فایل ورد کامل مقاله بررسی تاریخچه بسته‌بندی در جهان و تحلیل روند تکامل آن در صنایع مختلف


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
3 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله بررسی تاریخچه بسته‌بندی در جهان و تحلیل روند تکامل آن در صنایع مختلف دارای ۱۶۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله بررسی تاریخچه بسته‌بندی در جهان و تحلیل روند تکامل آن در صنایع مختلف  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله بررسی تاریخچه بسته‌بندی در جهان و تحلیل روند تکامل آن در صنایع مختلف،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله بررسی تاریخچه بسته‌بندی در جهان و تحلیل روند تکامل آن در صنایع مختلف :

بخشی از فهرست فایل ورد کامل مقاله بررسی تاریخچه بسته‌بندی در جهان و تحلیل روند تکامل آن در صنایع مختلف

تاریخچه بسته بندی در جهان ۱
بسته بندی در ایران ۳
تعریف بسته بندی ۵
نقش گرافیک در بسته بندی ۷
استفاده از رنگ در بسته بندی گرافیک ۱۲
گرافیک ۱۳
شکل ها ۱۴
بسته بندی کالاها ۱۴
هندسه جعبه و حجم در بسته بندی ۱۷

فصل سوم
بسته بندی کالاهای ورزشی ۲۳
ساختار بسته بندی کالاهای ورزشی ۳۵
طراحی روی بسته بندی کالاهای ورزشی ۳۸
بسته بندی موفق ۴۳
جاذبه کلام ۴۴
جاذبه طراحی ۴۷
جاذبه حفظ و نگهداری ۵۷
جاذبه تبلیغات ۵۷
جاذبه قیمت ۵۸
تعریف کاغذ ۶۱
تاریخچه تولید کاغذ در دنیا و ایران ۶۱
مزایای کاغذ در صنعت بسته بندی ۶۴
معایب کاغذ در صنعت بسته بندی ۶۵
ساختمان کاغذ ۶۷
مزایا و معایب کاغذ در بسته بندی ۶۸
تکنولوژی ساخت کاغذ ۷۰
روش مکانیکی ۷۱
روش شیمیایی ۷۱
روش قلیا(سودا) ۷۲
روش سولفات ۷۲
روش سولفیت ۷۳
روش نیمه شیمیایی ۷۴
ماشین های کاغذ سازی ۷۷
کیسه ها گونی ۹۱
گونی های چتایی ۹۱
کیسه های کاغذی با دیواره چند لایه ۹۲
کیسه ها ۹۳
پر کردن کیسه ها و تجهیزات در بسته بندی ۹۶
ظروف کاغذی ۹۸
ساختمان مقوا ۱۰۱
طبقه بندی بسته بندی ها ۱۱۳
گروه بسته بندی ها ۱۱۴
بسته بندی برای حمل ونقل ۱۱۵
بسته بندی مصرف کننده ۱۱۸
عوامل موثر در هزینه های حمل و نقل و انبارداری ۱۱۹
فصل چهارم
پاسخگویی به سوالات تحقیق
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادات
فصل ششم
منابع و ماخذ

تاریخچه بسته بندی در جهان
تکنولوژی بسته بندی عبارت است از توسعه و دستیابی به روش های جدید تولید بسته بندی است بسته بندی ها باید پیوسته با نیازهای کمی و کیفی بازار تطبیق داده شود و در اینجا به تاریخچه مختصری از بسته بندی اشاره می کنیم .
بسته بندی بیش از آن که توسط انسان ابداع شود به صورتهای مختلف در طبیعت وجود داشته است . طبیعت نیز خود در ابتدای خلقت به بسته بندی مواد پرداخته است .
هر انسان پرتقال ، تخم مرغ و نارنگی و … را از ظاهر بسته بندی آن می شناسد به عنوان مثال پوست پرتقال محتوی آن را از خشک شدن ، فاسد شدن ، از دست دادن طعم و عطر و حتی رنگ آن حفظ نموده و به ماندگاری کوتاه مدت آن را تضمین می کند .
یا محصول دیگر مانند تخم مرغ آیا گمان این که تخم مرغ بدون پوست « بسته بندی » باشد ممکن است ؟
هر چند بسته بندی قدمتی طولانی به بلندی طول تاریخ پیش دارد . اما امروزه اکثر محققان معتقد هستند که بنیان گذاری صنعت بسته بندی به سال ۱۸۰۴ میلادی باز می گردد و زمانی که البرت فرانسوی توانست هنر نگهداری شیر را ابلاغ کند و از آن زمان ما شاهد و شکوفایی روزافزون این صنعت باشیم بعنوان مثال از تولید قوطی های آلومینیومی در سال ۱۹۸۵ که خود نقطه عطفی در صنعت بسته بندی مواد غذایی هستند که هر چند از گذشته های دور از این مواد در زمینه بسته بندی مواد غذایی استفاده می شده است . « لازم به ذکر است که این نوع قوطی های فلزی از نوع tp هستند و در سال ۱۸۱۰ توسط فردی بنام پیتر دوراثر ابداع شد » .
امروزه بسته های حاصل به لحاظ تنوع در جنس و چه به لحاظ طرح و فرم نسبت به گذشته بسیار متنوع گردیده است .
همچنین آثار حکاکی از بسته بندی از ۸۰۰۰ سال پیش به این صورت صحیح است که صورت ظروف ساخته شده و از حصیر همچنین ظروف گلی و لعابی در بین النهرین و مصر به کار می رفته است که به مرور زمان تبدیل به موادی همچون کاغذ و محصولات سلولزی ، شیشه ، فلز و پلاستیک شده اند . در نتیجه این تحول بزرگ مشکل فروشنده و خریدار را برطرف می کند حالا برای کالا فروشنده ای وجود دارد و یا بعبارتی ساده تر بسته بندی به عنوان فروشنده خاموش هر زمانی که مشتری بخواهد می توان تمام اطلاعات مورد نظر را در اختیار او قرار دهد البته جلب نظر یک مشتری خود جایگاه و اهمیت خاص خود را داراست . زیر کالای متمایز شده میان چند محصولات و کالای مانند خود حرف اول را می زند و همچنین پیدا کردن یک کالا میان هزاران محصول و کالاهای دیگر را در یک فروشگاه کارآسانی نمی باشد و نیاز به در نظر گرفتن علائم و نمادهای بسیاری دارد از این رو طرح و بسته بندی کل محصول نیز هم به فروشنده و هم به خریدار کمک نماید .

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.