فایل ورد کامل دانشجویان و نگرشهای اجتماعی؛ مطالعه مقایسهای سطوح اخلاقی و میزان بهرههوشی در جامعه دانشگاهی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل دانشجویان و نگرشهای اجتماعی؛ مطالعه مقایسهای سطوح اخلاقی و میزان بهرههوشی در جامعه دانشگاهی دارای ۹۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل دانشجویان و نگرشهای اجتماعی؛ مطالعه مقایسهای سطوح اخلاقی و میزان بهرههوشی در جامعه دانشگاهی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
مقدمه:
چنانچه می دانیم هوش را به صورت های مختلف تعریف کرده اند.ولی همه روان شناسان در این نکته اتفاق نظر دارند که هوش یک پدیده،یک شی یا یک وجود مستقل نیست؛بلکه هوش هنگامی ادراک می شود که فرد در موقعیت گوناگون،رفتارهای ویژه ای را از خود نشان می دهد.هوش عبارت است از مجموعه ای از استعدادها و توانائیهایی که فرد را یاری می کنند تا در محیط با اندیشه های سنجیده رفتار و کرداری مؤثر و با هدف از خود بروز دهند.هوش بر خلاف تصور عامه یک جوهر یا یک ملکه نیست؛بلکه متضمن اعمال و کنشهای ذهنی پیچیده ای است که در رفتار ظاهر می شوند.اگر بخواهیم این کلمه را به طور اختصاصی در مورد انسان به کار ببریم، معنای ظریفتری می یابد.در این معنی کسی که مسائل محیط خود را خوب دریابد و آنها را با ضوابط عقلانی و منطقی منطبق و بر اساس آنها عمل کند شخص «باهوش» نامیده می شود.(هاشمیان،۱۳۸۶،ص۱۴۷،۱۴۶)
علم اخلاق یکی از ضروری ترین،علوم برای انسان است.این علم در حقیقت علم زندگی و آیین زیستن،به معنای حقیقی کلمه است.علمی است که افزودن بر بیان احکام ارزشی همه ابعاد فردی و اجتماعی زندگی آگاهانه و مختارانه ما،راههای اتصاف به فضایل و بهره مندی از خوبی ها و دفع زشتی ها را نیز نشان می دهد.علم اخلاق اگر مهمترین علم نباشد یکی از مهمترین و سرنوشت سازترین دانش هاست.(شریفی،۱۳۸۸،ص۲۹)
شاخص اخلاق،یعنی عملی که نشان می دهد شخص دارای ارزش های اخلاقی است یا نه،احساس گناه در برابر عمل خطا است،یعنی اگر کسی با زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی در خود احساس گناه کند مفهوم آن این است که وی دارای وجدان یا نیروی بازدارنده و سرزنش کننده درونی هست.اما اگر در برابر عمل خلاف احساس گناه نداشته باشد باید نتیجه گرفت که وجدان اخلاقی در چنین شخصی صورت نگرفته است.(کریمی،۱۳۸۴،ص۱۶۴-۱۶۳)
نگرشهای اجتماعی مجموعه ای از شناختها و باورها و عقاید و واقعیات است که حاوی ارزشیابی های مثبت و منفی بوده و همگی به یک موضوع مرکزی مربوط اند یا آنرا توصیف می کنند.نگرش هر شخص نسبت به یک موضوع برآیند خوشه های متعددی از نظرهای منفی و مثبت نسبت به آن موضوع است.
واژگان لاتین
روانی جنسی۲۰.psychosenual شخصیت 1.personality
مرحله دهانی۲۱.oralstage پروین. کدیور 2.parvin.Lawrence
مرحله مقعدی۲۲.analstage راس 3. Ross.aLano
مرحله آلتی۲۳.phallic stage یکتایی 4.unigueness
مرحله جنسی۲۴.genital stage وجوه اشتراک 5.Commonalites
تثبیت۲۵.Fiation ثبات 6.Stability
مکانیسم دفاعی۲۶.defensemechanism انعطاف پذیری 7. malleability
سرکوبی۲۷.repression سوداوی مزاج 8.Hippocrate
واپس روی۲۸.repression صفراوی مزاج 9.Gallien
جابجایی۲۹.displacement بلغمی مزاج 10.melacholic
یونگ۳۰.carl 7 ung دموی مزاج 11.phlegmatic
ناهشیار فردی۳۱.personaluncounscious فروید 12. Froied
ناهشیار جمعی۳۲.collective مکتب روان پویائی 13.psychodynamics
پرسونا۳۳.persona نهاد 14.Id
آنیما۳۴.anima اصل لذت 15.pleasureprinciple
آنیموس۳۵.animus من 16.ego
سایه۳۶.shadow اصل واقعیت 17.relity principle
حقارت۳۷.inferioitycomplen فراخود۱۸.super ego
عقده برتری۳۸.superiority complen وجدان ۱۹.conscienceb
تسلط۴۶.dominance سلطه گر۳۹.dominant
پیروزی۴۷.autonomy گیرنده۴۰.getting
پرخاشگری۴۸.aggression اجتنابی 41.avoidi
عقد? تنگنایی۴۹.phenomenology سودمندی اجتماعی۴۲.sociall yuseful
عقده میز راهی۵۰.ideal self موری۴۳.Henry murry
شخصیت شناسی۴۴.person ology
ماهیت طولی۴۵.Iongitudinal
منابع و مأخذ :
۱- هاشمی،ابراهیم،(۱۳۵۴) کودکان استثنایی انتشارات دانشسرای عالی .
۲- میلانی فر،بهروز،(۱۳۸۸) روانشناسی کودکان استثنایی،انتشارات ایران مصور.
۳- گنجی ،محمد حسین ،( ۱۳۸۴) کلیات فلسفه،انتشارات مهر.
۴- کدیور،پروین(۱۳۸۷)روانشناسی تربیتی،انتشارات وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی .
۵- روزن هان ، دیوید ، آل ، سلیگین ، مارتین (۲۰۰۲ ) آسیب شناسی روانی ترجمه یحیی سید محمدی ( ۱۳۸۶) انتشارات رسا .
۶- ریو ، جان ، مارشال (۲۰۰۵) انگیزش و هیجان ترجمه یحیی سید محمدی ( ۱۳۸۵) تهران انتشارات ویرایش .
۷- سلیگمن ، مارتین ، ای پی ، خوش بینی آموخته شده ترجمه قربان علی خزائی ، همدان ( ۱۳۸۶) انتشارات چیار .
۸- سیاسی ، علی اکبر ( ۱۳۸۶ ) نظریه ها شخصیت ، انتشارات دانشگاه تهران .
۹- سیف ، علی اکبر ( ۱۳۸۴) روان شناسی پرورشی ، تهران انتشارات دوران .
۱۰- شاملو ، سعید ( ۱۳۸۲) روان شناسی شخصیت ( مکاتب و نظریه ها ) تهران انتشارات رشد .
۱۱- شفیع آبادی ، عبدالله ( ۱۳۸۵ ) نظریه های مشاور و روان درمانی ، تهران مرکز نشر دانشگاهی .
۱۲- شولتز، داون ( ۱۹۹۰ ) نظریه شخصیت ، ترجمه یوسف کریمی و همکاران ( ۱۳۸۳) تهران انتشارات ارسباران .
۱۳- فیست ، حسبی ، فیست ، گریگوری ( ۲۰۰۲) نظریه های شخصیت ترجمه یحیی سید محمدی ( ۱۳۸۶) انتشارات روان .
۱۴- کریمی ، یوسف ( ۱۳۸۲) روان شناسی شخصیت تهران انتشارات ویرایش
۱۵)اینترنت،سایت FEKPENOE.
۱۶)اینترنتhtt://www.maghaleh.net(content-1386:htm)
۱۷-اینترنتhtt://www.arioshop.com lindex.shop
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 