فایل ورد کامل تحقیق علمی درباره اصول کلی فرمان هیدرولیک و بررسی ساختار، عملکرد و کاربردهای آن در خودرو
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل تحقیق علمی درباره اصول کلی فرمان هیدرولیک و بررسی ساختار، عملکرد و کاربردهای آن در خودرو دارای ۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل تحقیق علمی درباره اصول کلی فرمان هیدرولیک و بررسی ساختار، عملکرد و کاربردهای آن در خودرو کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحقیق علمی درباره اصول کلی فرمان هیدرولیک و بررسی ساختار، عملکرد و کاربردهای آن در خودرو،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل تحقیق علمی درباره اصول کلی فرمان هیدرولیک و بررسی ساختار، عملکرد و کاربردهای آن در خودرو :
بخشی از فهرست فایل ورد کامل تحقیق علمی درباره اصول کلی فرمان هیدرولیک و بررسی ساختار، عملکرد و کاربردهای آن در خودرو
فهرست مطالب
ردیف عنوان صفحه
۱ اصول کلی فرمان هیدرولیک
۲ وضعیت عادی(مستقیم)
۳ هنگام چرخش
۴ نکات سرویس
۵ بازدیدهای روی خودرو
۶ پمپ پرهای
۷ محفظه چرخدنده
۸ ابزار بالا برنده دور خلاص
۹ منابع و مآخذ
اصول کلی فرمان هیدرولیک
فرمان هیدرولیک یکی از انواع تجهیزات هیدرولیکی برای استفاده از قدرت موتور در فرمانپذیری است. بنابراین موتور، پمپی که باعث تولید فشار سیالی میشود را به حرکت درآورده و این فشار به پیستونی که درون سیلندر قدرت قرار دارد اعمال فشار کرده و در نتیجه پینیون به چرخش چرخدنده کمک میکند. میزان این کمک بستگی به اندازه فشار اعمال شده روی پیستون دارد. بنابراین، اگر نیروی فرمان بیشتری مورد نیاز باشد، این فشار باید بیشتر شود. تغییرات فشار روغن بوسیله یک سوپاپ کنترل که به شفت اصلی فرمان متصل است کنترل میشود.
وضعیت عادی (مستقیم)
روغن از پمپ به سوپاپ کنترل فرستاده میشود. اگر سوپاپ کنترل در وضعیت عادی باشد، تمام روغن از سوپاپ کنترل عبور کرده، وارد مجرای فشارشکن شده و به پمپ برمیگردد. در این هنگام هیچ فشاری تولید نمیشود و چون فشار روی دوطرف پیستون یکسان است، پیستون به هیچ جهتی حرکت نمیکند.
هنگام چرخش
هنگامی که شفت اصلی فرمان در یک جهت میچرخد، سوپاپ کنترل نیز چرخیده و یکی از مجراهای روغن بسته میشود. سپس مجرای دیگر بازتر شده و باعث تغییر در حجم روغن میشود. در همین لحظه فشار تولید میشود.
بنابراین یک اختلاف فشار بین دوطرف پیستون ایجاد شده و پیستون به طرفی که فشار کمتری دارد حرکت میکند و در نتیجه روغنِ درونِ آن سیلندر با فشار از میان سوپاپ کنترل عبور کرده و به پمپ برمیگردد.
نکات سرویس
اشکالات سیستم هیدرولیک معمولاً به صورت فرمانپذیری سخت بروز میکند، که در واقع نتیجه عدم کمکی است که در صفحه قبل به آن اشاره شد. در این حالت قبل از مبادرت به انجام تعمیرات، لازم است مشخص شود که اشکال موجود مربوط به پمپ است یا محفظه چرخدنده. برای انجام این کار، باید با استفاده از گیج فشار، بازدیدهای روی خودرو را انجام دهید.
بازدیدهای روی خودرو
فرمان هیدرولیکی یک وسیله هیدرولیکی است و طبعاً هر عیبی در آن در نتیجه ضعف فشار اعمالی به پشت پیستون میباشد. این عیب میتواند به علت عدم اعمال فشار سیالی مناسب یا عدم عملکرد مناسب سوپاپ کنترل در محفظه چرخدنده بروز کند. بنابراین مقدار مناسب فشار سیال باید مشخص شود.
اگر عیب مربوط به پمپ باشد، دلیل آن همان است که گفته شد هرچند که غربیلک فرمان به طور کامل به چپ و راست بچرخد. از سوی دیگر اگر عیب مربوط به سوپاپ کنترل باشد، معمولاً اختلافی بین مقدار کمک در وضعیتهای چرخش غربیلک فرمان به چپ و راست وجود دارد که باعث فرمانپذیری سخت خواهد شد. البته اگر کاسهنمد روغن پیستون سیلندر قدرت فرسوده شده باشد، باعث کاهش فشار روغن میشود هرچند که غربیلک فرمان به چپ و راست بچرخد. دلیل این هر دو عیب یکی میباشد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 