فایل ورد کامل مقاله علمی درباره تلویزیون و اهمیت آن در فرهنگ، آموزش و تأثیرگذاری اجتماعی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله علمی درباره تلویزیون و اهمیت آن در فرهنگ، آموزش و تأثیرگذاری اجتماعی دارای ۱۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله علمی درباره تلویزیون و اهمیت آن در فرهنگ، آموزش و تأثیرگذاری اجتماعی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله علمی درباره تلویزیون و اهمیت آن در فرهنگ، آموزش و تأثیرگذاری اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله علمی درباره تلویزیون و اهمیت آن در فرهنگ، آموزش و تأثیرگذاری اجتماعی :

تلویزیون و اهمیت آن :
جامعه شناسان بر قدرت بیشتر رسانه های تلویزیونی در مقابل سایر رسانه ها تاکید می ورزند و در برخی موارد از تلویزیون به عنوان پرقدرت ترین رسانه نام می برند.
تلویزیون از حدود سالهای ۱۹۵۰ به بعد به صورت کالای مصرفی عمومی مطرح شد؛ خانواده ها به سرعت آن را پذیرفتند و در محدوده های خانوادگی وارد کردند.
این رسانه ها نسبت به سایر رسانه ها مزایایی دارد که پخش و گستردگی آن را در میان عموم امکان پذیر می باشد. بر خلاف مطبوعات که خواننده باید دست کم سواد و یا حتی در بسیاری موارد، سواد و فرهنگ بالا داشته باشد. به طور کلی تلویزیون بهترین رسانه برای افراد بی سواد یا کم سواد است.
نتایج تحقیقات مختلف از جذب شدن کودکان به سوی تلویزیون هم خبر می دهد.
با ورود یک دستگاه تلویزیون به خانه، تغییراتی در شیوه های رفتاری خانواده ها دیده می شود، اکثر گرد هم آییهای شبانه خانواده به دور تلویزیون و به خاطر برنامه های آن است.
با وجود آن که افراد خانواده با یکدیگر صحبت می کنند، مشاهدات نشان داده است که این ارتباطات بریده، بریده و معمولاً در ضمیمه ‌ برنامه های تلویزیون است و تجارب و امیال افراد را در بر نمی گیرد.
در عین حال مشاهده شده است که تلویزیون ساعات بودن در خانه را طولانی تر می کند. با توجه به این داده ها می توان گفت که تلویزیون به عنوان عضوی از خانواده شناخته شده است. در تحقیقات مختلف مشاهدهشده است که معمولاً‌ قشری کم درآمد و کم سواد جامع بیشتر از افرادی با درآمد بالا و سواد بالا از تلویزیون استفاده می کنند.
بررسی تحقیقات در مورد « ۲۵ نفر مذکر » :
در تحقیقاتی که انجام گردید مشاهده شد که :
۴% از این ۲۵ نفر محصل، عضو خانواده سه نفری هستند.
۳۲% عضو خانواده چهارنفری و ۲۰% عضو خانواده ۵ نفری.
۲۴% عضو خانواده شش نفری، ۱۲% عضو خانواده هفت نفری و ۸% عضو خانواده ۱۰ نفری می باشند.
۹ نفر این دانش آموزان فرزند اول، ۵ نفر فرزند دوم، ۶ نفر فرزند سوم، ۲ نفر فرزند چهارم، و ۱ نفر فرزند پنجم می باشند.
از ۲۵ نفر چهار نفر ۱۵ساله، ۶ نفر ۱۶ ساله، ۸ نفر ۱۷ ساله، ۵ نفر ۱۸ساله، و ۲ نفر هم ۱۹ سال دارند.
۶۰% این دانش آموزان علاقه زیادی و ۱۶% علاقه کمی به تلویزیون دارند و ۶% هم بین این دو گروه می باشند.
۴ نفر آنها به میزان ۹۰%، ۴ نفر دیگر ۱۰%، ۲نفر ۲۰%، ۶ نفر۵۰%، ۴ نفر۳۰ درصد، ۲نفر ۸۰%، و ۴ نفر ۴۰% از وقت خود را به تماشای تلویزیون می گذارند.
۱۶نفر به برنامه های شبکه سه سیما، دو نفر به برنامه های شبکه ۲و۳، یک نفر به برنامه های شبکه های ۳و۱ و دو نفر هم به برنامه های تمام شبکه ها علاقه دارند و اکثر آنها به تماشای سریالها و طنزهای این شبکه ها می پردازند.
۴۸% از خانواده های این دانش آموزان اهمیتی کم و ۲۸% اهمیت زیاد به تلویزیون و برنامه های آن می دهند و ۲۴% دیگر هم هیچ اهمیتی به تلویزیون نمی دهند.
پانزده نفر از کل این دانش آموزان یا به عبارتی از ۲۵ نفر، نظر خوبی نسبت به تلویزیون داشته اند، در حالی که ۵ نفر نظر بدی نسبت به تلویزیون داشته اند و ۵ نفر هم در میان این دو گروه قرار داشته اند که می توان گفت ۷۲% از این ۲۵ دانش آموز نظری موافق نظر خانواده داشته اند در حالی که ۲۸% آنها نظرشان مخالف نظر خانواده ها بوده است.
۳۶% از دانش آموزان با تماشای تلویزیون تأثیرات مثبت آن را دریافت کرده اند؛ البته در رفتار، و ۲۴% اثر منفی در رفتار دریافت کرده اند و ۴۰% هم هیچ تأثیری را قبول نکرده اند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.