فایل ورد کامل طرح کارآفرینی درباره تأسیس آموزشگاه کامپیوتری و بررسی اهداف آموزشی، اقتصادی و اجتماعی آن


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل طرح کارآفرینی درباره تأسیس آموزشگاه کامپیوتری و بررسی اهداف آموزشی، اقتصادی و اجتماعی آن دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل طرح کارآفرینی درباره تأسیس آموزشگاه کامپیوتری و بررسی اهداف آموزشی، اقتصادی و اجتماعی آن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل طرح کارآفرینی درباره تأسیس آموزشگاه کامپیوتری و بررسی اهداف آموزشی، اقتصادی و اجتماعی آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل طرح کارآفرینی درباره تأسیس آموزشگاه کامپیوتری و بررسی اهداف آموزشی، اقتصادی و اجتماعی آن :

بخشی از فهرست فایل ورد کامل طرح کارآفرینی درباره تأسیس آموزشگاه کامپیوتری و بررسی اهداف آموزشی، اقتصادی و اجتماعی آن

معرفی کسب و کار
۱- خلاصه مدیریتی
الف) توصیف زمینه کسب و کار
ب)فهرست استراتژی
ج)بازار هدف
د)مزیت های رقابتی
هـ) سود دهی
۲- نوع خدمات
الف ) موانع ورود به بازار
ب) نقاط قوت و تمایز
ج) نقاط ضعف رقبا
۳- بازاریابی
الف)مشتریان
ب)اندازه بازار
ج) تخمین سهم بازار و فروش
چ) ارزیابی آینده بازار
ح) قیمت گذاری
۴- تبلیغات
۵- شیوه فروش
۶- کانال های توزیع
۷- برنامه طرح و توسعه
۸- چارچوب قانونی و عوامل اجتماعی و محیطی
۹- برنامه عملیاتی و تولیدی
الف) فن آوری و روش تولید مناسب
ب) مراحل و روش تولید
ج) مواد اولیه و مواد بسته بندی
د) برآورد های نیروی انسانی مورد نیاز
هـ)برآوردهای فضای مورد نیاز طرح
ساختار سازمانی
برنامه زمان بندی
ریسک ها ، مشکلات و مفروضات اساسی
برنامه مالی

معرفی کسب و کار
با ورود رشته های جدید در زمینه کامپیوتر و فناوری اطلاعات و با در نظر گرفتن منطقه مورد نظر (معلم) که به نحوی رابطه ی مستقیم بین دانشگاه های مشهد را دارد (آزاد، خیام، بهار، سجاد، خراسان) و از نظر وسعت هم رو به پیشرفت است و در این منطقه آموزشگاه هایی با کیفیت مطلوب کمتر دیده شده است، به این فکر افتادیم که در آنجا یک موسسه ی آموزشی کامپیوتر احداث کنیم.
این آموزشگاه با ظرفیت حداقل ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش – نفر، کار خود را آغاز می کند.

۱- خلاصه مدیریتی
به منظور تاسیس یک آموزشگاه کامپیوتر می بایست ابتدا مجوزات مربوطه را از سازمان فنی و حرفه ای گرفت سپس می توان در مورد تهیه تجهیزات کار اقدام نمود مکان این مرکز می تواند اجاره شود زیرا آموزشگاه نیاز به مکانی با تجهیزات خاص ندارد و می تواند در هر مکانی احداث گردد سپس می توان به استخدام مربیان با تجربه پرداخت مربیان می بایست کارت مربی گری داشته باشند و در نهایت به ثبت نام کار آموزان و آموزش آنان می پردازیم پس از گذراندن دوره های آموزش کامپیوتر می توان به کارآموزان مدارکی از طرف سازمان فنی و حرفه ای داد .

۱-۱- توصیف زمینه کسب و کار
تاسیسیک مرکز آموزش کامپیوتر می تواند از سطح کوچک شروع شود و به مرور زمان در سطوح بزرگ تر ظاهر گردد همچنین در این مرکز می توان آموزش کارآموزان را به کمک CD های آموزش نیز انجام داد.
۱-۲- فهرست استراتژی
استراتژی بکار برده شده در این آموزشگاه استفاده از CD های آموزشی برای اشخاصی که نمیتوانند در سر کلاس آموزشی حضور بهم رسانند و فقط در پایان دوره آزمونی جهت اخذ گواهی نامه به آنها داده خواهد شد.
۱-۳- بازار هدف
بازار هدف ما تمامی دانشجویان و تمامی کسانی که تمایل به آموزش کامپیوتر دارند می باشد
۱-۴- مزیت های رقابتی
شاخص ترین مزیتی که می توان نام برد برگزاری دوره های آموزشی بدون مربی می باشد.
۱-۵- سود دهی
با توجه به اینکه در این آموزشگاه برگزاری دوره های آموزشی بدون مربی انجام می گیرد مطمئنا هزینه های مارا بسیار پایین خواهد آورد و این کمک بسیار بزرگی به سوددهی آموزشگاه خواهد نمود.
۲- نوع خدمات
طرح بعد از بررسی های منطقه و در اختیار گرفتن مکان مورد نظر و آماده کردن مکان از لحاظ شماتیک و قرار دادن ادوات، استقرار تجهیزات، شروع به جذب هنرجو و اساتید می کنیم. بعد از تکمیل ظرفیت کلاس ها، دوره های آموزشی شروع خواهد شد.
۲-۱- موانع ورود به بازار:
۱. جواز کار از سازمان فنی و حرفه ای استان
۲. مجوز تاسیس از اداره اماکن
۳. رقبای موجود در منطقه و شهر مشهد
۴. عقد قرارداد با اساتید
۵. تامین جا و محل مناسب و تبلیغات
۶. تامین هزینه های آموزشگاه در ماه های نخست
۲-۲- نقات قوت و تمایز:
۱. نبود آموزشگاه قوی در منطقه
۲. مربیان مجرب و دارای سابقه کاری بالا
۳. ارزان بودن خدمات
۴. وجود امکانات رفاهی و خدماتی
۵. برگزاری سمینار
۶. برگزاری مسابقات
۷. دادن گواهی های تخصصی و معتبر
۸. عقد قرارداد ها با هنرجویان جهت ادامه همکاری با آموزشگاه
۲-۳- نقاط ضعف رقبا:
۱. نداشتن نظم و سردرگمی هنرجویان
۲. برگزاری کلاس ها در ساعات غیر از آموزش
۳. تبلیغات ضعیف
۴. نداشتن اساتید مجرب
از نقاط قوت طرح گوهراندیشان عقد قرارداد با هنرجویان جهت ادامه همکاری با آموزشگاه جهت انجام و قبول پروژه های کاری پس از اتمام دوره و کسب گواهی نامه ی معتبر اشاره کرد. همچنین در نظر داریم که با شرکت هایی که تمایل به گرفتن هنرجو یا کارآموز دارند نیز عقد قرارداد کرده و اقدامات لازم را انجام دهیم.
۳- بازاریابی
۳-۱- مشتریان
مشتریان و بازار های اصلی این طرح عبارتند از:
دانشجویان، کارمندان و جوانان جویای مهارت کامچیوتر، کارکنان ادارات مختلف، خانم های خانه دار برای شروع به کار با کامپیوتر و . . .
چرا بازار به خدمات نیازمند است:
همواره آموزش و خدمات آموزشی از ارکان مهم دولتی محسوب می شود و جامعه ای که در آن آموزش از اولویت ها قرار بگیرد جامعه با سرعت بسیار به سوی پیشرفت حرکت خواهد کرد و از انجایی که علم کامپیوتر همواره باید به روز باشد در نتیجه خدمات آموزشی در راستای کامپیوتر بسیار مورد اهمیت همگان قرار دارد.

این بازار تا چه مدت به این خدمات نیاز دارد:
همانطور که در بالا به آن اشاره گردید آموزش در راستای کامپیوتر حد و مرز و محدودیتی در بازه های زمانی ندارد و نخواهد داشت و همیشه از اولویت های جامعه می باشد.
رابطه میان هنرجو و آموزشگاه یک رابطه دو طرفه می باشد هرچه هنرجو بیشتر باشد سهم سود دهی آموزشگاه بالا رفته و هرچه کیفیت آموزشگاه بالاتر برود هنرجو با رضایت بالاتری از آموزشگاه خارج خواهد گردید.
هنرجویان شما چه ویژگی هایی ( سن ، سبک زندگی مستقل ) دارند:
هنرجویان ما می توانند از اقشار مختلف جامعه باشند اما اکثریت هنرجویان ما از قشر دانشجویان می باشند و کسانی که با کامپیوتر بیشتر سروکار دارند.
۳-۲- اندازه ی بازار:
در سیستم های آموزشی نمی توان حد و اندازه ای برای بازار خود مشخص کرد بلکه اندازه بازار همواره رو به گسترش خواهد بود و می توان این اندازه را با ایجاد نیاز درافراد یک منطقه، شهر و حتی شهرهای اطراف گسترش داد. همچنین در این سیستم تاکید هم بر روی وسعت و هم بر روی عمق است. از این رو که یک نفر اگر در یک سیکل آموزشی شرکت کرده، برای دیگر دوره ها نیز جذب شود.
۳-۳- تخمین سهم بازار و خدمات:
برای خدمات مورد نظر هیچ گونه محدودیتی وجود نداشته و هر نوع فعالیتی که در زمینه های آموزشی کامپیوتری وجود داشته باشد در این مجموعه قابل ارائه و پیاده سازی است.
روند تغییر تقاضا می تواند با ارائه ی دوره های جدید و اضافه شدن صنایع جدید به بازار کامپیوتر و همچنین ایجاد رابطه بین صنعت و آی تی (IT)صورت گیرد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.