فایل ورد کامل رفتار اخلاقی کارکنان و رضایت شغلی؛ مطالعه ارتباط ارزش‌های اخلاقی با انگیزش و رضایت نیروی کار


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل رفتار اخلاقی کارکنان و رضایت شغلی؛ مطالعه ارتباط ارزش‌های اخلاقی با انگیزش و رضایت نیروی کار دارای ۲۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل رفتار اخلاقی کارکنان و رضایت شغلی؛ مطالعه ارتباط ارزش‌های اخلاقی با انگیزش و رضایت نیروی کار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

چکیده:
مفاهیم رضایت شغلی ،عدالت سازمانی ،رفتار اخلاقی وتعهد سازمانی به دلیل اهمیت حفظ نیروی انسانی برای سازمانها بسیار زیاد می باشد. شاید بتوان گفت که کارمندان ،مشتریان کاردر سازمانها هستند و همچنان که سازمان ها جهت جلب رضایت مشتریان بیرونی از سیاست ها و استراتژیهای مختلفی بهـره می برند، می بایستی جهت راضی نگه داشتن نیروهای متخصص نیز راهکارهای علمی را مورد مطالعه و بررسی قرار دهند. بدین منظور باید از طریق بررسی های سالیانه نسبت به شناسایی نقاط ضعف و رفع آن در جهت تأمین رضایت و به تبع آن ایجاد تعهد اقدام نمایند. این پژوهش با هدف بررسی نقش عدالت ،تعهد ورفتار اخلاقی بر رضایت کارکنان ، در یک نمونه تصادفی۳۷۰  نفری از کارکنان صندوق مهر امام رضا، در تابستان ۱۳۹۱، به مرحله اجرا درآمده است. پژوهش ازنطر هدف کاربردی واز نوع رابطه ای بوده و از نظر روش تجزیه و تحلیل داده‌ها، از نوع همبستگی و معادلات ساختاری محسوب می‌گردد. داده های حاصل از پرسشنامه های مربوط با استفاده از تکنیک تحلیل مسیر و مدل معادلات ساختاری  استفاده گردیده است. بررسی فرضیات تحقیق از طریق معادلات ساختاری ونرم افزارلیزرل، بیانگر وجود رابطه بین عدالت توزیعی و رفتار اخلاقی کارکنان است. بین عدالت رویه ای  و رفتار اخلاقی کارکنان رابطه مثبت ومعنی داری وجود دارد.بین رفتار اخلاقی و رضایت شغلی کارکنان  رابطه مثبت ومعنی داری وجود دارد.بین عدالت توزیعی و رضایت شغلی  کارکنان رابطه مثبت ومعنی داری وجود ندارد.بین تعهد سازمانی و رضایت شغلی کارکنان  رابطه مثبت ومعنی داری وجود دارد. بین رفتار اخلاقی و تعهد سازمان کارکنان  رابطه مثبت ومعنی داری وجود دارد.  اما بین عدالت رویه ای  و رضایت شغلی کارکنان  رابطه مثبت ومعنی داری وجود دارد.
کلید واژه ها:
عدالت سازمانی، تعهد، رفتار اخلاقی، رضایت شغلی .

فهرست مطالب

چکیده
فصل اول : کلیات تحقیق
۱-۱- مقدمه    2
۱-۲- بیان مسأله    3
۱-۳- اهمیت موضوع وضرورت انجام تحقیق    4
۱-۴- اهداف تحقیق    5
۱-۵- فرضیه های تحقیق    6
۱-۶- قلمرو زمانی ،مکانی وموضوعی    6
۱-۷- تعاریف، اصطلاحات  مفهومی وعملیاتی    7
فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق
۲-۱- مقدمه    11
۲-۱-۱- مفهوم وتعاریف رضایت شغلی    12
۲-۱-۲- نظریه های رضایت شغلی    16
۲-۱-۳- عوامل مؤثر در رضایت و نارضایتی شغلی در سازمان    17
۲-۱-۴- عوامل موثر بر رضایت شغلی    19
۲-۱-۵- اثرات رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان    20
۲-۱-۶- شیوه ابراز نارضایتی    21
۲-۲-    22
۲-۲-۱-  مفهوم عدالت    23
۲-۲-۲-  عدالت سازمانی    23
۲-۲-۳- کارکردهای درون سازمانی عدالت    27
۲-۲-۴- عدالت توزیعی    28
۲-۲-۵- عدالت رویه ای    32
۲-۲-۶- عدالت تعاملی(مراوده ای )    35
۲-۲-۸- اهمیت عدالت سازمانی    38
۲-۲-۷-عوامل موثر بر ادراک عدالت    39
۲-۲-۸-  نتایج ادراک از عدالت    40
۲-۲-۹-عدالت در روابط برون سازمانی    41
۲-۳-    43
۲-۳-۱- تعهد سازمانی    44
۲-۳-۲- مفهوم وتعاریف تعهد    45
۲-۳-۳- دیدگاههایی در مورد کانون های تعهد سازمانی    48
۲-۳-۴- طبقه بندی کانون های تعهد    48
۲-۳-۵- دو دیدگاه درباره تعهد سازمانی    49
۲-۱۷-۲- تعهد به دیگر سازمان ها    52
۲-۳-۶-۲- تعهد نسبت به مشتریان    53
۲-۴-    54
۲-۴-۱- رفتاراخلاقی    55
۲-۴-۲- فاکتورهای سطح کلان اثر گذار بر رفتار اخلاقی    59
۲-۴-۳- فاکتورهای سطح میانی اثر گذار بر رفتار اخلاقی    60
۲-۴-۴- فاکتورهای سطح خرد اثر گذار بر رفتار اخلاقی    62
۲-۵- پیشینه تحقیق    64
۲-۶- چارچوب نظری ومدل مفهومی تحقیق    78
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
۳-۱- مقدمه    82
۳-۲ روش تحقیق    83
۳-۳- جامعه آماری و نمونه    84
۳-۴ – روشهای گردآوری داده ها    87
۳-۵- ابزارگرداوری اطلاعات    87
۳-۶- روایی و پایایی    88
۳-۷- روش تجزیه و تحلیل داده‌ها    90
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱- مقدمه    99
۴-۲- ویژگیهای جمعیت شناختی نمونه آماری    100
۴-۲-۱- وضعیت افراد پاسخ دهنده ازنظر جنسیت    100
۴-۲-۳- وضعیت افراد پاسخ دهنده ازنظرتحصیلات    103
۴-۲-۴- وضعیت افراد پاسخ دهنده ازنظرمیزان درآمد    104
۴-۳- آزمون های برازندگی مدل کلی    105
۴-۴- ارزیابی مدل های ساختاری تحقیق    106
۴-۵- ارزیابی بخش اندازه گیری مدل    108
۴-۶- بررسی فرضیات تحقیق    111
۴-۶-۱- آزمون فرضیه اول    111
۴-۶-۲- آزمون فرضیه دوم    112
۴-۶-۳- آزمون فرضیه سوم    113
۴-۶-۴- آزمون فرضیه چهارم    114
۴-۶-۵- آزمون فرضیه پنجم    115
۴-۶-۶- آزمون فرضیه ششم    116
۴-۶-۷- آزمون فرضیه هفتم    117

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
۵-۱- مقدمه    119
۵-۲-بحث و نتیجه گیری    120
۵-۳- مقایسه نتایج با تحقیقات مشابه    127
۵-۴- پیشنهاد های کاربردی    130
۵-۵- پیشنهاداتی برای محققان آینده    131
۵-۶- موانع ومحدودیت های پژوهش    132
منابع ومأخذ    133
پیوست‌ها
چکیده لاتین

 فهرست جدول‌ها

جدول ۱-۳ : متغیرها وسوالات  پرسشنامه    88
جدول ۲-۳ : ضرایب مربوط به آلفای کرونباخ    90
جدول ۴- ۱- وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر جنسیت    100
جدول ۴-۲-  تعداد ودرصد سن افراد پاسخ دهنده    102
جدول ۴-۳- تعداد ودرصد سطح تحصیلات پاسخ دهنده گان    103
جدول۴- ۴ :وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر میزان درآمد    104
جدول ۴-۵ : آزمون های برازندگی مدل کلی    105
جدول ۴-۶ : مقیاس سنجش متغیرهای اندازه گیری    108
جدول۴-۷- شاخص های برازندگی مدل پژوهش    110
جدول ۴-۸-  نتایج ضرایب استاندارد و آماره T  فرضیه اول    111
جدول ۴-۹-  نتایج ضرایب استاندارد و آماره T فرضیه دوم    112
جدول ۴-۱۰- نتایج ضرایب استاندارد و آماره T فرضیه سوم    113
جدول ۴-۱۱- نتایج ضرایب استاندارد و آماره T فرضیه چهارم    114
جدول ۴-۱۲- نتایج ضرایب استاندارد و آماره T فرضیه پنجم    115
جدول ۴-۱۳- نتایج ضرایب استاندارد و آماره T فرضیه ششم    116
جدول ۴-۱۴- نتایج ضرایب استاندارد و آماره T فرضیه هفتم    117

فهرست نمودارها

نمودار ۴-۱- وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر جنسیت    101
نمودار ۴-۲- وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظرسن    102
نمودار۴-۳- تعداد ودرصد سطح تحصیلات پاسخ دهنده گان    103
نمودار۴-۴ تعداد ودرصد سطح درآمد پاسخ دهنده گان    104

 
فهرست شکل ها

شکل ۲-۱- انواع عدالت سازمان    26
شکل ۲-۲-مدل مفهومی تحقیق    80
شکل ۴-۱ : ضرایب استاندارد مدل ساختاری و اندازه‌گیری    107
شکل ۲-۴ : آماره T برای ضرایب  مدل ساختاری و اندازه‌گیری    107

فصل اول
کلیات تحقیق

۱-۱- مقدمه
سازمان سیستمی اجتماعی است که حیات و پایداری آن وابسته به وجود پیوندی قوی میان اجزا و عناصر تشکیل دهنده آن است. ادراک بی عدالتی اثرات مخربی بر روحیه کارجمعی دارد؛ زیرا اهتمام نیروی انسانی و انگیزش کارکنان را تحت الشعاع خود قرارمی دهد. بی عدالتی و توزیع غیر منصفانه دستاوردها و ستاده های سازمان، موجب تضعیف روحیه کارکنان و تنزل روحیه تلاش و فعالیت در آنان میشود؛ بنابراین رعایت عدالت،رمز بقا و پایداری جریان توسعه و پیشرفت سازمان و کارکنان آن است. بنابراین از جمله وظایف اصلی مدیریت، حفظ و توسعه رفتارهای عادلانه در مدیران، و احساس عدالت درکارکنان است. رعایت عدالت بویژه در برخی رفتارهای مدیریت با کارکنان ( توزیع پاداش ها، روابط سرپرستی، ارتقاها و انتصاب) برای کارکنان حائز اهمیت است. در فراگردتوسعه رفتارهای عادلانه و رفتارهای اخلاقی کارکنان ومهمتر از آن شکل دادن احساس عدالت در کارکنان، شناخت چگونگی تاثیرگذاری رفتارهای مبتنی بر عدالت بر هر یک از ابعاد رضایت و انگیزش کارکنان حائز اهمیت است. با دست یابی به شناخت مناسب از نحوه تاثیرگذاری ابعا دعدالت سازمانی ،رفتاراخلاقی وتعهد کارکنان  بر ابعاد گوناگون رضایت شغلی، مدیران این امکان را می بایند که اقدامات مناسب تری را در جهت توسعه احساس عدالت پسر وایجاد تعهد ورفتاراخلاقی  درسازمان برنامه ریزی و مدیریت نمایند. براین اساس در این تحقیق  محققی سعی دارد به  بررسی ابعاد عدالت سازمانی ،تعهد ورفتاراخلاقی کارکنان دررضایت شغلی کارکنان در موسسات صندوق مهرامام رضا بپردازد.

منابع ومأخذ
منابع فارسی
۱.    ابطحی ، حسین ، مولایی ، ناصر، ۱۳۸۵ «رابطه میان تعهد حرفه ای و سازمانی » ماهنامه تدبیر ، سال هفدهم ، شماره ۱۷۷ ، صص : ۶۱ – 56 .
۲.    احمدی، الهه، ۱۳۸۷ « بررسی رابطه جو سازمانی موجود و مطلوب با انواع تعهد سازمانی وخشنودی شغلی به منظور ارائه الگو در کارکنان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان.
۳.    اسمعیلی گیوی، محمدرضا ،۱۳۷۵«کارکردهای درون سازمانی و برون سازمانی عدالت»،مجله تدبیر
۴.    اشجع، آرزو ، نوری، ابوالقاسم ، عریضی ،حمید رضا ، سماواتیان، حسین،۱۳۸۸« رابطه ابعاد عدالت سازمانی با اعتماد به سازمان و سرپرست در کارکنان مجتمع فولاد مبارکه اصفهان  » فصلنامه علمی – پژوهشی، دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی دوره ۱۲, شماره ۴۳ .
۵.    امیر خانی ،طیبه ،پورعزت ،علی اصغر ،۱۳۸۷«تأملی بر امکان توسعه سرمایه اجتماعی در پرتو عدالت سازمانی در سازمان های دولتی »مجله مدیریت .شماره ۱ ، .
۶.    امیرخانی ،طیبه، پورعزت، علی اصغر ،۱۳۸۷« تاملی بر امکان توسعه سرمایه اجتماعی در پرتو عدالت سازمانی در سازمان های دولتی» نشریه مدیریت دولتی، دوره ۱، شماره ۱، پاییز و زمستان ۱۳۸۷ ، از صفحه ۱۹ تا ۳۲
۷.    برلین، ریچارد ای، و تتام، بی چالز،۲۰۰۵« عدالت سازمانی و تصمیم گیری» مترجم: شیخی نژاد،فاطمه، فصلنامه احیا.
۸.    پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران . دانشکده مدیریت . رشته مدیریت اجرایی.
۹.    پرینان ، علیرضا ،۱۳۷۸ « بررسی ادراک کارکنان و رابطه آن با تعهد سازمانی در دانشگاه فردوسی مشهد »پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه مشهد
۱۰.    پور عزت ، علی اصغر، ۱۳۸۷ « مبانی دانش اداره دولت و حکومت» تهران. سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها.
۱۱.    حسین زاده ،علی ،ناصری ،محسن،۱۳۸۶«عدالت سازمانی»تدبیر شماره ۱۹۰ ،صص۲۳_۱۸
۱۲.    حیدری منور ، حسین،۱۳۸۰« جایگاه اصل عدالت در نظام حقوق اسلام » اندیشه صادق.
۱۳.    دفت، ریچاردال، ۱۳۸۶«مبانی تئوری و طراحی سازمان»ترجمه : علی پارسائیان، محمداعرابی، چاپ چهارم.
۱۴.    دیویس،کیت نیواستورم و  جان،۱۳۷۰« رفتار انسانی در کار»ترجمه محمد علی طوسی ، تهران . چاپ اول . انتشارت مرکز آموزش مدیریت دولتی.
۱۵.     رابینز، استیفن پی ، ۱۳۸۷«مبانی رفتار سازمانی »ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی ، تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی.
۱۶.    رابینز، استیفن پی،۱۳۷۸ « رفتار سازمانی»ترجمه : علی پارسائیان و سید محمد اعرابی ، تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی. ، چاپ هشتم، جلد دوم، دفتر پژوهش های فرهنگی،
۱۷.    رابینز، اسینفن.پی،۱۳۷۷« رفتار سازمانی مفاهیم نظریه ها، کاربردها» ترجمه علی پارسائیان و محمد اعرابی. جلد اول- تهران،. انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.
۱۸.     رامین مهر، ح، هادیزاده مقدم ،اکرم ،۱۳۸۸«بررسی رابطه ی بین ادراک از عدالت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی مورد مطالعه: ( شرکت ملی پخش فراورد ههای نفتی ستاد تهران) پژوهش نامه مدیریت تحول سال اول، شماره ۲.
۱۹.    رضائیان، علی،۱۳۷۶« تجزیه و تحلیل طراحی سیستم» تهران، انتشارات سمت.
۲۰.     رضائیان، علی،۱۳۷۹«مبانی مدیریت رفتار سازمانی» تهران،انتشارات سمت.
۲۱.    رضایی کلید بری،ح، ر، باقر سلیمی، س،۱۳۸۷« نقش عدالت سازمانی در تقویت رفتار شهروندی سازمانی»
۲۲.    رضاییان، علی، ۱۳۸۴« انتطار عدالت و عدالت در سازما ن» انتشارات سمت، چاپ اول
۲۳.    رهنمای رودپشتی، فریدون، محمود زاده، نصرت ا…، ۱۳۸۷ «توسعه منابع انسانی (مطالعه موردی تعهد و تعلق سازمانی) »چاپ اول، ناشر (سازمان مدیریت صنعتی)،
فرهنگی، علی اکبر ،۱۳۸۴« نظریه و مدل های جدید تعهد سازمانی» ماهنامه تدبیر.
۲۴.    ساعتچی ، محمود ، ۱۳۸۴« روانشناسی بهره وری» تهران :مؤسسه نشرویراش ،چاپ پنجم .
۲۵.    ستایشگر، داریوش ،غلامعباس، قدسی۱۳۸۷« راهکاری جهت جلوگیری از فرسودگی شغلی در سازمان.
۲۶.    سعیدی ، پرویز،نظری ، محمد رضا ، ۱۳۸۶ « اصول مدیریت و سرپرستی» نشر مؤسسه فرهنگی و انتشاراتی سارلی .
۲۷.    شکرکن، حسین۱۳۸۱«بررسی رابطه عدالت سازمانی ناخشنودی شغلی و رابطه خشنودی شغلی با رفتار مدنی و عملکرد شغلی کارگران کارخانه¬های اهواز »انتشارت مؤسسه کار و تأمین اجتماعی .
۲۸.    طاهری عطار ،غزاله،۱۳۸۷، «عدالت سازمانی » موسسه مطالعات بهره وری و منابع انسانی•فروردین،اردیبهشت، خرداد•شماره ۲۰۴ ، ۲۰۳ ، ۲۰۲.
۲۹.    عباس زادگان، محمد،۱۳۷۹« مدیریت بر سازمانهای ناآرام » تهران ،انتشارات کویر.
۳۰.    علاقه بند ، علی ، ۱۳۸۳ « مدیریت عمومی» تهران : نشر روان .
۳۱.    علوی، حمیدرضا، ۱۳۸۷ « بررسی رابطه بین متغیرهای پیشایند (عدالت سازمانی و جو سازمانی) و وجدان کاری با عملکرد شغلی در کارکنان شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان»پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه اصفهان.
۳۲.    غیشه، فرزانه ۱۳۸۹«بررسی رابطه بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارمندان شرکت مپنا 
۳۳.    فرنج وشاوژد، درگ،هیثر،۱۳۷۱« فرهنگ مدیریت»ترجمه محمدصائبی. تهران، انتشارات مرکزآموزش مدیریت دولتی.
۳۴.    قراملکی، احد، ۱۳۸۶«سازمان های اخلاقی در کسب و کار» تهران. نشر: مجنون.
۳۵.    قلی پور، آرین ، فتاحی، مهدی ، پیران نژاد ،علی ،۱۳۸۶ «مروری بر مهاجرت نخبگان در نهادهای آموزشی ایران » ، مجله رهیافت. شماره ۴۰ .
۳۶.    قلی پور، آرین، ۱۳۸۶«مدیریت رفتار سازمانی “رفتار فردی”»تهران : سازمان مطالعه و تدوین، انتشارات (سمت).
۳۷.    قوامی ،سید صمصام الدین «عدالت در مدیریت حکومت اسلامی »سال دهم ،شماره اول.
۳۸.    کوزه چیان هاشم زارعی، جواد ، طالب پور مهدی   ،۱۳۸۲« بررسی ارتباط تعهد سازمانی و رضایت شغلی مدیران و معلمان مرد تربیت بدنی آموزشگاههای استان خراسان»  مجله تربیت بدنی و علوم ورزشی  .
۳۹.    کریمی ،مهدی، رجایی پور ، سعید ،هویدا ،رضا،۱۳۸۹« بررسی رابطه بین ابعاد جو سازمانی و رفتار اخلاقی در بین کارکنان دانشگا ههای اصفهان و علوم پزشکی اصفهان»فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحدگرمسار .سال چهارم، شماره ۱.
۴۰.    کوهستانی، حسینعلی؛ شجاعی فر، حبیب اله ، ۱۳۸۰ « رابطه رضایت شغلی مدیران دانشکده ها با تعهد سازمانی آنان در دانشگاه فردوسی مشهد » مجله دانش و توسعه دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد، شماره ۱۳ .
۴۱.    گریفین، مورهد، ۱۳۷۴«رفتار سازمانی » ترجمه مهدی الوانی و غلامرضا معمار زاده، تهران چاپ اول.
۴۲.     مردانی حموله ، مرجان،حیدری ،هایده ،۱۳۸۸«بررسی عدالت سازمانی با رفتار مدنی سازمانی در کارکنان بیمارستان »مجله اخلاق و تاریخ پزشکی .
۴۳.    مشرف جوادی ،محمد حسین ،دلوی ،محمد رضا ؛عبدالباقی ،عبدالمجید ،۱۳۸۵« عدالت سازمانی در سایه عدالت علوی»فصلنامه مدیریت فردا .
۴۴.    مصلح ،عبدالمجید،۱۳۷۴« رابطه بین شخصیت و رضایت شغلی با توجه به ویژگی های شغلی» پایان نامه کارشناسی ارشد. مدیریت دانشگاه تربیت مدرس.
۴۵.    مقیمی، محمد ،۱۳۸۰«سازمان و مدیریت رویکردی پژوهشی» تهران: نشر ترمه.
۴۶.    مورهد، گریفین، ۱۳۷۹«رفتارسازمانی» ترجمه: الوانی، مهدی ، معمارزاده ،غلامرضا ، انتشارات مروارید، چاپ چهارم.
۴۷.    مهداد، علی، ۱۳۸۴« روانشناسی صنعتی سازمانی» اصفهان: انتشارات جنگل.
۴۸.    نجیب زاده ، سعید ،۱۳۸۵ «بررسی ادراک کارکنان بر اساس نظریه برابری آدامز ، زمینه های پیدایش و رابطه آن با تعهد سازمانی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی لارستان» پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه شیراز
۴۹.      نعامی ،عبدالزهرا ،شکرکن ،حسین ،۱۳۸۳«بررسی رابط ساده و چندگانه عدالت سازمانی با خشنودی شغلی در کارکنان یک شرکت صنعتی »مجله علوم تربیتی و روانشناسی.
۵۰.    نیواسترم، کیت دیویس و جان، رفتار انسانی در کار، محمدعلی طوسی، مرکز آموزش مدیریت روانی، چاپ چهارم، ۱۳۷۷.
۵۱.    یعقوبی ،مریم ؛سقائیان نژاد اصفهانی ،سکینه،ابوالقاسم گرجی ،حسن،نوروزی ،محسن ؛رضایی ،فاطمه ،۱۳۸۸«رابطه ی عدالت سازمانی با رضایت شغلی و تعهد سازمانی در بین کارکنان بیمارستان های منتخب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان»فصلنامه مدیریت سلامت .
 
منابع انگلیسی
۱.    Abdulla, Moha Asri, Munir Shuib, Zikri Muhammad, Hassan Naziri Khalid, Norizan Md Nor, and Junaimah Jauhar (2007). Employee Organisational Commitment In Smes: Evidence From The Manufacturing Sector In Malaysia, International Review of Business Research Papers 3(2), 12 – 26.
۲.    Alnajjar,Ahmad.(1996).The relationship between job satisfaction and organizational commitment among employees in the United Arab Emirates. Journal of Applied  Psychology,3(1),124-130
۳.    Blenger,Isabelle.,McNally,Jeff.,flint,Douglas.(2006)Model of the effects of monitoring on perceptions of trust ,organizational outcoms :The Bussiness Review Combridge,6,51-55.
۴.    Colquitt, J.A. 2001. On the dimensionality of organizational justice: A construct validation of a measure. Journal of Applied Psychology, 86/3: 386-400.
۵.    Cropanzano, Russell & Byrne, S.Zinta. (2000) ” The relationship of emotional exhaustion to work attitudes , job performance rating , and organizational citizenship behaviors ” fifteenth annual conference of society for industrial and organizational psychology in new Orleans, April, pp 13-16
۶.    Greenberg, J. (1990). “Organizational justice: Yesterday, today, and tomorrow”. Handbook of Industrial and Organizational Psychology, Chicago: Rand McNally.
۷.    Jacobsen, Patricia R. and J.Stacy Adams(1964), Effects of Wage Inequities on Work Quality, Journal of Abnormal and Social Psychology, Vol.68
۸.    Konvsky,m.a.,&cropanzo,r.s.(1993) ,” Perceived fairness of employee drug testing as a predictor of employee attitude of job performance,” Journal of applied psychology, No (5), pp 698-708.
۹.    Krietner & Kinecki (2001); Organizational Behavior; Irwin/ Mcgraw- Hill Tatum(,Eberlin,kottraba,Bradberry.,2003 :1007,1008)
۱۰.    Lind, E. A., Kanfer, R. and Earley, R. (1990). “Voice, control and procedural justice: instrumental and non-instrumental concerns In fairness judgments”. Journal Of Personality and Social Psychology, 59, 952- 959
۱۱.    Lussier, N. Robert.(2000). Human Relations in Organizations: a Skill building Approach, 2 nd ed,Homewood, il: Richarod D.Irwin.
۱۲.    McDowall, A. & Fletcher, C , (2004) , “Employee development : an organizational justice perspective” , Personnel Review , vol.33 , No.1, pp. 829-.
۱۳.    Moorman, R.H., (1991). “Relationship between organizational justice and organizational citizenship behaviors: Do fairness perceptions influence employee citizenship?”. Journal of Applied Psychology, 76: 845-855
۱۴.    Nabatchi,Tina ., Bingham,Lisa Blomgren ., H,david.(2007).organizational justice and workplace mediation:a six-factor model : international journal of conflict management,18,148-174
۱۵.    Porter, L.W, Steers, R.M, Mowday, R.T & Boulian, P.V, (1974). Organizational commitment, job satisfaction, and turnover among psychiatric technicians, Journal of Applied Psychology, 59, 603-605.
۱۶.    Sitter, Victoria . L , (2003) , “ Communication style as a predictor of interactional justice” , International leadership studies conference.
۱۷.    Sitter, Victoria. L , (2003) , “ Communication style as a predictor of interactional justice” , International leadership studies conference
۱۸.    Skarlicki, D.D (2001).Cross cultural perspective of organizational justice.  International Journal of Conflict Management, 12(4), 292-300 .
۱۹.    Smith. P C. Kendall. L. M. and Hulin. C. L. 1969. The measurement of satisfaction in work and retirement. Chicago: Rand McNally.
۲۰.    Tatum,B.charles.,Eberlin,Richard.,Kottraba,carin.,bradberry,Travis.(2003).Leadership,decision making,and organizational justice:management decision,41,1006-1016
۲۱.    Thomas, L. Baker, Tammy, G. Hunt, Martha, C.Anderwes. (2006).Promoting Behavior and Organizational Citizenship Behavior.United States: Clmosen University.
۲۲.    Thronhill, Adrian & Saunders, N.K. Mark , (2003) , “ Exploring employees’ reaction to strategic change over time: the utilisation of an organizational justice perspective” , Irish journal of management , pp. 66-86
۲۳.    Wood, John Andy, Rutherford, Brian; Madupalli, Ramana, Boles James (2007). “The relationship of facets of salesperson job satisfaction, whit affective organizational commitment” Journal of Business Industrial Marketing. Vol 22. No: 5.p 311-321&

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.