فایل کامل پاورپوینت علمی درباره مراحل توسعه مدیریت و تحلیل فرآیندهای نوین ارتقای سازمانی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل پاورپوینت علمی درباره مراحل توسعه مدیریت و تحلیل فرآیندهای نوین ارتقای سازمانی دارای ۴۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل پاورپوینت علمی درباره مراحل توسعه مدیریت و تحلیل فرآیندهای نوین ارتقای سازمانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه فایل کامل پاورپوینت علمی درباره مراحل توسعه مدیریت و تحلیل فرآیندهای نوین ارتقای سازمانی

مقدمه
مراحل توسع مدیریت
تعاریف واهداف مدیریت منابع انسانی
وظایف مدیریت منابع انسانی
استراتژیهای بهره وری عبارتند از
رضایت شغلی بیشتر
بهبود کیفیت زندگی کاری
سیر توسع مدیریت منابع انسانی
دوره ی رفاه
دور مدیریت پرسنلی
دور کارآفرینی
دلایل چالشی شدن مدیریت منابع انسانی در این دوره عبارتند از
دور فراکارآفرینی
عوامل مؤثر بر مدیریت منابع انسانی
تجزیه وتحلیل شغل
مراحل تجزیه وتحلیل شغل
شیوه های جمع آوری اطلاعات
پرسش نامه به دو نوع است
مدلهای جمع آوری اطلاعات
سلسه مراتب شود چند مفهوم راباید درنظرداشت
طراحی شغل
طراحی شغل در دو وضعیت متصوّراست
الگوهای طراحی شغل
۴- روش توسعه یا غنی سازی شغل
ویژگیهای شغل
الگوهای جدید طراحی شغل
منابع و مأخذ

مقدمه

پیدایش این علم در حقیقت به توسع علم مدیریت باز میگردد.مدیریت به معنای حرفه ای از لحاظ زمانی نهایتا ًبه یک قرن ونیم قبل بازمیگردد امّا معنای عام مدیریت به ابتدای تشکیل جوامع مربوط میشود

جوامع تاکنون ۵ دوره راگذرانده اند

۱- خوراکجو(عصر کشاورزی): مواد مورد نیاز مستقیم تهّیه ومصرف میشد

۲- عصرکشاورزی : تولید از مصرف بیشتر بود برای مازاد تولید باید سازو کارهائی ارائه میشد بنابراین الگوی مدیریتی پیچیده ای لازم بود

۳- جامع صنعتی : تولید هم اضافه وهم متنوّع شد

۴- جامع خدماتی

۵- عصراطلاعات وارتباطات: بازارهای مجازی بوجود آمدند

مدیریت حرفه ای اززمان انقلاب صنعتی شکل گرفته است

مراحل توسع مدیریت

۱- مکتب کلاسیک ها (۱۹۲۰-۱۸۸۰) : تکید بر ساختار ومنابع زیرزمینی وفنّی  ۲- مکتب نئوکلاسیک ها(۱۹۴۰-۱۹۲۰) : تکید بر عامل انسانی در کنار عامل فنّی

۳- مکتب سیستمی (۱۹۶۰-۱۹۴۰) : نگاه کل گرایانه

۴- مکتب اقتضائی (۱۹۶۰تا کنون) : هیچ روشی فی نفسه قابل رد یا تردید نیست.موقعیت گرائی It depents

مکتب نئو کلاسیک ها مکتب روابط یا منابع انسانی است وبامطالعات التون مایو(هارثون) آغازگردیدکه به اهمیّت عامل انسانی پ برده شد.ازنظرمایو    Ahappy  worker is a productive worker. دراین مکتب تاکید برانسان و عامل فنّی است  Social & Teechnical.علم مدیریت منابع انسانی ازاین مکتب آغازمی گردد.درمکتب کلاسیک منابع فیزیکی وزیرزمینی مورد توجّه قرار داشتند امّا در مکتب نئوکلاسیک تاکید بر منابع روزمینی بود.درعصرکنونی کشورهائی موفّق اندکه منابع انسانی توسعه یافته وغنی داشته باشند.امروزه شاخص (Human Development Index)H.D.I از جمله امیدبه زندگی حق انتخاب(دموکراسی) و;

مبنای توسعه قرار داده شده. جوامع کنونی بیشتربه سمت کسب وکار مجازی حرکت میکنند وبرای رفتن به کسب وکارمجازی نیاز به منابع انسانی توسعه یافته داریم امّا متسفانه درکشورما اهمّیت منابع انسانی چندان که باید موردتوجّه قرارنمی گیرد واهمیّت مدیران به ترتیب زیراست

۱- مدیر تولید    ۲- مدیر مالی       ۳- مدیر بازاریابی     ۴- مدیر منابع انسانی

سطوح موردبحث مدیریت منابع انسانی به طور کلّی درجهان عبارتنداز

۱- واحدسازمانی  ۲- سازمانی        ۳- ملّی                    ۴- بین اللملی            ۵- چند ملیّتی          ۶- جهانی

استراتژیک ترین عامل برای توسع کشورها منابع انسانی قلمداد میشود. درهمین زمینه دو بحث مطرح شده است

۱- مدیریت منابع انسانی استراتژیک : نگاه بلندمدّت برای مدیریت کردن منابع انسانی در یک سازمان است

۲- مدیریت استراتژیک منابع انسانی : نگاه بلندمدّت برای مدیریت کردن منابع انسانی در یک کشور است

بخشی از منابع و مراجع پروژه فایل کامل پاورپوینت علمی درباره مراحل توسعه مدیریت و تحلیل فرآیندهای نوین ارتقای سازمانی

مدیریت منابع انسانی : عبارت است ازجذب واستخدام آموزش وبهسازی به کارگیری وانتصاب ونگهداشت منابع انسانی درجهت تحقق اهداف سازمان

این چهارفرآیند فرآیندهای اساسی مدیریت منابع انسانی می باشند

درمدیریت منابع انسانی استراتژیک فرآیندهای اساسی باید با توّجه و نگاه به استراتژیهای سازمان صورت گیرد ومستقل ازاین استراتژیها عمل نشود .امّا درمدیریت استراتژیک منابع انسانی فرآیندهای اساسی با توّجه به استراتژیهای ملی تنظیم میگردد ودرواقع مقیاس بحث به سطح ملّی افزایش می یابد وساماندهی مدیریت منابع انسانی درسطح کلان قرارمی گیرد

استراتژی : مجموع اقدامات مهّم واساسی برای رسیدن به اهداف است 

مدیریت منابع انسانی استراتژیک ومدیریت استراتژیک منابع انسانی باهم مرتبط هستند و نمیتواننداز یکدیگر مستقل باشند در حقیقت اطلّاعات مدیریت استراتژیک منابع انسانی ورودی مدیریت منابع انسانی استراتژیک وخروجی دوّمی ورودی اوّلی است .موضوع بحث دراین درس درحد مدیریت منابع انسانی استراتژیک میباشد . تمام فعالیّتهای مدیریت منابع انسانی باید با توّجه به استراتژیهای سازمان انجام شود ودرغیراین صورت به شکست منجّر خواهد شد

بخشی از منابع و مراجع پروژه فایل کامل پاورپوینت علمی درباره مراحل توسعه مدیریت و تحلیل فرآیندهای نوین ارتقای سازمانی

این وظایف در قالب چرخه ای بنام چرخ مدیریت منابع انسانی معّرفی می گردند.( هرمدلی که در قالب چرخه داده شود به این معناست که عناصر مدل نسبت به هم رجحان ندارند واگر هریک از اجزا نباشد چرخه ازهم گسسته میشود ومدیریت منابع انسانی نیز صورت نمی گیرد امّا در سلسله مراتب عناصر نسبت به هم رجحان والویّت دارند .)

وظایف مدیر منابع انسانی  :  تجزیه وتحلیل شغل طراحی شغل وطبقه بندی مشاغل برنامه ریزی منابع انسانی  جذب واستخدام سیستم اطلاعات منابع انسانی تنظم روابط کار(روابط صنعتی) اجتماعی سازی ارزیابی عملکرد حقوق ودستمزد انضباط پژوهش در مشاغل نیروی انسانی ایمنی وبهداشت پاداش

تمام فعالیّتهای مدیریت منابع انسانی برای رسیدن به اهداف زیر است

بهره وری بیشتر

برای تعریف بهره وری ابتدا باید با دو دو مفهوم کارآئی واثربخشی آشنا شویم

کارائی : نسبت ستاده به داده را گویند که برابر با مصرف بهین منابع میباشد

اثر بخشی : به معنای تحقّق اهداف سازمان است

با ادغام این دو مفهوم چهار حالت بدست می آید که حالت چهار همان بهره وری می باشد . کارآمد و اثربخش (بهره وری) حالتی است که هم منابع درست مصرف شده وهم اهداف سازمان تحقّق یافته است

استراتژیهای بهره وری عبارتند از

۱-  ورودی ثابت افزایش خروجی

۲- کاهش ورودی افزایش خروجی

۳- کاهش به نسبه بیشتر ورودی کاهش خروجی

۴- افزایش ورودی افزایش به نسبه بیشتر خروجی

۵- کاهش ورودی خروجی ثابت

رضایت شغلی بیشتر

۱- عوامل فردی : مانند سطح بلوغ نوع نگرش سطح نیازهای

غالب حالت های بودن من رفتاری و;

۲- عوامل گروهی : مانند ترکیب گروه روابط افراد سطح تفاوت افراد در گروه و;

۳- عوامل سازمانی(محیطی) : مانند نظام پرداخت ها شرح شغل ساختارسازمان شرایط احراز شغل و;

بهبود کیفیت زندگی کاری

بهبود کیفیت زندگی کاری یک منطق دارد وآن هم این است که عمر مفید انسانها در کار سپری میشود .کیفیت زندگی کاری یعنی نوع نگرش افراد نسبت به شغل خود

شاخصهای بهبود کیفیت زندگی کاری عبارتند از

۱- خشنودی یا رضایت ازکار

۲- مشارکت در کار( مانند حقّ اظهار نظر)

۳-کاهش حوادث وسوانح در کار

۴- حقّ انتخاب (مانند شغلوسرنوشت وتثیرگذاری و;)

افزایش انگیزه Motivation

تحقق اهداف سازمان  The goles of organization

بخشی از منابع و مراجع پروژه فایل کامل پاورپوینت علمی درباره مراحل توسعه مدیریت و تحلیل فرآیندهای نوین ارتقای سازمانی

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.