعه پایدار است که شامل مجموعه افکار، عقاید، باورها و فرهنگ و دانش، مهارت خلاقه می باشد.
در این میان دانش و ظرفیت علمی نیروی انسانی هر جامعه مهمترین و مؤثرترین عامل در بهره برداری بهینه از منابع مادی و معنوی و اساسا توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن می باشد و توجه به نقش زنان به عنوان نیمی از منابع انسانی، نه تنها از اهداف اساسی توسعه اقتصادی و اجتماعی در هر کشور به شمار می رود، بلکه ابزاری مؤثر در تحقیق دیگر اهداف توسعه نیز محسوب می شود. از این رو، یکی از شاخص های درجه توسعه یافتگی یک کشور، میزان مشارکت و نقشی است که زنان در آن کشور دارا هستند.
به رغم اهمیت نقش زنان در فرآیند در توسعه در اغلب کشورهای توسعه یافته و بعضی از کشورهای در حال توسعه، کشور ایران با شرایط مطلوب، اختلاف قابل توجهی دارد.
تاریخچه توسعه
سازمان ملل متحد دهه ۷۵ الی ۸۵ میلادی را «دهه زن» نامید. نتیجه این نام گذاری آن بود که توجه بیشتر به وضعیت زنان طی یک دهه، منجر به آن شد که دولت ها و جوامع بین المللی به این واقعیت پی ببرند که بدون مشارکت زنان در برنامه های توسعه، کیفیت عمومی زندگی ارتقا نخواهد یافت. تعداد زنان جهان در سال ۱۹۸۵ میلادی، ۴۱/۲ میلیارد نفر بود که بر اساس پیش بینی های سازمان ملل تا پایان قرن بیستم به سه میلیارد نفر افزایش خواهد یافت.
«دهه زن» فرصتی را پیش آورد تا موقعیت زنان – که حدود نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهند مورد توجه قرار گیرد و اقداماتی برای بالا بردن وضعیت بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آنان صورت گیرد.
در سال ۱۹۸۰، زنان ۶۰% جمعیت ۸۲۴ میلیون نفری بی سوادان را در جهان تشکیل می دادند و این تعداد همچنان رو به افزایش است. آمار مشارکت زنان در نیروی کار با آمار مربوط به مشارکت مردان تفاوت فاحش دارد.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
نقش زنان در نظام آموزش رسمی کشور
نقش های آموزشی غیر مستقیم در زنان
نگاهی به اولویت های آموزشی زنان در ایران
آموزش زنان در ایران
محدودیت های آموزشی
نیازسنجی آموزشی
فواید آموزش زنان
اهمیت و ضرورت آموزش
تاریخچه
طرح های اجرا شده
بخشی از تحولات اخیر سوادآموزی
جهت گیری اساسی (چشم انداز) توسعه سوادآموزی
بخشی از چالش ها، محدودیت ها و تنگناهای توسعه سوادآموزی
تحصیلات دختران سندی ماندگار و مایه افتخار
بخش یکم: نگاه کلی
وضع آموزشی دانش آموزان دختر در سایر کشورها
بخش دوم: نگاهی به چند کشور:
– آموزش زنان و دختران در چین
– آموزش زنان و دختران در ژاپن
– آموزش زنان و دختران در پاکستان
– آموزش زنان و دختران در ترکیه
– آموزش زنان و دختران در مصر
– آموزش زنان و دختران در استرالیا
بخش سوم: آموزش و پرورش در جمهوری اسلامی ایران
آموزش و پرورش در بین زنان عشایر
اولین معلم زن در عشایر
متعادل های جنسیتی در فعالیتهای آموزشی
گزارش وضع آموزش و پرورش زنان در ایران، سال ۷۹ و ۷۸
علل و عوامل بازدارنده دختران از آموزش
علمکرد دولت در زمینه توسعه مشارکت اجتماعی – فرهنگی زنان
– نتیجه گیری
راهبردها و راهکارهای علمی برای رفع چالش ها و تنگناها
منابع
منابع:
۲۱- مرکز امور مشارکت زنان، حق انسانی زنان برای بهره مندی از آموزش، آبان ۷۹.
۲۲- حاضری علی محمد، جزوه اولین نشست علمی – تخصصی زن و توسعه.
۲۳- برنامه، هفته نامه خبری تحلیلی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، ش ۳۸.
۲۴- روزنامه شرق، ۱۱ شهریور ماه، ۸۳.
۲۵- آقازاده احمد، تاریخ آموزش و پرورش در ایران، نشر ارسباران، چاپ اول، تابستان ۱۳۸۲.
۲۶- صباغیان زهرا، شناخت بزرگسال و روش های سوادآموزی، دفتر پژوهش، تالیف نهضت سوادآموزی، چاپ دوم، تهران ۱۳۷۲.
۲۷- زنان – مشارکت و برنامه ریزی برای توسعه پایدار، مرکز امور مشارکت زنان.
۲۸- ابراهیمیان هادی، علی کیاشری، گزارش فعالیتها و دستاوردهای سازمان نهضت سوادآموزی، خرداد ۱۳۸۲.
۲۹- گزارش عملکرد نهضت سوادآموزی در بیست سال اخیر، سازمان نهضت سوادآموزی، ۱۳۷۹.
۳۰- سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی و سیاست های کلی برنامه چهارم توسعه، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، آذر ۱۳۸۲.
۳۱- راهبردهایی در راستای ترویج آموزش دختران یونیسف، تهران ۱۳۷۳.
۳۲- میر حسینی زهره، بررسی نیازهای آموزشی فراگیران سازمان نهضت سوادآموزی (۸۲-۸۱)، تهران، سازمان نهضت سوادآموزی، ۱۳۸۲.
۳۳- تبیان، جایگاه زن در اندیشه امام خمینی (ره) تهران: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 