فایل ورد کامل توانمندی کارکنان گمرک کرمانشاه؛ ارزیابی بر اساس مدل وتن و کمرون در مدیریت سازمانی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
3 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل توانمندی کارکنان گمرک کرمانشاه؛ ارزیابی بر اساس مدل وتن و کمرون در مدیریت سازمانی دارای ۱۷۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل توانمندی کارکنان گمرک کرمانشاه؛ ارزیابی بر اساس مدل وتن و کمرون در مدیریت سازمانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

چکیده :
تحقیق حاضرکه یک تحقیق کاربردیست واز نظر گردآوری داده هاوتجزیه و تحلیل توصیفی وازنوع پیمایشی است.به دنبال مساله عدم شناخت و اطلاعات کافی درمورد کارکنان وتوانمندی آنهاوهمچنین نبود تحقیقات  در این زمینه و به منظور بررسی میزان توانمندی کارکنان  در گمرکات استان کرمانشاه و. براساس مطالعات میشرا وبااستناد به مدل پنج بعدی توانمندی وتن وکمرون انجام گرفت . برای این منظوردرفصل دوم موضوع توانمندی- ابعاد- الگوها –دیدگاههای مختلف وتاثیرتوانمندی برنگرش کارکنان تشریح گردید-  بااستفاده از پرسشنامه – مصاحبه واسنادومدارک داده ها گردآوری شده وبا استفاده از آ؛زمون t ونرم افزارspssتجزیه و تحلیل شدند ودر نهایت به این نتیجه رسید که کارکنان گمرک کرمانشاه ازتوانمندی بالایی برخوردارند لذا کارکنان توانایی انجام مسوولیتهای محوله- شهامت قبول نتایج  کارهایشان – رضایتمندی شغلی و توانایی خود سامانی  درشغل خود را دارند.

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات تحقیق   
۱-۱ مقدمه   
۱-۲ بیان مساله   
۱-۳ پیشینه تحقیق   
۱-۴  اهمیت وضرورت تحقیق   
۱-۵ اهداف تحقیق   
۱-۶  فرضیه های تحقیق   
۱-۷چارچوب نظری ومدل تحلیلی تحقیق   
۱-۸  نوع وروش تحقیق   
۱-۹ فلمرو مکانی تحقیق   
۱-۱۰  قلمرو زمانی تحقیق   
۱-۱۱روش نمونه گیری وتعیین حجم نمونه   
۱-۱۲ابزارهای گردآوری داده ها   
۱-۱۳  محدودیتهاوموانع تحقیق   
۱-۱۴  شرح واژه ها واصطلاحات بکار رفته درتحقیق   
۱-۱۵  منابع (کتابهاومقالات مورد استفاده در تحقیق)   
فصل دوم:مبانی نظری تحقیق   
۲-۱ مقدمه   
۲-۲ تعاریف ومفاهیم توانمندسازی   
۳-۲ دلایل توانمندسازی    
۲-۴ مزایای توانمندسازی    
۲-۵ فرهنگ سازمانی وتوانمندسازی    
۲-۶ دیدگاههای مختلف توانمندسازی    
۲-۶-۱ دیدگاه عقلانی    
۲-۶-۲ دیدگاه انگیزشی    
۲-۶-۳ دیدگاه فوق انگیزشی    
۳-۶-۴ دیدگاه سیستمی    
۲-۷ مدلهای توانمند سازی    
۲-۷-۱ مدلهایی که بر ویژگیهای عام توانمند سازی تاکید دارند    
۲-۷-۲ مدلهای اقتضایی   
۲-۸ ابعاد توانمندسازی    
۲-۸-۱ خود اثر بخشی    
۲-۸-۲ خود سازمانی    
۲-۸-۳ پذیرفتن شخصی نتیجه    
۲-۸-۴ معنی دار بودن    
۲-۸-۵ اعتماد    
۲-۹ عوامل روانشناختی توانمندسازی    
۲-۱۰ ویژگیهای سازمان توانمند    
۲-۱۱ متغیرهای موثر بر احساس توانمندی افراد    
۲-۱۱-۱ ویژگیهای شخصیتی و فردی    
۲-۱۱-۲ ویژگیهای گروه کاری    
۲-۱۲ فرایند توانمندسازی    
۲-۱۳روشهای توانمند سازی    
۲-۱۴ تاثیر توانمند سازی بر نگرش کارکنان   
۲-۱۴-۱ تعهد در نوآوری برای روشهای انجام کار    
۲-۱۴-۲ تغییر در مسوولیتها    
۲-۱۴-۳ تغییر در یادگیری    
۲-۱۵ پیامدهای توانمند سازی      
۲-۱۶ نقش تفویض اختیاروواگذاری وظایف ومسوولیتها  در توانمند سازی    
۲-۱۷ شفاف کردن اهداف و نقش آن در توانمند سازی    
۲-۱۸ مشارکت اطلاعاتی و نقش آن در توانمند سازی    
۲-۱۹ گروه و توانمند سازی    
۲-۲۰ سبک رهبری متناسب با توانمند سازی   
۲-۲۱ نظارت بر توانمند سازی    
۲-۲۲ فرهنگ توانمند سازی     
۲-۲۳ توانمند سازی افراد و مدیران     
۲-۲۴ توانمند سازی و رضایت شغلی    
۲-۲۵ توانمند سازی وفشار عصبی    
۲-۲۶ منابع استفاده شده برای فصل دوم    
فصل سوم : روش شناسی تحقیق      
۳-۱ مقدمه    
۳-۲ روش تحقیق    
۳-۳ ابزار جمع آوری اطلاعات    
۳-۳-۱ بررسی اسناد ومدارک     
۳-۳-۲ پرسشنامه    
۳-۳-۳ مصاحبه    
۳-۴  مقیاس سنجش نگرشها     
۳-۵ طیف لیکرت    
۳-۶ پایایی    
۳-۷ روایی   
–  تجزیه و تحلیل عاملی تاییدی    
۳-۸ جامعه و نمونه آماری    
–  جامعه آماری    
–  حجم نمونه آماری   
۳-۹ روش نمونه گیری    
 3-10 تکنیکهای آماری مورد استفاده در تحقیق   
۳-۱۲ مدل تحلیلی تحقیق    
–  روش فرضی استقرایی    
–  روش قیاسی    
۳-۱۳ منابع استفاده شده در فصل سوم    
فصل چهارم :تجزیه و تحلیل اطلاعات    
۴-۱ مقدمه    
۴-۲ توصیف داده ها   
۴-۳ استنباط اماری پیرامون فرضیه ها    
۴-۴ بررسی روایی و پایایی عوامل مطرح شده    
– تحلیل عاملی تاییدی    
فصل پنجم:نتیجه گیری وپیشنهادات    
۵-۱ مقدمه    
۵-۲ نتایج    
۵-۲-۱  نتایج حاصل از بررسی فرضیات    
۵-۲-۲  نتایج جانبی   
پیوستها   
– آشنایی با سازمان گمرک و گمرکات استان کرمانشاه   
– پرسشنامه   
   
-۲ مقدمه     
توانمندسازی مفهومی پرابهام وغیر قطعی داشته وافراد مختلف متناسب باویژگیهای خودازآن استنباطی دارند.توانمندسازی را به قادرساختن افراد برای انجام کارتعریف میکنند.این مفهوم به دنبال تحولات اساسی به وجود آمده در جوامع مانند جهانی شدن – تحولات درفناوریهای ارتباطی وداده پردازی – در اولویت قرار گرفتن حقوق بشروافزایش انتظارات کارکنان پدید آمده است.لذاهمزمان با پیشرفت تکنولوژی وحرکت سازمانها به سوی تخت شدن وحذف لایه های میانی مدیریت به دلیل نیاز به استفاده از حداکثرظرفیت افرادولزوم تفویض اختیار به آنها توانمندسازی اهمیت خاصی می یابد. سازمانها باید به کارکنانشان انگیزه بدهندوآموزش دهند-زیرا کارکنان توانمند به سازمان نفع میرسانند. امروزه کارکنان مشتریان داخلی سازمانها محسوب میشوند.باور بر این است که هر سازمانی برای ارضای مشتریان خود بایستی ابندا رضایت مشتریان داخلی خود راتامین کند.یکی از مهمترین مسایلی که امروزه سازمانها بایستی به آن توجه داشته باشند بهسازی نیروی انسانی است.وهدف از بهسازی نیروی انسانی  افزایش توانمندیها- مهارتهاوانگیزه های آنان است تا در پرتو آن بهره وری  بیشتری حاصل شود . واز آنجاییکه مدیریت منابع انسانی با ملحوظ داشتن تحولات ملی وبین المللی یکی از مهمترین عناصر توسعه تلقی میگرددوتوانمندی نیروی انسانی یکی از راههای رسیدن به توسعه محسوب میشود بنابراین با اشراف بر اهمیت توانمندسازی در این پژوهش سعی براین است به بابررسی توانمندی کارکنان وابعاد توانمندسازی در گمرک کرمانشاه گامی درجهت بهسازی نیروی انسانی این سازمان برداریم.

منابع و مآخذ

    الف – منابع فارسی
۱-آذر، عادل و منصور مومنی، آمار و کاربرد آن در مدیریت،(۱۳۷۷)،تهران، انتشارات سمت.
۲- امیرکبیری، علیرضا،رویکردهای سازمان ومدیریت ورفتار سازمانی،(۱۳۸۵)، تهران، نگاه دانش
۳-اسکندری، مجتبی،طراحی و تبیین الگوی توانمندسازی مدیران،(۱۳۸۱)، پایان نامه دوره دکتری مدیریت رفتار سازمانی، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
۴-اسمیت، جین، توانمندسازی کارکنان،(۱۳۸۱)، ترجمه: سعید باقریان، تهران، انتشارات خرم.
۵-بازرگان،عباس و سایرین، روش تحقیق در علوم رفتاری،(۱۳۸۱)، تهران،انتشارات آگه.
۶-بلانچارد،کنث، سه کلید توان افزایی،(۱۳۷۹)، ترجمه: فضل الله امینی، تهران،انتشارات فردا.
۷-خاکی، غلامرضا، روش تحقیق رویکردی به پایان نامه نویسی،(۱۳۷۸)، تهران، انتشارات مرکز تحقیقات کشور
۸-شاهرکنی، سید حبیب الله، مدیریت توانمندسازی کارکنان،(۱۳۸۱)، توسعه مدیریت، شماره۳۹.
۹-شهرانی، عباس، بررسی موانع توانمندسازی کارکنان در گروه بهمن،(۱۳۸۴)، پایان نامه دوره کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشکده حسابداری و مدیریت ، دانشگاه علامه طباطبایی.

۱۰-کاکاوند، علیرضا و عبدالمجید نگارش نژاد، روش تحقیق در علوم رفتاری، (۱۳۸۳)،کرج،انتشارات سرافزار.
۱۱-کیوی، ریموند و کامپنهود،روش تحقیق در علوم اجتماعی،(۱۳۷۷) ،ترجمه غلامحسین نیک گهر، تهران، انتشارات توتیا.
۱۲- کرینر، استوارت،  دیدگاههای کلیدی در مدیریت،(۱۳۸۱)،ترجمه محمد علی حسین نجات، تهران ،دفتر پژوهشهای فرهنگی
۱۳-محمدی، محمد،  توانمندسازی کارکنان، رویکردها و فرایندها،(۱۳۸۰)، فصلنامه مطالعات مدیریت، شماره ۳۳و۳۴ ،
۱۴-محمدی، محمد،،برنامه های توانمندسازی،(۱۳۸۲)،فصلنامه مطالعات مدیریت، شماره۳۵و۳۶.
۱۵-نوروزی، مجتبی، بررسی رابطه عوامل روان شناختی توانمندسازی کارکنان با کارایی در شعب بانک ملت، (۱۳۸۴)، پایان نامه دکتری دوره کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
۱۶- هندی، چارلز ، خدایان مدیریت،(۱۳۷۶) ،ترجمه: کهزاد آذرهوش، تهران، انتشارات فرا
۱۸-ویلکاکس، گراهام، فن توانمندسازی،(۱۳۷۹)، ترجمه:محمدی، تهران، انتشارات یساولی.
۲۰-وتن، دیوید ای وکمرون، تواناسازی و تفویض اختیار،(۱۳۷۸)،ترجمه بدرالدین اورعی یزدانی،تهران: انتشارات موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت وابسته به وزارت نیرو.

ب- منابع انگلیسی
۱-  Block,pthe Empowered Manager: positive political skills at work.san Francisco:Jossey-Bass. (1987),

۲- Blanchard,K.Carlos,j.p. Randolph.A. Empowerment take More Then one Minute. san Francisco:Berreti-Koehler. (1996)

۳- Bennis, W.& Namus B.Leaders: Sterategies for
Taking charge. New york Harpercoll.(1985)

۴- Conger&Kanungo.The Empowerment Process :Integrating Theory and Practice.Academy of Management Review.Vol-13.No-3.(1988)

۵- Conger& kanungo,” The empowerment process:Integerating theory and practice,Academy of management Review,vol 13,No 3. (1985)

۶- Mike van oudtshoorn and laurie Thomas. “Management synopsis of empowerment”, Training for Quality. voloum 3, No 3. (1995)

۷-  McClland.D.C. Power. Theinner experience. New york:I ruington Press. (1975)

۸- Mike Van and Lauri Ethomas.A Management Synopsis of Empowerment  .Training for Quality. Volu-3.No-3. (1995)

۹- Quinne,r.E.& Speritzer , G.M.The Road to empowerment:seven questions Every Leader Should consider .Organizational Dynamics.Vol-26.No-2. (1997)

۱۰-Smith,jans,”Empowerment people” ,brthish library, second editional.(2000)
 
۱۱- Smith-Jans. Empowerment People .Brthis Library.(1996)

 12- Speritzer,G.M.Psycological empowerment in the work place. Dimensions,Measurement,and validation. Academy of Management Journal.VOL- -38.NO-5.(1995).

۱۳-  Thomas,K.& Velthouse,B.Cognitive Elements of 
Empowerment: An “interpretive Model of Intrinsic task Motivation”. Academy of Management Review.VOL-15.(1990)

 14-  Wilson, therry,  “The empowerment manual”,published in Engiland. (1996)

۱۵-  Wilson, patric, “Empowerment the self- directed”,first .published in USA, Gower. (1996)

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.