فایل ورد کامل کتابهای هنر از دیدگاه معلمان؛ بررسی محتوای آموزشی و تأثیر آن بر پرورش خلاقیت هنری
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل کتابهای هنر از دیدگاه معلمان؛ بررسی محتوای آموزشی و تأثیر آن بر پرورش خلاقیت هنری دارای ۴۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل کتابهای هنر از دیدگاه معلمان؛ بررسی محتوای آموزشی و تأثیر آن بر پرورش خلاقیت هنری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
فهرست جداول
۱ – مشخصات دبیران هنر ۳۲
۲ – میزان فعالیت های خارج از مدرسه دبیران هنر۳۳
۳ – اهمیت ضرورت داشتن کتاب هنر برای دانش آموزان ۳۳
۴ – میزان اختصاص ساعت تدریس هنر در مدارس 34
۵ – آموزش بخشهای مختلف کتاب هنر توسط معلمین هنر ۳۵
۶ – روشهای تدریس کتاب هنر ۳۶
۷ – میزان علاقمندی دانش آموزان به فعالیت های هنری ۳۷
۸ – میزان تأثیر کتاب روش تدریس دربهبودجریانتدریس هنر ۳۸
۹ – میزان دسترسی دانش آموزان به ابزار و وسایل مورد نظر ۳۸
۱۰ – موجودی کتابهای هنری درکتابخانه ها ۳۹
۱۱ – مشکلات موجود درامر تدریس درس هنر ۴۰
۱۲ – تقدّم آموزش خط نستعلیق با قلم ریز قبل از آموزش با قلم ۴۱
۱۳ – تألیف کتب هنر بر اساس جنسیت ۴۱
۱۴ – گنجانیدن مسائل اقلیمی و هنرهای بومی درتألیف کتب هنر ۴۳
۱۵ – ضرورت تشکیل کلاسهای ضمن خدمت 44
۱۶ – نظرات و پیشنهادات راجع به کتب هنر ۴۵
فهرست مطالب
فصل اول ـ کلیات
مقدمه۱
بیان مسئله ۴
اهداف تحقیق ۶
اهمیت و ضرورت تحقیق ۷
سوالات تحقیق 10
متغیرها و تعریف عملیاتی آنها ۱۱
فصل دوم ـ مبانی نظری تحقیق
ادبیات تحقیق 16
پیشینه تحقیق 25
فصل سوم – روش تحقیق
نوع تحقیق 29
جامعه آماری . حجم نمونه و روش نمونه گیری ۲۹
ابزار تحقیق ۲۹
روش تجزیه و تحلیل داده ها 30
فصل چهارم ـ تجزیه و تحلیل داده ها
تجزیه و تحلیل داده ها 32
فصل پنجم ـ بررسی یافته های تحقیق
نتیجه گیری 48
محدودیت ها ۵۰
پیشنهادات ۵۱
فصل ششم ـ خلاصه تحقیق
خلاصه تحقیق 53
منابع و مآخذ
فهرست منابع ۵۷
ضمائم
پرسشنامه ۵۹
چکیده
این تحقیق در سال ۱۳۸۱ با عنوان « بررسی محتوای کتابهای هنر از دیدگاه معلمین هنر » انجام شده است در این تحقیق سوالات زیر مد نظر بوده است .
۱ـ آیا اکثریت معلمین هنر قادر به تدریس محتوای کتب درسی هنر
می باشند .
۲ـ آیا بی اهمیت بودن درس هنر در مدارس سبب بی تأثیر شدن این درس در روند رشد خلاقیت های هنری و علمی دانش آموزان شده است . جامعه آماری این تحقیق را معلمین هنر مدارس راهنمایی آموزش و پرورش ناحیه ۱ و ۳ کرج تشکیل می دهند که تعداد آنها ۱۲۰ نفر می باشد و تعداد ۸۰ نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شده اند .
اطلاعات مورد نیاز در این تحقیق بوسیله پرسشنامه جمع آوری گردیده و با استفاده از روش آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است .
نتایج بدست آمده از این تحقیق بیانگر آن است که در تألیف کتب هنر باید به بهره گیری از نظریات روانشناسان مسائل تربیتی کودکان و نوجوانان، استادان و نخبگان هنری ، معلمان با تجربه درامر آموزش هنر و خود دانش آموزان همت گماشت .
در رفع کمبود معلم متخصص و مجرب کوشید و مباحث کتاب به صورت مستقیم به دانش آموزان دیکته نشود تا قوه خلاقیت دانش آموزان پرورش یابد و از شیوه های نوین طراحی فراتر از مداد استفاده شود ، به نقاشی آزاد بیشتر توجه شود .
فهرست منابع :
۱ـ تاریخ پزشکی ایران و سرزمین های خلافت شرقی ـ الگود ـ ترجمه باقر فرقانی
۲ـ تاریخ تمدن اسلام ـ جرجی زیدان ـ ترجمه علی جواهر کلام
۳ـ تاریخ علوم عقلی در تمدن اسلامی ـ دکتر ذبیح الله صفا
۴ـ تاریخ نجوم اسلامی ـ نلینو ـ ترجمه احمد آرام
۵ـ خدمات متقابل اسلام و ایران ـ استاد شهید مرتضی مطهری
۶ـ علم و تمدن در اسلام ـ سید حسین نصر ـ ترجمه احمد آرام
۷ـ مقدمه ابن خلدون ـ ابن خلدون ـ ترجمه محمد پروین گنابادی
۸ ـ مقدمه بر تاریخ علم ـ جورج سارتون ـ ترجمه غلامحسین صدری افشار
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 