فایل ورد کامل پیشرفت تحصیلی دانشآموزان؛ بررسی مقایسهای روشهای سنتی و نوین آموزشی از دیدگاه معلمان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پیشرفت تحصیلی دانشآموزان؛ بررسی مقایسهای روشهای سنتی و نوین آموزشی از دیدگاه معلمان دارای ۱۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پیشرفت تحصیلی دانشآموزان؛ بررسی مقایسهای روشهای سنتی و نوین آموزشی از دیدگاه معلمان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
فهرست:
فصل اول: کلیات۱
مقدمه۲
بیان مسئله۴
اهمیت و ضرورت پژوهش۶
اهداف۸
سوالات۹
فرضیات۹
تعاریف عملیاتی۱۰
فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق۱۳
عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان۱۴
انواع روش های تدریس ۲۴
تعریف روش های تدریس ۲۵
انواع روش های تدریس۳۳
اهداف آموزش انفرادی۳۸
مبانی نظری تدریس۴۲
تاریخچه تکوین تدریس۵۱
پیشینه تحقیق۵۴
فصل سوم: روش تحقیق۵۷
روش تحقیق۵۸
جامعه۵۸
نمونه۵۹
روش و ابزار جمع آوری اطلاعات۶۰
روایی و پایایی۶۱
روش اجرای تحقیق۶۳
روش تجزیه و تحلیل دادهها۶۳
محدودیت های پژوهش۶۵
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها۶۶
تحلیل فرضیه ها۶۷
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری۸۳
بحث و نتیجه گیری۸۴
پیشناهدات۸۶
محدودیتهای تحقیق۸۷
واژگان لاتین۸۹
منابع۹۰
ضمائم۹۳
فصل اول
کلیات
مقدمه:
در یک سیستم آموزشی سنتی ، قدرت یک معلم همواره در روش تربیتی او متجلی است. به عبارت روشن تر و با عنایت به دیدگاه سنتی آموزش و تعیید جایگاه معلم تعلیم و تربیت در دوره ی همواره به عنوان امری تلقی گشته است که طی آن یک مدرس غالب و مسلط به انتخاب یک روش ظاهرا مناسب سعی در انتقال اطلاعات
از خویشتن به جمعی نا ممکن و احتمالا نامطلع را داشته است و این امر با وجود سادگی خلائی از مسائل و معظلات قابل ملاحظه برخوردار است در واقع می توان اذعان داشت که جمله عوامل بازدارنده و موانع یادگیری از دیدگاه فراگیران یک روش تدریس تحمیلی و نامناسب و دیگر وجود معلم نا آگاه است. به منظور توجیه این ادعا ابتدا بایستی به این مطلب اشاره کرد که با ظهور عصر جدید و بروز نیازهای جدید محدود و تخصصی لزوم تجدید نظر در اهداف تدریس و روشهای اعمال شده آشکار تر و ضروری تر از پیش شده است . لذا نظام آکوزشی کنونی با حوصله و دقت به تجدید نظر در مسائل آموزشی پرداخته و جهت حرکت را از نظام آموزشی ( روش محور ) و معلم محور به فراگیر محوری و خود محوری سوق دهد بدین منظور مقاله ابتدا به معضلات و معایب استفاده از روش تدریس نپرداخته و سپس دیدگاه های آموزشی و جایگاه روش تدریس به عنوان ابزاری که به معلم قدرت و اعتماد به نفس و هدف می دهد همیشه او را در محیط تدریس یاری و همراهی کرده است پیش از این یک معلم موفق به یک روش تدریس موفق مورد ارزیابی قرار می گرفته است به عبارت دیگر به دنبال نمودن منظم و مصرانه یک خط مشی و رویکرد از قبل تعیین شده برای هدایت گروهی فراگیر برخوردار از نیازها ، علایق ، توانایی های فرهنگی-اجتماعی متفاوت از اجزاء لاینفک یک تدریس موفق و موثر تلقی شده است.
با این همه آنچه که در عصر حاضر با آن روبرو هستیم دیدگاه و رویکرد کاملا متفاوتی است که با توجه به تغییرات عمیق و سریعی که در یکسری زمینه اتفاق افتاده است به وجود آمده است. بیش از هر چیز نگاه انسانی و علمی به فراگیر و نیازهای او برنامه ریزان و متخصصین تعلیم و تربیت با به این رویکرد سوق داده است که انتخاب و اجرای یک روش تدریس معین در جهت هدات و تدریس یک گروه واحد ولی ناهمگن و نامتجانس علمی و پسندیده نیست(کمانگر، ۱۳۷۸، ص ۴۹).
به عبارت دیگر سیستم آفرینش ما الزاما و اجباری نمی تواند مستقل از تغییرات و تحولات چند دهه ای اخیر عمل نمایدو با تعصب و کوته بینی سنت و تدریس را در فرم و شکل گذشته ی خود حفظ کرده نسبت به تحولات جدید همراه با تحقیقات و مطالعات جدید تعاریف جدید ویژه ای از انسان ، نقش و علایق و تفاوت های او ارائه کرده است. و همه این تعاریف به نحوی تأثیر خود را در سیستم آموزشی بجا نهاده است.
واژگان لاتین :
Curriculum
General pattern of teaching
Robert Glazer
Rogers
Robinson
The behavioral
Diagnostic Evaluation
Dramatics
Experimental methods
Model of problem solving
The organizer
Overview of
Question
Read
Read on
This
Mastery learning in
Training program
Structure
Learning
Training برنامه درسی
الگوی عمومی تدریس
رابرت گلیزر
راجرز
رابینسون
هدف های رفتاری
ارزشیابی تشخیصی
روش نمایشی
روش آزمایشی
الگوی حل مسئله
پیش سازمانده
مطالعه اجمالی
سوال
خواندن
برخواندن
بازنگری
یادگیری در حد تسلط
آموزش برنامه ای
ساختار
یادگیری
تعلیم
منابع :
۱ – آقا زاده د، محمود (۱۳۸۲) روش های نوین آموزشی ، انتشارات سمت ، تهران
۲ – مقدم ، بهنام ( ۱۳۷۲) ، بررسی روش های تدریس ، انتشارات رشد
۳ – بهرنگی ، محمدرضا (۱۳۷۲) ، مقایسه روش های تدری فعال و سنتی ، انتشارات طرح نو
۴ – سلطان زاده ، منصور ،(۱۳۶۴) بررسی نظام آموزشی و روش تدریس ، انتشارات ساوالان
۵- شعاری نژاد ، علی اکبر ( ۱۳۸۳ ) . روانشاسی رشد ، نشر انتشارات متون درسی
۶ – دلاور ، علی ( ۱۳۸۵ ) . روش های تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی ، انتشارات پیام
۷ – سیف ، علی اکبر ( ۱۳۷۱ ) روانشناسی پرورشی ، انتشارات متون درسی
۸ – شریفی ، حسن پاشا . (۱۳۸۱ ) .روانشناسی هوش وسنجش ، انتشارات پیام نور .
۹ – دلاور، علی . ( ۱۳۸۵ ) . روشهای آماری در روانسنجی ، انتشارات پیام نور .
۱۰ – شریعت مداری ، علی . ( ۱۳۷۴ ) . روانشناسی تربیتی ، چاپ شاغل اصفهان .
۱۱ – اخوان ، رضا ( ۱۳۷۲) . بررسی روش های تدریس سنتی و معایب آن ، انتشارات رشد ، تهران
۱۲ – شکیبا مقدم ، محمد حسین (۱۳۸۰) مزایا و معیب روش های تدریس فعال ، انتشارات طرح نو
۱۳ – شهرآرای ، ناصر (۱۳۷۰ ، روش های نوین تدریس ، انتشارات تهران
۱۴ – افشاری ،علی ، ۱۳۷۶ ، انواع روش تدریس در مدارس ، انتشارات نور ، تهران
۱۵ – منصوری ، ماشاء ا… ، ۱۳۸۰ ، معلمان از چه روش تدریسی استفاده کنند ، انتشارت تهران
۱۶ – سعادتی ،محمد، ۱۳۷۹ ، روشهای تدریس در مدارس ، انتشارات سمت
۱۷ – پور نژاد ، اعظم ،۱۳۷۲ مهارت های معلمان برای انتخاب تهترین روش تدریس ، انتشارات طرح نو
۱۸ – بیان ، ۱۳۶۹ ، روش تدریس فعال و مزایای آن ، نشر دانشمند ، تهران
۱۹ – ساکت ، محمدرضا ، ۱۳۶۱ ، اهمیت روش تدریس در مدارس ، تهران انتشارات نور
۲۰ – دونابراندز و پال گینیس ۱۳۸۵ – هنر تدریس به روش فراگیر محوری – ترجمه : دکتر کتابی – چاپ اول ، انتشارات تهران
1380،انگیزش برای یادگیری ترجمه شبلی نشر دنیای پژوهش – چاپ اول.۲۱ – استیک و یبو راجی
روان شناسی یادگیری بر بنیاد و نظریه ها ،انتشارات بعثت – تهران پارسا صدیق- ۱۳۷۲.۲۲ –
۲۳ – حصمی، اقبال – 1381راهنمای علمی پژوهش در عمل : پژوهشکده تعلم و تربیت – تهران
۲۴ – صفوی ، امان اله ، ۱۳۸۲، روشها ، الگوها و فنون تدریس ، تهران انتشارات سمت
http://www.feta1387.blogfa.com
http://www.gooya.com
http://www.14.blogfa.com
Carter, R. et al. (2001) The Cambridge Guide to Teaching English to Speakers of Other
Languages. UK: Cambridge University Press.
Celce-Murica, Marianne. ed. (2001) Teaching English as a Second or Foreign Language. USA:
Heinle and Heinle.
Corder, S. Pit. (1986). Error Analysis and Interlanguage. London: Oxford University Press.
Hadley, Alice. (2003) Teaching Language in Context. USA: Heinle and Heinle.
Hason-Smith, E. (2001) “Computerized Assisted Language Learning” in The Cambridge Guide
to Teaching English to Speakers of Other Languages. UK: Cambridge University Press.
Higgins, J. et al. (1984) Computers in Language Learning. London: Collins ELT and Addison Wesley.
Holliday, L. (1995) International ESL/EFL email student discussion lists for language practice
with a purpose and a peer audience. Paper presented at the Thai TESOL Fifteenth Annual Convention, Bangkok: Thailand.
Larsen-Freeman, Diane. 1986. Techniques and Principles in Language Teaching. London:
Oxford University Press.
McCarthy, B. (1994) Grammar Drills: what CALL can and cannot do. Paper presented at the EUROCALL meeting. Germany.
Richards Jack C. and T. S. Rodgers (2001) Approaches and Methods in Language Teaching.
Second ed. Cambridge University P
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 