فایل ورد کامل تحقیق پژوهشی درباره تاریخچه و موقعیت جغرافیایی کشور چین و تحلیل تحولات تاریخی و فرهنگی آن


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تحقیق پژوهشی درباره تاریخچه و موقعیت جغرافیایی کشور چین و تحلیل تحولات تاریخی و فرهنگی آن دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل تحقیق پژوهشی درباره تاریخچه و موقعیت جغرافیایی کشور چین و تحلیل تحولات تاریخی و فرهنگی آن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحقیق پژوهشی درباره تاریخچه و موقعیت جغرافیایی کشور چین و تحلیل تحولات تاریخی و فرهنگی آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل تحقیق پژوهشی درباره تاریخچه و موقعیت جغرافیایی کشور چین و تحلیل تحولات تاریخی و فرهنگی آن :

صنعت گردشگری از اوایل دهه ۱۹۵۰ در چین شروع شد و در سال ۱۹۵۴ آژانس مسافرتی بین المللی چین تاسیس شد که در سراسر کشور ۱۴ شعبه داشت.در سال ۱۹۶۴ نیز اداره جذب گردشگر رسماً تأسیس شد، لکن جمهوری خلق چین تا دهه بعد از تاسیس آن محدودیت و ممنوعیت برای مسافران غربی قائل بود . از سال ۱۹۷۱ اگر چه ممنوعیت از سفر اتباع غربی به چین برداشته شد ولی ورود جهانگردان از سال ۱۹۷۸ آغاز شد . در این سال ۱۲۰.۰۰۰ بازدیدکننده خارجی به چین آمدند . در سال ۱۹۸۱ حجم گردشگر به ۱.۱۱۰.۰۰۰ نفر رسید که دویست هزار نفر گردشگران خارجی بوده و الباقی بیشتر هنگ کنگی ، سنگاپوری و ماکائویی بودند و در سال ۱۹۸۶ میلادی متجاوز از ۸۲/۲۲ میلیون نفر از ۱۷۰ منطقه و کشور از چین دیدار کردند و میزان درآمد دولت در این سال بالغ بر ۵۳/۱ میلیارد دلار گردید . در سالهای اخیر در آمد حاصل از گردشگری ۲۵ درصد ارز خارجی حاصله از صادرات بوده است . البته این رقم در هنگ کنگ ۵۰ درصد و در سنگاپور ۶۵ درصد بوده است . تا سال ۱۹۷۸ میلادی مسافرت خصوصی به چین محدود بود و در حال حاضر و علاوه بر بازدیدکنندگان عادی عده ای نیز در قالب هیئتهای دیپلماتیک ، علمی و دوستی به چین سفر می کنند.
دولت نیز از سال ۱۹۷۷ به بعد صنعت گردشگری را تشویق و توسعه داده است و از هنگام اتخاذ سیاست گشودن درها به خارج و اصلاحات در سال ۱۹۷۸ گردشگری وارد مرحله رشد سریع شد . در سال ۱۹۷۸ تعداد گردشگران ۱۱/۷ میلیون نفر بود در حالی که در سال ۹۸ به ۴۸/۶۳ میلیون نفر رسید و در نتیجه درآمد ارزی ناشی از صنعت گردشگری به ۶/۱۲ میلیارد دلار رسید که ۴۸ برابر سال ۱۹۷۸ بود .
گردشگری داخلی نیز در کشور چین رشد قابل توجهی یافته و در سال ۱۹۹۸ میلادی به ۶۹۵ میلیون نفر رسید که ۱/۲۳۹ میلیارد یوآن هزینه شده است که نسبت به سال ۱۹۹۵ به ترتیب ۱۰ و ۷۴ درصد رشد داشته است. مردم چین با بهبود سطح زندگی تمایل زیادی به سفربه خارج دارند، این کشور با برنامه ریزی های انجام داده در نظر دارد در سال ۲۰۲۰ از نظر صنعت گردشگری مقام اول جهان را کسب نماید.
تعداد ۸۸۸۰ هتل یک تا شش ستاره در سراسر چین با ۸۹۷۰۰۰ اتاق و یک میلیون و ۷۳۰ هزار تخت نقش مهمی در سیاست گردشگری چین باز ی می کنند ، در آمد آنها در سال گذشته با وجود مشکل بیماری سارس بالغ بر ۵/۹۱ میلیارد یوآن بوده است . ۵۷% هتل ها دولتی و ۸ % مالکیت کاملا خارجی و بقیه با مالکیت مشترک اند . ( ۴۹ % سهم خارجی و ۵۱ % سهم داخلی )
بدیهی است در صورتی که سرمایه گذار خارجی بیش از ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه در گردش داشته باشد می توان صد درصد سهام را مالک شود . در سیاست گردشگری این کشور اولویت بندی سه گانه زیر در مورد گردشگر اعمال می گردد .
اولویت نخست گردشگر خارجی : د رآمد این بخش در سال ۲۰۰۲ بالغ بر نوزده میلیارد دلار آمریکا بوده است .
اولویت دوم گردشگر داخلی : درآمد این بخش در سال ۲۰۰۲ بالغ بر ۷۵ میلیارد دلار آمریکا با تعداد ۸۰۰ میلیون گردشگر چینی است .
اولویت سوم گردشگران چینی عازم خارج : دفاتر خدمات مسافرتی این بخش در دست معدود آژانس هایی است که با مجوز دولت و بیشتر در سطح ۲۷ کشور مقصد گردشگر اعزام می نمایند .
شایان ذکر است که در روستاهای با قابلیت گردشگری می توان هتل های ۵ ستاره را با ارائه خدمات استاندارد مشاهده نمود . مردم چین حق دارند آزادانه با خارجی ها صحبت کنند و از امسال (سال ۸۴) امکان اسکان خارجی نزد خانواده چینی هم میسر است .
افزون بر جاذبه های طبیعی ، انسان ساخت ( ابنیه تاریخی و هنرهای دستی) و جاذبه های فرهنگی – اجتماعی ، رستوران های مختلف اقلیت های ملی با ارائه غذاهای متنوع ( رنگارنگ ، گیاهی و دریایی ) ، لباس ها و سنت دیرینه خود را به گونه شایسته ارائه می کنند و چون چینی ها به علت کوچکی خانه هایشان اغلب برونگرا و جمع گرا هستند ، غذا را هم بیشتر در خارج از خانه صرف می کنند و این امر سبب اقبال انواع رستوران ها و انواع خوراکیهای دور از ذهن برای غیر چینی شده است. با وجود رشد قارچ گونه رستورانها، خوراکی های محلی اهمیت ویژه خود را حفظ نموده اند و برای گردشگر خارجی یک جاذبه به شمار می رود . غذاهایی که به ذائقه ایرانی خیلی خوش نمی آید زیرا بدون نمک ، بدون نان ، بدون شیرینی و سوپ گونه اند .
از سال ۱۹۸۵ تاکنون که سال پیوستن چین به یونسکو است تعداد ۳۰ اثر تاریخی چینی به ثبت جهانی رسیده و این بر خلاف پنداشت غلط در کشور ماست که اعلام می دارد یونسکو فقط سالی یک اثر را می تواند ثبت جهانی کند .
با عنایت به اینکه امنیت بعد پنهان گردشگری و از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد باید اذعان نمود که میزان جرم و جنایت در چین در سطح بسیار پایین ، امنیت و احساس امنیت در سطح فوق العاده بالا می باشد . برخلاف ایران نرخ ورودی به ابنیه تاریخی برای گردشگر خارجی معادل همان نرخی است که گردشگر چینی می پردازد ، واقعیتی که برای هتل ها نیز صادق است و سیاست دو نرخی در این کشوراساساً مردود است .
۲-۳-۲ موزه ها
از آنجایی که چین کشوری با سابقه تاریخی است لذا دارای آثار فرهنگی باقیمانده از سلسله های مختلف می باشد . اولین موزه در این کشور توسط خارجیان در اواسط قرن نوزدهم تأسیس شد . اولین موزه توسط خود چین بوسیله « جانگ جیان » در سال ۱۹۰۵ تأسیس شد ، در سال ۱۹۱۲ میلادی تمهیداتی جهت تأسیس موزه تاریخ به عمل آمده است. و در سال ۱۹۴۹ میلادی ۲۱ موزه در سراسر چین وجود داشته است .
در اکتبر ۱۹۴۹ اداره دولتی حفظ آثار فرهنگی توسط وزارت فرهنگ تأسیس شد که مسئول حفظ موزه ها بود و یکسری قوانین و اصول را در این رابطه تدوین کرد . تا سال ۱۹۷۷ در سراسر کشور ۱۲۱۰ موزه تأسیس شده بود که تحت نظارت اداره مذکور به کار مشغول بود ند . اگر موزه هایی که تحت نظارت ادارات دیگر نیز هستند را در نظر بگیریم تعداد موزه ها به ۱۸۰۰ خواهد رسید . موزه هایی در رابطه با تاریخ ، هنر ، موادمعدنی ، لباس های محلی ، علوم و تکنولوژی و ….

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.