فایل ورد کامل آزمون نامیدن اسامی و افعال؛ بررسی توانایی‌های زبانی و شناختی در فرآیند یادگیری زبان


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل آزمون نامیدن اسامی و افعال؛ بررسی توانایی‌های زبانی و شناختی در فرآیند یادگیری زبان دارای ۹۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل آزمون نامیدن اسامی و افعال؛ بررسی توانایی‌های زبانی و شناختی در فرآیند یادگیری زبان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

مقدمه

در سخن گفتن، بازیابی واژگانی  بعنوان یک فرآیند رقابتی  عمل می‌کند و این امر با تعیین میزان تأثیری که بافت معنایی  در نامیدن تصویر و واژه بر جای می‌گذارد، محقق می‌شود.
در تست‌ها و آزمونهای انجام شده در این زمینه، مشخص شده، زمانیکه طبقات معنایی آیتم‌ها مشابه هستند، مدت زمان نامیدن تصویر به مراتب طولانی‌تر از زمانی است که مضمون آیتم‌ها از طبقات مختلف هستند .
در حالیکه اگر این آیتم‌ها در بافت معنایی نامیده شوند، نتایج معکوسی حاصل می‌گردد. یعنی در بافتی که آیتم‌ها از طبقات مشابه هستند، نامگذاری این آیتم‌ها در مدت زمان کوتاهتری صورت می‌گیرد.
بطور کلی این یافته‌ها، مهر تأییدی بر این ادعا هستند که در فرآیند سخن گفتن، تأثیر مداخله‌ای بافت معنایی، رقابتی را در فرآیند بازیابی ورودیهای واژگانی نشان می‌دهد . روانشناسان در پرداختن به سازمانبندی حافظه واژگانی ، اغلب به سازمانبندی اسامی موجود در ذهنشان تمایل بیشتری نشان می‌دهند .
اساساً حوزه اسم- شیء به مطالعات حافظه واژگانی مرتبط است و صرفاً بخش دانش واژگانی را بازنمایی‌‌ می‌کند. بعبارت دیگر، با هدف بررسی سازمانبندی معنایی، به توسعه تئوری‌ها و ابزارهایی می‌پردازد که باید به مواردی  فراتر از کلمات تعمیم داده شوند.
شباهت معنایی موجود در میان کلمات، بر بسیاری از تکالیف درگیر کننده تولید گفتار تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال هنگامیکه کلمه‌ای مخدوش کننده و به لحاظ معنایی مرتبط وجود دارد، گویندگان در نامیدن تصویر نسبت به زمانیکه کلمه موجود فاقد ارتباط است و (کلمه نامرتبط) کندتر عمل می‌کنند  (به عبارت دیگر مدت زمان نامیدن طولانی‌تر می‌شود).
زمانیکه گویندگان تصاویر را در یک بافت معنایی مشابه می‌نامند، تأثیرات مداخله‌ای این تشابهات نسبت به زمانیکه عمل نامیدن در بافت‌ معنایی متفاوت و مجزائی صورت می‌گیرد، افزایش می‌یابد .
بطور کلی در این زمینه اتفاق نظر وجود دارد که این تأثیرات،‌ به ویژگیهای فرآیند بازیابی واژگانی اشاره دارند و البته این بازیابی واژگانی به لحاظ ادارکی هدایت شده می‌باشد.   در طول فرآیند بازیابی، بازنمائی واژگانی معنایی کلمه هدف به همراه دیگر بازنمایی‌‌های مرتبط معنایی فعال می‌گردد. تداخل تصویر- کلمه و تأثیرات بافت معنایی به تقابل میان این بازنمائیهای متفاوت اشاره دارد .
در حیطه‌ بازیابی واژگانی، دو تئوری در رابطه با کارکردهای نیمکره‌های مغزی مطرح می‌گردد. مطابق با تئوری اول یا تئوری فعال سازی، مسئله اینگونه مطرح می‌گردد که در حین بازیابی واژگانی، دیگر معانی فرعی یک کلمه نیز بازنمایی می‌گردد ولی براساس تئوری دوم یا تئوری مهار، این معانی به مرحله بازنمایی و کدگذاری واجی نرسیده و از تولید معانی فرعی جلوگیری بعمل می‌آید و فرد فقط معنی اصلی کلمه‌ هدف را بیان می‌دارد .
در اینجا این سئوال مطرح می‌گردد که چطور پیچیده‌ترین زمینه‌ها، نامیدن اسامی و افعال می‌باشند؟ جواب این سئوال را بطور خلاصه می‌توان اینگونه عنوان کرد که بدلیل دشوار بودن شناسایی حوزه‌های مفهومی اولیه در این زمینه‌ها، نامیدن آنها نیز مشکل می‌باشد.

فهرست مطالب

فصل اول (معیار سازی تست نامیدن اسامی و افعال)                                       
۱-۱ بیان مسئله     1
۲-۱ کاربردهای عمومی    1
۳-۱ تعریف مفاهیم    3

فصل دوم (مباحث نظری)     
۱-۲ مقدمه    6
۲-۲ مدل پردازش واژگانی    11
۳-۲ مکانیسم‌های پردازش واژگان     13
    – سطح بازشناسی    13
    – پردازش معنایی    14
    – برونداد واژگان    14
۴-۲ آسیب‌ها    15
    – سطح بازشناسی    15
    – درونداد واژگانی    18
    – پردازش معنایی    19
    – برونداد واژگانی    22
۵-۲ کاربردهای کلینیکی مدل‌واژگانی    24
    – جدول ارزیابی تکالیف واژگانی    26

فصل سوم (معرفی تست)       
۱-۳ مقدمه    27
۲-۳ موارد کاربردی مجموعه    29
۳-۳ ساختار تست    31
    – انتخاب گزینه    31
    – طبقه‌بندی اطلاعات قراردادی    35
    – شکل دستوری افعال در مجموعه    37
۴-۳ ساختار لیست‌های تطبیق داده شده    42
    – بسامد    42
    – سن فراگیری    44
    – میزان آشنایی    46
شاخصهای دیگر    47
    – قابلیت تصور    47
    – پیچیدگی بینایی    49
۵-۳ زیرگروه لیست‌ها    50
۶-۳ اطلاعات بدست آمده از شرکت‌کنندگان مسن بدون آسیب مغزی    51
۷-۳ نحوه استفاده و اجرای این مجموعه بعنوان یک وسیله ارزیابی     52
۸-۳ فرمهای معرفی    53
۹-۳ راهنمائی‌هایی برای ارزیابی و آزمودن بیماران زبان پریش    54
۱۰-۳ ارزیابی رفتارهای بیمار زبان پریش    55

فصل ۴ (اجرای تست)       
۱-۴ ساختار تست اسامی و افعال    56
    – شماره آیتم مواد آزمون    56
    – هدف    57
    – پاسخ اولیه    57
    – مدت زمان ارائه پاسخ    57
    – یادآوری    57
۲-۴ شرایط تحصیلی و سنی شرکت‌کنندگان    59
۳-۴ جداول ارزیابی    60
نامیدن اسامی    61
نامیدن افعال    68

فصل ۵ (بحث و نتیجه‌گیری)   
۱-۵ تهیه جدول آماری    72
۲-۵ نتیجه‌گیری    72
۳-۵ جداول نتایج   
•    تست نامیدن اسامی    74
•    تست نامیدن افعال    78

واژه‌نامه    80
منابع        80   

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.