فایل ورد کامل تحقیق پژوهشی درباره سیستم سوخترسانی انژکتوری الکترونیکی و بررسی فناوریها و کارکرد آن
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل تحقیق پژوهشی درباره سیستم سوخترسانی انژکتوری الکترونیکی و بررسی فناوریها و کارکرد آن دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل تحقیق پژوهشی درباره سیستم سوخترسانی انژکتوری الکترونیکی و بررسی فناوریها و کارکرد آن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحقیق پژوهشی درباره سیستم سوخترسانی انژکتوری الکترونیکی و بررسی فناوریها و کارکرد آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل تحقیق پژوهشی درباره سیستم سوخترسانی انژکتوری الکترونیکی و بررسی فناوریها و کارکرد آن :
مزایای خودروی انژکتوری نسبت به خودری کاربراتوری
۱- کاهش ناگهانی قدرت در سر پیچهای تند در خودروی کاربراتوری :
هر تغییری در جهت حرکت خودرو باعث وارد آمدن نیروی گریز از مرکز به آن میشود و این نیرو به تمام قسمتهای خودرو وارد میگردد که از جمله این قسمتها پیاله سوخت است . پیچهای تند تمایل دارن که سوخت را در پیاله سوخت در دیواره به سمت بالا بیاورند . بنا بر این با بالا برن شناور مانع دریافت سوخت بیشتر شده و افت قدرت ایجاد میگردد . این مشکل به دلیل عدم وجود کاربراتور در خودروی انژکتوری ، وجود ندارد .
۲- عدم توزیع یکنواخت سوخت در سیلندر ها :
پس از اختلاط سوخت و هوا در کاربراتور ، مخلوط حاصله به صورت موجی حرکت میکند که باعث تغییر در سرعت جریان میگردد و این تغییر برای هریک از دهانههای ورودی هوا متفاوت میباشد و این تفاوت علت اصلی عدم توضیع سوخت یکنواخت در سیلندرها میباشد و بعضی از سیلندرها با سوخت غنیتر نسبت به دیگران پر میشود ، بنا بر این به جهت کامل پر شدن دیگر سیلندرها مجبوریم سوخت را مقداری غنیتر در نظر بگیریم و این موضوع یکی از علل افزایش مصرف سوخت و آلودگی هوا میباشد .
۳- پلاتین به کار رفته در سیستم جرقه زنی معمولی دارای بعضی مشکلات مکانیکی بوده و عمر آن محدود میباشد .
۴- جریان عبوری از مدار اولیه کویل باید به ۴ آمپر محدود گردد در غیر این صورت پلاتین آسیب میبیند یا لااقل عمر آن کاهش مییابد .
۵- عدم نیاز به گرم کرده مانیفولد ورودی در هوای سرد در سیستم انژکتور : در سیستم انژکتوری موتور در هوای سرد به راحتی روشن میشود ، چون ECU بر اساس دمای موتور مقدار پاشش سوخت را بیشتر میکند و به تدریج با گرم شدن موتور زمان پاشش نیز کمتر میگردد .
۶- تعداد قطعات فرسایشی درسیستم انژکتور نسبت به سیستم کاربراتوری کمتر میباشد .
۷- فقیرسازی مقدار سوخت در شتاب منفی خودرو:پس از مشخص افت ولتاژ سنسور موقعیت دریچه گاز (TPS) ، ECU درمیابد که باید میزان سوخت را کاهش دهد بنا بر این طول پالس ارسالی از TPS به ECU کاهش یافته تا مصرف سوخت کاهش یابد . هنگامی که دریچه گاز کاملآ بسته است پاشش سوخت قطع میشود .
۸- قطع جریان سوخت جهت جلوگیری از افزایش دور معینی از موتور : برای جلو گیری از صدمه دیدن موتور در نتیجه افزایش بیش از حد دور آن ، ECU انژکتورها را پس از گذشتن دور موتور از حد معین ، از کار میاندازد . هر زمان که دور موتور کاهش یافت و به زیر مقدار آستانهای رسید دوباره انژکتورها پاشش سوخت را انجام میدهند
۹- در صورتی که به هر دلیل موتور خاموش شد ، پمپ بنزین قطع شده و احتمال آتش سوزی در تصادفات کاهش مییابد .
۱۰- سرویس و نگهداری سیستم انژکتوری از کاربراتوری راحتتر بوده و نیاز به تنظیمات دلکو و دریچه گاز ندارد .
۱۱- در نتیجه احتراق کامل و سیستم جرقه زنی بادوام ، قدرت خروجی در پراید انژکتوری در حدود ۳ اسب بخار از نوع کاربراتوری بیشتر میباشد .( افزایش راندمان حجمی )
۱۲- در سیستم کاربراتور سوخت قطرات سوخت به دلیل خلأ منیفولد به داخل کشیده شده و با هوای جریان بالا دست مخلوط میشوند . احتمال زیاد وجود دارد که قطرات سوخت در دیواره مانیفولد به همان حالت باقی بمانند و تعادل مخلوط سوخت و هوا را به هم بزنند . اما در سیستم انژکتور سوخت تحت فشار هوای ورودی به داخل منیفولد میرود و به دلیل اینکه انژکتور نزدیک سوپاپ گاز قرار دارد احتمال اینکه در دیواره منیفولد قطره ایجاد شود حیلی کم میباشد و تمام سوخت به داخل سیلندر میرود و اجازه میدهد که نسبت استوکیومتری هوا و سوخت دقیق کنترل شود .
سنسورها
۱- سنسور دمای هوا (ATS): این سنسور در مسیر دستگاه هوای هواکش قرار گرفته است و اطلاعات مربوت به دمای هوا و مقدار هوای ورودی را به موتور را به واحد کنترل الکترونیکی ارسال میدارد .
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 