فایل ورد کامل مقاله مطالعه کاربرد حفاظها و ضربهگیرها در راهها و بررسی نقش آنها در کاهش خسارتهای جانی و مالی ناشی از تصادفات
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مقاله مطالعه کاربرد حفاظها و ضربهگیرها در راهها و بررسی نقش آنها در کاهش خسارتهای جانی و مالی ناشی از تصادفات دارای ۱۳۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مقاله مطالعه کاربرد حفاظها و ضربهگیرها در راهها و بررسی نقش آنها در کاهش خسارتهای جانی و مالی ناشی از تصادفات کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله مطالعه کاربرد حفاظها و ضربهگیرها در راهها و بررسی نقش آنها در کاهش خسارتهای جانی و مالی ناشی از تصادفات،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله مطالعه کاربرد حفاظها و ضربهگیرها در راهها و بررسی نقش آنها در کاهش خسارتهای جانی و مالی ناشی از تصادفات :
بهنگام طراحی یک جاده و متعلقات آن. طراحان باید با بکارگیری ضوابط طرح هندسی راه و در نظر گرفتن کلیه شرایط، احتمال خارج شدن اشتباهی وسایل نقلیه از مسیر اصلی را به حداقل برسانند و در چنین حالتی، سخن از اینکه در دو سوی راه، چه موانع و خطراتی وجود دارد مطرح نیست و تنها باید خود جاده را بیخطر و ایمن نگاهداشت. اما باید دانست که حتی با بکارگیری عالی ترین استانداردها هم نمی توان بطور کامل از خارج شدن سهوی وسیله نقلیه جلوگیری کرد. رانندگان وسایل نقلیه بدلایل مختلف از جمله حواس پرتی، خواب آلوده بودن، بیتوجهی به جلو، استفاده از مشروبات الکلی و داروهای خوابآور، سرعت زیاد (اشتباهات انسانی)، عوامل طبیعی نابسامانی طرح هندسی راه و عیوب و نواقص وسیله نقلیه، کنترل وسایل خود را از دست میدهند و وسیله نقلیه آنها از مسیر اصلی منحرف میشود.
یک راه ایمن شامل محدودهای ایمن و عاری از اشیاء و نقاط خطرناک برای عبور راه بر اساس سرعت، حجم عبور و شرایط هندسی محل میباشد که برای این امر، ایجاد یک محدوده حفاظت شده ایمن با توجه به ضوابط و معیارهای استاندارد ایمنی در کنار راه و مسیر اصلی، امری حیاتی و ضروری است تا وسیله نقلیه منحرف شده از مسیر اصلی، بتواند در محدودهای با امنیت مناسب متوقف شود و یا به مسیر اصلی بازگردد. پس از تعیین محدوده حفاظت شده و مرزهای آن در گام بعدی، باید موانع و نقاط خطر را در این محدوده معین کرد و سپس جهت ایمنسازی آن اقدام نمود. در این راستا گزینه های زیر در دسترس هستند:
۱- برداشتن عامل خطر یا طرحی مجدد شیب بگونه ای که قابل پیمایش باشد.
۲- جابجا کردن عامل خطر به نقطهای که احتمال تصادف کمتری وجود دارد، مانند بالای شیب، پشت حفاظهای ایمنی، پشت دیوارهها
۳- کاهش شدت برخورد با عامل خطر با استفاده از یک وسیله شکست پذیر
۴- جهت دهی دوباره به وسیله نقلیه توسط سپر کردن عامل خطر با یک حفاظ طولی و یا ضربه گیر.
۵- دادن آگاهی لازم به راننده از وجود خطر توسط تابلو و علائم هشداردهنده.
سیستمهای ایمنی ترافیک جادهها در اصل جهت جلوگیری از تصادفات شدید زنجیره ای، جلوگیری از عبور وسایل نقلیه حفاظتهای میانی و سرعتگیری از وسایل نقلیه منحرف شده و جهت دهی دوباره به آنها طراحی شدهاند. استانداردهای سیستمهای ایمنی ترافیک به مرور زمان توسعه یافته و با تکنولوژی جدید و تغییرات در طرح و سرعت وسایل نقلیه، دائماً در حال تغییرند و به همین دلیل، تعداد زیادی از سیستمهای ایمنی ترافیک موجود با استانداردهای جدید مطابقت نمیکنند. علاوه بر این. تغییر و ارتقاء دادن بر اساس هر استاندارد جدید مقرون به صرفه و اقتصادی نمیباشد. تأسیسات قدیمی را باید نسبت به استانداردهای جدید مورد بازبینی قرار داده و آنهایی را که مقرون به صرفه هستند ارتقاء داد. همچنین در مواردی که امکان تعمیر و بازسازی وجود دارد در صورت سازگاری باید سیستمهای ایمنی ترافیک را همزمان به استانداردهای مطلوب رسانید از میان آنها میتوان از حفاظهای کناری و میانی، ضربه گیرها، استفاده از پایههای قابل شکست برای علائم کنار جاده و چراغهای راهنمایی را نام برد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 