فایل ورد کامل خلاقیت و نوآوری مدیران؛ بررسی دیدگاه مدیران زن و مرد درباره عوامل مؤثر بر ارتقای نوآوری
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل خلاقیت و نوآوری مدیران؛ بررسی دیدگاه مدیران زن و مرد درباره عوامل مؤثر بر ارتقای نوآوری دارای ۱۰۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل خلاقیت و نوآوری مدیران؛ بررسی دیدگاه مدیران زن و مرد درباره عوامل مؤثر بر ارتقای نوآوری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
فهرست:
فصل اول: کلیات
مقدمه :
خلاقیت و نوآوری ، ضرورت استمرار زندگی فعال است . انسان برای خلق نشاط و پویایی در زندگی ، نیازمند نوآوری و ابتکار است ، تا انگیزه تنوع طلبی خود را ارضا کند و زمینه شکوفایی استعدادها و تواناییهای خویش را فراهم سازد . جامعه انسانس برای زنده ماندن و گریز از مرگ دستیابی به تحول و نو آوری نیاز دارد . در دنیای پیچیده کنونی که شاهد رقابت های فشرده جوامع گوناگون برای دستیابی به جدید ترین فناوری و منابع قدرت هستیم افراد تیز هوش خلاق و صاحبان اندیشه نو و تفکر واگرا به مشابه گرانبهاترین سرمایه از جایگاه بسیار والا و ارزشمندی برخوردار هستند . ( غلام پور ، ۱۳۸۹ ، ص ۲ )
در چنین عصری باید برای اداره سازمانهای گوناگون اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و آموزشی به نو آوری و نوجویی و نوخواهی و بهره گیری از دست آوریهای اخلاقی ، علمی و فنی بشر همت گذاشت و راه را برای نوآوری و ارائه طرح های مناسب در این سازمانها هموار کرد با توجه به این امر باید مدیران متفکر و خلاق را برای رده های متفاوت مدیریت برگزید . مدیران توانمندی که قادر باشند با اتخاذ تدابیر و شیوه های به ویژه در دستگاه آموزش و پرورش زمینه را برای تجلی و بروز استعدادها و خلاقیتهای معلمان و دانش آموزان فراهم آورند . نهادهای آموزش و پرورش در عین ضرورت یک نماد بسیار ظزیف و تحصصی با پیچیدگی های بسیار است از جمله مسائلی مسائلی که می تواند در سطح نظام آموزش و پرورش جوامع مختلف مورد بررسی قرار گیرد خلاقیت و تاثیرات مختلف آن برای ابعاد رشد و پیشرفت جامعه می باشد . ( حق شناس ، ۱۳۸۷ ، ص ۶۸ )
از ویژگی های مهم انسان ، قدرت اندیشه او و عالی ترین جلوه های اندیشه انسانی تفکر خلاق است قدرتی که تاکنون با آن تصمیم گرفته و توانسته است به حال مشکلات بپردازد و به رشد و تعالی نائل شود دنیای امروز نیازمند زنان و مردان خلاق است که به رشد و ارتقای در تمام زمینه های اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی برسد . ( همان منبع ، ص ۶۹)
بیان مسئله :
امروزه هنر و علم مدیریت را ظریفترین ، دشوارترین و پرثمرترین کارهای آدمی می دانند و به عنوان یکی از شاخص های مهم قدرت معاصر و از جمله عوامل موثر در رشد و توسعه اجتماعی فرهنگی و اقتصادی جوامع کنونی به حساب می آورند در قرن حاضر اهیمت و ثمر بخشی این دانش بشری تا آن اندازه است که بعضی از صاحب نظران قرن بیستم را عصر مدیریت و دنیای امروز را دنیای مدیران آگاه می دانند و علم مدیریت را یکی از مهمترین و پیچیده ترین رشته های علوم انسانی به شمار می اورند زیرا به کمک مدیران توانمند و آگاه به اصول نظریه ها و سبک ها مدیریت و واحد مهارتهای انسانی ، ادراکی ، و فنی می توان چهره سازمانی اداری ، صنعتی ، بازرگانی و آموزشی را دگرگون ساخت ، ازمنابع طبیعی ، سزمایه ، فناوری و نیروی انسانی حداکثر بهره برداری با برنامه ریزی و سازماندهی در هر یک از سازمانهای مختلف نظم و هماهنگی ایجاد کرد و تحقق اهداف دستگاههای متفاوت را ممکن می ساخت . اهمیت و نقش مدیریت در کشورما از وسعت زیاد و موقعیت جغرافیایی و آب و هوای نسبتاً مناسب و منابع سرشار از طبیعی و نیروی انسانی بالقوه برخوردارندو هم اکنون در حال بازسازی و نوسازی است بیشاز پیش احساس می گردد ، از بین انواع مدیریت بر سازمانها آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا تمام اهداف و عوامل این سازمانها ، انسانی است و نقش در زسالت آنها از یک سو تبدیل انسانهای خام و انسانهای صنعتگر ، خلاق ، خودآگاه و رشد یافته است و از سوی دیگر تامین کننده نیازهای نیروی انسانی جامعه در بخشهای فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی است .(صافی، ۱۳۷۷ ، ص ۵۴ ) .
اگر سازمانهای دیگر جامعه در ایفای وظایف رسالت خود کوتاهی کنند به اهداف مورد نظر دست نیابند نتیجه ی آن مستقیما عاید گروه یا سازمانی است که با آن سرو کار دارند . اما اگر سازمان آموزش و پرورش و مدیران آن از ماهیت کار خود غافل باشند و یا در فرایند یادگیری – یاددهی ، وقفه ای به وجود آورند ، خاصل کارشان در ابعاد اخلاقی ، اجتماعی و اقتصادی متوجه خواهد شد و توسعه و یا افت و انحطاط آن سهم موثری خواهد داشت بنابراین مدیریت در دستگاه آموزش و پرورش از سطح مدرسه تا وزارت خانه نقش حیاتی و حساسی در پیشبرد و تحقق اهداف آموزش و پرورش دارد و هیچ نظام آموزشی نمی تواند بدون داشتن مدیران شایسته ، خلاق و انگیزه و دلسوزانه به اهداف خود برسد ، سرنایه گذاری در مورد ترتیب مدیران رده های مختلف به ویژه مدیران مدارس در ابعاد کمی و کیفی بهترین و سودمند ترین نوع سرمایه گذاری است و تهیه و تصویب را برای طرخ های مناسب در زمنیه جذب ترتیب و تامین آنان از اقدامات اساسی و بنیادی است و باید مورد توجه قرار گیرد . سازمانهای آموزشی وظیفه فراهم آوردن زمینه رشد و پرورش خلااقیت و نوآوری و استفاده از استعدادها و تواناییهای افراد به عنوان مهم به عهده دارند ، که این خود زمینه ساز توسعه فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی در جامعه است . ( همان منبع ، ص ۵۵ ) .
عوامل موثر در افزایش خلاقیت و نوآوری مدیران چیست ؟
واژگان لاتین :
خلاقیت
ارتباط
برنامه ریزی
مدیریت
اصول
ارزشیابی
انگیزه
انگیزه درونی
تفکر
سازماندهی
رهبری
اقتصادی
خرده سیستم
تدریس
نظام آموزش و پرورش
فرضیه سازی
سیستم اجتماعی
ساختار
مدیریت آموزشی Creativity
Relationship
Planning
Management
Principles
Evaluation
Motivation
Intrinsic motivation
Thinking
Organizing
Leadership
Economic
Retail Systems
Teaching
Education system
Hypothesis of
Social system
Structure
Learning Management
منابع:
۱ – قاسم زاده ،حسن ، ۱۳۷۷ ، آینده خلاقیت و خلاقیت آینده ، انتشارات تهران
۲ – سیف ، علی اکبر ، ۱۳۷۹ ، روانشناسی تربتی ، انتشارات پیام نور ، تهران
۳ – حق شناس ، مرجان ، ۱۳۷۸ ، خلاقیت در آموزش و پرورش ، فصلنامه مدیریت آموزشی شماره ۲۴-۲۳
۴ – حسینی ، افضل السادات ، ۱۳۸۷ ، ماهیت خلاقیت و شیوه های پرورش آن انتشارات بهمنش ، مشهد
۵ – افروز ، غلام علی ، ۱۳۶۵ ، دانش آموزان تیز هوش و خلاق ، مجله پیوند شماره ۱۸
۶ – فرخ مهر ، حسین ، ۱۳۸۴ ، گلستان سبز خلاقیت ، انتشارات عابدی تهران
۷ – سرمد ، خمید رضا ، ۱۳۸۱ ، مدیریت اسلامی ، انتشارت پیام نور ، تهران
۸ – بهرنگی ، حمیدرضا ، ۱۳۸۱ ، مدیریت آموزشی و آموزشگاهی تهران ، نشر کمال تربیت
۹ – علاقه بند ، علی ، ۱۳۷۹ راهبردهای در مدیریت آموزشگاهی ، انتشارات دفتر آموزش عمومی آموزش و پرورش
۱۰ – سیف ، علی اکبر ، ۱۳۸۱ ، سنجش و اندازه گیری در علوم تربیتی ، انتشارات پیام نور
۱۱ – رضاییان ، علی ، ۱۳۷۰ ، اصول مدیریت ، انتشارات سمت
۱۲ – قیطاسی ، اکرم ، ۱۳۸۳ ، کلیدهای پرورش خلاقیت ، انتشارات تهران کتابهای دانه
۱۳ – سعادت ، اسفندیار،۱۳۷۳ ، فرایند تصمیم گیری در سازمان ، انتشارات دانشگاه تهران
۱۴ – قرائتی مقدم ، امام ا… ،۱۳۷۵ مدیریت آموزشی ، انتشارات ابجد ، تهران
۱۵ – دفتر تحقیقات و برنامه ریزی درسی ، کاربرد مواد آموزشی ، ۱۳۶۶
۱۶ – علاقه بند ، علی ،۱۳۷۳، به سوی خود گردانی در مدیریت مدرسه ، مدیریت آموزش و پرورش
۱۷ – ملکی ، حسن ، ۱۳۸۰ ، برنامه ریزی درسی ، مشهد ، پیام اندیشه
۱۸ – غلام پور ، عباس ، فصلنامه مدیریت ۱۳۷۹ ، شماره مسلسل ۲۵
۱۹ – ماهنامه آموزشی مدیران – اطلاع رسانی تکنولوزی آموزشی ، فروردین ۱۳۸۸
۲۰ – چمران ، مخمد هادی ، ۱۳۸۷ ، اصول مدیریت تهران ، انتشارات علمی دانشگاه صنعتی شریف
۲۱ – دعائی ، حبیب الله ، ۱۳۸۷ ، تفکر مدیریتی از طریق خلاقیت و یکپارچگی ، انشتارات هدایت نور
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 